Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tandjes poetsen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Aug 2016 08:43

Tandjes poetsen

T vond altijd tandenpoetsen wel leuk, en het ging altijd prima. Nu sinds een paar maanden wordt het steeeeeds wat minder leuk, maar het lukte op zich altijd nog wel. Alleen, sinds deze week doet 'ie echt z'n mond niet meer open en draait 'ie z'n hoofd steeds weg. Ik wil eigenlijk (natuurlijk haha) voorkomen dat het echt een strijd wordt, en er dus niet zo'n ding van maken. Maarja, we moeten z'n tanden wél poetsen! Hij is nu nog zó jong, en heeft pas 6 tanden ofzo, maar voor mijn gevoel moeten we vanaf nu wel echt goed doorzetten, en niet juist nu een beetje toegeven.

Hoe fixen we dit nou, of is dit een fase even? We hebben hem altijd al zelf zijn tandenborstel ook gegeven, en daar kauwt 'ie ook altijd lekker op. Dat doet 'ie nu nog steeds, dus de tandenborstel an sich vindt hij nog wel okee.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 30 Aug 2016 09:01

Re: Tandjes poetsen

Hier ook een fase gehad dat hij het echt niet wilde. Heel toevallig moest ik toen op controle bij de tandarts voor mezelf en dochter en heb gelijk even gevraagd of hij nog briljante ideeën had. Alleen had hij die niet echt, behalve dat ik hoe dan ook moest poetsen. Logisch, maar net als jij wilde ik ook graag voorkomen dat hij een permanente aversie tegen poetsen zou krijgen.

Niet echt geweldige dingen ontdekt, maar de fase is hier wel overgegaan gelukkig. In de tussentijd allerlei dingen geprobeerd met wisselend succes. Liedjes zingen, gekke geluiden maken met poetsen, de meest interessante tandenborstels proberen te vinden, ander smaakje tandpasta (dat ging toen ook echt een tijdje beter). En net als jij in elk geval ook zelf laten 'poetsen'. Omdat ik niet poetsen ook geen optie vond heb ik soms wel de tandenborstel voorzichtig zijn mond in moeten 'duwen' (deed vaak een vinger in zijn mondhoek en dan ging het makkelijker). En dan zo leuk mogelijk proberen te houden en zo snel mogelijk klaar zijn :laughcry:

Zo zijn we die fase redelijk doorgekomen. Inmiddels gaat het gelukkig prima. Het is nog steeds niet zijn hobby, maar ik kan gewoon zijn tanden poetsen zonder dat hij het heel erg vindt.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 30 Aug 2016 09:04

Re: Tandjes poetsen

Ik lees hier mijn T., whaha!
Sinds 3/4 maanden is het inderdaad feest.

Wij doen hier alles om af te leiden.
Ik zing liedjes, hij heeft iets in zijn handen om mee te spelen...
En soms gaat hij gewoon in de 'houdgreep'. Met mijn ene arm houd ik zijn armpjes in bedwang en dan hoop ik dat hij zijn hoofdje stil wil houden.
Als we samen thuis zijn, ben ik de afleider en poetst mijn man T. z'n tanden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Aug 2016 09:23

Re: Tandjes poetsen

Okee prettig om te lezen dat het bij jou iig overging Hippie! Gisteren hebben V en ik beide HEEEEEL hard gejuicht en joepieee geroepen en gezongen nadat we even hadden mogen poetsen. Dat helpt vaak wel om het positief en leuk voor hem te houden, maar daarvoor moeten we wel eerst een paar succespoetservaringen hebben natuurlijk haha, anders is er weinig te juichen :laughcry:

Die houdgreep wil ik ook echt voorkomen, maar moet soms helaas wel een beetje... Als 'ie echt goed huilt, is het ook goed poetsen maar ja... :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem197

Bericht 30 Aug 2016 10:01

Re: Tandjes poetsen

Zora ik zou een ander merk proberen. Hebben een andere smaak. Welke heb je nu? Zal dadelijk een foto op de app zetten welke wij hebben. We hebben 2 verschillende en dat merk je echt.
<<

Anoniem286

Bericht 30 Aug 2016 10:02

Re: Tandjes poetsen

Hier hebben we dat ook een periode gehad en toen ging ze (na veel pogingen qua afleiden) ook in de houdgreep. Gezondheid vind ik dan even belangrijker. Kort daarop was het zelf poetsen een ding, dus volgens mij was dat de voorloper. Nu poetst ze al een hele tijd eerst zelf en dan poetsen we alles weg wat ze gegeten heeft ( oh ik zie pindakaas, daar zit nog een boterham etc) dat vind ze supergrappig en dan poetsen we daarna altijd nog een keer na.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Aug 2016 10:15

Re: Tandjes poetsen

Hey DdL ben jij iemand van onze app?? :) De tandpasta an sich vindt 'ie heerlijk haha! We gebruiken Zendium.

Highway, oohh dat is ook een leuke tip voor als hij wat ouder is zeg!! Slim!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Aug 2016 10:24

Re: Tandjes poetsen

Hier hadden we ook een fase gehad. Helaas toen gewoon in de houdgreep en poetsen. Toen hij wat ouder was hadden we een thomastrein tandenpoetsset. Hierbij zat dan een treintje die een minuut lang rondjes rijd. Afgesproken dat wij tanden poetsen zolang de trein rondrijd en dat werkte goed.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Aug 2016 10:40

Re: Tandjes poetsen

Ik heb een poosje gekke geluiden gemaakt tijdens het poetsen, op het ritme van de beweging zeg maar. Dan ging ze keihard lachen en kon ik er goed bij.
Liedjes zingen hielp niet, ze moest gewoon echt even flink afgeleid worden. We hebben altijd doorgezet, ook al werd er gehuild of tegengestribbeld.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Aug 2016 11:33

Re: Tandjes poetsen

Hier ook al tijden DRA-MA. Terwijl hij et liefst de hele dag rondsjort met mijn eletrische tandenborstel. En aangezien D inmiddels zijn complete gebit heeft :smile: wil ik ook echt dat zijn tandjes een en keer per dag gepoetst worden. Elke dag strijd, maar ja..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 30 Aug 2016 13:20

Re: Tandjes poetsen

Highway schreef:Hier hebben we dat ook een periode gehad en toen ging ze (na veel pogingen qua afleiden) ook in de houdgreep. Gezondheid vind ik dan even belangrijker. Kort daarop was het zelf poetsen een ding, dus volgens mij was dat de voorloper. Nu poetst ze al een hele tijd eerst zelf en dan poetsen we alles weg wat ze gegeten heeft ( oh ik zie pindakaas, daar zit nog een boterham etc) dat vind ze supergrappig en dan poetsen we daarna altijd nog een keer na.

Deze ga ik ook eens proberen! Daar is hij wel gevoelig voor denk ik :).
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 30 Aug 2016 14:10

Re: Tandjes poetsen

Hier ook een tijdje gedoe gehad met de oudste.

Je hebt een tandenpoetsliedje van Dirk Scheele.

Daarnaast had L kabouters in haar mond, de kleuren van de kabouters verzon ze zelf en die moest weggepoetst worden want die zorgen voor au in je mond. Tsja je moet wat...
22-2-2013
28-8-2015
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Aug 2016 14:24

Re: Tandjes poetsen

Hier geven we hem de tandenborstel met tandpasta er op en dan stopt hij hem wel in zijn mond, dan gaan we hem verschonen en kauwt hij wat op de tandenborstel en ligt de nadruk er niet zo op. Vervolgens zit de tandenborstel dus al in zijn mond en poetsen wij vervolgens snel na terwijl we als een blij ei zingen: "Poets, poets, met tandpasta, poets, poets" met een hoog piepstemmetje, hilarisch vind hij dat en doordat hij lacht kunnen we dan meestal wel al zijn tanden even na poetsen.

Gewoon met de tandenborstel aankomen en meteen gaan poetsen lukt hier ook niet, dan houdt hij gewoon zijn mond dicht en draait zijn hoofd weg en wordt het een drama.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

ChiQ

Bericht 30 Aug 2016 14:56

Re: Tandjes poetsen

Hier ook drama, houdgreep, vechten, bloedlip doordat ie ineens zijn hele gewicht erop gooide. Ging weer over. Hij poetst elektrisch dus dan mag hij net als papa rondlopen (doet mijn man ook tijdens t poetsen bah zo vies) en dan mag ik even alles wat hij eet wegpoetsen. Je moet wat dus je staat soms compleet debiel te zeggen dat je nog een stukje gehaktbal moet wegpoetsen omdat die anders in zijn mond gaan wonen en poepen. Pfffff echt life was easy before kids.
<<

Anoniem239

Bericht 30 Aug 2016 21:05

Re: Tandjes poetsen

Hier mogen ze in de ochtend zelf poetsen en in de avond doen wij het. Dit hebben we zo gedaan toen het hier ook lastig ging.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Sep 2016 12:17

Re: Tandjes poetsen

Haha Chiq, ik vind dat wel echt een leuke tip dus ik ga die onthouden voor als 'ie wat groter is!

Gisteren bij de tandarts voor mezelf en ook even T meegenomen. Hij liet gewoon toe dat ze helemaal met de lamp en alles bij hem keek! Ze gaf als tip om een gaasje om je vinger te wikkelen en daarmee even te poetsen. Dan haal je zo alle plak weg. En dan nog even voor de fluoride met de tandenborstel en tandpasta. Ze gaf ook als tip dat zij het gewoon met haar kids liggend op het aankleedkussen doet, en dan kietelen bijvoorbeeld :D

Ze gaf wel aan dat het echt heel slecht is om na het poetsen 's avonds nog een fles te geven. Dat wist ik eigenlijk al wel, maar ze vond het echt echt heel slecht. Dus gister geprobeerd om na de fles nog pas te poetsen, op het aankleedkussen. En dat ging op zich best! Nieuwe routine dus, kijken of dit beter wil.

Thanks voor alle tips dames!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Sep 2016 12:50

Re: Tandjes poetsen

Wolfinschaapskleren schreef:
Highway schreef:Hier hebben we dat ook een periode gehad en toen ging ze (na veel pogingen qua afleiden) ook in de houdgreep. Gezondheid vind ik dan even belangrijker. Kort daarop was het zelf poetsen een ding, dus volgens mij was dat de voorloper. Nu poetst ze al een hele tijd eerst zelf en dan poetsen we alles weg wat ze gegeten heeft ( oh ik zie pindakaas, daar zit nog een boterham etc) dat vind ze supergrappig en dan poetsen we daarna altijd nog een keer na.

Deze ga ik ook eens proberen! Daar is hij wel gevoelig voor denk ik :).

Ik heb dit gisteren en vandaag geprobeerd en het werkt heel erg goed! Hij vind het heel grappig en als ik klaar ben, dan gaat hij weer dingen aanwijzen die nog weggepoetst moeten worden. Ik ben dus blij!
Hij had er nooit echt problemen mee, maar nu is het gewoon leuk!
<<

Anoniem239

Bericht 01 Sep 2016 16:52

Re: Tandjes poetsen

Hier kreeg Ties altijd een fles in bed nog op zo lekker in te slapen. En helaas heeft hij dus een gaatje tussen zijn voortanden.. Dus dat is wel belangrijk ja. Poetsen na het laatste flesje.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron