Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Jan 2015 20:26

Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

In juni trouwt m'n zwager, kids zijn dan net 2 en 8 maanden.
Programma:
-'s ochtends bij schoonouders verzamelen, hier in de stad
-met z'n allen naar ouders van de bruid en daar lunchen, ook hier in de stad
-daarna met een gehuurde bus naar de trouwlocatie, 45 km verderop
-00.30u gaat de bus weer terug naar huis

Kids zijn de hele dag welkom, maar er is geen ruimte om ze te laten slapen...

*Vriend zegt: alleen meenemen t/m de lunch hier in de stad en daarna oppas bij ons thuis vragen (katching, wat een geld!)
Maar ik vind dat ze er wel bijhoren, bij de plechtigheid. Wie weet krijgen ze ook nog wel een 'rol', dus dan moeten ze sowieso mee.
*Met eigen vervoer gaan? En ze dan eind van de middag weer terug brengen? Dan ben ik dus zo 2u weg... En ik ben nachtblind en dan kan vriend dus niet drinken. Niet dat dat een grote ramp is, maar tis wel zijn broertje die trouwt en waar ie een borrel op wil drinken...
*Dagje extra naar de gastouder en vragen of ze daar mogen slapen?
*Iemand een andere suggestie?
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jan 2015 20:36

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Er zullen toch wel vrienden/familie/buren oid zijn waar je ze even kunt brengen en een nachtje kunnen slapen? Ik zou ze dan na de lunch wegbrengen, dan maar geen rol tijdens de plechtigheid. Scheelt een hoop gedoe van rondrijden. Anders klinkt een extra dagje + nachtje gastouder ook goed.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 31 Jan 2015 20:43

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Lastig, normaal zou je kunnen kijken hoever de kinderen het trekken. Eventueel campingbedje in een hoek voor de jongste en de oudste op een bank of wat kussens leggen als hij omvalt van de slaap. Maar ja als dat niet gaat wil toch naar huis kunnen wanneer je wil.
Als jij niet perse tot het einde wil blijven kan je er ook voor kiezen met de auto te gaan en als de kinderen er genoeg van hebben dat jij gaat en vriend met de bus. In juni is het 22:00 uur wel licht, dus heel vroeg hoef je niet te gaan.
En anders idd oppas zoeken? Eventueel 1 die ze aan het einde van de dag bij je gastouder ophaalt, maar moet je maar net daar een geschikte oppas voor hebben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Jan 2015 20:48

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Ik zou voor de laatste optie kiezen en ze gewoon niet meenemen. Veel teveel gestress.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 31 Jan 2015 21:44

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Woont er niet iemand van 'ons' (de app) in de buurt van de locatie? Ik denk dat bijna iedereen wel een aantal uur overdag een slaapplek voor je jongens heeft. En dan 's avonds mee terug met de bus.

Ook niet ideaal, maar wel gezelliger dan de hele dag weg brengen.
R. 2013
D. 2016
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Jan 2015 23:11

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

De meeste familie en vrienden zijn op de bruiloft en vrienden die daar niet zijn, moeten gewoon werken die dag.

Lief dat je zo meedenkt Spencer, maar ik woon echt in een uithoek dus de trouwlocatie is ook nog een end bij één van jullie vandaan.

We hebben op zich wel een geschikte oppas, die zou dan ook moeten blijven slapen (tenzij ze midden in de nacht nog naar huis wil). Hmm nouja een bruiloft kost sowieso al veel geld, kan een oppas nog wel bij...
<<

Anoniem331

Bericht 31 Jan 2015 23:14

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Maar als er iemand van je familie trouwt, is er dan niet iemand van de andere kant van je familie die wil oppassen?

Wij hadden 3 jaar terug een bruiloft van vrienden die tevens familie zijn. Op 3 verschillende locaties die ruim 40 kilometer uit elkaar lagen. Omdat het aan de kant van min. Schoonfamilie was, viel die oppas af, maar zijn de kinderen wel een dag en nacht bij mijn ouders geweest.
Ik ben ook wel van mening dat er voor kinderen sowieso al weinig aan is, en wanneer er veel loze tijd of reistijd bij komt kijken, is het al helemaal hopen dat ze zich niet vreselijk gaan vervelen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 31 Jan 2015 23:46

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Ik zou ze niet de hele tijd meenemen.
Ik zou een oppas zoeken, familie of vrienden van jou kant, die hoef je vaak ook niet te betalen toch. En dan evt hopenlijk vragen of ze ook 45 km heen en terug willen rijden zodat ze wel bij de plechtigheid ed kunnen zijn. Tis maar eenmalig en een 'groots' iets
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 01 Feb 2015 00:01

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Kunnen ze op de feestlocatie ook niet slapen? Hotelkamer of desnoods opslag oid
Met onze eigen bruiloft was de oudste 1,5. Hij heeft tussen de middag 1,5 uur geslapen en op de feestllocatie na het eten.
Vorig jaar hebben we een bruiloft van zwager en schoonzus gehad. Sochtends zijn wij niet bij het ophaalmoment geweest zodat de jongste kon slapen. Op de feestlocatie was een hotelkamer voor ze geregeld.
Misschien is er toch nog iets te bedenken?!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Feb 2015 07:24

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Is er niemand die ze aan het begin van de avond bij de feestlocatie op wil halen en waar ze kunnen logeren? Benzinekosten kun je dan vergoeden, die kosten heb je immers ook als je zelf rijdt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem112

Bericht 01 Feb 2015 07:45

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Twee jaar geleden is mijn broer getrouwd, hun wonen anderhalf uur rijden bij ons vandaan, mijn kinderen waren toen bijna 1 en bijna 3, wij hebben er toen voor gekozen om ze niet mee te nemen en mijn schoonmoeder is toen hier bij ons in huis komen oppassen en slapen, wij hebben daar een hotel geboekt en zijn de volgende ochtend naar huis gekomen.

Eerst vond ik het wel even gek om ze niet mee te nemen maar achteraf blij, ze waren echt nog te klein en zou meer onrust en stres voor ons opleveren dan plezier.. Ik was ook nog getuige, er was een lange kerkdienst en een uitgebreid diner aan tafel.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Feb 2015 13:07

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Susan schreef:Ik zou voor de laatste optie kiezen en ze gewoon niet meenemen. Veel teveel gestress.


+1 vorige week de bruiloft van onze beste vrienden gehad en Ruben was bruidsjonker, nou een uur stil zijn is dan echt heel moeilijk (het is m gelukt), maar Mirthe hebben we gelijk weggebracht (voor de ceremonie) en Ruben daarna.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 01 Feb 2015 13:23

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Ondanks dat het bruidspaar heeft aangegeven dat de kinderen welkom zijn, vind ik jonge kinderen niet bij een bruiloft horen. Ze moeten stil zitten, dus jij bent voornamelijk druk om de kinderen stil te houden tijdens de ceremonie en je krijgt niks van de hele gebeurtenis mee; kleine kinderen kunnen niet zo lang stil zijn (daar zijn het kinderen voor), dus die 'verstoren' de ceremonie; het is heel druk voor ze, veel gereis; weinig speelmogelijkheden; ze snappen er niks van; etc.

Ik zou ze dus gewoon een dagje naar een gastouder/oppas brengen. Scheelt iedereen een hoop gereis, gestress en onrust.
<<

Anoniem97

Bericht 01 Feb 2015 13:40

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Ik zou tm de lunch meenemen en daarna oppas regelen. Zijn ze er toch even bij geweest maar weinig gesleep en geen gestres daarna.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 01 Feb 2015 14:13

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Lenthe schreef:Ondanks dat het bruidspaar heeft aangegeven dat de kinderen welkom zijn, vind ik jonge kinderen niet bij een bruiloft horen. Ze moeten stil zitten, dus jij bent voornamelijk druk om de kinderen stil te houden tijdens de ceremonie en je krijgt niks van de hele gebeurtenis mee; kleine kinderen kunnen niet zo lang stil zijn (daar zijn het kinderen voor), dus die 'verstoren' de ceremonie; het is heel druk voor ze, veel gereis; weinig speelmogelijkheden; ze snappen er niks van; etc.

Ik zou ze dus gewoon een dagje naar een gastouder/oppas brengen. Scheelt iedereen een hoop gereis, gestress en onrust.


Hier ben ik het niet mee eens. Wij hadden veel kinderen op onze bruiloft +/- 15 . Ook tijdens onze ceremonie (was dezelfde locatie als waar het feest werd gehouden.) Kinderen mochten van ons gewoon rondlopen als ze wilden. Doordat er van ons geen druk lag op de ouders van het perse stilhouden van je kinderen is het volgens mij heel erg fijn verlopen. Kinderen hebben niks verstoord. Zijn heerlijk rustig geweest, ouders hebben alles ook als heel erg fijn ervaren. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.
10-08-2017 ♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Feb 2015 14:30

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Maar dan nog is het gewoon onhandig met kinderen erbij: erg lang en het duurt tot laat, je kunt niet makkelijk eerder weg, er is geen slaapgelegenheid. Daarom zou ik ervoor kiezen om helemaal zonder kinderen te gaan, hooguit dat ze erbij zijn met de lunch.

Het is ook wel eens lekker om gewoon een bruiloft te hebben waarop je lekker feest kunt vieren en geen rekening hoeft te houden met de slaapjes van je kinderen en ze niet constant in de gaten hoeft te houden. Als het allemaal om de hoek zou zijn zou het nog simpeler zijn ze er bij de ceremonie wel bij te hebben, maar dat is het dus niet. Dus dan zou ik lekker voor de makkelijke weg kiezen en oppas regelen vanaf het moment dat de festiviteiten 45 kilometer verderop plaatsvinden tot de volgende ochtend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem203

Bericht 01 Feb 2015 16:44

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Gaia schreef:Ik zou tm de lunch meenemen en daarna oppas regelen. Zijn ze er toch even bij geweest maar weinig gesleep en geen gestres daarna.


Dit. Ze helemaal niet meenemen naar de bruiloft zou ik als zwager/familie zijnde wel jammer vinden.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 02 Feb 2015 21:22

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Toen mijn schoonzus en zwager trouwden waren onze kids 2,5 jaar en 4 maanden. Schoonzus stond erop dat de kinderen erbij zouden zijn vanaf het begin, want de neefjes/nichtjes van zwager zouden er ook allemaal bijzijn.. (terwijl wij zelf de kids het liefst thuis hadden gelaten)
Uiteindelijk waren wij er dus met kids, en kwamen de andere neefjes en nichtjes allemaal pas later, want die gingen nog even rusten/slapen... En daar was voor onze oudste dus geen kans/plek meer voor..
Ik heb toen na de ceremonie de kids naar mijn moeder gebracht, kon ik in mijn eentje 30 km vanaf de trouwlocatie naar mijn moeder toe rijden, en daarna weer 25 km terug naar de feestlocatie..

Ik zou er in jou geval dus ook voor kiezen om ze tot de lunch mee te nemen, of anders helemaal niet mee te nemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Feb 2015 21:27

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Op zich zou ik me nooit verplicht voelen om mijn kinderen mee te nemen naar een bruiloft omdat het bruidspaar daarop staat. Als het niet echt haalbaar is en we daardoor alleen aan het heen en weer racen zijn of het is voor de kinderen niet te doen dan is het jammer maar helaas. Ik vind ook dat als een bruidspaar heel graag wil dat kinderen meekomen, ze ook moeten zorgen dat dat haalbaar is voor de ouders. Zo niet, ook goed, prima, eigen keuze, maar dan betekent dat dus dat de kans des te groter is dat ouders hun kinderen thuislaten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 02 Feb 2015 22:05

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Tja zo zag ik dat ook hoor Susan, maar helaas, als mijn schoonzusje iets wil, dan wil ze dat, en gebeurd het dan niet, dan gaat ze heel overdreven zielig doen, huilen en beschuldigingen uitdelen enz.. En dan speelt ze het zo dat mijn schoonmoeder altijd haar kant kiest (schoonvader gelukkig niet altijd), en schoonmoeder kan daar ook best overdreven in reageren (vind ik dan).. Dus om de lieve vrede te houden, hebben we het toen maar gedaan.. (en gelukkig is het ook goed gegaan die dag)
Maar verder zijn ze best oké hoor :ja: , mijn schoonmoeder en schoonzus ... behalve dit nare trekje dan..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Feb 2015 00:17

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Klinkt als een echte Bridezilla...
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem123

Bericht 03 Feb 2015 10:07

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Helemaal niet meenemen zou ik persoonlijk niet doen. Niet bij hun ooms en tantes, daar sta je toch wel wat dichterbij. Ook met foto's maken zou ik ze er sowieso bij willen hebben.

Ik zou voor de eerste optie gaan en de gastouder vragen of zij de kindjes na de lunch kan opvangen en eventueel slapen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Feb 2015 10:44

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Eens met Saraykey, omdat het hun oom is vind ik dat ze er wel even bij horen te zijn en zou ik ze zelf een dagdeel mee nemen.
Ik denk tot de lunch, of ik zou mijn ouders lief aankijken en vragen of ze ze na hun werk op willen halen en dat ze dan bij je ouders logeren of je ouders bij jullie, mijn ouders zouden dat wel doen omdat het zo'n speciale gelegenheid is en mijn man maar 1 broertje heeft, maar goed ik heb geen idee hoe dat bij jou is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem193

Bericht 03 Feb 2015 10:51

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

In de situatie van MB zou ik met eigen auto naar de trouwlocatie gaan en dan halverwege de middag iig na het trouwen de kinderen naar huis brengen. Daar met hen hen zelf eten. Daar zou ik de kinderen zelf naar bed brengen en mijn nichtje oid op laten passen. Dan zelf weer terug gaan zodat ik er met het avond feest ben. En dan of mijn man zou niet drinken of we zouden de auto daar laten staan en met het geregelde vervoer terug gaan en de auto een dag later oid ophalen.

Het is maar 45 km.
<<

Fiene

Bericht 03 Feb 2015 12:48

Re: Wat te doen met kids tijdens bruiloft buiten de stad?

Ik zou ze ook een dagdeel meenemen en daar laten ophalen. Wanneer dat niet zou gaan zou ik ze thuislaten. Scheelt ook voor jezelf een hoop stress.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers