Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zou jij hier mee omgaan?

<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 07 Sep 2018 12:05

Hoe zou jij hier mee omgaan?

x
Laatst gewijzigd door Tazz op 19 Okt 2018 22:26, in totaal 2 keer gewijzigd.
<3 <3

Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 07 Sep 2018 12:10

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Ze dringen hun zin naar mijn inzien niet door. Ze hebben je gevraagd of ze de kids mee mogen nemen op vakantie en jij hebt ja gezegd. Er is alleen miscommunicatie/onduidelijke communicatie geweest over wanneer. Zij gingen uit van de herfstvakantie en jij van volgend jaar. Ik zou ze dus gewoon laten gaan als zowel de kinderen als opa & oma daar blij van worden. Voor de volgende keer zou ik in m'n achterhoofd houden dat ik duidelijker moet vragen over welke timing ze het hebben, omdat je nu weet dat ze niet altijd even duidelijk communiceren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Sep 2018 12:12

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Ik kan uit dit verhaal niet opmaken of jouw ouders hun zin hebben opgedrongen. Ik lees dat jullie afspraken dat zr de kinderen mee zouden nemen ‘de volgende keer dat ze in Nederland zijn’. Dat is een vrij vage omschrijving en ik zou in het vervolg direct wat meer duidelijkheid vragen en geven.

Voor nu: als je man toch moet werken zou ik de kinderen lekker bij je ouders laten zijn. Als je man niet gaat werken en zijn kinderen wil zien die vakantie zou ik eerlijk zijn tegen je ouders: ‘het was me niet duidelijk dat het om de herfstvakantie ging, en die komt net niet goed uit voor ons.’
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Sep 2018 12:13

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Haha zelfde als Claire.
#teammaple🍁
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Sep 2018 12:14

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Ik zou vragen aan je kinderen wat zij willen en als zij met opa en oma op vakantie willen, lekker doen! Mag jij ook mee? Dat zou ik zelf wel leuk vinden. Ook omdat je dan je ouders weer ziet.

Als jullie het niet erover hebben gehad welke vakantie, dan is er gewoon misschien sprake van miscommunicatie. Kan altijd gebeuren, dus kan je ook altijd zeggen dat je niet wist dat ze deze vakantie al bedoelde.
<<

Anoniem249

Bericht 07 Sep 2018 12:15

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Haha lekker op 1 lijn
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6184

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Sep 2018 12:18

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Ik had van alles getypt en zie nu dat ik hetzelfde als UN en Claire wilde zeggen (inclusief de bewoordingen miscommunicatie/onduidelijke communicatie). Dat dus.
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 07 Sep 2018 12:19

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Oke bedankt voor de tips. Nee ik mag niet mee helaas, misschien dat ik het daarom ook wat lastiger vindt. Aangezien mijn ouders een nogal andere manier van opvoeden hebben dan ik.
En nee nu ik er zo over nadenk hebben ze misschien hun zin niet echt doorgedreven in dit geval, al had ik het wel netter gevonden als er beter was overlegd, aangezien zelfs mijn man er niks vanaf wist.
<3 <3

Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 07 Sep 2018 12:23

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Tazz schreef:Oke bedankt voor de tips. Nee ik mag niet mee helaas, misschien dat ik het daarom ook wat lastiger vindt. Aangezien mijn ouders een nogal andere manier van opvoeden hebben dan ik.
En nee nu ik er zo over nadenk hebben ze misschien hun zin niet echt doorgedreven in dit geval, al had ik het wel netter gevonden als er beter was overlegd, aangezien zelfs mijn man er niks vanaf wist.

Dat ligt net zoveel aan jou als aan hen. Miscommunicatie komt altijd van twee kanten. Zij hebben niet duidelijk gezegd herfstvakantie 2018, maar jij hebt ook niet gevraagd om welke vakantie het ging.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Sep 2018 12:45

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Ik vind de miscommunicatie wel degelijk meer aan de kant van de ouders van Tazz zitten. Zij willen de kinderen meenemen, als ze dat op zo'n korte termijn al willen dan vind ik het ook aan hen om dat concreet uit te spreken. Als mijn ouders het hebben over 'een' vakantie zonder te benoemen welke vakantie dan zou ik er vanuit gaan dat zij zelf nog niet een bepaalde week in hun hoofd hebben. Ik vind het niet aan Tazz om dan voor de zekerheid te checken of ze niet geheel toevallig de eerstvolgende vakantie bedoelen. Dus nee, ik vind het niet net zoveel aan Tazz liggen, absoluut niet. Als iemand aan je vraagt of je een keer zin hebt om mee uit eten te gaan en ze staan meteen die avond al voor de deur met de mededeling dat ze over een half uur een tafeltje hebben gereserveerd ligt het ook niet aan jou dat je niet meteen hebt gecheckt of ze die avond al wilden gaan. Het uiteindelijke tijdstip regel je toch in overleg? Zolang dat overleg er niet is geweest regel je toch nog niks?

Je gaat in zo'n situatie niet van alles boeken en regelen zonder dat het van beide kanten nadrukkelijk akkoord is. Ze hadden zelf al wel een vakantie kunnen hebben gepland.
Laatst gewijzigd door Susan op 07 Sep 2018 12:48, in totaal 2 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 07 Sep 2018 12:47

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Als ze vragen of ze mee op vakantie mogen en jij zegt ja. Dan lijkt mij de volgende stap van je ouders dat ze met een datum komen en overleggen of dat kan.
Niet dat zoals nu ze zeggen;zo het is de herfstvakantie en we hebben al geboekt. :eyes:

En als ze hun opa en oma weinig zien, en jij er niet helemaal een goed gevoel over hebt, dat ze een week weg zijn....wellicht kan je zeggen dat je een weekend weg dan fijner vindt ipv een week.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 07 Sep 2018 20:15

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

Als ik 'ja' zeg op de vraag om 'een keer' iets te gaan doen, verwacht ik ook dat er dan nog verder overleg komt over een concreet tijdstip. Ik zou raar staan te kijken als iemand dan zonder verder overleg gewoon al wat vastlegt. Dus dat je ouders het zo hebben gedaan vind ik ook raar en ik snap wel dat jij dat, ondanks dat je daar zelf misschien ook iets beter in had kunnen communiceren, als opdringerig ervaart want ze hebben het immers al geboekt.

Volgens mij heb je twee issues en te maken keuzes daarin.
1. Zeg ik wat van de manier waarop ze dit gedaan hebben? Naar mijn mening kun je dit prima benoemen en als jij het gevoel hebt dat er vaker over jou heen gewalst wordt en je dit niet meer zo wil op deze manier, zou ik dat ook zeker doen. Jij hebt een eigen gezin en een eigen agenda en ze kunnen daarin niet meer van je verwachten dat zij daar zomaar zonder overleg iets in te bepalen hebben.
2. Laat ik de kinderen toch die week mee gaan? Ik lees dat je ouders het geboekt hebben, je man misschien toch gaat werken en je kinderen het wel leuk zouden vinden maar ik lees nergens wat jij eigenlijk zelf wilt. Ik kan me best voorstellen dat jij ook even lekker wat vrije tijd met de kinderen wil in die ene week herfstvakantie, ook als man wel werkt. Als dat zo is, zou ik dat gewoon zo benoemen naar je ouders en kijken of er inderdaad misschien een compromis te vinden is voor een weekend ofzo.

Waarom is het trouwens dat jij niet mee zou mogen?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 16 Okt 2018 08:41

Re: Hoe zou jij hier mee omgaan?

x
<3 <3

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers