Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nare zweetlucht in truien

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 24 Feb 2017 22:06

Nare zweetlucht in truien

Hebben er meer dames hier last van?
Ik heb een aantal nieuwe leuke truien gekocht bij de Only van YacquelinedeYong ofzo.
En ik heb niet naar het materiaal gekeken, maar het is dus 100% acryl.
De truien vallen heel mooi. Maar ondanks douchen en deodorant ga ik een enorm vieze zweetlucht ruiken bij mezelf en zit de lucht ook echt in de trui en in mijn hemdje eronder. Dus kleed ik me maar om.
Ligt dat aan het materiaal?
Ik heb het ook in 2 gebreide truien van de H&M, wellicht zijn die ook van acryl of polyesther.
Hoe kan dit? Ik vind het erg vies en ben bang dat anderen het ook ruiken.
In katoenen kleding heb ik dit niet.
04-2014
10-2015
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 24 Feb 2017 23:50

Re: Nare zweetlucht in truien

Geen tips, wel herkenning! Ik koop zulke truien niet meer want ik heb het ook.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 24 Feb 2017 23:55

Ja ik ken het ook. Nu zweet ik sowieso al snel, maar die lucht met acryl truien is niet fijn. Ik koop dan ook geen acryl truien of vesten meer.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 25 Feb 2017 07:13

Re: Nare zweetlucht in truien

Je vroeg niet om tips, maar wat je kan proberen is flink wat ossegalzeep op de plekken smeren, goed wrijven en ff laten inweken en anders laten weken in azijn om de geur er uit te krijgen. Dat wil nog wel eens de oude zweetgeur er uit halen. Want het is vaak oud zweet wat je ruikt.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Feb 2017 17:01

Re: Nare zweetlucht in truien

Herkenbaar, daarom koop ik ook geen acryl meer. Al vind ik een trui nog zo mooi, ik kijk wel eerst of het acryl is, zoja, dan koop ik hem niet.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

anoniem203

Bericht 25 Feb 2017 17:08

Re: Nare zweetlucht in truien

Je hebt ook een pot van HG 'nare geurtjes in sportkleding' en die gebruik ik weleens en dat werkt goed. Ik wrijf dan ook nog een beetje vloeibaar wasmiddel uit onder de oksels en dan is de geur voor een week of 3-4 weg.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 25 Feb 2017 17:20

Re: Nare zweetlucht in truien

Ja maar de geur zit na het wassen niet meer in de truien. Het is dus nieuw zweet dat direct in die truien blijkbaar erg gaat stinken.
Alsof ik hem al 3 dagen aan heb of erin gesport heb.
Het zal wel aan de stof liggen. Ik zal het niet meer kopen. Toch voelt het niet aan als een zweetstofje zoals die nylon truitjes van Coolcat en Wonderwoman vroeger.
04-2014
10-2015
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 25 Feb 2017 19:31

Re: Nare zweetlucht in truien

Voor het wassen laten weken in azijn werkt voor mij erg goed.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 25 Feb 2017 21:48

Re: Nare zweetlucht in truien

Het is vaak wel oud zweet wat weer "geactiveerd" wordt door nieuw zweet zeg maar. Dan lijkt het schoon, tot je weer gaat zweten.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 26 Feb 2017 23:03

Re: Nare zweetlucht in truien

Ik heb de oplossing! Ook ik heb er erg veel last van gehad. Tegenwoordig was ik me met dettol douchegel elke ochtend. De oksels van truitjes spray ik in met verdunde dettol ontsmettingsmiddel en was ik daarna gewoon op 30 of 40 graden. Nooit geen last meer!
<<

Anoniem260

Bericht 24 Mrt 2017 07:41

Re: Nare zweetlucht in truien

Ik was met HG tegen nare geurtjes in sportwas (voor synthetische materialen, maar werkt ook voor katoen etc). Vind ik heel goed werken! Ook hebben ze spul speciaal voor deodorantvlekken (als je t idee hebt dat t daarvan komt)
<<

Anoniem298

Bericht 24 Mrt 2017 14:02

Re: Nare zweetlucht in truien

Ik heb een trui van hetzelfde merk en daar heb ik het ook mee. Ik word er echt onpasselijk van, dus ik draag die trui niet meer. Hij was toch niet heel flatteus, dat scheelt :smile: Ik wist trouwens niet dat het aan de stof ligt/kan liggen, ik ga daar wel op letten voortaan.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron