Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Bandjes, puddle jumper of zwemvest?

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Apr 2023 22:08

Bandjes, puddle jumper of zwemvest?

Wat heb jij voor je kind(eren)? Hoe oud zijn ze? Hoe bevalt het?

Komende zomer zijn we met twee volwassenen op drie rondlopende kids (zonder zwemdiploma’s), dus ik ben vast aan het kijken of er geen betere alternatieven dan bandjes zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lavina

Noob

Bericht 23 Apr 2023 22:30

Re: Bandjes, puddle jumper of zwemvest?

Mijn kinderen hebben een puddle jumper gehad, deze zijn wel pas vanaf 15kilo. Wat ik een groot nadeel vond was dat hij nooit goed passend bij mijn kinderen was. De banden om hun armen en om hun lijfje zakte door het gewicht naar beneden en het enige verstelbare bandje om hun taille kon niet strakker. Ik zou het nu niet meer kiezen.

Ik zie nu best veel kinderen met easyswim vestjes, dat voelt voor mij veel veiliger
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 23 Apr 2023 22:35

Wij hebben voor mijn zoontje een puddle jumper. Zit hem erg goed, nooit last gehad dat hij afzakt, kan hem goed aantrekken zodat hij mooi aansluit.
Wel herken ik wat Lavina zegt bij andere kinderen. Zie regelmatig kinderen ermee lopen waarbij hij wat afzakt, en echt niet mooi zit.

Ze zeggen vanaf 15 kilo, maar bij mijn zoontje zat hij al mooi bij een kilo of 13. Moet wel zeggen dat de kinderen die ik zag waarbij hij echt niet netjes zat een stuk lichter/kleiner leken.

15-11-2019
14-05-2023
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Apr 2023 23:04

Hier inmiddels 2 kinderen die al een tijd hun diploma's hebben. Toen ze die nog niet hadden, voor beiden een puddle jumper gehad en altijd heel tevreden over geweest. Zoon had hem zelfs al met een kilo of 12 voor het eerst om en dat ging ook goed. Nu was hij in verhouding ook wel een stevige peuter, als hij toen lang en smal geweest was had het wellicht minder goed gezeten.

In elk geval bij beide kinderen naar tevredenheid gebruikt. Zat goed bij allebei, ze pasten er lang in, ze kunnen het zelf niet zomaar af doen en ondanks dat het een heel gevaarte lijkt hebben ze nog bewegingsvrijheid genoeg. De kinderen vonden het zelf ook prettig in gebruik.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 24 Apr 2023 00:13

Hier zat de puddle jumper ook vanaf een kilo of 12 al goed. Dat verbaasde me want mijn zoon is erg slank/te licht. Hij is nu 3 en 14 kg. Misschien omdat hij een relatief lang bovenlijf heeft dat het wel goed zat. Een nadeel tov bandjes vind ik dat het zo lang nat blijft en dus koud. Soms als we in het peuterbad zijn doe ik hem daarom even af. Hiervoor had hij bandjes, ging ook wel goed maar hij blijft veel beter drijven met de puddle jumper.

Bij zo’n hesje heb ik het idee dat ze sneller voorover gaan hangen en hun gezicht in het water komt. Bij mijn nichtje gebeurde dat en dat vind ik eng.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 06:00

Wij hebben een easyswim vest voor dochter van 6. Mijn nichtje van 3 heeft de kleinste maat al aan.
De puddlejumper hebben we gehad, vond ik fijn toen ze kleiner waren. Alleen bandjes om de armen vond ik niets.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Apr 2023 06:07

Dochter had de puddle jumper vorig jaar als 1 jarige van 12 kg al aan. Nu met 15 kg zit ie wel beter. Er was wel één incident waarbij de puddle jumper haar juist naar onder trok, doordat ze op haar rug van de glijbaan ging en op haar rug onder water terecht kwam en door de puddle jumper kwam ze niet omhoog. Dat was heel eng (ondanks dat ik er gewoon vlakbij was zag ik 't toch heel snel gebeuren).

Voor zoon ben ik ook nog beetje zoekende. Hij heeft nu van die bandjes/vleugeltjes. Hij is met zijn A bezig en dus mag hij echt nog niet zonder, maar met zwemmen is 't ook wel fijn als hij niet enorm blijft drijven (met zwemles zwemmen ze überhaupt zonder bandjes). Maar goed veiligheid boven alles dus denk toch die vleugeltjes of misschien zo'n easyswim vest idd.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 07:49

Bandjes. Goed opletten moet je toch en dat zul je ook doen. Afgelopen zomer heb ik dochter van vriendin met puddle jumper uit het water gevist die voorover was gedraaid en met haar hoofd voorover in het water lag. Ik stond er naast dus dat ging prima. Maar volgens mij zijn die daarom ook niet veilig, omdat dit kan gebeuren. Met dat gegeven wilde ik er al zelf niet aan, maar nu ik het gezien heb zou ik het helemaal niet doen.
Een zwemvest is misschien veiliger, dat weet ik niet. Dan zou ik er alsnog goed om denken dat het je geen schijnveiligheid geeft.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 07:55

Wij hebben altijd de gewone bandjes gehad voor beide kinderen. De oudste kreeg op de zwemles zo'n easyswim vestje, dat hebben we vanaf toen ook gebruikt als we zelf gingen zwemmen. De oudste heeft inmiddels haar A diploma, dus daar hebben we iets minder omkijken naar. Maar goed, wij zijn met twee volwassenen op twee kinderen, dus in het zwembad zit er meestal eentje met de jongste in het peuterbad en eentje met de oudste in het grote bad.

Geen ervaring met een puddle jumper, ik vind het er zo onhandig uitzien bij kinderen, maar dat zal dan de pasvorm icm postuur zijn zoals ik hier lees. Volgens mij bestaan die zwembandjes niet voor niks al eeuwen, ik heb daar toch het beste gevoel bij.
december 2016
juli 2019
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 07:59

De jongste is hier nog geen 11 kilo, voor haar hebben we zwembandjes. Dat gaat prima. We hebben ook nog een puddle jumper liggen van mijn zoon, maar daar is ze nog te klein voor, ik vond m wel ideaal als ze er groot genoeg voor zijn.
Een zwemvest vind ik zelf minder veilig, die houdt ze minder goed boven water.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Apr 2023 08:08

Wij hebben voor de jongsten puddle jumpers. Dat bevalt goed. Hier nog niet meegemaakt dat ze daardoor verkeerd terecht kwamen en niet met het hoofd boven water konden komen. Klinkt wel gevaarlijk.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 08:13

Voor beide alleen bandjes gehad.
Zoals Joey ook zegt: opletten moet/doe je toch.

Ik had deze ronde https://www.aquarapid.nl/accessoires/zwembandje-kopen-aquaringen-aquarapid.html
Naast dat ze veiliger zijn, heb je als ouder ook niet steeds een scherpe punt (van de standaard bandjes) in je gezicht :palm:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2023 08:18

Bandjes. Bij de oudste ook nog een keer extra een kurk om gedaan toen ik met twee in mn eentje ging zwemmen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lavina

Noob

Bericht 24 Apr 2023 09:25

Marin schreef:Er was wel één incident waarbij de puddle jumper haar juist naar onder trok, doordat ze op haar rug van de glijbaan ging en op haar rug onder water terecht kwam en door de puddle jumper kwam ze niet omhoog.

Exact dit hebben wij ook gehad, met beide kinderen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2023 09:58

Hier na 2 keer proberen met gewone bandjes, zwenvestje gekocht. Ook nu gebruik ik nu nog. Voor de jongste wil ik een nieuwe gaan kopen voor de zomer. Ik merk dat toen ze jonger waren, die bandjes enorm in de weg zitten in het peuterbadje en ook wel afvielen. Zwemvest vind hij zelf dus fijner en trekt hij ook graag aan. Ik ben er fan van. Ja dat met gezicht naar voeren herken ik, maar dat kan met de rest ook.

Het is geen reddingsvest, dus altijd blijven opletten natuurlijk.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2023 10:13

Wij zwemmen op zondagochtend vaak en hebben bandjes voor zoon.
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 10:25

Hier ook bandjes, niks anders gehad ook.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 24 Apr 2023 14:09

Hier hebben ze een puddle jumper. Dochter is een angsthaas en durft alleen in het pierenbad. Zoon kent geen angst en springt zo in het diepe, verkeerd terechtkomen ook nooit gehad.

Oh en zoon is nog maar 11 kilo🙈
⁠♡♡♡
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 15:28

We hadden bij de oudste klassieke bandjes en bij de jongste een puddlejumper. Die laatste vind ik veel fijner met aan en uitdoen. En geen gedoe met opblazen. Zoon zelf vindt m ook heel fijn.

Wij laten m overigens niet uit ons zicht alsnog. Je weet het nooit tenslotte, maar dat was met gewone bandjes bij onze oudste niet anders (zelfs ons oudste laten we liefst nog niet uit zicht, ondanks dat ze diploma C al een tijdje heeft)
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 15:53

Een puddle jumper (of band) mag ook niet van de glijbaan.
Wij hebben die dus wel gebruikt en een vest dus ook. De bandjes alleen niet. In het diepe kunnen ze niet zelf drijven, dat kan met een vest of puddle jumper wel. Dat maakt spelen toch leuker en je hebt niet continu kinderen aan je hangen. Wij waren vaak met 2 kinderen meer dan het aantal volwassenen. De oudste heeft zijn diploma die kon zelf. Dus als ze een beetje zelf kunnen drijven, heb je geen 2 kinderen vast.
Maar dan nog ben ik vrij voorzichtig. Juist omdat het aantal niet kloptte zei ik altijd wie op wie ging letten en als er gewisseld werd, ook even benoemen wie op wie let.
1x meegemaakt in het zwembad bij een ander stel. 'Ik dacht dat jij op hem zou letten, nee jij toch?' Kind stond ondertussen boven bij de glijbaan en ouders waren nog aan het kibbelen. Dus daarom benoem ik altijd wie op wie moet letten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Apr 2023 16:02

SophieZMY schreef:
Wij laten m overigens niet uit ons zicht alsnog.

Dit inderdaad maar daar heb ik soms wel nachtmerries over voor de zomervakantie. We gaan naar een groot huis met zwembad met de hele familie. M'n zus en ik hebben dit huis oa uitgezocht op dat't zwembad een eindje weg ligt bij het huis, zodat ze niet zo snel er in vallen, maar toch blijf ik het eng vinden. Juist ook met zoveel mensen. Dan raak je juist sneller afgeleid. Ik denk dat we de kinderen dan zodra ze buiten spelen maar die dingen om doen, ook al zijn ze niet dichtbij het zwembad. Hoe doen anderen dat op vakantie?
Ik kan het me zelf nog zo goed herinneren dat ik op m'n zesde in Frankrijk m'n driejarige zusje op de bodem van het zwembad zag liggen, dat dwarrelende jurkje in het water. We waren zonder ouders bij het zwembad en ze viel erin. Ik ben toen direct naar m'n vader gerend omdat ik realiseerde dat ik dat als zesjarige niet kon oplossen. Maar man. Ik zie het echt nog voor me. En het is goed gegaan gelukkig.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2023 17:39

Siesa schreef:Een puddle jumper (of band) mag ook niet van de glijbaan.
Wij hebben die dus wel gebruikt en een vest dus ook. De bandjes alleen niet. In het diepe kunnen ze niet zelf drijven, dat kan met een vest of puddle jumper wel. Dat maakt spelen toch leuker en je hebt niet continu kinderen aan je hangen. Wij waren vaak met 2 kinderen meer dan het aantal volwassenen. De oudste heeft zijn diploma die kon zelf. Dus als ze een beetje zelf kunnen drijven, heb je geen 2 kinderen vast.
Maar dan nog ben ik vrij voorzichtig. Juist omdat het aantal niet kloptte zei ik altijd wie op wie ging letten en als er gewisseld werd, ook even benoemen wie op wie let.
1x meegemaakt in het zwembad bij een ander stel. 'Ik dacht dat jij op hem zou letten, nee jij toch?' Kind stond ondertussen boven bij de glijbaan en ouders waren nog aan het kibbelen. Dus daarom benoem ik altijd wie op wie moet letten.

Mijn beide dochters kunnen/konden prima drijven met bandjes zonder de bodem te voelen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 17:42

Ja die snap ik ook niet helemaal. Mn zoon van net 2 springt zo het water in, drijft weer omhoog en 'zwemt' zelf een stukje naar de kant met zijn bandjes om.

Wat naar Marin, lijkt me vrij traumatisch om mee te maken.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 18:41

Wat een enge en nare ervaring marin.

Ik moet zeggen dat ik vakantiehuis met zwembad erbij ook dus niet heel relaxt vind en dus uiteindelijk vaak ook niet boek. Met een hek eromheen al anders. Maar ik zou in ieder geval continu alert zijn op wie ‘kinderdienst’ heeft. En net als hierboven staat even bewust benoemen als iemand het anders het over moet nemen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 18:47

Wij hebben dit nu, een huisje met zwembad zonder hek. En idd niet relaxt. We hebben het geboekt omdat het verder goed ingericht was op kinderen dus dacht: zal wel wat meevallen. En tsja ze lopen er niet echt heen dus dat valt mee. Maar er moet elke seconde wel iemand met ze buiten zijn. En dat is prima, we zijn 90% van de tijd sowieso buiten. Maar het maakt ook dat we eigenlijk niet alleen even weg kunnen, want je kunt hier niet alleen met 2 kinderen zijn.
Wij reizen nu 2 maanden door Italië en hebben dit verder niet gelukkig dus dat loopt wel los, maar ik vind dit gedeelte geen aanrader nee.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen