Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help zwangerschapskleding

<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 30 Sep 2021 20:01

Help zwangerschapskleding

Hoi, ik zit echt met mn handen in het haar, ik ben bijna 17 weken zwanger, heb al best wel een buikje, en ik weet gewoon niet meer wat ik aan moet.
Waar haalden of halen jullie leuke positiekleding vandaan? Ik draag geen broeken, positierokken bestaan bijna niet, en jurkjes zijn meestal óf enorme tenten, en ik ben maar 1.60 met maat xs, dus toont niet erg, óf het zijn heel aansluitende modellen, wat ik weer niet mooi vind bij mijn peerfiguur.

Komt nog bij dat ik 80 euro voor een jurk vrij veel vind, omdat je het maar zo'n korte tijd aan kunt. Maar nu heb ik haast niets fatsoenlijks en daar word ik ook niet vrolijk van. 😅 Wie helpt deze wanhopige?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Sep 2021 20:07

Re: Help zwangerschapskleding

Vinted! Ik heb zelf heel veel positiekleding via Vinted verkocht maar daar is dus zeker een markt. En niet zo duur.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Sep 2021 20:38

Re: Help zwangerschapskleding

Ik zag van de week een zwangere vrouw lopen in een hele mooi positiebroek van travelstof. Dat stond echt prachtig en zit waarschijnlijk heel fijn.

Zoiets was het:
https://www.wehkamp.nl/noppies-low-wais ... lsrc=aw.ds
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Sep 2021 20:45

Re: Help zwangerschapskleding

Is er een reden dat je geen broeken draagt?
Ik draag vooral positiejeans en daar een positie/stretch shirt bij. In de winter bv met een vest erover of een positietrui.

Qua rokken kun je ook naar de stretch rokken kijken. Die kunnen ook gewoon van de reguliere afdeling komen.

Op Vinted kun je idd wel veel vinden, soms wel even goed zoeken, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 30 Sep 2021 22:01

Re: Help zwangerschapskleding

Ik zou lekker leuke jurken kopen. Maatje groter, riempje rondom je buik en gaan.

Ik ben ook niet de langste 1.70 en niet perse lange benen. En ben m’n zwangerschap -bijna 33 weken nu) doorgekomen met 1 positiejeans en 2 positieshirtjes.

Verder dus jurken gekocht en van die stretchy pencilskirts (hier droeg ik dan gewoon normale shirtjes op, die zitten toch onder de rok) en toen mijn buik nog groter werd ook een plooi rok gekocht die ik veel draag.

Bij mij kwam het vooral voort uit dat ik positiekleding gewoon niet zo leuk vind en het echt sowieso niet meer kan dragen straks. Die jurken zijn altijd nog wel een keer leuk te stylen na de zwangerschap.

Edit: nu draag ik wel eens een high waist legging 2 maten groter, met een trui die op m’n buik hangt. Comfy en best leuk haha
11.21
10.23
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 01 Okt 2021 08:33

Re: Help zwangerschapskleding

Ik droeg heel veel hele simpele positiejurkjes (bij Zalando basics heb je die oa) en dan een gewoon lang vest er (open) over. Das misschien nog wat voor je, wel aansluitende jurk, maar door t vest niet zo vervelend voor je peer-figuur.
Vond ik in herfst en winter ideaal
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 01 Okt 2021 09:13

Re: Help zwangerschapskleding

Thnx voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad zo mn redenen dat ik vrijwel geen broeken draag, maar het lijkt me nu wel haast de makkelijkste optie inderdaad.😅 Al weet ik ook niet of ik dat altijd lekker vind zitten met die bolle buik.

Ik ga vooral de laatste tips maar proberen denk ik, ik hou van vesten, dus ga daar lekker in investeren en dan gewoon strakke basisjurkjes voor eronder.
En wat jij ook zegt Archie, ik vind positiekleding eigenlijk nooit mooi, dus ga het toch maar weer meer zoeken in de reguliere winkels 😁

Nog meer tips voor mooie outfits blijven zeker welkom!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Okt 2021 09:16

Re: Help zwangerschapskleding

Haha, dat positiekleding vaak niet mooi is vind ik ook herkenbaar hoor! En dan zie je eens iets leuks, is het 80,- 😅 Vind ik echt veel te duur voor iets dat je misschien eens 5 maanden draagt..

Voor de winter moet ik ook nog even op zoek naar jurkjes. Enige nadeel vind ik dan weer de panty's, die zijn mij vaak te kort, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 01 Okt 2021 09:30

Re: Help zwangerschapskleding

Ik had veel van het merk Supermom, niet zo oubollig.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 07 Okt 2021 07:09

Re: Help zwangerschapskleding

Lidl online. Hadden hele fijne positieleggings, shirts en broeken
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 07 Okt 2021 08:02

Re: Help zwangerschapskleding

Ik herken het probleem dat er weinig leuks en betaalbaar te vinden is. Ik heb 1 positiebroek bij de Lidl gekocht maar hij zakt op den duur af dus zit niet lekker. Ik heb vorige week voor de tweede keer een bestelling met positiekleding bij Shein gedaan, dat is wel betaalbaar vind ik. De bezorging is helaas vertraagd dus ik heb het nog niet binnen.
Ik heb ook op Vinted gekeken maar bepaalde dingen daar kopen durf ik toch niet aan omdat mijn broekmaat nog wel eens per merk verschilt. Dan zit ik ermee als het niet past.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Okt 2021 08:30

Re: Help zwangerschapskleding

Welke maat heb je ? Ik heb nog HEMA jurkjes die je leuk met een legging of maillot kunt dragen. Zijn van de gewone collectie, maar met een zwangere buik heel leuk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 07 Okt 2021 09:04

Re: Help zwangerschapskleding

Ik vind zwangerschapskleding bijna nooit echt leuk, dus loop er vaak basic bij. Nu de winter zou ik wat zwangerschapsshirts kopen en combineren met een vest/jack/blazer uit de gewone collectie. Meestal heb ik jeans aan, die zijn op zich wel te vinden vind ik.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 07 Okt 2021 09:36

Re: Help zwangerschapskleding

Ik heb gisteren 5 jurkjes besteld bij Seraphine, hoop dat daar wat bij zit. Daar hadden ze ook 34 petite, dus hopelijk is dat in elk geval niet moeke-achtig 😅

Basic jurkjes heb ik ook nog niet echt gevonden, bedoelen jullie van gewone collecties of wel positie? Hema begint altijd bij S geloof ik, dat is mij van boven vaak wel te ruim maar misschien nu ik zwanger ben niet, alles groeit gestaag haha.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 07 Okt 2021 09:39

Re: Help zwangerschapskleding

Oja Vinted/marktplaats heb ik wel doorgespit, maar ik hou echt niet van tweedehands 😬
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Okt 2021 09:40

Re: Help zwangerschapskleding

Zal ik foto's maken van mijn jurkjes? Is maat S
Heel weinig gedragen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Okt 2021 10:56

Re: Help zwangerschapskleding

Oh ik ben dol op seraphine! Eigenlijk is al mijn positiekleding daarvan.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 07 Okt 2021 11:10

Re: Help zwangerschapskleding

Ik heb nog diverse basic trui-jurken die ik met m'n zwangerschap droeg. Met m'n maat M/L.

Bij interesse wil ik wel foto's posten!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 07 Okt 2021 11:11

Re: Help zwangerschapskleding

Moesje schreef:Ik heb gisteren 5 jurkjes besteld bij Seraphine, hoop dat daar wat bij zit. Daar hadden ze ook 34 petite, dus hopelijk is dat in elk geval niet moeke-achtig 😅

Basic jurkjes heb ik ook nog niet echt gevonden, bedoelen jullie van gewone collecties of wel positie? Hema begint altijd bij S geloof ik, dat is mij van boven vaak wel te ruim maar misschien nu ik zwanger ben niet, alles groeit gestaag haha.


Is ZARA iets voor je? Valt vaak smal en best lang, wat weer handig is omdat je wat meer lengte nodig hebt om over je buik te gaan.

Ik heb in het begin van de zwangerschap een stretchy pencilskirt gekocht bij ZARA, draag ik nu af en toe nog naar kantoor. Verder heb ik een jurk van Ichi (maatje groter, heb ik wel in moeten groeien), Jurkjes van GOA (die werken met gecombineerde maten), Msch Copenhagen rokken met katoen en elastan. Verder voor nu met kouder weer 2 oversized cropped truien gekocht (ook weer een maat groter) bij ZARA, superleuk op zo'n strakke rok. Jowell heb ik ook nog wat van. En ik heb geinvesteerd in een leren knooptouw en riempje wat heel soepeltjes valt. Zodat je al die jurken die in het begin (bij mij in iedergeval, van die zoutzakken leken - mede door mijn lengte) kon knopen boven je buik en daarmee gelijk mooie vormen creerde. Wat ik nu leuk vind aan die riempjes is dat ik er truien kan achter haken, dus alle truien draag ik boven m'n bump.

Ik moet wel zeggen dat ik het heel lastig vond om me fijn en leuk te kleden tussen de 16 en 26 weken. Zelf zag ik zeker wel een buikje en ook wel echt zwanger, maar bij een outfit die maar net even niet goed was voelde ik me vooral bulky. Maar ben in die periode echt op geholpen door een verkoopster hier bij zo'n boetiekje, die allemaal leuke ideen had (en zelf ook zwanger was, 3 weken verder). Heeft me echt inzicht gegeven dat al het mega strakke wat ik droeg voor de zwangerschap, nu niet perse de beste keuze meer was en ik het accent moest gaan verleggen.
11.21
10.23
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Okt 2021 11:26

Re: Help zwangerschapskleding

Burn: Die foto's wil ik wel zien. Kan wel wat gebruiken voor de winter..

Archie: Volgens mij zie jij er zo leuk uit nu, zo zwanger. Je mag wel vaker foto's plaatsen, kunnen wij wat inspiratie uit opdoen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 07 Okt 2021 12:03

Re: Help zwangerschapskleding

Haha thanks, maar blijf tegenwoordig liever wat anoniem. Zal eens kijken of ik wat kan posten met mijn hoofd eraf geknipt :P
11.21
10.23
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 10 Nov 2021 22:41

Re: Help zwangerschapskleding

Ik heb even dit topic doorgelezen en ga wat dingen zoeken nav tips. Als er nog meer tips zijn heel graag.

Ik heb nog niet echt een buik, maar merk wel dat gewone broeken wat minder lekker gaan zitten. Ik vind het heel vervelend om druk op mijn buik te voelen en daardoor vind ik zwangerschapsbroeken vaak niet fijn zitten. Ik zoek echt leuke maar ook comfortabele kleding. Ik wil het niet voelen zitten en dat vond ik de vorige zwangerschap een uitdaging en nu merk ik ook dat ik dit alweer irritant begin te vinden. Dus gouden tips heel welkom!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 10 Nov 2021 23:00

Re: Help zwangerschapskleding

Ik woonde in zachte broeken van Supermom. Zat niet zo strak om mijn buik. Was denk ik travelstof. Is wat stoerdere zwangerschapskleding ik vond veel merken heel oubollig.

Deze had ik veel aan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fantine op 10 Nov 2021 23:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Nov 2021 23:02

Re: Help zwangerschapskleding

Positiebroeken zijn nu dan denk ik nog wat te wijd bij de buik?
Mss een leuke flared legging? Bij bv Costes hebben ze daar best wat van en als ik het mag geloven, groeien die ook nog heel lang mee.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 11 Nov 2021 14:15

Re: Help zwangerschapskleding

Ja, maar ik vind de band van positiebroeken ook vervelend zitten. Ik heb er wel een paar liggen voor af en toe, maar hoef er niet nog meer bij te hebben.

Supermom en Costes ga ik naar kijken, thanks!
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers