Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beloning bij goed rapport

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Aug 2022 08:50

Beloning bij goed rapport

Doen jullie dat? Ik las in een ander topic dat kinderen soms nieuw speelgoed krijgen bij een goed rapport. Betekent dat dan ook dat jullie niets geven bij een slecht rapport? En hoe bepaal je wat een goed rapport is? Op basis van de cijfers of gaat het om de inzet van je kind?

Wij hebben onze oudste de afgelopen twee jaar aan het begin van de zomervakantie een cadeautje gegeven om de vakantie te vieren en omdat hij zo goed zijn best had gedaan, maar we hebben dat niet perse aan zijn rapport gekoppeld. Maar goed, hij gaat na de vakantie naar groep drie en rapporten voor kleuters zijn nog niet enorm spannend natuurlijk.

♥♥
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 02 Aug 2022 09:08

Re: Beloning bij goed rapport

Leuke vraag om over na te denken!

Wij hebben het geluk dat onze kinderen allebei goed kunnen leren, goed luisteren en sociaal vaardig zijn. T. heeft wel een paar moeilijke jaren gehad met heftig probleemgedrag, maar dat was vooral thuis. De kinderen hebben eigenlijk nooit een slecht rapport gehad. Ze gaan nu naar groep 6 en naar 3vwo. We hebben ze al die jaren altijd iets kleins gegeven voor hun rapport.

Ik heb er nooit bij stilgestaan wat je dan doet als het rapport niet goed is (en wat is 'niet goed'?) En dat je meer het resultaat beloont dan de inzet.

Misschien eens over hebben met mijn man.

Maar om het na al die jaren ineens anders te doen, is misschien ook gek voor de kinderen?
T (2008) en I (2013)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Aug 2022 09:20

Re: Beloning bij goed rapport

Ik kreeg vroeger voor hoge punten centjes (2 gulden voor een 8 of hoger, 1 gulden voor een 6 of hoger) en niets voor onvoldoendes. Dit was overigens pas op de middelbare. Daarvoor was het gewoon een briefje en rondje langs opa's en oma's. Maar ik heb op de basisschool nog nooit een slecht rapport gehad.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Aug 2022 09:32

Re: Beloning bij goed rapport

Bij ons werken ze op school sowieso geen cijfers, maar met afbeeldingen die staan voor iets als goed/voldoende/onvoldoende.
Het gaat hier ook niet om prestaties, maar om zijn of haar best doen. Een kind met onvoldoendes kan ooit beter zijn of haar best doen dan iemand met 8-en. Dus wij letten ook niet op de cijfers.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Aug 2022 09:47

Re: Beloning bij goed rapport

Als ik wat voor het rapport doe is het niet voor goede of slechte cijfers en ook niet voor inzet. Ik zie het meer als mooi moment om wat kleins te geven. Een nieuw spelletje of iets voor de zomervakantie.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 02 Aug 2022 09:58

Re: Beloning bij goed rapport

Ik bepaald dat op basis van inzet. Ze is altijd wel serieus met school bezig en ik hoor nooit over zorgen ofzo van de juf. Wat dat betreft is het volgens mij wel een makkelijk kind in de klas, hooguit wat snel afgeleid (erfelijk belast). Ik werd als kind ook gestimuleerd om vooral mijn best te doen en dan waren mijn ouders trots. Ik hoop dat ik mijn dochter hetzelfde gevoel kan meegeven. Ligt ook aan het kind natuurlijk. Kind kan nog zo goed z'n best doen en het allemaal niet halen. Ik zou dat dan niet afstraffen zeg maar.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Aug 2022 09:59

Re: Beloning bij goed rapport

Wij geven er zelf niks voor. Bespreken het rapport vaak wel even met de oudste (of haar eigen beeld ervan klopt met het rapport zeg maar).
Van de opa's en oma's krijgen ze er geld voor.
Vind ik zelf niet echt nodig, maar ach.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Aug 2022 10:10

Re: Beloning bij goed rapport

Hier dacht ik dus ook over na, maar ik wil het niet per se koppelen aan het rapport. Als ik een cadeautjes geef met een reden, dan onthoudt de oudste dat en als die reden weer langskomt, wil ze weer een cadeautje 🙈 goed of slecht rapport is op de basisschool ook niet echt aan de orde denk ik?

Ik kreeg er vroeger geld voor, maar dat was op de middelbare school. Ik heb toen ook wel eens niks gekregen, mijn eerste rapport in de 5e klas was echt heel slecht, tot dan toe ging alles met twee vingers in mijn neus, maar dat was wel even een wakeupcall dat het anders moest. Is me dus wel bijgebleven 😅
december 2016
juli 2019
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 02 Aug 2022 10:13

Re: Beloning bij goed rapport

Wij kijken ook niet naar de cijfers, maar naar de inzet het gehele jaar.

ze doen altijd een rondje langs opa/oma, overgroot oma, oma, tante/oom en halen hier dan al €35 ieder binnen. Wij zelf geven niet standaard iets. Vaak krijgen ze wel iets voor de vakantie ofzo, maar koppelen het niet perse aan het rapport.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 02 Aug 2022 10:37

Re: Beloning bij goed rapport

Hier krijgen ze ook een cadeautje van ons voor hun rapport. We bespreken de goede en minder goede resultaten en laten het daarbij.

Mijn neefje vindt school lastig en zijn rapport was daar ook naar, maar in vergelijking met zijn vorige rapport was alles omhoog gegaan. Daar ben ik dan heel trots op en benoem dan richting hem en geef hem dan een tientje voor zijn rapport voor iets leuks voor in de vakantie.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 02 Aug 2022 12:09

Re: Beloning bij goed rapport

Wij geven nooit echt iets voor hun rapport. Soms wel na een ouder gesprek als de juf aangeeft dat ze heel goed hun best gedaan hebben. In de zomer meestal een cadeautje om de vakantie te vieren. Dus we koppelen niet aan hun rapport maar ze krijgen vaak wel iets rond die tijd.
2010 2012
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 848

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 02 Aug 2022 13:31

Re: Beloning bij goed rapport

Nee dat doen wij niet. Wel krijgen ze vaak van de grootouders geld voor hun rapport, dat kreeg ik vroeger ook maar is eigenlijk wel apart ja. Voor de zwemdiploma's heb ik wel een cadeau gegeven. Eigenlijk ook een beetje belonen voor prestatie dus, al zat daar ook echt wel inzet van zoon zijn kant in en vond ik het een feestelijke aangelegenheid.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 02 Aug 2022 13:55

Re: Beloning bij goed rapport

Wij geven ze soms wel wat en soms niet. Het is hier niet standaard en ze verwachtten daarom ook niets.
Het zijn beide geen hoogvliegers, daarnaast vinden ze leren ook niet echt leuk. Dus zowel op inzet als resultaat is niet heel hoog.
Omgang met de leerkracht, omgang met leeftijdsgenoten ed scoren ze altijd wel hoog op. Ook belangrijk.
Voordat we in de zomer op vakantie gaan krijgen ze 'vakantiegeld' naar eigen inzicht te besteden op vakantie voor speelgoed, hebbedingetjes ed. Als ze uitstekend zouden scoren op school zal onze aanpak niet veranderen, ze zijn wie ze zijn en zijn goed zoals ze zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Aug 2022 20:43

Re: Beloning bij goed rapport

Ze krijgen bij ons op het rapport geen oordeel aan hun groei, je ziet alleen hoe veel ze gegroeid zijn zonder daar een gemiddelde oid daarbij. Is dus altijd een goed rapport 😅 Krijgen ze overigens niets voor. Ik kreeg het vroeger wel, ook super slechte rapporten met daarin stomme verhaaltjes moesten daarom door de hele familie gelezen worden.

(In groep 6: je gedraagt je vaak erg kinderachtig en andere kinderen storen zich hieraan. Je hebt daardoor geen vrienden 😭😭😭😭😭)
R. 2013
D. 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Aug 2022 20:52

Re: Beloning bij goed rapport

Mijn god Spencer 🙁. Ben jij daarom zo’n harde werker geworden? Ik vind het knap hoe je alle ballen hoog lijkt te houden, weet wat je wil en happy bent!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 02 Aug 2022 20:58

Re: Beloning bij goed rapport

Ze krijgen van ons altijd 10 euro en van de opa's en oma's vaak rond de 5.
Luuk en Nora hebben tot nu toe beide altijd een goed rapport gehad wbt cijfers/niveau maar ook wbt inzet. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht wat bij een slechter rapport. Ik denk dat ik het dan niet anders zou doen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 03 Aug 2022 06:46

Re: Beloning bij goed rapport

Nee, ze krijgen er niks voor van ons. We lezen hem altijd samen door en het zijn altijd goede repporten. We reageren er wel enthousiast op maar ik probeer er altijd wel op te letten dat ik er niet teveel een waardeoordeel aan hang.
Ik durfde vroeger mijn rapport nooit te laten zien aan mijn vader omdat hij er altijd zo'n heel streng gezeik van maakte. Dat wil ik absoluut niet. Als er mindere resultaten op het rapport staan zal ik samen met dochters kijken hoe wij ze kunnen helpen de vaardigheid beter onder de knie te krijgen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Aug 2022 07:38

Re: Beloning bij goed rapport

Leuk om jullie reacties te lezen! Ik wil zelf ook niet teveel hameren op goede resultaten, want hoe hoog je cijfers zijn zegt echt niet altijd iets over de inzet. Ik denk dat ik maar bij mijn vakantie cadeautje blijf ☺️

♥♥
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 03 Aug 2022 07:44

Re: Beloning bij goed rapport

Bij ons werken ze met een portfolio zonder cijfers of beoordeling. Het is een verslag met een terugblik op de afgelopen periode en altijd leuk. De kinderen vullen zelf ook een soort evaluatie in met wat ze leuk, goed, moeilijk etc. Vonden. dus ik zie het rapport sowieso niet als iets waar een beloning aan gekoppeld zit. Ze hebben van oma wel eens geld gekregen voor het portfolio, maar ze vragen er ook niet om verder.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Aug 2022 14:18

Re: Beloning bij goed rapport

Lot schreef:Mijn god Spencer 🙁. Ben jij daarom zo’n harde werker geworden? Ik vind het knap hoe je alle ballen hoog lijkt te houden, weet wat je wil en happy bent!


Ahh wat lief! Het zal vast meespelen 😊
R. 2013
D. 2016
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 03 Aug 2022 20:54

Re: Beloning bij goed rapport

Wauw Spencer, wat bizar om dat in een rapport op te schijven. Lijkt me vrij pedagogisch onverantwoord.

Hier zijn rapporten nog niet aan de orde, maar denk dat we een paar euro doen voor het harde werk dat schooljaar. Of we jagen ze alleen langs de opa’s en oma’s.
Smile, it's free!
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 04 Aug 2022 08:45

Re: Beloning bij goed rapport

Beide kinderen zullen altijd aan het einde van het schooljaar of begin zomervakantie jarig zijn. Cadeautjes voor het rapport sta ik daarom niet zo om te springen.
We gaan nu al soms uiteten of een ijsje met ze eten om bijzondere momenten te vieren. Dus ik kan me voorstellen dat we zo iets gaan doen om samen de vakantie in te luiden / ze te belonen voor hun inzet.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 04 Aug 2022 09:24

Re: Beloning bij goed rapport

Lavendel schreef:Wauw Spencer, wat bizar om dat in een rapport op te schijven. Lijkt me vrij pedagogisch onverantwoord.

Hier zijn rapporten nog niet aan de orde, maar denk dat we een paar euro doen voor het harde werk dat schooljaar. Of we jagen ze alleen langs de opa’s en oma’s.


Haha “hup hup” naar de volgende oma,
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Aug 2022 12:51

Re: Beloning bij goed rapport

Nee nooit gedaan.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 04 Aug 2022 22:21

Re: Beloning bij goed rapport

Hier krijgen ze wel een klein cadeautje. De rapporten zijn altijd goed. Wat wij de kinderen meegeven is dat niet het resultaat telt, maar de inzet. Als je je best maar hebt gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron