Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De perfecte BH

<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Feb 2022 11:43

De perfecte BH

De perfecte BH bestaat denk ik niet, ik vind het toch elke dag weer een marteling om een BH aan te houden tot het einde van de dag. Dus ik besloot toch weer eens opnieuw op zoek te gaan naar een superfijne BH maar ik kom er gewoon niet uit. Dus misschien hier nog tips.

Eisen:

-grotere maat (D/E cup)
-geen minimizer cup
-wat hoger rugpand tegen het rugvet-effect
-stevige bandjes
-hij moet echt niet prikken/kriebelen/knellen/jeuken want dat is echt niet te doen voor iemand die er gevoelig voor is
-hoeft niet mooi te zijn maar is wel leuk. Lijkt echter wel onmogelijk met bovenstaande eisen
-moet ook echt de borsten een beetje liften/dragen/steunen en niet alleen inpakken 🥴

Ik draag nu het liefst van Triumph de Body make up serie en die is best ok alleen ik vind dat hij mij borsten niet echt lift.

Dus dames met cup D/E of meer welke BH raden jullie mij aan?
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 08 Feb 2022 11:53

Re: De perfecte BH

Prima Donna.
Ik neem echt nooit meer een ander merk.

Zitten mooi en stevig. En blijven ook lang echt mooi.

En ik denk als je voor een brede rugband wil gaan, Prima Donna Twist dat wel heeft.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Feb 2022 11:59

Re: De perfecte BH

Types en modellen etc heb ik helemaal geen verstand van. Maar ik heb laatst bij deze winkel een bh gekocht. Wel online want ik vond Rotterdam te ver maar kreeg van iemand deze tip en was er heel lovend over. Mocht je dus daar in de buurt zijn kan dat de moeite waard zijn maar ze doen ook online consulten geloof ik. Dan zou je je vraag voor kunnen leggen.
Mijn nieuwe bh is idd fijn!

https://www.superbra.nl/
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 08 Feb 2022 12:00

Re: De perfecte BH

Marin schreef:Types en modellen etc heb ik helemaal geen verstand van. Maar ik heb laatst bij deze winkel een bh gekocht. Wel online want ik vond Rotterdam te ver maar kreeg van iemand deze tip en was er heel lovend over. Mocht je dus daar in de buurt zijn kan dat de moeite waard zijn maar ze doen ook online consulten geloof ik. Dan zou je je vraag voor kunnen leggen.
Mijn nieuwe bh is idd fijn!

https://www.superbra.nl/

Dit schijnt echt de creme de la creme van de BH winkels te zijn idd.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 08 Feb 2022 12:09

Re: De perfecte BH

Ik vind de bh’s van Marlies Dekkers fijn (zonder teveel van die bandjes. Ook vind ik de Hedona van Chantelle erg fijn.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 08 Feb 2022 12:17

Re: De perfecte BH

Meg schreef:Prima Donna.
Ik neem echt nooit meer een ander merk.

Zitten mooi en stevig. En blijven ook lang echt mooi.

En ik denk als je voor een brede rugband wil gaan, Prima Donna Twist dat wel heeft.

Idem. Sinds ik bh's van Prima Donna heb, wil ik echt niks anders meer.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 08 Feb 2022 12:22

Re: De perfecte BH

Hier ook Prima Donna.
Ik laat mij altijd adviseren in een speciaalzaak.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Feb 2022 12:26

Re: De perfecte BH

Hier ook prima Donna, en ook echt blij met de kwaliteit. Ik doe ze niet in de droger maar wel gewoon in de wasmachine en ze blijven echt lang mooi en goed.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Feb 2022 12:27

Re: De perfecte BH

Geen tips maar leuk dat je er weer bent.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Feb 2022 12:30

Re: De perfecte BH

Super bedankt alvast allemaal! Ik heb prima donna gegoogeld en die ‘I do’ serie ziet er al veelbelovend uit. Weten jullie toevallig ook of ze een beetje normaal vallen qua maat/omvang?
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Feb 2022 12:31

Re: De perfecte BH

SoGood schreef:Geen tips maar leuk dat je er weer bent.


:D wat lief! Nooit echt officieel weggeweest maar idd wat actiever.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 08 Feb 2022 12:40

Re: De perfecte BH

Charles schreef:Super bedankt alvast allemaal! Ik heb prima donna gegoogeld en die ‘I do’ serie ziet er al veelbelovend uit. Weten jullie toevallig ook of ze een beetje normaal vallen qua maat/omvang?

Mijn laaste bh heb ik (tijdens lockdown) zelf gewoon opgemeten via de website (https://www.primadonna.com/nl-nl/quiz-o ... le-bh-maat) en die zit perfect! Ik weet niet hoe het ivm andere merken valt

Edit: Oh wacht dit gaat over het soort model. Hier kan ik niet zo snel de maattabel vinden
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Feb 2022 12:46

Re: De perfecte BH

Meg schreef:
Charles schreef:Super bedankt alvast allemaal! Ik heb prima donna gegoogeld en die ‘I do’ serie ziet er al veelbelovend uit. Weten jullie toevallig ook of ze een beetje normaal vallen qua maat/omvang?

Mijn laaste bh heb ik (tijdens lockdown) zelf gewoon opgemeten via de website (https://www.primadonna.com/nl-nl/quiz-o ... le-bh-maat) en die zit perfect! Ik weet niet hoe het ivm andere merken valt

Edit: Oh wacht dit gaat over het soort model. Hier kan ik niet zo snel de maattabel vinden



Nee het merk! Dankjewel ik ga gewoon eens meten!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Feb 2022 12:55

Re: De perfecte BH

Prima Donna werkte niet bij mij. Verschillende zaken op laten meten, maar zat alsnog niet goed.

Ik heb toen een keer gemeten volgens deze site;
https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Het bleek bij mij echt de maat te zijn. Qua omvang 1-3 maten kleiner, 3 cupmaten omhoog. Sindsdien zit alles lekker, ook de goedkope merken, zolang ik maar de juiste maat pak.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 08 Feb 2022 13:04

Re: De perfecte BH

Die link van Nan wilde ik ook tippen. Dat is een site nav een subreddit op Reddit. Daar staan ook super veel tips op. Echt een aanrader.
03/2019
11/2020
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Feb 2022 13:25

Re: De perfecte BH

Ik heb ook prima donna. Nu is het wel model afhankelijk, want de Balconnette zijn het voor mij niet, maar de wat hogere cups juist weer wel.
Wel pas ik iedere keer de Bh's in de winkel en laat ik meekijken naar om de zorgen dat de beugels goed aansluiten en de cupmaat goed is. Want ook al heb ik van dezelfde serie weer een BH, de pasvorm kan toch anders zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Feb 2022 13:44

Re: De perfecte BH

Nan schreef:Prima Donna werkte niet bij mij. Verschillende zaken op laten meten, maar zat alsnog niet goed.

Ik heb toen een keer gemeten volgens deze site;
https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Het bleek bij mij echt de maat te zijn. Qua omvang 1-3 maten kleiner, 3 cupmaten omhoog. Sindsdien zit alles lekker, ook de goedkope merken, zolang ik maar de juiste maat pak.


Ik heb dit net gedaan (mijn dochter lag in een deuk) en ik kom uit op 70g 😳 dat kan toch bijna niet kloppen? Ik heb volgens mij hele doorsnee borsten.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 08 Feb 2022 13:48

Re: De perfecte BH

Bij mij kwam er toen ook een veel grotere maat (en veel kleinere omvang) uit dan wat ik droeg en kon mij ook niet voorstellen dat het klopte, maar die grotere maat en kleinere omvang zit echt goed. Veel meer stevigheid en veeeel meer comfort dan wat ik eerder droeg.
03/2019
11/2020
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 08 Feb 2022 13:49

Re: De perfecte BH

Kaat schreef:Bij mij kwam er toen ook een veel grotere maat (en veel kleinere omvang) uit dan wat ik droeg en kon mij ook niet voorstellen dat het klopte, maar die grotere maat en kleinere omvang zit echt goed. Veel meer stevigheid en veeeel meer comfort dan wat ik eerder droeg.


Klinkt wel precies als wat ik nu mis!

Ik bestel gewoon eens een bh ergens in die sale in die maat denk ik.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 08 Feb 2022 14:09

Re: De perfecte BH

Ja, of gewoon via zalando of wehkamp wat verschillends. Ik merk sowieso wel verschil qua maatvoering bij een voorgevormde bh vs iets van zachte stof. Maar die subreddit is wel echt handig om op te kijken, staan ook oplossingen voor veel voorkomende problemen op. Weet niet of je reddit kent?
03/2019
11/2020
<<

Anoniem327

Bericht 08 Feb 2022 14:10

Re: De perfecte BH

SuperBra zit ook in Utrecht! Echt heel goed inderdaad. Ik kwam daar ook op 75F uit ofzo, terwijl ik daarvoor (droeg altijd Prima Donna) op de 85D zat.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Feb 2022 14:18

Re: De perfecte BH

Ik draag qua maat 70G. Ik kwam de laatste keer de winkel binnen en de vrouw schatte mij op een 80E. Toen direct aangegeven dat dat het niet ging worden. Met veel moeite zocht ze toen een 75F. Aangegeven dat ik de 70G ook wilde omdat ik het idee had dat die beter zou zitten. Nou nee dat kon niet, tot ik hem aantrok. Oh ja je hebt gelijk. Ik zou die niet altijd blind varen op de medewerkers van de winkel. Dit was bij een goed aangeschreven zaak. Ik zou dus echt eens een omvang kleiner en cupmaat groter proberen als je stevigheid mist.
2015 💙
<<

ChiQ

Bericht 08 Feb 2022 14:46

Re: De perfecte BH

Haha funfact, ik draag bijna nooit bh's en als ik t doe is t een love stories bh'tje. Maar wat hebben jullie grote boobs zeg😍
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Feb 2022 18:06

Re: De perfecte BH

Prima Donna en dan Deauville ik heb 75h en heb nu net een nieuwe gekocht en wat is dat toch weer een verademing. Gelijk 2 nieuwe besteld het kost wat maar ze zijn het echt waard
<<

Scheef

Bericht 08 Feb 2022 19:26

Re: De perfecte BH

Ja Prima Donna! En inderdaad kleinere omvang grotere cup kan echt schelen in steun en zelfs lift.

Ik had ze voor mijn borstverkleining altijd. ‘Helaas’ kan ik nu alleen nog Hunkemöller eigen merk en heel soms Zeeman aan, vanwege de littekens
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron