Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bad en douche frequentie

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 31 Aug 2021 06:33

Bad en douche frequentie

Hoe vaak gaan jullie kinderen in bad of onder de douche? En wat doe je op de overige dagen? Als je je kindje dan wast, vertel dan ook even of je een washand met kom gebruikt of zo'n vochtige washand of wat dan ook.

Mijn zoontje gaat maar erg weinig en ik vraag me af of het niet te weinig is.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 31 Aug 2021 06:38

Re: Bad en douche frequentie

Bij ons gaan ze om de dag in de avond douchen. En mijn oudste van ruim 11 was elke ochtend zich nog
08-03-2010
08-02-2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Aug 2021 06:44

Re: Bad en douche frequentie

Naar aanleiding van Sarah's vraag? 😅

Ik heb geen vast schema, ik ben veel te chaotisch daarvoor. Dus ze gaan in bad als het zo uit komt of als 't nodig is en ze vies zijn. En soms als tijdrek moment, bijvoorbeeld om een uurtje of 4 als de dag eindeloos duurt. Lekker speeltjes mee en dan zijn we zo weer uurtje verder.

Al met al dus denk ik twee keer per week, maar soms maar één keer en soms bijna elke dag. Maar echt elke dag vind ik niet nodig voor die kinderhuidjes. Meestal gaan ze samen in bad, soms zoontje alleen, soms klim ik of m'n man erbij. En soms douchen we.

Wassen (met een washandje of emmertje oid) doe ik nooit. Dus op dagen dat ze niet badderen worden alleen hun billen schoongemaakt met billendoekjes. De enige uitzondering daarop is als zoontje echt z'n hele bed onder plast. Dan is 's ochtends even afspoelen onder de douche wel lekker.

Maar zoals je leest totaal geen structuur.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 31 Aug 2021 06:48

Re: Bad en douche frequentie

Zoon (8mnd) gaat zo'n 2x per week onder de douche met ons. Verder hebben we wasbare billendoekjes en voor/na het eten ook wasbare doekjes. Daarmee schoonmaken verder vind ik genoeg.
Dochter (2,5j) gaat 2/3x per week in bad terwijl wij douchen (babybadje in de douche) en extra als ze vies is. Die was ik tegenwoordig 's ochtends en 's avonds vaak wel. Gezicht, handen, billen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Aug 2021 07:09

Re: Bad en douche frequentie

J doucht in de winter om de dag en anders wassen met doekjes (zijn na 2,5 jaar zindelijk zijn bijna op) en in de zomer elke dag. Hij zweet meer dan ik dus dat is geen overbodige luxe. Als baby ging hij 2x per week in bad/douche
2015 💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 31 Aug 2021 07:14

Re: Bad en douche frequentie

Zoon gaat 2 a 3 keer per week onder de douche en iedere ochtend en avond wassen we hem met een natte washand, zonder zeep wel. Gewoon even lekker opfrissen, doen we zelf ook dus ik zou het voor ons gek vinden om bij zoon niet te doen.
10.04.17
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 31 Aug 2021 07:16

Re: Bad en douche frequentie

De oudste van 2,5 jaar gat 2 a 3x per week onder de douche met ons. Als het heel warm is, gaat ze wel vaker.

De jongste van 9mnd gaat meestal 1x per week onder de douche, soms 2x. Hij kan nu wel redelijk goed zitten, dus denk dat hij nu wel wat vaker mee zal gaan. Ik vind douchen met de kleintjes als ze nog niet zelf kunnen zitten zo’n gedoe 🙊
03/2019
11/2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 31 Aug 2021 07:29

Re: Bad en douche frequentie

M'n dochter gaat meestal om de dag in bad, soms een dagje later. Zo'n 3-4x per week dus. De andere dagen wassen we haar meestal wel even met een washandje.
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 31 Aug 2021 07:30

Re: Bad en douche frequentie

Bijna elke dag! Hij is ook 8,5 dus dat vind ik wel normaal. Ik hou van fris haar. Je ruikt sommige kinderen gewoon soms🤮
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Aug 2021 07:30

Re: Bad en douche frequentie

De jongste gaat iedere avond in bad, vindt hij heerlijk en dan kan ik even doorpakken met opruimen enzo. De middelste gaat dagelijks tot om de dag in de douche of in bad.

Als er een dag tussen zit dan poets ik hun gezicht en van onderen even makkelijk met een billendoekje. Handen wassen met zeep onder de kraan.

De oudste is te chaotisch om aan douchen te denken. Als ik er ben doucht hij om de dag, als ik aan het werk ben dan vergeet mijn man het meestal ook en doucht hij maar eens in de twee dagen. Voor de rest wast hij zich dan ook niet en trekt hij ook niet dagelijks schoon ondergoed en sokken aan. En enorm punt van ergernis voor mij!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 31 Aug 2021 07:39

Re: Bad en douche frequentie

Gemiddeld gaan ze 3x per week in bad, in de zomer met elke dag in de zandbak gaan ze elke dag.
Op de avonden dat ze niet in bad gaan, hou ik even een washandje langs gezicht, handen en onderkant.

Ons bad gaat er over 2 weken uit, even kijken hoe we het dan gaan doen met douchen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 31 Aug 2021 07:39

Re: Bad en douche frequentie

Kaat schreef:De jongste van 9mnd gaat meestal 1x per week onder de douche, soms 2x. Hij kan nu wel redelijk goed zitten, dus denk dat hij nu wel wat vaker mee zal gaan. Ik vind douchen met de kleintjes als ze nog niet zelf kunnen zitten zo’n gedoe 🙊

Ik ook. Wij doen dat vrijwel altijd ook nog samen!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 31 Aug 2021 07:40

Re: Bad en douche frequentie

In de koudere maanden vaak 1 keer per week, bij warm weer of als ze erg vies zijn van het spelen vaker, afhankelijk van wanneer het nodig is. Maar dan nog gebruiken we maar 1 keer per week zeep.
<<

ChiQ

Bericht 31 Aug 2021 07:46

Re: Bad en douche frequentie

Sublimo schreef:In de koudere maanden vaak 1 keer per week, bij warm weer of als ze erg vies zijn van het spelen vaker, afhankelijk van wanneer het nodig is. Maar dan nog gebruiken we maar 1 keer per week zeep.


Was je ze dan helemaal niet?

Ik vind dat wassen zo iets Hollands. En kapot onhandig. Sta je te hannessen met je washand. Heel die badkamer zeiknat je voelt je niet schoner. Ik snap die hele logica niet. 5 minuten douchen is toch dan handiger?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 31 Aug 2021 07:55

Re: Bad en douche frequentie

Op de andere dagen wassen we gezicht en handen. Daar hoeft de badkamer niet helemaal nat van te worden.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 31 Aug 2021 07:55

Re: Bad en douche frequentie

Mijn kinderen zijn 9 en 11 en gaan nu bijna elke dag douchen.
Toen ze kleiner waren was het eigenlijk net als bij Marin, net een beetje hoe het uitkwam. Maar zeker niet elke dag, ik denk gemiddeld 2 keer per week. Het lag er ook wel heel erg aan wat we gingen doen, als ze de hele dag buiten hadden gespeeld in het bos gingen ze sowieso douchen bijvoorbeeld.
Wassen deden we wel elke ochtend, vaak met die natte washandjes van zwitsal.
2010 2012
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 31 Aug 2021 08:08

Re: Bad en douche frequentie

2/3 keer per week douchen of in bad, anders (veel) last van z’n huid. Andere momenten gewoon met washandje, dat is in 2 minuten gepiept.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Aug 2021 08:11

Re: Bad en douche frequentie

Bad was tot 3,5 deel van avondritueel, vaak ging 1 van ons dan even lekker mee badderen. Nu sturen we hem om de paar dagen onder de douche, doet hij zelf, poetst zijn tanden daar ook, afdrogen doen wij. Ik was 1 keer per week zijn haar tijdens een gezamenlijke ochtenddouche. Na school gaat hij wel na het eten douchen 2 dagen achter elkaar want daar komt hij zó vies vandaan haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 31 Aug 2021 08:13

Re: Bad en douche frequentie

Om de dag douchen/bad. Andere dagen alleen handen en gezicht wassen.
Zomerdag met zonnebrandcrème dan gaan ze wel iedere dag vlug even onder de douche
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 31 Aug 2021 08:19

Re: Bad en douche frequentie

Wij wassen ze elke ochtend. Gewoon met een washandje in de badkamer.
2 keer per week gaan ze onder de douche of heel soms in het biba bad. Die is zo'n gedoe met opruimen, haha, dus daar moeten we dan echt even tijd voor hebben.

2 keer per week helemaal vind ik vaak zat. Droge huisjes anders. In de zomer als ze onder de zonnebrand en het zand zitten, spoelen we ze 's avonds wel nog even af.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 31 Aug 2021 08:21

Re: Bad en douche frequentie

Sowieso elke woensdag en zaterdag of zondag, maar ook gewoon extra als ze vies zijn wat in de zomer in het weekend standaard elke dag betekend.
Ik heb een stapel washandjes in de keuken en badkamer liggen. Beide kinderen hebben een droge huid en de jongste ook last van eczeem, hij kan sowieso alleen tegen Balneum badproducten en na het douchen moeten we hem helemaal insmeren. Dat is dus niet even snel 5 minuten douchen en klaar in zijn geval.

Ze kunnen zich beide wel gewoon zelf afdrogen en aankleden ed na het douchen. Meestal zet ik ze onder de douche samen met wat speelgoed en ga ik even rustig op de bovenverdieping de opgevouwen was in de kasten leggen, de kleding voor de volgende dag klaar leggen ed en daarna komen ze uit de douche en help ik de jongste dus met insmeren en haren kammen en de oudste alleen met zijn haren kammen. Shampoo gebruikten we heel lang niet, maar inmiddels vind ik het wel lekkerder ruiken als hun haren af en toe gewassen worden, doet doen we 1 keer in de week ongeveer.

Ik heb ook twee grote wasmanden waar ze beide nog steeds in passen, dat doen we vaak op een regenachtige dag of om zoals Marin zegt wat tijd te vullen eind van de middag ( zeker tijdens de Coronatijd).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Aug 2021 08:32

Re: Bad en douche frequentie

Ik vind 's ochtends in het weekend ook een heerlijk bad moment. Dan is m'n man vaak sporten en dan ga ik vast met de kinderen in bad en tegen de tijd dat m'n man dan terug is, zijn wij wel zo'n beetje klaar en springt hij nog even gauw onder de douche ernaast en wast hij de haren van zoontje daar onder de douche. Zo gezellig.

Washandjes heb ik trouwens nooit van huis uit mee gekregen. Een enkele keer doe ik dat zelf maar voel me dan eigenlijk alleen maar viezer en klammer. Vandaar dat ik 't denk ik ook nooit bij de kinderen doe.
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Aug 2021 08:46

Re: Bad en douche frequentie

Hier gaat zoon van 2 meestal om de dag onder de douche of in bad. In de zomer als er veel buiten gespeeld wordt gaat hij iedere dag, want dan zit hij onder het zand.
Insta: je_ei_kwijt
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 31 Aug 2021 08:56

Re: Bad en douche frequentie

2 keer per week douchen waarvan 1 keer haren wassen.
Bij vuil van zand of zonnebrand elke keer dat t nodig is.
Bij niet douchen altijd voeten handen en gezicht wassen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 31 Aug 2021 09:44

Re: Bad en douche frequentie

Wij hebben alleen een douche en ze gaan hier beide (8 en 5 jaar) in ieder geval 2 tot 3 x per week douchen.
De oudste sport nu wel fanatieker en doucht ook wel eens snel als hij getraind heeft. De jongste doucht sowieso ook na haar zwemles. Dan komen we dus wel op 3 x uit.
In de zomer douchen ze ook wel eens wat vaker als ze in het zwembadje hebben gespeeld of als ze gezweet hebben door de warmte.

In de ochtend gebruik ik sowieso een washandje om ze even snel op te frissen.

Onze oudste is erg gevoelig voor eczeem dus vanaf jongs af aan geleerd om hem niet te vaak te douchen.
Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo