Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moderubriek 1: How to handle lang haar // update 26 feb.

<<

Anoniem315

Bericht 29 Jan 2014 10:53

Moderubriek 1: How to handle lang haar // update 26 feb.

Zoals jullie misschien wel eens is opgevallen, ben ik gezegend met een struikje dun touwachtig lang haar met een ondefinieerbare kleur. Tenminste, tot ongeveer twee jaar geleden was dit het beeld waarmee ik de straat op ging (en op slechte dagen nog steeds).
Ergens, back in the days, rond mijn bruiloft, beleefde ik de openbaring dat zelfs met bovenbeschreven bosje haar bést dingen mogelijk zijn. Dankzij een eerlijke en vindingrijke kapster-vriendin, had ik op mijn bruiloft het beste kapsel éver!

Afbeelding
Afbeelding

Oké, er is gesjoemeld, er kwamen wat extensions aan te pas, maar let’s face it: het was m’n bruiloft. Trouwen doe je doorgaans één keer, dus één keer extensions stond ik mezelf wel toe. Wat ik echter vertellen wil is dat ik, naast mijn bruidskapsel, in die tijd begon te experimenteren met mijn haar. Daardoor kwam het inzicht van de mogelijkheid tot het creëren van diverse kapsels met lang haar die absoluut de status ‘delenswaardig’ mogen krijgen.
Nou, voilà, daar zijn we dan in dit topic beland! Ik wil al jullie ‘Ik heb lang haar maar ben inspiratieloos’-meisjes helpen met tips en trucs voor gemakkelijke, maar toch mooie kapsels en het onderhoud daarvan. In dit topic zal ik foto’s, afbeeldingen en tutorials plaatsen. Uiteraard probeer ik eerst zelf alles uit, zodat ik een eerlijk advies kan geven en een ieder er ook mee aan de slag kan. Als het met mijn haar kan, kan het met elk haar. Dus heb geen vrees, de wanhoopdagen der moedeloze haarperikelen zijn voorbij!

29 januari 2014

We beginnen gemakkelijk

Met de paardenstaart. Althans, een soort van. En wel met een hulpmiddel: de banaanclip. Ze zijn er in verschillende formaten, vormen en kleuren, maar ik ben fan van deze:

Afbeelding

Het is zo eenvoudig. Zelfs met dun, flutterig haar kun je een staart creëren die doet voordoen alsof je meer haar hebt dan je daadwerkelijk bezit. Hoe? Zo:

Borstel je haar goed door. Spray er eventueel een beetje water, lak of bijvoorbeeld een anti-frizz spray in. Pak alles aan de achterkant vast, ergens in het midden van je achterhoofd, en draai het een beetje.

Afbeelding

Open de clip en manoeuvreer hem goed om je staart heen.

Afbeelding

Sluit dan de clip. Pluk je staart een beetje tot een gewenst model. Tevreden? Niet meer aankomen!

Afbeelding


31 januari 2014

De dubbele staart

Dit kapsel heb ik een behoorlijke poos geleden gespot op Pinterest. Ik dacht: 'Jammer Exo, dat gaat jouw never nooit lukken!' En dus zette ik het uit m'n hoofd. Tot ik het de afgelopen weken weer een paar keer voorbij zag komen en ik besloot de afbeelding te pinnen op m'n 'hair-bord'. Daar bleef het onaangeroerd staan. Gewoon voor de mooi. Want, kijk maar eens hoe fantastisch dit er uit ziet:

Afbeelding

Maar zie je het voor je? Exogenesis en dit kapsel? Nee dus. Ik ook niet. Eigenwijs als ik ben, heb ik het gister echter toch geprobeerd en zie hier: het kan dus wél!

Hoe? Zo:

Eerst heb ik mijn haar volume gegeven met Pantene hittebeschermende glansspray voor fijn haar.

Afbeelding

Kwestie van je haar wapperen, sprayen, wapperen, sprayen, etc., tot je tevreden bent.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Nou, en dan dus dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna heb ik met een borstel beide staarten getoupeerd en zie hier:

Afbeelding

Het kan netter, dit is een rommelige variant, maar zo durf ik wel de straat op!
En valt jullie de gelijkenis qua resultaat met de banaan ook op? Ook voor te glad haar of te dik haar is dit dus een mooie optie!

You're welcome! :smile:


8 februari 2014

Doe de haarband

De volgende uitdaging lokte mij al een tijdje: een updo met een haarband. Al vanaf mijn vroege kinderjaren ben ik fan van haarbanden. Echter is het grote nadeel van (harde) haarbanden, dat ze me hoofdpijn opleveren. Nu levert vrijwel alles mij hoofdpijn op, maar dat terzijde. Nu zijn er gelukkig ook elastieken bandjes te koop en mag het er wat rommeliger aan toe gaan dan hoe het 'vroeger' moest, waardoor de band dus minder strak hoeft te zitten.

Ik heb er eentje gevonden van het merk Zenner, die veel weg heeft van deze:

Afbeelding

En daarmee wil ik de volgende klus gaan klaren:

Afbeelding

Het is niet eenvoudig en je moet er wel even wat tijd voor uittrekken.
Zo is het bij mij geworden na één keer proberen:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het bandje aan weerszijden met een schuifspeldje vastgezet, omdat het anders direct uit mijn gladde haar gleed.
Het is mijn uitdaging nog om het sneller, mooier en vooral meer jump-proof te maken. Vooralsnog is het alleen geschikt bij een formele gelegenheid, zoals een etentje, de eerste ontmoeting met je schoonouders of een vergadering zonder al te verhitte, opvliegende discussies.

Dames, probeer het, zou ik zeggen. En aarzel vooral niet je resultaat te showen!

:thumbup:



26 februari 2014

De donut

Op veler verzoek: de haardonut. Afgelopen week kwam de mijne binnen met wat andere H&M-post. Ik heb er eentje met een drukknoopje, waardoor hij ook langwerpig ingezet kan worden. Omdat mijn haar licht is, koos ik voor de huidskleur.

Afbeelding

Ik dacht dat het vrij lastig zou zijn dit artikel in mijn haar te frunniken, maar niets bleek minder waar: easypeasy!

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn stappenplan:
1. Maak een staart, doe er een elastiekje omheen.
2. Doe de donut om je staart heen, tot bovenaan, tegen je hoofd.
3. Doe je hoofd omlaag, zodat je haar als een waaier aan alle kanten over de donut heen valt.
4. Doe er een dun elastiekje overheen of zet het vast met speldjes.
5. Laat het zo zitten of frunnik er nog wat haar uit voor een speels effect.

Good luck with it!

XOXO Exo.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 26 Feb 2014 11:09, in totaal 6 keer gewijzigd.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 29 Jan 2014 11:05

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Heel leuk, Exo!
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jan 2014 11:08

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Thanks! Ik vind het ook erg leuk om te maken!
Alleen de tweede foto lukte niet echt, omdat ik een hand nodig had voor het maken van de foto. Maar goed, het is eenvoudig, dus iedereen zal wel begrijpen hoe het moet :wink:
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 29 Jan 2014 11:09

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Leuk Exo! En je haar op je bruiloft zat prachtig!! En de staart simpel maar wel leuker dan telkens een elastiek.
<<

Anoniem 52

Bericht 29 Jan 2014 11:11

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Heet het een banáánclip?! Ik heb zo'n lel al vet lang in, maar nooit de naam geweten :D Als ik zo vrij mag zijn klein tipje toe te voegen: Als je wat dikker/zwaarder haar hebt, koop dan een banaanclip (uhhu) met een rubbertje erin, dan glijdt-ie niet zo snel uit je staart!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jan 2014 11:12

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Leuk! Ik geloof er geen bal van dat ik met mijn haar kan wat met jouw haar kan haha, dus ben benieuwd naar de volgende afleveringen! :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem321

Bericht 29 Jan 2014 11:20

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Bedankt! Ik heb ook zo'n flutterig bosje haar, maar hier kan ik wat mee. Zal het vanavond meteen even testen! :good:
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jan 2014 11:24

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

En wat zo handig is: door zo'n clip kort je je haar niet in, maar behoud je de lengte, waardoor het een vollere bos lijkt.
I-de-aal!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 29 Jan 2014 11:43

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Ik heb haar tot op mijn billen, supersteil en ook niet al te dik, en ik heb sindskort een shampoo ontdekt waarvan het echt lijkt alsof ik dikker haar heb, zelfs in een staart. En ik krijg er volume van in mijn glijbaansteile haar. Het gaat om BIG, van Lush.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem130

Bericht 29 Jan 2014 11:50

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Leuk topic, ben benieuwd!

Die knips werken helaas niet bij mij, mijn haar is te zwaar+glad. Met nat haar blijft het nog wel even zitten (meer grip), maar met droog haar is het hopeloos.. :(
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 29 Jan 2014 11:52

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Ik heb ook zwaar haar. Valt dus te proberen met een met een rubbertje. Tnx voor de tip Bazinga.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jan 2014 12:03

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Poppy schreef:Ik heb haar tot op mijn billen, supersteil en ook niet al te dik, en ik heb sindskort een shampoo ontdekt waarvan het echt lijkt alsof ik dikker haar heb, zelfs in een staart. En ik krijg er volume van in mijn glijbaansteile haar. Het gaat om BIG, van Lush.


Bedankt voor de tip! Ga ik proberen :D
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Jan 2014 12:05

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

De ellende is dat die dingen bij mij altijd uit gaan zakken. Heb je daar ook tips voor?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem130

Bericht 29 Jan 2014 12:10

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

D'n Ibbel schreef:Ik heb ook zwaar haar. Valt dus te proberen met een met een rubbertje. Tnx voor de tip Bazinga.


Kun je idd proberen, hoewel het bij mij niet werkt. Bij een vriendin en zus wel! :)

Bij mij gaat dan de clip steeds open, denk dat het rubber dan meer grip op mijn haar heeft dan de uiteindes van de klipsluiting op elkaar ofzo (of mijn haar is te dik ofzo). Snap er ook niks van maar ik geef op na er een stuk of 6 te hebben gebruikt. :p
<<

Anoniem 52

Bericht 29 Jan 2014 12:13

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Verspreid je het haar dan ook tussen de klem, Whatever? Ik heb op zich vrij dik haar maar niet echt glad, mss dat dat 't is..
<<

Anoniem130

Bericht 29 Jan 2014 12:22

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Jep. :( Wel jammer want ik vind deze dingen ook heerlijk makkelijk en leuk staan. Maar droog blijft het echt 1.5 minuut zitten ofzo..

Denk overigens ook dat glad het hoofdprobleem is hoor. Vriendin van me heeft echte een belachelijke bos haar naar wel iets slag en niet te glad/zacht en dat kunnen die dingen weer prima handelen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 29 Jan 2014 12:31

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Je hebt ze ook in verschillende maten he? Misschien een grotere proberen? (Als je dat nog niet gedaan hebt)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Kannibaal

Bericht 29 Jan 2014 12:53

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Hartstikke leuk Exogenesis!
<<

Anoniem130

Bericht 29 Jan 2014 12:57

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Poppy schreef:Je hebt ze ook in verschillende maten he? Misschien een grotere proberen? (Als je dat nog niet gedaan hebt)


Ja, verschillende maten en verschillende vormen geprobeerd. Die die Exo hier heeft werkt sowieso al niet bij mij, het beste werken die ovaalvormige (meer ruimte tussen de helften van de knip), maar die zakken dus weer uit omdat je die niet met rubber hebt..

Afbeelding

Maar goed, heel bedankt voor al het meedenken hoor! Maar ik wil ook niet Exo's topic helemaal overnemen! Hoewel discussie en verdere adviezen over de tips natuurlijk ook wel leuk is om het topic levend te houden terwijl we wachten op de volgende tip.. :)
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jan 2014 13:19

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Oh, dat is helemaal niet verkeerd hoor Whatever! Bovendien is mijn haar vast en zeker weer anders van structuur dan dat van jullie, dus het kan zijn dat mijn bevindingen niet stroken met die van jullie.

Mijn clip zakt ook uit naar verloop van tijd, maar dan frummel ik hem er tussen de bedrijven door weer opnieuw in.

Wat goed helpt, is even met je haar 'wapperen' en er dan eventueel wat in te sprayen. Dan heeft het even wat meer volume.

Ik zoek zelf ook nog naar de gouden tip voor wat betreft het langdurig blijven zitten van zo'n clipdinges, want het liefst heb je toch dat 't ding van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat perfect blijft zitten.
<<

Anoniem36

Bericht 29 Jan 2014 13:23

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Ik heb redelijk dik haar, dus ben heel benieuwd of het gaat werken. Ga het zeker eens proberen!
<<

Anoniem32

Bericht 29 Jan 2014 13:28

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Super leuk. Bij mij blijft dat ook niet zitten.
Plus dat ik van mezelf best wel een flinke slag in mijn haren heb wat ervoor zorgt dat ik erbij loop als een verzopen kat, met een pruik wie een struik.

Hier is het dus of vast, of los maar dan eerst 3 kwartier stijlen van te vore.
<<

Anoniem166

Bericht 29 Jan 2014 13:43

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Wat leuk! Ik ga het eens proberen.
Leuk geschreven ook, Exo!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 29 Jan 2014 13:54

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Leuk! Bij mij blijven die dingen helaas ook niet zitten, net zoals Whatever al aangeeft.
Misschien na het korter knippen, dat het wel lukt. Ik ga het weer proberen in ieder geval.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem152

Bericht 29 Jan 2014 21:49

Re: Moderubriek: How to handle lang haar

Leuk!
Helaas is mijn haar zelfs te dun voor zo'n bananendinges. Het blijft niet zitten.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers