Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat doen jullie in je vrije tijd?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Dec 2025 16:14

Wat doen jullie in je vrije tijd?

Ben even benieuwd wat andere kinderloze stellen doen in de avonden en weekenden :)
In plaats van tijd te kort komen wij vaak energie te kort 🥲
Maar ben dus heel benieuwd want de meeste vrienden om ons heen hebben kinderen dus zijn daar druk mee.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Dec 2025 16:59

Re: Wat doen jullie in je vrije tijd?

Ik heb dan wel kinderen, maar die zijn niet altijd bij mij. Ik kijk veel tv, hobby wat, klus wat en werk mijn insta bij
<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Dec 2025 17:02

Ik heb een kind maar ook veel tijd voor mezelf. Ik lees graag, ik kijk veel documentaires of programma’s via NPO start, ik spreek regelmatig af met vriendinnen en ik hou van wandelen in het bos.
💙 2021 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Dec 2025 17:29

Ik doe doordeweeks echt geen zak eigenlijk, beetje tv kijken en verder heb ik geen energie. Hoewel ik wil proberen om 's avonds nog even een halfuurtje te gaan wandelen.

Verder heb ik het puzzelvirus ook weer te pakken, zoals bijna elke winter. Maar dat doe ik het liefst overdag, anders zie ik het niet goed genoeg.

En ik spreek af en toe met iemand af om te lunchen, eten of borrelen. Maar het wordt wel minder, ben gewoon een beetje een huismus aan het worden. 😳 Vooral in de winter.
❤️ 7 juni 2018
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 07 Dec 2025 18:22

Wat ik als kindervrij stel samen met partner doe:
Hardlopen, quizpuzzelboekje, serie of film op streamingdienst kijken, naar de film, ergens koffie drinken, naar de markt, naar familie toe, nieuwe restaurants uitproberen...

Wat ik als kindervrij persoon zelf doe:
afspreken met vriendinnen, wandelen in het bos of op het strand, yoga klasjes in de sportschool, legpuzzel, lezen, koken, iets in de tuin doen, in bad liggen, naar een museum waar ik nog niet geweest ben eventueel gecombineerd met een stad die ik nog niet zo goed ken...
Laatst gewijzigd door Blunt op 09 Dec 2025 10:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Dec 2025 18:58

Oh ik vergeet nog iets, zit namelijk as we speak in m'n eentje in de bios en dat doe ik regelmatig! Heb een abonnement.
❤️ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Dec 2025 19:40

Soms wilde ik dat ik tijd over had. Ik doe inmiddels heel veel dingen, en vind tv kijken dus juist vaak nutteloos en zinloos van mijn tijd.
Ik stop heel veel tijd en energie in mezelf verbeteren. Dus veel meditatie, veel podcasts luisteren die gaan over hoe je jezelf kan verbeteren, ik kook nog steeds graag maar doe dat net te weinig. Ik wandel veel, ik spendeer veel tijd aan mijn business naast mijn werk, ik volg cursussen (Mindvalley / masterclass bijv). Ik verdiep me in vermogensgroei, ik zou nog graag op jachtcursus willen met mijn hond, nu in de kerstmaand heb ik me helemaal gestort op het maken van een kerstdorp. En ik help op school waar ik kan.

Waar ik zelf van oplaad zijn echt meditaties, lange wandelingen maar ook dagjes sauna. Of hardlopen, bewegen in het algemeen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Dec 2025 19:47

Leuk alle reacties! Doen jullie ook dingen met je partner? :)

Ik wandel ook heel erg graag maar lig eraf met een blessure en dus vroeg ik me ineens af wat andere mensen doen in het weekend!
In de zomer ben ik in de avonden ook altijd nog lekker buiten maar merk nu dat ik toch te veel tv kijk en dat vind ik eigenlijk niet zo leuk.
<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Dec 2025 19:55

Feline schreef:Leuk alle reacties! Doen jullie ook dingen met je partner? :)

Ik wandel ook heel erg graag maar lig eraf met een blessure en dus vroeg ik me ineens af wat andere mensen doen in het weekend!
In de zomer ben ik in de avonden ook altijd nog lekker buiten maar merk nu dat ik toch te veel tv kijk en dat vind ik eigenlijk niet zo leuk.

Hou je van lezen? Ik lees ‘s avonds graag een boek. Kan van alles zijn.
💙 2021 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Dec 2025 20:14

Ik ben dan wel niet kinderloos, maar wat ik graag doe als de kinderen op bed liggen of er niet zijn: sporten, puzzelen (soms legpuzzel, meestal puzzelboekjes), kleuren, stickeren op nummer en toch ook wel gewoon lekker tv kijken.
Met mijn man doe ik regelmatig online muziekquizzen of soms een spelletje of zo.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Dec 2025 20:16

Ja, ik lees elke avond in bed. Maar 3 uur lang lezen vind ik te veel 😅
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Dec 2025 20:29

Toen ik niet zwanger was, bakte ik vaak dingen in de avond. Soms iets simpels als een bananenbrood of gezond tussendoortje, maar ook allerlei andere dingen en die nam ik dan mee voor collega’s bijvoorbeeld. Ik vroor ook dingen in (je kunt bijv. chocolate chip cookies goed als deeg in porties invriezen en dan heb je altijd iets lekkers in huis). Ik maakte vaak ook lunch klaar of eten voor de dag erna. Bakken is voor mij actief ontspannen. Het lukt me nu helaas niet, maar hoop het straks met een draagzak weer een keer op te pakken. Buren en collega’s houden extra van je als je bakt en ik vind het voordeel dat ik minder eet als ik de hele avond in de weer ben. Ik weet niet hoe mobiel je bent, maar veel dingen kunnen ook zittend en je kunt het dan ook samen doen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Maple

Kletskop

Bericht 07 Dec 2025 20:35

Doelloos op m'n telefoon scrollen, het huishouden, en vervolgens me verzuchtend afvragen waar toch al mijn vrije tijd heen gaat 🤦‍♀️ Ik wil dat toch echt eens gaan veranderen, die telefoon is echt een verslaving.

Gelukkig wandel ik ook regelmatig, en vind ik het ook erg ontspannend om creatief bezig te zijn, diamond painten, kleuren, happy stones maken. Muziekje erbij en er vliegen zo uren voorbij.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 08 Dec 2025 10:36

Savonds, serie of film kijken, of Fortnite op de playstation.
Maandagen ben ik wat later thuis dus dan is het even met de honden uit en dan ga ik lekker in bed serie kijken.
Andere avonden ben ik rond 19u thuis, even eten, rondje honden, en dan dus serie, film of even op de playstation.
Vind het ook wel saai-achtig maar sociale contacten hoef ik niet in de avond, en nu in de donkere periode moet je het toch met binnen zitten doen. Dus ik accepteer het en wacht weer lekker op de langere dagen.
Dan ben ik vaak wel actiever, doe ik nog wat in huis of de tuin, of ga een boswandeling maken met m'n honden.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Dec 2025 14:45

Ik vind het echt heerlijk om naar de bioscoop te gaan.
Of een stuk te wandelen terwijl ik naar een luisterboek luister.
Als ik thuis ben voel ik me toch snel schuldiger dat ik mijn tijd niet nuttiger besteed.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Dec 2025 17:16

Ik voel me niet schuldig als ik helemaal niks doe. Ik werk keihard en als ik niet werk dan ben ik met de kinderen dingen aan het doen. Dus die schaarse vrije tijd die ik heb, besteed ik vooral aan iets met m’n man of vrienden doen, maar vooral lekker in m’n pyjama tv kijken. Dat is echt mijn happy place. 1 ochtend per week kan dit, zonder kinderen, man, collega’s, studenten of vrienden die tegen me praten of iets van me willen. Complete stilte waar ik een zak chocotoffs naar binnen werk met een flinke bak koffie, onder kleedje op de bank. Als ik wel zeeën van vrije tijd zou hebben, dan zou ik me meer inzetten op school van kinderen, waarschijnlijk iets van vrijwilligerswerk doen en misschien wel een sport zoals zwemmen ofzo. Daar heb ik nu helemaal geen puf voor namelijk haha. Maar goed, daar heb ik ook voor gekozen. Ik hou wel gigantisch van dansen, dat probeer ik wel met regelmaat te doen. Maar dat is hier in Nederland vaak heel laat dus dan is de dag erna eigenlijk weer een pyjamadag. En ik hou van de bios, poolen of ergens ontbijten/lunchen/avondeten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Dec 2025 17:54

Series kijken, lezen, wandelen, naar de Efteling, gewoon ergens een kop koffie drinken, samen of alleen (bij een vriendin, bij de Mc of in een cafeetje), kleuren, diamond painting. Maar ook soms gewoon lekker niks, maar dat lukt vaak niet omdat m’n hoofd te druk is daarvoor.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Dec 2025 22:39

Haha, de vraag wordt gesteld wat stellen zonder kinderen doen en vervolgens reageren er grotendeels ouders over wat ze alleen doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Dec 2025 08:07

Oh haha, gek genoeg niet gezien!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Dec 2025 08:18

Oh daar heb ik ook overheen gelezen!

Maar op zich deed ik deze dingen ook in mijn vrije tijd voordat ik moeder werd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2025 08:32

Ja ☺️ ik bedoelde inderdaad meer kinderloze stellen en wat je dan ook samen doet in het weekend!
Mijn vrije tijd is niet te vergelijken met die van een moeder qua hoeveelheid, vandaar deze expliciete toevoeging!
Maar ik waardeer alle reacties hoor!
<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 09 Dec 2025 09:43

Toen ik nog geen kind had, was er meer tijd voor mij en mijn vriend samen natuurlijk. Toentertijd gingen we vaak borrelen en uiteten of een weekendje weg. Soms naar de bios. Heel veel is ook wel hetzelfde gebleven ondanks dat ik een kind heb. Ik ervaar persoonlijk dat ik nog veel tijd voor mezelf heb nu.
💙 2021 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Dec 2025 10:58

Wij hebben ongeveer 1,5 dag per 2 weken dat we echt met z’n tweeën zijn. Wat we dan doen is sporten. Gaan nog wel eens bij m’n schoonouders langs in die weekenden. Voor corona gingen we dan vaak met z’n tweeen naar een stad ergens in Nederland. Daar rondlopen en lunchen en dan ‘S avonds uitgebreid koken.
Doordeweek liggen we vaak vroeg in bed. Ik ga nog wel eens sporten maar ben uiterlijk 20:30 dan weer terug. Doordeweeks afspreken hou ik zelf niet zo van. Ook niet in de weken dat J er niet is.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Dec 2025 09:24

Sporten! Heel veel sporten. Dat doe ik meestal in de ochtend en dan vind ik het daarna heerlijk om nog even lekker op de bank te hangen met mijn iPad of een serie te volgen op televisie.

Eerlijk gezegd zit ik gewoon heel veel achter ook iPad in m’n vrije tijd. Verder maak ik graag een wandeling of lees een boek op m’n ereader. Ik spreek af en toe af met vriendinnen maar vind gewoon even niks hoeven ook heel fijn.
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maple

Kletskop

Bericht 22 Dec 2025 10:15

Harrison schreef:Haha, de vraag wordt gesteld wat stellen zonder kinderen doen en vervolgens reageren er grotendeels ouders over wat ze alleen doen.

Haha ook overheen gelezen terwijl we wel aan de categorie voldoen 🫣
Mijn man werkt onregelmatig, het is daardoor soms zoeken naar tijd samen. In de avonduren kijken we het liefst samen op de bank een serie. Als we dan een paar dagen samen vrij zijn dan gaan we vaak wel erop uit. In deze periode vinden we het beiden heerlijk om kerstshows bij tuincentra af te gaan. Of we gaan een stuk wandelen en foto's maken in een natuurgebied, een dagje dierentuin, of even op familiebezoek. Allemaal niet echt spectaculair. Vanmiddag gaan we samen een loungebank voor het balkon ophalen 😄
Volgende

Terug naar Persoonlijk