Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij mooie namen?

<<

Anoniem301

Bericht 14 Apr 2015 13:10

Wat vind jij mooie namen?

Kan 'ie weer?

Wat vind jij een mooie naam? Ik merk dat mijn man en ik niet helemaal op één lijn zitten :smile: Het ligt ook niet super ver uit elkaar hoor, dat niet. Maar we hebben vooralsnog geen idee.

Ik vind namen zoals Esther en Isabella heel mooi. (Mijn top 3 zet ik hier liever niet neer)
En voor jongens weet ik het niet goed. Ik vind Bijbelse namen heel mooi, zoals Samuel, of Moses, Benjamin. Ik vind Moses trouwens echt een toffe naam maar ik denk dat deze te apart gevonden wordt.

Ik ben benieuwd wat jullie mooie namen vinden!
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 14 Apr 2015 16:23, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Apr 2015 13:13

Re: Nieuw namentopic?

Isaballa is een typfout, neem ik aan?

Ik vind ook veel Bijbelse namen mooi. Mijn man en ik hebben er ook lang over gedaan om op één lijn te komen, hoewel dat de tweede keer iets sneller ging.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 14 Apr 2015 13:16

Re: Nieuw namentopic?

Susan schreef:Isaballa is een typfout, neem ik aan?

Ik vind ook veel Bijbelse namen mooi. Mijn man en ik hebben er ook lang over gedaan om op één lijn te komen, hoewel dat de tweede keer iets sneller ging.


Whaha oh shit ja! Hahaha ik ga het aanpassen :palm: Ik vind de namen van jullie kinderen heel mooi, is ook mijn smaak.
<<

Anoniem117

Bericht 14 Apr 2015 13:22

Re: Nieuw namentopic?

Ik vind Isabella ook mooi. Valentina en Olivia ook, maar dat vond ik in combinatie met hun achternaam niet passen en misschien ook net iets te. Leuk om te lezen dat je Esther een mooie naam vind. Hier is het dus S geworden. Ook een prinsessennaam uiteindelijk. Valerie vond ik ook best leuk.

Samuel vond ik ook mooi, maar ik vind dat die naam niet lekker bekt. Uel vind ik lastig uitspreken. Jongensnaam vond ik moeilijk. Laurens vond ik ook mooi, maar ook best wel kak. Dus dat paste niet echt. R is Hebreeuws en betekent "Zie hier, aanschouw mijn zoon". Dat vind ik heel mooi. En toen wist ik dat dat de naam ging worden.
<<

Anoniem117

Bericht 14 Apr 2015 13:26

Re: Nieuw namentopic?

Moses vond ik ook leuk, maar ergens ook een beetje hip. Benjamin vind ik heel leuk, maar ja misschien krijg je daarna nog een zoon en dan is de Benjamin van het gezin niet de Benjamin.

En de tweede naam van mijn zoon, Faas, vond ik ook leuk.
<<

Patsy

Bericht 14 Apr 2015 13:43

Re: Nieuw namentopic?

Zoontje van een kennis van mij heet Melchior. Misschien vind je het niks hoor, maar ik meld het toch even.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Apr 2015 13:56

Re: Nieuw namentopic?

Ik vind jongensnamen ook veel lastiger dan meisjesnamen. Ik kan zo 25 meisjesnamen opnoemen die ik leuk vind, maar jongensnamen..? Geen idee! Haha.

Mijn namenlijstje (wat nu zo even in mij opkomt tenminste):

Meisjesnamen
Lotte
Hannah
Nora
Madelief
Josephine
Roos/Rosalie
Elin
Benthe
Lieke
Felice
Fenne


Jongensnamen
Joep
David
Ruben
Lucas
Pepijn
Thijmen (maar zo heet mijn neefje al)
Willem (maar zo heet mijn kat al, haha)

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Apr 2015 13:59

Re: Nieuw namentopic?

Namen wat een drama voor een meisje waren de opties:
Anna, Ella, Eva

Voor jongens uhm probleempje. De eisen die wij er aan stellen is simpel en ook goed uit te spreken in het Engels.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 14 Apr 2015 14:00

Re: Nieuw namentopic?

Leuk topic!

Wij hebben al een jongensnaam, die ga ik niet zeggen haha. En ik vind Fabienne een leuke meisjesnaam, maar helaas vindt m`n vriend het niks. Hij vindt Manon een leuke meisjesnaam.
<<

Anoniem181

Bericht 14 Apr 2015 14:02

Re: Nieuw namentopic?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 21:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 14 Apr 2015 14:19

Re: Nieuw namentopic?

Hebben jullie al allebei een lijstje met 10/15 namen gemaakt en dan naast elkaar gelegd? Misschien zitten er dan overlappende namen bij?

Ik zou het voor nu echt niet weten. Ben wel erg blij met de namen die de kinderen hebben.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 14 Apr 2015 14:23

Re: Nieuw namentopic?

Pfff herkenbaar! Ik kan zo tientallen leuke meisjesnamen opnoemen, maar een jongensnaam? Dat gaat nog een opgave worden.

Meisjesnamen die ik mooi vind zijn;
Emma
Sophie
Julie
Jolie
Mila
Puck
Julia

Jongensnamen;
Ruben
Noah
Mason

Wij komen er in ieder geval niet uit. Gelukkig weten we over 2 weken welke categorie afvalt ;)
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Apr 2015 14:47

Re: Nieuw namentopic?

Met onze zoon op komst noem ik nu even geen jongensnamen :). Qua meisjesnamen vind ik heel mooi:

- Sophie, met stip op 1! Dit was onze naam geworden als we een meisje zouden krijgen.
- Julia
- Isabelle/Isabella
- Elin
- Lotte
- Zoë
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Apr 2015 14:55

Re: Nieuw namentopic?

Ohhh meisjesnamen waren zooooveel makkelijker! Achteraf gezien hadden we de jongensnaam al best wel snel, ook zijn tweede naam, maar er waren wel veeeeeel minder keuzes dan meisjesnamen. Nu vraag ik me vooral af of ik ooit DE meisjesnaam had kunnen uitkiezen haha :D

Ik vind Benjamin voor een eerste juist supertof! Stond hier echt heel hoog op mijn wensenlijstje, en is bijna 2e naam geworden :)

Willen jullie weten wat het wordt Carrie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem186

Bericht 14 Apr 2015 15:23

Re: Nieuw namentopic?

Alibi schreef:Hebben jullie al allebei een lijstje met 10/15 namen gemaakt en dan naast elkaar gelegd? Misschien zitten er dan overlappende namen bij?

Ik zou het voor nu echt niet weten. Ben wel erg blij met de namen die de kinderen hebben.


Dat hadden wij ook gedaan, de eerste keer. Alleen dan maar 3 namen. De naam van onze dochter hadden we allebei opgeschreven, terwijl we het er daarvoor nog nooit over hadden gehad. Dat werd hem dus.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Apr 2015 15:27

Re: Nieuw namentopic?

Ik vind meisjesnamen overigens niet perse makkelijker dan jongensnamen.

Ik riep m'n hele leven al dat als ik een jongen zou krijgen ik hem Julian zou noemen. Dat was ook eigenlijk de bedoeling toen ik zwanger was van m'n zoon, maar opeens hoorde je die naam echt super vaak. En toen wilde ik hem niet meer.

Milan vind ik ook echt een leuke naam. En uiteraard de naam van m'n zoontje, E.van.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 14 Apr 2015 15:30

Re: Nieuw namentopic?

Wij hadden als meisjesnamen:
Sofia
Inaya
Farah
Zana
Isra

Voor een jongen hadden we Zain (Zane)

Wat ik ook mooi vind is Boaz, Sam(uel), Ben(jamin).
Voor meiden Isa, Sophie, Julia, Hannah.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem119

Bericht 14 Apr 2015 15:38

Re: Nieuw namentopic?

Wat leuk om te lezen dat jij Valentina een mooie naam vindt, AnnaK. Bij ons staat deze naam ook op t lijstje, ook ivm vernoeming. Al vind ik zelf Valentine mooier, zachter.

Ik zou zo een dochter Valentine kunnen noemen, is mijn favoriete naam. Anne Valentine of Anne Claire Valentine vind ik ook heel mooi, dan is het een echte vernoeming.

Eleonore met als roepnaam Noor vind ik ook heel erg leuk. En Alexandra, en dan Alexa in t kort. En Merle vind ik ook erg mooi.

Voor jongens ben ik al jaren gek op de naam Olivier, met Ollie als koosnaampje. Andere favorieten zijn Thomas (koosnaampje Tommie), Pepijn, Boris en Bruno.
<<

Patsy

Bericht 14 Apr 2015 15:40

Re: Nieuw namentopic?

Wij kwamen makkelijker uit de jongensnaam dan uit de meisjesnaam.

Meisjesnamen:

Mare(n)
Hanne
Caya
Lois
Merle
Veerle (vindt mijn man mooi)
Silke (vindt mijn man mooi)


Jongensnamen:
Mees
Jurre
Melle
M.ink
Bram
Boris

We hebben iets met namen die op -e eindigen zie ik nu.
<<

Anoniem114

Bericht 14 Apr 2015 15:42

Re: Nieuw namentopic?

Ik ben helemaal verliefd op de naam Hannah! En voor een jongen Tobias. :)

David vind ik ook mooi en Benjamin of Sebastiaan.

Oh en voor een meisje vind ik Penny ook heel lief!
<<

Anoniem129

Bericht 14 Apr 2015 15:58

Re: Nieuw namentopic?

Wij vonden Anne erg leuk voor een meisje maar zo heet mn oom dus gaat hem niet worden. Zelfde met Iris , vrienden van ons hebben net een dochter met die naam!

Jongens namen hebben we er 1 waar we het over eens zijn maar nog niet overtuigd haha! Noud vind ik al jaren leuk maar mijn man heeft een timmerbedrijf dus was bang dat het dan echt GTST Noud zou worden.

Kort om....we zijn er totaal nog niet uit haha!
<<

Anoniem301

Bericht 14 Apr 2015 15:59

Re: Nieuw namentopic?

AnnaK schreef:. R is Hebreeuws en betekent "Zie hier, aanschouw mijn zoon". Dat vind ik heel mooi. En toen wist ik dat dat de naam ging worden.

Prachtige betekenis! Leuk dat de naam Hebreeuws is, dat past ook weer mooi bij jouw naam!
<<

Anoniem301

Bericht 14 Apr 2015 16:00

Re: Nieuw namentopic?

Katrien schreef:Zoontje van een kennis van mij heet Melchior. Misschien vind je het niks hoor, maar ik meld het toch even.


Ja mooi, maar iets te apart, denk ik.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Apr 2015 16:01

Re: Nieuw namentopic?

Alibi schreef:Hebben jullie al allebei een lijstje met 10/15 namen gemaakt en dan naast elkaar gelegd? Misschien zitten er dan overlappende namen bij?

Ik zou het voor nu echt niet weten. Ben wel erg blij met de namen die de kinderen hebben.


Nee, hebben we niet gedaan. Maar mijn man heeft volgens mij geen idéé. Ik noem wat namen en dan roept hij "nee stomme naam!" nu weet ik dat het bij hem wel zo is dat hij meestal iets vaker moet horen. Hij kwam met 1 jongensnaam die ik heel mooi vind maar als ik er te lang over na denk vind ik hem ook iets ordinairs hebben.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Apr 2015 16:02

Re: Nieuw namentopic?

Laced schreef:Pfff herkenbaar! Ik kan zo tientallen leuke meisjesnamen opnoemen, maar een jongensnaam? Dat gaat nog een opgave worden.

Meisjesnamen die ik mooi vind zijn;
Emma
Sophie
Julie
Jolie
Mila
Puck
Julia

Jongensnamen;
Ruben
Noah
Mason

Wij komen er in ieder geval niet uit. Gelukkig weten we over 2 weken welke categorie afvalt ;)


Ik vind bijna alle namen die je noemt heel mooi, maar ik vind ze te populair op dit moment, en dus te vaak voorkomen. Zelf willen wij dat (denk ik) niet, dus daarom vallen ze dan af.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers