Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf nagels doen - tips

<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 16 Mrt 2024 10:01

Zelf nagels doen - tips

Ik lees hier dat veel forummers zelf hun nagels doen. Waarmee hebben jullie goede ervaringen?

Ik lees verschillende methodes zoals stickers, poeder en natuurlijk de normale gel lak met lamp. Ben benieuwd wat wel/niet prettig werkt.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 16 Mrt 2024 14:00

Re: Zelf nagels doen - tips

Ik heb op aanraden van Lady Neonial biab gekocht. Ik had al een set van Pink gellac, maar deze Neonial biab blijft een stuk beter zitten.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 16 Mrt 2024 15:33

Re: Zelf nagels doen - tips

Hoe lang blijft t zitten? En hoe haal je het eraf?
<<

Macaron

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 21 Jun 2023 10:50

Bericht 17 Mrt 2024 20:38

Re: Zelf nagels doen - tips

Ik gebruik dippoeder idd. De vloeistoffen van Doonails. En de poeders van verschillende merken.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 17 Mrt 2024 20:45

Re: Zelf nagels doen - tips

Dat spreekt me het meest aan Macaron! Hoe zit t met het verwijderen? Moet je heel hard/veel vijlen? Dat is het enige wat me tegen staat.
<<

Macaron

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 21 Jun 2023 10:50

Bericht 17 Mrt 2024 20:48

Re: Zelf nagels doen - tips

Nee helemaal niet. Glanzende laag open vijlen en dan week ik ze een minuut of 5. Heb laatst in een ander topic gezet welke methode ik gebruik. Zal eens even kijken of ik dat kan vinden
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 17 Mrt 2024 22:33

Re: Zelf nagels doen - tips

Max schreef:Hoe lang blijft t zitten? En hoe haal je het eraf?


Ik doe 5 laagjes biab en dan de topcoat, daarmee blijft het 2 weken zitten. Daarna vind ik m'n uitgroei te erg dus doe ik het opnieuw. Maar de laatste keer heb ik het gerekt tot 3 weken.
Eraf halen doe ik met de remover van de kruidvat en een schep kokosolie in een ziplock zakje. Dit zet ik in een kom heet water en dan week ik m'n nagels daarin terwijl ik over de nagels wrijf.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 18 Mrt 2024 09:08

Re: Zelf nagels doen - tips

Macaron schreef:Nee helemaal niet. Glanzende laag open vijlen en dan week ik ze een minuut of 5. Heb laatst in een ander topic gezet welke methode ik gebruik. Zal eens even kijken of ik dat kan vinden

Oh heel graag, dank je! Ik denk dat ik ze ga bestellen.
<<

Macaron

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 21 Jun 2023 10:50

Bericht 18 Mrt 2024 09:42

Re: Zelf nagels doen - tips

Ik doe hetzelfde als Prosecco haha!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Mrt 2024 10:36

Re: Zelf nagels doen - tips

Ik doe het sinds twee weken zelf met Pink Gellac, en dan de peelbase eronder. Die kun je er zo af trekken als je het zat bent, ik vind het vooralsnog ideaal!
❤ 7 juni 2018
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 18 Mrt 2024 12:08

Re: Zelf nagels doen - tips

Prosecco schreef:
Max schreef:Hoe lang blijft t zitten? En hoe haal je het eraf?


Ik doe 5 laagjes biab en dan de topcoat, daarmee blijft het 2 weken zitten. Daarna vind ik m'n uitgroei te erg dus doe ik het opnieuw. Maar de laatste keer heb ik het gerekt tot 3 weken.
Eraf halen doe ik met de remover van de kruidvat en een schep kokosolie in een ziplock zakje. Dit zet ik in een kom heet water en dan week ik m'n nagels daarin terwijl ik over de nagels wrijf.


5 lagen?! :shock: Ik doe altijd maar 1, maximaal 2 lagen omdat het daarna niet mooi meer wordt. Maar is het dan niet vrij dik? Verder doe ik onder de biab de peelbase van PG (zelfde als Bliss), beste uitvinding ooit want je hoeft niet te weken/vijlen maar als je even warm gaat douchen of gaat poetsen kun je het er zo afhalen zonder dat het je nagel beschadigd. Volgorde van mij is peelbase, biab, kleur, topcoat. Peelbase van PG, kleuren zijn van Victoria Vynn, ByDjess en Lakkie en de topcoat is van Victoria Vynn.
Wat als het lukt
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 18 Mrt 2024 17:12

Re: Zelf nagels doen - tips

Oh die peelbase klinkt wel als een uitvinding!
<<

Valkyrie

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 04 Jun 2022 07:47

Bericht 18 Mrt 2024 21:06

Re: Zelf nagels doen - tips

Prosecco schreef:
Max schreef:Hoe lang blijft t zitten? En hoe haal je het eraf?


Ik doe 5 laagjes biab en dan de topcoat, daarmee blijft het 2 weken zitten. Daarna vind ik m'n uitgroei te erg dus doe ik het opnieuw. Maar de laatste keer heb ik het gerekt tot 3 weken.
Eraf halen doe ik met de remover van de kruidvat en een schep kokosolie in een ziplock zakje. Dit zet ik in een kom heet water en dan week ik m'n nagels daarin terwijl ik over de nagels wrijf.


Als je 5 lagen biab doet en je redt het er maar 2 weken mee, zou ik toch eens goed gaan kijken naar de prep of op zoek naar andere producten, want dat klopt niet.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Mrt 2024 22:30

Re: Zelf nagels doen - tips

Macaron schreef:Ik doe hetzelfde als Prosecco haha!


Volgens mij heb ik deze tip ook van jou gekregen! Ik kwam er alleen niet meer op
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Mrt 2024 22:32

Re: Zelf nagels doen - tips

Pannetoet schreef:
Prosecco schreef:
Ik doe 5 laagjes biab en dan de topcoat, daarmee blijft het 2 weken zitten. Daarna vind ik m'n uitgroei te erg dus doe ik het opnieuw. Maar de laatste keer heb ik het gerekt tot 3 weken.
Eraf halen doe ik met de remover van de kruidvat en een schep kokosolie in een ziplock zakje. Dit zet ik in een kom heet water en dan week ik m'n nagels daarin terwijl ik over de nagels wrijf.


5 lagen?! :shock: Ik doe altijd maar 1, maximaal 2 lagen omdat het daarna niet mooi meer wordt. Maar is het dan niet vrij dik? Verder doe ik onder de biab de peelbase van PG (zelfde als Bliss), beste uitvinding ooit want je hoeft niet te weken/vijlen maar als je even warm gaat douchen of gaat poetsen kun je het er zo afhalen zonder dat het je nagel beschadigd. Volgorde van mij is peelbase, biab, kleur, topcoat. Peelbase van PG, kleuren zijn van Victoria Vynn, ByDjess en Lakkie en de topcoat is van Victoria Vynn.


Het zijn 5 dunne laagjes en ik vind het geheel niet te dik. Het is dunner dan veel nagels die ik bij anderen zie.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Mrt 2024 22:35

Re: Zelf nagels doen - tips

Valkyrie schreef:
Prosecco schreef:
Ik doe 5 laagjes biab en dan de topcoat, daarmee blijft het 2 weken zitten. Daarna vind ik m'n uitgroei te erg dus doe ik het opnieuw. Maar de laatste keer heb ik het gerekt tot 3 weken.
Eraf halen doe ik met de remover van de kruidvat en een schep kokosolie in een ziplock zakje. Dit zet ik in een kom heet water en dan week ik m'n nagels daarin terwijl ik over de nagels wrijf.


Als je 5 lagen biab doet en je redt het er maar 2 weken mee, zou ik toch eens goed gaan kijken naar de prep of op zoek naar andere producten, want dat klopt niet.


Ik gebruik express geen prep omdat mn nagels daar nog slechter van werden. Maar goed, uitgroei voorkom je ook met een prep niet en ik vind het al heel snel te veel. Dus ik weet dat mijn nagels geen salon kwaliteit zijn en dat het zeker beter kan, maar ik ben er zelf erg tevreden over op deze manier.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers