Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Schimmel infectie

<<

anoniem196

Bericht 08 Apr 2016 00:54

Schimmel infectie

*schaam me om er een topic over te openen, maar HELP!!

Ik heb al een week een flinke schimmel infectie. Alles down under was opgezet, rood en kleine wondjes. Het was net iets minder, ben ik vandaag ongesteld geworden.
Nu na een paar uurtje maandverband wordt ik helemaal gek van de jeuk.

Wat helpt nou echt goed?
Gebruik nu Canasten gyno.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Apr 2016 02:40

Re: Schimmel infectie

Ok, ik weet hoe dit klinkt.. Maar ik werd op een gegeven moment beetje immuun voor de zalf, dus raadde de apotheek me aan yakult te drinken en me 'downunder' ook in te smeren met yoghurt waar diezelfde probiotica inzit (staat op de yoghurt). En het werkte..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jilke

Kwebbel

Bericht 08 Apr 2016 06:02

Inderdaad yakult, yoghurt. En vooral de suiker laten staan.
Verder extra vaak lekker afspoelen, vaak schoon ondergoed aan. En anders toch wat zalf van buiten smeren of bij de huisarts een tablet fluconazol vragen. Hoef je niet eens voor langs te komen. Gewoon aangeven dat je een schimmelinfectie hebt en dat de andere capsule niet helpt.
Ben je er binnen twee dagen vanaf :yes:
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Apr 2016 13:14

Ik zou ook fluconazol vragen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2016 13:45

Ik zou gewoon de dokter bellen en zéker niet gaan smeren met yoghurt. Dat ik een quick fix maar wordt er op lange termijn vast niet beter van.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Apr 2016 15:39

Geloof dat ik ook niet zo vlug yoghurt zou gebruiken.

Ik heb er nu ik zwanger ben ook weer last van en het is maar een telefoontje naar de huisarts en zijn assistent zorgt dat er die middag iets klaarligt. Hoef verder niet langs te komen dus ik dit is denk ik net zo makkelijk als huis/tuin/keukenmiddeltjes.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2016 18:06

Ikknutsel: gebruik je de zalf of de tablet? Met die tablet is het namelijk bij mij een keer wel helemaal over gegaan terwijl ik toen al vaak de zalf had gebruikt en deze niet goed werkte.
<<

anoniem196

Bericht 08 Apr 2016 23:43

Zenna schreef:Ikknutsel: gebruik je de zalf of de tablet? Met die tablet is het namelijk bij mij een keer wel helemaal over gegaan terwijl ik toen al vaak de zalf had gebruikt en deze niet goed werkte.

Ik gebruik de zalf.
Het lijkt erop dat het nu weer iets minder is
<<

Anoniem177

Bericht 08 Apr 2016 23:49

Ik heb eens een keer van die eieren gehad die je moest inbrengen. Omdat het best een heftige was. Hielp heel goed
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Apr 2016 07:07

Volgens mij is dat ook wat je normaal krijgt voor Bambina een vaginaal tablet. Heb ik steeds gehad en eventueel zalf erbij maar meestal is dat niet nodig.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Apr 2016 09:54

Helaas heel herkenbaar, afgelopen week ook enorm last van gehad. Heb uiteindelijk donderdag Canesten Gyno zachte capsule gehaald (vind die persoonlijk fijner en beter werken dan zo'n tablet) en nu is het gelukkig nagenoeg over.
Dus mocht het niet meer gelukt zijn om via de huisarts iets te krijgen is dat ook nog een optie, die verkopen ze gewoon bij Kruidvat/Etos/etc.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Jilke

Kwebbel

Bericht 09 Apr 2016 18:59

De yoghurt opeten he dames, niet erop smeren :smile:
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Apr 2016 02:41

Sorry Jilke, maar dat is het enige wat mij nog helpt. Ik weet hoe bizar het klinkt maar het helpt gewoon al tijden. Mijn eigen dokter kwam ermee dus schadelijk is het sowieso niet (en wat voor rotzooi zit er allemaal in die pillen en creme als tegenhang). Ik heb het nu trouwens al een jaar niet gehad. Maar de eerstvolgende keer dat het weer opkomt is het Yakult drinken en yoghurt smeren voor mij :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Apr 2016 12:46

Ik had na de bevalling van mijn oudste ook steeds een schimmel. De fluconazol hielp maar korte tijd. Toen heb ik vaginor besteld op internet en daarna nooit meer een schimmel gehad! Totdat ik 12 weken zwanger was van de jongste. Toen heb ik 2 keer zo'n ei gebruikt van de dokter. Waar het bij mij toen mee wegbleef was een fluconazol pakken en gelijk met die vaginor kuur (vaginale zetpilletjes) starten.
<<

Pitty

Bericht 10 Apr 2016 13:11

Ik heb deze week ook de doktersassistente gebeld, maar die vaginale zetpillen (eieren) zijn tijdelijk niet leverbaar. Ik heb nu Canesten meegekregen met zo'n applicator dat je het in moet brengen.
<<

anoniem203

Bericht 10 Apr 2016 13:14

Ik heb het ook om de haverklap sinds ik ben bevallen van de jongste. Iedere keer na mijn menstruatie begint het weer overnieuw. Na eeen paar dagen smeren is het dan wel weer weg maar het blijft vervelend. Ik heb 1x zo'n pil gekregen van de dokter (oraal) en toen ben ik er 3 maanden vanaf geweest maar nu heb ik er weer last van. Als ik weer een keer naar de huisarts moet vraag ik weer om zo'n pil.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2016 14:21

Als het over is, moet je wel nog drie dagen doorsmeren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Apr 2016 14:25

Spoelen met Molkosan helpt ook. Wel verdunnen voor je het gebruikt, want het is best sterk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

anoniem203

Bericht 10 Apr 2016 14:27

Jip schreef:Als het over is, moet je wel nog drie dagen doorsmeren.

Ja doe ik ook maar zodra mijn menstruatie weer voorbij is begint het feest weer helaas. Ik heb ook al tig dingen geprobeerd maar het komt gewoon steeds terug.
<<

anoniem196

Bericht 10 Apr 2016 19:10

Ik heb vaak zomers als ik ongesteld ben en maandverband gebruik. Had het nu al een tijdje niet gehad. Deze keer wat een stuk erger als de keren hier voor.
Canasten gyno creme werkte uiteindelijk wel. Normaal helpt de zalf wel.
Zal de volgende keer yoghurt proberen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Apr 2016 22:19

Ik krijg het ook bijna elke maand weer terug. Een aantal dagen na mijn ongesteldheid.
Volgens de assistente hebben meerdere vrouwen dat.

Ik heb altijd micanozol crème in huis (ook tegen voetschimmel). Na een paar dagen 2 keer per dag smeren gaat het meestal wel beter.
De laatste keer wel tabletten van de huisarts gekregen.

Het recept van 1 tablet van een bepaald merk was er toen niet en heb toen 3 tabletten van canestan gyno gekregen. Die moest ik 3 dagen achter elkaar inbrengen.

Als het niet meer over zou gaan met de micanozol elke maand was het ook nog een optie om tabletten in het voren te krijgen zodat de schimmel minder kans heeft. Het ligt blijkbaar aan de zuurgraad na de menstruatie en daar zou je dan wat aan kunnen doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2016 09:04

Ava schreef:Ik heb het ook om de haverklap sinds ik ben bevallen van de jongste. Iedere keer na mijn menstruatie begint het weer overnieuw. Na eeen paar dagen smeren is het dan wel weer weg maar het blijft vervelend. Ik heb 1x zo'n pil gekregen van de dokter (oraal) en toen ben ik er 3 maanden vanaf geweest maar nu heb ik er weer last van. Als ik weer een keer naar de huisarts moet vraag ik weer om zo'n pil.

Wat voor maandverband of tampons gebruik je?
Die libresse/kotex of OB enzo veroorzaken juist die infecties.

Misschien kan je eens kijken naar biologisch verband/tampons.
Of wasbaar maandverband. Is van katoen. scheelt veel geld en infecties.
M:21072011
J :08012014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2016 09:05

Dolphinne schreef:Ik krijg het ook bijna elke maand weer terug. Een aantal dagen na mijn ongesteldheid.
Volgens de assistente hebben meerdere vrouwen dat.

Jij hebt hetzelfde als Ava.

Die doktersassistente zou eens moeten weten wat er in wegwerp maandverband/tampons zit.
M:21072011
J :08012014
<<

anoniem196

Bericht 12 Apr 2016 11:14

AH eigenmerk. Alle andere merken kan ik niet tegen.
<<

anoniem203

Bericht 13 Apr 2016 23:17

Happydobby schreef:
Ava schreef:Ik heb het ook om de haverklap sinds ik ben bevallen van de jongste. Iedere keer na mijn menstruatie begint het weer overnieuw. Na eeen paar dagen smeren is het dan wel weer weg maar het blijft vervelend. Ik heb 1x zo'n pil gekregen van de dokter (oraal) en toen ben ik er 3 maanden vanaf geweest maar nu heb ik er weer last van. Als ik weer een keer naar de huisarts moet vraag ik weer om zo'n pil.

Wat voor maandverband of tampons gebruik je?
Die libresse/kotex of OB enzo veroorzaken juist die infecties.

Misschien kan je eens kijken naar biologisch verband/tampons.
Of wasbaar maandverband. Is van katoen. scheelt veel geld en infecties.

Ik gebruik Always en Kruidvat eigen merk maandverband en tampons van de Kruidvat. Ik gebruik tampons alleen maar als ik heel de dag moet werken of een dagje weg ga. En altijd maar 2 dagen achter elkaar tijdens de eerste heftigste dagen. Ik verwissel maandverband echt om de 2 uur en tampons om de 4 uur.

Uitwasbare wil ik echt niet. Ik ben de eerste 3 dagen echt heftig ongesteld en ik vind zoiets dan niet echt mijn ding.
En waar kan je biologisch verband/tampons kopen dan?

Ik ben er nu echt over aan het nadenken om iets van Lactacyd te gaan gebruiken. Niet iedere dag maar 2 keer per week ofzo (ik douche iedere dag) misschien dat dat wat helpt voor de zuurtegraad binnenin.
Volgende

Terug naar Persoonlijk