Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koortslip

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 06 Feb 2014 08:32

Koortslip

Het is weer winter, dus ik heb weer een koortslip. Of liever koortsuitslag want het zit zo'n beetje overal tussen mijn lippen en mijn neus.
En het doet zo'n pijn. Ik kan wel huilen. :nopompom: Eigenlijk kan ik zo niet over straat, maar om hier nou voor vrij te nemen gaat misschien ook wat ver. Vooral die leuke: WAT HEB JIJ NOU! opmerkingen van collega's zijn irritant. Laat me met rust. Ik heb het al moeilijk genoeg.

Zo. Tot zo ver mijn geklaag.

Nu oplossingen!
Op internet heb ik gelezen dat tea tree oil kan helpen. Dus dat smeer ik er nu op. Ook eet ik l-lysine pillen in de hoop dat het sneller geneest en drink ik zoethout thee.

Hebben jullie misschien dé tip? Of moet ik me echt maar een week in huis verschuilen en wachten tot het over is?
<<

ChiQ

Bericht 06 Feb 2014 08:39

Re: Koortslip

Wat vervelend dat je het zo heftig hebt. Ik denk dat er weinig aan te doen is, je doet al wat je doet, ik zou er gewoon vanaf blijven. En ik snap die vragen van je collega's wel, zoiets ziet er gewoon gek uit, zou me daar het minst aan storen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Feb 2014 09:15

Re: Koortslip

Oww zo vervelend is dat! Ik begin altijd met veel vitamines eten (met name kiwi's) in de hoop dat het snel wegtrekt. Verder probeer ik elke keer dat ik dat heb weer een oma weet raad tip, maar niks werkte echt goed geloof ik.

De vorige keer dat ik dat had zei een vriendin "Joh, ik kan me van vroeger helemaal niet herinneren dat jij dat weleens had. Tijdens mijn studie had een meisje vaak een koortslip, die noemden we altijd prut-lip' :nopompom:

Mensen, houd gewoon je mond!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem17

Bericht 06 Feb 2014 09:18

Re: Koortslip

ChiQ schreef:Wat vervelend dat je het zo heftig hebt. Ik denk dat er weinig aan te doen is, je doet al wat je doet, ik zou er gewoon vanaf blijven. En ik snap die vragen van je collega's wel, zoiets ziet er gewoon gek uit, zou me daar het minst aan storen.


Nja, ik snap wel dat het er gek uitziet misschien, maar dat is toch nog geen reden om er opmerkingen over te maken? Het lijkt me dat het wel duidelijk is dat het koortsuitslag is en dat het niet leuk is om daar de hele dag opmerkingen over te krijgen.

Carra, ik kan je verder niet helpen want ik heb gelukkig nog nooit een koortslip gehad, maar ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent!
<<

ChiQ

Bericht 06 Feb 2014 09:24

Re: Koortslip

Elliot schreef:
ChiQ schreef:Wat vervelend dat je het zo heftig hebt. Ik denk dat er weinig aan te doen is, je doet al wat je doet, ik zou er gewoon vanaf blijven. En ik snap die vragen van je collega's wel, zoiets ziet er gewoon gek uit, zou me daar het minst aan storen.


Nja, ik snap wel dat het er gek uitziet misschien, maar dat is toch nog geen reden om er opmerkingen over te maken? Het lijkt me dat het wel duidelijk is dat het koortsuitslag is en dat het niet leuk is om daar de hele dag opmerkingen over te krijgen.

Carra, ik kan je verder niet helpen want ik heb gelukkig nog nooit een koortslip gehad, maar ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent!


Nou. Ik zou niet weten hoe het eruit ziet, ik ken een koortslip maar uitslag tussen je mond en neus? Ik heb dat nooit gezien. Je kan gewoon niet van iedereen verwachten dat er niets wordt gezegd. Ik zou me er daarom niet aan proberen te storen. Gewoon kort zeggen: koortslip. Klaar.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 06 Feb 2014 09:31

Re: Koortslip

Haha, het is ook niet dat ik me de opmerkingen echt aan trek hoor. Maar het is niet leuk om elke keer als ik over de gang loop er iets over te horen en iets terug te moeten zeggen. Als ik antwoord met; Koortslip, krijg ik de reactie: jeetje, zó erg...?! Ja-ja, dat weet ik ook wel. Hoeft niet elke keer gezegd te worden.

Sterre, ja de 'Oma weet raad tips' lees ik ook elke keer weer. Al eerder heb ik zinkzalf geprobeerd, maar hielp ook niet. Ik ben bang dat ik gewoon maar moet afwachten tot het weg gaat.
<<

ChiQ

Bericht 06 Feb 2014 09:39

Re: Koortslip

O, nee idd dat is niet leuk! Ik bedenk nu, als Julian kapotte billen heeft gebruik ik Calendulan creme van vsm. Dat heelt het sneller, is dat een idee? Eerst ontsmetten en dan smeren? Heb je er veel pijn aan? Mijn vriendin klaagt het meest over de klieren in haar hals.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Feb 2014 09:45

Re: Koortslip

Als je Tea Tree gebruikt zou ik niet pure Tea Tree olie nemen, want dat brandt heel erg en dan wordt het alleen maar roder. Bij het Kruidvat hebben ze Tea Tree behandelolie en die is veel milder. Voor de rest zou ik er gewoon zinkzalf opdoen. Als je er echt heel veel last van hebt kun je ook even naar de huisarts gaan, er bestaan wel aciclovirtabletten, je kunt overleggen of hij die wil voorschrijven als het weer begint.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Feb 2014 09:47

Re: Koortslip

Oh en af en toe deppen met pure alcohol (klein flesje te koop bij de drogist, je hebt het in 70% en 96%), dan droogt het ook sneller in.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Feb 2014 10:06

Re: Koortslip

Susan schreef:Oh en af en toe deppen met pure alcohol (klein flesje te koop bij de drogist, je hebt het in 70% en 96%), dan droogt het ook sneller in.
Dat klopt idd, maar doet wel fucking pijn!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 06 Feb 2014 10:11

Re: Koortslip

Pure alcohol ja? :shock: Auw dat lijkt me echt heel pijnlijk. Maar op zich wel logisch dat het daardoor snel indroogt. Goeie tip!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 06 Feb 2014 14:54

Re: Koortslip

Bij mij helpen voor een koortslip die lipblaasjes van compeed echt fantastisch. Waar ik eerder ook echt enorme blaren en korsten kreeg om mijn mondhoeken blijft het nu beperkt tot en klein blaasje. Misschien zou je die er de volgende keer op kunnen doen als je het voelt opkomen zodat het niet verder uitbreid. Ze plakken ook wel gewoon op de huid. Denk niet dat het nu nog helpt nu het al zn uitslag is geworden.
Ik zorg dat ik altijd van die lipblaaspleisters bij me heb of in ieder geval op voorraad. En dan ook echt alleen van compeed. Die eigen merken laten bij mij altijd los. Compeed blijft zelfs onder de douche plakken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Feb 2014 15:04

Re: Koortslip

Pure Tea Tree doet volgens mij meer pijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem219

Bericht 06 Feb 2014 15:22

Re: Koortslip

Ik had twee weken geleden een koortslip en daar heb ik aantal keer per dag met een wattenstaafje alcohol 70% op gestipt. Droogt hij sneller van uit. Per ongeluk het korstje eraf gebeten en toen heb ik er ook alcohol op gedaan... Dat deed wel zeer. Maar daarna was het wel zo over haha! Gelijk ontsmet van binnen
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Feb 2014 16:21

Re: Koortslip

Compeed blijft bij mij dan weer niet zitten. Douchen kan ik er al helemaal niet mee. En ik vind het altijd heel dom staan :laughcry:, zo'n stuk plastic op m'n lip. Maar goed, ik heb ze ook wel in huis hoor ;).

Tea tree ken ik niet Susan, dus ook geen idee of het pijn doet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Feb 2014 20:33

Re: Koortslip

Ah wat kut, Car! Ik heb er geen ervaring mee, maar hoop voor je dat het snel over is!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem87

Bericht 06 Feb 2014 21:19

Re: Koortslip

Neem je die L-Lysine pillen wel iedere dag, dus preventief, in? Verder is het enige wat echt bewezen is een crème met zink erin, dus bv zinksulfaatgel. Dit kan je kopen in kleine tubetjes, merknaam is Akolip.
<<

Anoniem85

Bericht 06 Feb 2014 21:23

Re: Koortslip

Tip voor de volgende keer, als je het voelt opkomen, zo'n blaasje, dan ijsklontje tegenaan houden. Vaak breidt het bij mij niet sneller uit.
<<

Anoniem126

Bericht 08 Feb 2014 22:47

Re: Koortslip

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 19:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 09 Feb 2014 08:44

Re: Koortslip

Nee helaas. Het is zelfs een ontzettende uitbraak geworden. Alles geprobeerd en niks helpt. Ik denk dat deze uitbraak ook niet tegen te houden was. Ik dep nu met alcohol en smeer met zinkzalf. En ik heb me er maar bij neergelegd dat ik er niet uit zie. :nopompom:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Feb 2014 12:50

Re: Koortslip

Ik heb het ook een paar keer per jaar. Ook altijd boven mijn lip en naast mijn neus. Altijd op dezelfde plaats. Meestal ontstaat het als ik verkouden ben. Ik zorg altijd dat mijn huid niet kapot gaat door het snuiten maar toch..
Ik slik nu al sinds de zomer elke dag echinaforce tabletten 2x2 tabletten en ik ben nog niet verkouden geweest en geen koortsuitslag gehad :)

Als ik het wel heb behandel ik het altijd met 70% alcohol en zinkgel.
2016

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers