05 Apr 2026 21:25 door Marsy31
Mijn vader was de directeur van m’n middelbare school én m’n wiskundedocent. Hij was populair en dus daar nul last van gehad. Mijn vader kreeg de baan als directeur ipv de Duitse leraar en die vond dat erg lastig. Toen hij mij in de klas kreeg was hij uit op wraak. Dat klinkt overdreven maar was echt zo. Ik kreeg hem in m’n laatste jaar, en vanaf toen mocht ik geen proefwerken maken (hij had m’n boek verscheurd o.a), hij kleineerde me, sloeg het bord tegen m’n hoofd als ik zinnetjes moest opschrijven. Hij heeft me zelfs eens geprobeerd te elektrocuteren door m’n vingers in het stopcontact te stoppen. Mn vader was hiervan op de hoogte en moest van de inspectie de juiste stappen volgen: mondelinge waarschuwing, schriftelijke waarschuwing en dossier bijhouden. Er waren natuurlijk nog geen mobiele telefoons. Tot hij op een dag plakband rondom m’n hoofd deed en dat er net zo hard weer vanaf trok, met plukken haar eraan. Ik rende naar m’n vader en het was maar goed dat de biologieleraar m’n vader tegenhield, anders was de Duitse leraar er geweest. Natuurlijk ging dit meteen naar de inspectie maar maand later waren de examens al. Na de examens was de diploma uitreiking (ik had een ironische 8 op Duits, en spreek het nu nog steeds vloeiend dankzij 6 jaar Oostenrijk). De Duitse leraar deed de rozen uitdelen. Toen ik door m’n vader op het podium werd geroepen, pakte ik de roos aan, liet hem vallen op de grond, keek m’n Duitse leraar recht in de ogen aan en, zoals Sandy in Grease met de sigaret, drukte ik de roos plat. En kreeg vervolgens van de zaal een staande ovatie waarna de Duitse leraar vertrok. M’n vader wist dit vooraf niet (ik ook niet trouwens). En vervolgens is hij op non actief gesteld en nooit meer teruggeweest. Beste moment van m’n leven haha. Mn vader vond het proces verschrikkelijk moeilijk en dat hij me niet meer kon beschermen. Ik koos er overigens zelf voor steeds terug de les in te gaan want de meeste lessen waren prima en dacht dat hij wel ontslagen zou worden als er meer bewijs zou komen.
Mensen hebben het er nu nog over, hoe bizar die tijd was.