Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Cadeautips jongen 1 jaar

<<

Fantine

Bericht 19 Sep 2021 11:04

Cadeautips jongen 1 jaar

Het duurt nog even maar de tijd vliegt. L. Is in januari jarig en in december vieren we ook nog Sinterklaas en kerst met cadeaus.

Wat gaven jullie je zoon die 1 werd? En welke Sint/kerst cadeaus? Wij geven hem een loopfiets met meerdere standen. Maar wat we kunnen vragen aan familie en vrienden weten we nog niet zo goed. Mij leek zo’n houten activiteiten kubus erg leuk.

Is een keukentje al leuk? We zijn niet anti plastic maar meer voor een mix hout en plastic.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Sep 2021 12:07

Re: Cadeautips jongen 1 jaar

Keukentje is zeker leuk, maar vooral fan van de activiteitenpuzzel met die leeftijd.

Wij hebben met anderhalf een glijbaan cadeau gegeven, ook heel leuk. Verdere ideetjes : zandbak, waterspeeltafel en leesboekjes
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2021 12:31

Wij hebben zo’n houten activiteitenkubus gekregen met de geboorte. Ik denk dat dat zeker leuk is zo rond de een jaar!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Sep 2021 12:39

Wij gaven een keukentje en dat was echt direct een succes. Begon met beetje sorteren van de eet dingetjes en pannetjes en later leuk koken en spelen. Dochter van bijna één speelt er nu ook al mee. Dus ik vind dat echt nog steeds het meest waardevolle succesvolle cadeau wat we hebben gegeven.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2021 12:52

Wij kregen met anderhalf een keukentje en daar wordt echt het meest mee gespeeld. Wordt bijna bij elk spel wel betrokken.
Grote knuffelhond van de IKEA hebben we ook met 1 jaar gekregen. Was/is ook leuk. Of een pop.
Voor m'n zoon ga ik met Sinterklaas en verjaardag denk ik smartmax geven.
En boekjes zijn altijd goed!
Als je de ruimte hebt is deze auto vanaf een jaar denk ik ook heel leuk.
https://www.bol.com/nl/nl/p/little-tike ... 1iEALw_wcB
<<

Fantine

Bericht 19 Sep 2021 16:38

Thanks voor de tips!

Het standaard Ikea keukentje? Of nog andere leuke ideeen? 😊
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Sep 2021 17:16

Petit Amelie heeft ook leuke keukentjes. Heeft m’n dochter de roze versie van.
<<

Maan

Kletskop

Bericht 19 Sep 2021 17:27

Mijn kinderen hebben alledrie nauwelijks met dat typische speelgoed voor 1-jarigen gespeeld. De tweede en derde grepen al gauw naar het speelgoed voor oudere kinderen dat toen al in huis stond. Het keukentje bijvoorbeeld, leuk om naartoe te kruipen en deurtje open/dicht doen, spullen uithalen. Hetzelfde bij het poppenhuis bijvoorbeeld.

Als je een keukentje doet, kun je anderen vragen om bijvoorbeeld keukenspulletjes.

De blokkentoren was hier wel een succes, vooral het omgooien als er door iemand anders gestapeld wordt. Deze toren is van stevig karton (ook wel bij de Hema te koop voor een lagere prijs). Hij is bij ons drie kinderen meegegaan, toen was hij echt af.

https://www.ilovespeelgoed.nl/product/t ... gIPSvD_BwE

Verder een houten puzzel, of zo’n houten visjespuzzel met een hengeltje, dat vonden ze hier op die leeftijd ook wel leuk.

En boeken, bijv. ‘Over wat het lieveheersbeestje hoorde’ (met geluidjes), ‘Stap naar op mijn bezemsteel’ (ook de versie met geluidsknoppen), of het grote flapjesboek van Kikker of Gonnie en Gijsje.

Een zwemluier is ook leuk en handig.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2021 19:55

Dochter kreeg ook een keukentje toen ze 1 werd. Het valt inmiddels bijna uit elkaar, maar er wordt ook heel veel mee gespeeld. Zoon kreeg een garage van de toet toet auto's. We hadden al wat wegdelen en auto's, hier wordt ook nog steeds mee gespeeld. Verder kreeg hij smart max, playmobil 123 en boekjes. En vast nog veel meer 😅 zijn eerste sinterklaas was afgelopen jaar (hij was toen 1,5), eerder hebben we het niet gevierd, maar vorig jaar snapte dochter het echt goed, dus we moesten wel 😁 toen heeft hij onder andere een houten auto baantje gekregen, een houten regenboog (a la grimms), speelgoed voor in bad, dikke kleurpotloden, duplo...
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Sep 2021 20:18

Fantine schreef:Thanks voor de tips!

Het standaard Ikea keukentje? Of nog andere leuke ideeen? 😊

Wij hebben er eentje van Melissa and Doug.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2021 20:46

Ik vond Duplo ook al leuk toen. Gingen ze wel meer echt mee spelen rond de 1.5 jaar oud maar daarvoor vonden ze het alleen al leuk qua geluid en om met de dieren te spelen.

Een zandbak was hier ook bij beide toen echt al een hit ( en nu nog met 4 en 6 jaar oud). Maar misschien minder handig als cadeau midden in de winter.

Boekjes met geluid waren hier ook een hit.
https://www.boekenvoordeel.nl/kinder/0- ... gLDPPD_BwE deze bijvoorbeeld of deze van Nijntje hebben we zelfs twee van versleten: https://www.bol.com/nl/nl/p/nijntjes-ge ... gJo2vD_BwE

Blokken zijn hier ook altijd een hit geweest, eerst gewoon om een toren te bouwen en om te gooien, later om te gebruiken bij de houten trein ed en inmiddels bouwen ze er al jaren hele dierentuinen van voor de Schleich ( achtige) dieren.

En volgens mij kreeg de oudste toen ook zijn eerste kleurpotloden ( van die dikke).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Sep 2021 22:18

Waardebonnen, dat klinkt echt heel suf en inspiratieloos maar op die leeftijd krijgen ze nog weinig mee van de cadeaus. Ik heb ze geloof ik verspreid over bijna een jaar geïntroduceerd. Wanneer ze 2 worden krijgen ze er al veel meer van mee en is het ook weer lastig om te bedenken.
2015 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Sep 2021 22:35

Zoontje kreeg van ons een loopfiets, maar die geven jullie dus al. Verder kreeg ie een zandbak en zandbakspeeltjes, en de duploboerderij. Met alles is en wordt nog veel gespeeld.
Toen ie een half jaar was kreeg ie met Sinterklaas een blokkendoos van ons, ook nog altijd een hit. Met anderhalf een duploset met gewoon heel veel losse blokken en een tafeltje en stoeltjes voor zijn speelhoekje.
Wat kleinere dingen die hij kreeg tussen de zeg maar een half jaar en anderhalf die echt een succes zijn/waren waren een vormenstoof, rugtasje, piano op batterijen, houten puzzels, autootjes. En een hoop mooie boeken zoals Rupsje Nooitgenoeg en de Gele ballon.

Terug naar Zwangerschap & kinderen