24 Feb 2026 19:01 door Lilou
Voor mij gaat écht leven niet om veel gezien en gedaan hebben, alles uit het leven halen etc. Voor mij gaat het denk ik juist ook om het leven in al zijn facetten beleven, de pieken en de dalen, en daarin dingen doen die betekenis hebben. Ik kan me voorstellen dat een ander naar mijn leven kijkt en stelt dat ik niet echt leef, omdat ik niet de wereld afreis en mijn dagelijks leven toch vooral draait om het jongleren van al die ballen (gezin, relatie, sociaal, werk, huishouden, gezondheid). Als ik weer eens politieagent speel tussen de kinderen, de zaterdag niks gezelligs doe maar de wassen wegwerk of een zware werkdag heb denk ik heus niet juichend 'yes wat is het leven mooi!' Tegelijk voel ik vaak het meest dat ik écht leef in de momenten die het leven gewoon onverwacht brengt. In momentjes met mijn kinderen die klein zijn maar me doen volschieten. In een onverwacht gesprek, de zon opeens op mijn gezicht, in verbinding, in werk dat energie vreet maar waarin ik ook echt verschil kan maken. Ik leef het leven niet altijd zoals ik wil, omdat niet altijd alles kan én omdat het niet enkel draait om mij alleen, maar ik leef het echt omdat ik het leef zoals het komt en net zoveel bezig ben met wat ik er in kan brengen als wat ik er uit kan halen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016