Fantine schreef:Heb je nog steeds geen contact met je vader Olive? Of inmiddels wel weer?
Filoria schreef:Zijn er al forummers die hebben meegemaakt hoe het is als degene met wie je het contact hebt verbroken ernstig ziek wordt of overlijdt?
Ik vind het een moeilijk onderwerp. Aan de ene kant vraag ik me af of het me pijn had gescheeld als ik geen contact meer met mijn moeder had gehad. Aan de andere kant heb ik bij vrienden gezien dat het heel nare situaties kan opleveren als een gedeelte van een familie nog wel contact met elkaar heeft en een gedeelte niet. Alles wordt dan zo enorm ingewikkeld: hoe doe je het met bruiloften, verjaardagen, kerst, maar ook met ziekte en overlijden: een uitvaart, nalatenschap. Soms drijft zo'n situatie ook broers en zussen, ooms en tantes, neven en nichten etc. uit elkaar.
Is het soms niet beter om het contact een beetje te laten doodbloeden? Elkaar nog maar 1 of 2 keer per jaar te zien, maar het contact niet volledig te verbreken?

Kaat schreef:Mijn siblings hadden ook geen contact meer met deze ouder
Marsy31 schreef:Nu heb ik prima contact maar ik kan het alleen door tegen mezelf te zeggen dat m'n moeder een patient is.
Fantine schreef:Filoria schreef:Zijn er al forummers die hebben meegemaakt hoe het is als degene met wie je het contact hebt verbroken ernstig ziek wordt of overlijdt?
Ik vind het een moeilijk onderwerp. Aan de ene kant vraag ik me af of het me pijn had gescheeld als ik geen contact meer met mijn moeder had gehad. Aan de andere kant heb ik bij vrienden gezien dat het heel nare situaties kan opleveren als een gedeelte van een familie nog wel contact met elkaar heeft en een gedeelte niet. Alles wordt dan zo enorm ingewikkeld: hoe doe je het met bruiloften, verjaardagen, kerst, maar ook met ziekte en overlijden: een uitvaart, nalatenschap. Soms drijft zo'n situatie ook broers en zussen, ooms en tantes, neven en nichten etc. uit elkaar.
Is het soms niet beter om het contact een beetje te laten doodbloeden? Elkaar nog maar 1 of 2 keer per jaar te zien, maar het contact niet volledig te verbreken?
Dat is makkelijk gezegd vind ik. Je kunt niet in het leven van een ander kijken. Ik heb voor mezelf besloten niet naar de uitvaart van mijn vader te gaan (over doden niks dan goeds en dat hoef ik niet aan te horen), een ander heeft daar niks van te vinden of zeggen. Diegene was er niet bij toen ik mijn jeugd met mijn vader moest leven.
Ik heb geen ervaringen met contact verbreken maar wilde hier even op inhaken.
Ik heb in een crematorium gewerkt en heb een aula dienst meegemaakt waaruit bleek dat diegene helemaal geen leuk persoon was. Zo ongeveer elke spreker kotste zich helemaal uit, kinderen, andere familie.. Heel bizar om mee te maken maar de familie zei achteraf dat zij dat nodig hadden om af te sluiten hoe hun leven geweest was.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers