Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeite met kleren kopen

<<

Anoniem201

Bericht 22 Mrt 2017 20:27

Moeite met kleren kopen

Herkenbaar? Ik heb er echt moeite mee om voor mijzelf kleding te kopen. Voor mijzelf vind ik alles te duur.
Ik moet mij er dan echt overheen zetten, zeker nu mijn garderobe echt wel aan vervanging/aanvulling toe is.
Maar als ik dan de prijzen zie vind ik alles te duur.
Echter voor mij zoon heb ik daar totaal geen moeite mee. Vorige week nog bij de WE goed geslaagd voor hem.

Gaat helemaal nergens over want ik zie zoveel leuke kleding wat ik best graag zou willen hebben. Maar als het op daadwerkelijk kopen aankomt, bedenk ik mij weer. :palm:
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 22 Mrt 2017 21:00

Re: Moeite met kleren kopen

Hadden wij maar wat van elkaar, haha.

Pas je het wel? Het klinkt alsof je het niet waard vind voor jezelf. Als je nou gaat passen en het staat leuk en je stuurt een foto naar bijvoorbeeld je vriend of een vriendin, kunnen zij je dan niet overhalen om het te kopen? Of je post alles hier dan supporten wij je. :-D
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 22 Mrt 2017 21:04

Re: Moeite met kleren kopen

Heel erg herkenbaar. Maar wel zeuren dat ik niks heb om aan te doen en altijd hetzelfde draag.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem201

Bericht 22 Mrt 2017 21:37

Re: Moeite met kleren kopen

Mamsie dat zeuren doe ik ook. Ik heb ook eigenlijk helemaal niet veel.

Moesje: ik heb het wel in mijn handen en soms pas ik het ook. Maar dan slaat de twijfel enorm toe.
Het is niet altijd zo maar vaak wel. Vandaag heeft mijn vriend en mijn beste vriendin mij praktisch gedwongen voor nieuwe schoenen. Ik had super leuke adidasjes gezien maar jezus 60 euro hahaha.
Heb ze toch maar besteld. Mijn maat was al uitverkocht dus moet een week wachten nu.
Als ik het eenmaal heb ben ik blij maar de weg erna toe is lastig soms.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 22 Mrt 2017 21:51

Re: Moeite met kleren kopen

Ik herken het hoor stuiterbal.
Ik vind ook alles altijd te duur en dan denk ik heb ik eigenlijk wel nodig ?. Maar als iets heel goedkoop is ben ik wel gauw geneigd om het te kopen omdat ik dan denk ach is maar een paar euro. En vergelijken van waar is het goedkoper ....Altijd keuze stress !
<<

Anoniem331

Bericht 22 Mrt 2017 22:16

Re: Moeite met kleren kopen

Ik heb dat ook heel lang gehad. Maar tegenwoordig niet zo erg meer.
Ik weet niet wat de omslag is geweest, maar tegenwoordig gun ik mezelf ook fijne kleren. En goedkoop is uiteindelijk toch vaak duurkoop. Dus ik koop nu gerust de wat duurdere broeken, want ik weet dat die fijner zitten en langer goed blijven.
*typt ze terwijl ze een nieuw spijkerjasje van 90 euro draagt*
En je moet maar zo denken, je kind groeit er relatief snel uit, jij kan iets nieuws ook veel langer dragen he.
<<

Anoniem298

Bericht 22 Mrt 2017 22:21

Re: Moeite met kleren kopen

Heel herkenbaar. Ik heb momenteel een doos vol kleding van Zalando staan. Ik heb alles gepast en sta op het punt alles weer terug te sturen. Oké ik vind het meeste ook gewoon echt niet leuk staan, maar de paar dingen die ik wel leuk vind, vind ik dan niet echt de moeite om geld aan uit te geven. En ik heb hier ook echt maar 5 shirts in de kast liggen, dus ik heb wel echt wat nieuws nodig.

Wel leuk dat je toch die Adidasjes hebt gekocht, heb je een foto?
<<

Anoniem313

Bericht 22 Mrt 2017 22:22

Re: Moeite met kleren kopen

Totaal niet herkenbaar :smile:
Zou het helpen als je jezelf een budget geeft voor kleding? Stel je voor dat je een potje hebt van zeg €75 per maand. Dan hoef je niet iedere maand iets te kopen - zo niet dan heb je de maand erop het dubbele!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Mrt 2017 22:29

Re: Moeite met kleren kopen

Ik herken het ook wel beetje. Hoewel ik dan af en toe ineens best veel in één keer koop. Maar van die semi goedkope dingen zoals H&M en Zara vind ik vaak zo zonde van m'n geld. Dan heb ik m'n mandje vol in de winkel en ga ik 't toch allemaal terug hangen. Ik vind geld aan mezelf uitgeven, met name aan kleding, best lastig.

Wat voor mij dus helpt is eens per jaar ongeveer in één klap wat duurdere items te kopen, ipv meerdere keren goedkopere dingen. Dat laatste vind ik namelijk meer zonde voelen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem190

Bericht 22 Mrt 2017 22:36

Re: Moeite met kleren kopen

Heel erg herkenbaar. Ik kan aan de domste dingetjes geld uitgeven maar aan kleding niet.
Sowieso heb ik moeite met kleding kopen, ik weet niet wat mij staat, durf niet snel iets anders te proberen of te passen. Loop dus ook vaak in het zelfde soort kleding. Wel eens vervelend omdat ik zo graag eens iets anders wil.
<<

Patsy

Bericht 22 Mrt 2017 23:10

Re: Moeite met kleren kopen

TA, ik wil best een keer met je winkelen hoor.

Verder geen tips of ervaring, sorry.
<<

Anoniem257

Bericht 23 Mrt 2017 02:42

Re: Moeite met kleren kopen

Ik herken het ook. Sinds de komst van mijn zoon is dit 3 keer zo erg geworden. Kleren voor hem koop ik zonder moeite. Voor mijzelf vind ik alles te duur
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 23 Mrt 2017 05:18

Re: Moeite met kleren kopen

Voor mij is dit ook heel herkenbaar.
Ik neem niet eens de tijd ervoor, als ik al in een winkel sta loop ik vaak al snel Door naar de kinderafdeling.

Afgelopen weekend heeft mijn man mij mee gesleept en heb ik voor bijna 200 euro aan kleding gekocht. En dat voelt dan als heel veel.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem190

Bericht 23 Mrt 2017 08:11

Re: Moeite met kleren kopen

Lijkt mij erg leuk Katrien! Wie weet kom ik dan eens thuis met wat nieuws!!
<<

Anoniem245

Bericht 23 Mrt 2017 08:15

Re: Moeite met kleren kopen

Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik heb echt nieuwe kleren nodig maar vind het voor mijzelf gewoon echt te duur, en voor zoon koop ik regelmatig een nieuw shirt/broeken/schoenen. Ook als hij het niet eens echt nodig heeft maar we het heel leuk vinden. Voor mijzelf komt dat echt amper voor.
Maar ik ga straks even het dorp in, en dan doe ik mijn best iets voor mijzelf te kopen :)
<<

ChiQ

Bericht 23 Mrt 2017 08:18

Re: Moeite met kleren kopen

Haha :nerd: ik heb dat ook :lol:

Gewoon kopen joh.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mrt 2017 08:30

Re: Moeite met kleren kopen

Ik heb jarenlang heel veel voor de kinderen gekocht en nauwelijks iets voor mezelf, maar dat kwam ook doordat ik niet lekker in mijn vel zat en mezelf te dik vond. De meeste kleren vond ik toch niet lekker zitten en niet leuk staan, ik had al niet eens zin om te passen. Nu ik ben afgevallen en me lekkerder voel in mijn lichaam, heb ik ook weer meer plezier in winkelen voor mezelf en doe ik dat dus ook weer meer. Voor de kinderen koop ik wel makkelijker meer in één keer, maar het is wel wat meer gelijk getrokken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem201

Bericht 23 Mrt 2017 10:37

Re: Moeite met kleren kopen

Fijn dat het herkenbaar is. Ik denk ook dat het met mijn zelfbeeld te maken heeft zoals Susan zegt.
En omdat ik altijd heel erg op de kleintjes heb moeten letten.

Ik reageer straks even uitgebreider ben aan het werken haha.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Mrt 2017 10:51

Re: Moeite met kleren kopen

Ik herken het van de tijd dat ik krap zat. Daarna kwam er een tijd dat ik wel geld had, maar was ik zo gewend het niet aan mezelf uit te geven. Nu heb ik dat probleem niet meer :smile: . Ik gooi het niet over de balk (alhoewel, ik denk dat velen hier het alsnog veel geld zouden vinden) maar ik koop niks wat ik niet kan betalen.

Je moet jezelf idd af en toe over die drempel helpen, maar doe het nu maar!
<<

Anoniem282

Bericht 23 Mrt 2017 13:47

Re: Moeite met kleren kopen

Ik herken het alleen van de periode dat ik zuiniger moest leven vanwege een uitkering. Dat patroon went blijkbaar toch snel, want daarna heeft het echt nog wel een tijd geduurd voordat ik 'zomaar' weer 100 euro uitgaf aan nieuwe schoenen. Ik winkel nu bewuster, maar gun mezelf wel af en toe nieuwe kleding. En soms is er echt (na talloze winkels) maar 1 item dat ik mooi vind en dan vind ik het ook niet erg om 50-70 euro aan een mooi shirtje uit te geven. Het valt ook misschien wel samen met je figuur. Als alles in verhouding is, staan H&M en Zara toch vaak mooier dan wanneer je lijf niet in verhouding is. Dan zie ik iig sneller dat het geen heel goede kwaliteit is.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Mrt 2017 14:32

Re: Moeite met kleren kopen

Ik gun mezelf wel kleren, maar inderdaad geen dure.. lang leve de takko, primark, H&M enz.. en dan helemaal tijdens de uitverkoop.
Een shirt van 50 Euro? Echt niet. Schoenen boven de 50 Euro vind ik al moelijk...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Brooke

Bericht 27 Mrt 2017 10:08

Re: Moeite met kleren kopen

Ik heb dat ook, ik wacht dan ook altijd te lang, net zolang tot ik wel wat moet kopen. Vervelend vind ik dan ook, dan sta ik in de winkel en dan weet ik het gewoon niet en ga ik alsnog na lang twijfelen zonder iets te kopen weg. En in de winkel heb ik dan wel uren zitten kijken en twijfelen (omdat ik het altijd te duur vind etc). Daarom bestel ik ook vaak tegenwoordig online bij wehkamp en dan bestel ik ook gewoon dingen waarvan ik niet weet of het staat. Dan kan ik rustig passen en er over nadenken.

Voor mijn dochter en mijn man heb ik er totaal geen moeite mee.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 27 Mrt 2017 14:13

Re: Moeite met kleren kopen

Caro schreef:Ik herken het van de tijd dat ik krap zat. Daarna kwam er een tijd dat ik wel geld had, maar was ik zo gewend het niet aan mezelf uit te geven. Nu heb ik dat probleem niet meer :smile: .

Guattari schreef:Ik herken het alleen van de periode dat ik zuiniger moest leven vanwege een uitkering. Dat patroon went blijkbaar toch snel, want daarna heeft het echt nog wel een tijd geduurd voordat ik 'zomaar' weer 100 euro uitgaf aan nieuwe schoenen. Ik winkel nu bewuster, maar gun mezelf wel af en toe nieuwe kleding.


goed om te horen dat het uiteindelijk wel weer beter wordt.
een beperkt budget was hier ook de rede dat ik weinig dingen voor mezelf kocht en ookal is er nu wat meer geld, ik vind kleding al snel te duur.
Afbeelding
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 27 Mrt 2017 14:53

Re: Moeite met kleren kopen

Ik heb helaas het andere uiterste, ik gun mezelf het teveel helaas!

Misschien van tevoren voor jezelf een doel stellen als je gaat winkelen?
<<

Anoniem245

Bericht 29 Mrt 2017 07:54

Re: Moeite met kleren kopen

Kira schreef:Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik heb echt nieuwe kleren nodig maar vind het voor mijzelf gewoon echt te duur, en voor zoon koop ik regelmatig een nieuw shirt/broeken/schoenen. Ook als hij het niet eens echt nodig heeft maar we het heel leuk vinden. Voor mijzelf komt dat echt amper voor.
Maar ik ga straks even het dorp in, en dan doe ik mijn best iets voor mijzelf te kopen :)


Ik kwam terug met welgeteld 1 shirtje voor mijzelf en twee shirts en een broek voor zoon :palm:
Maaar... Afgelopen zaterdag ben ik weer het dorp in gegaan en ben ik alleen voor mijzelf gaan shoppen en goed geslaagd, en als klap op de vuurpijl heb ik nieuwe Adidias sneakers besteld :love:
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers