Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ben je een erg georganiseerd persoon?

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 12:29

Ben je een erg georganiseerd persoon?

Heeft alles zijn plaats, of zwerft er van alles rond in huis/ op je werk of waar dan ook?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 12:56

Re: Ben je een erg georganiseerd persoon?

Ik ben extreem georganiseerd. Ik weet van alles waar het is. Alles heeft een eigen plek. Ook op werk sta ik bekend om mijn organisatie skills. Ik heb overal overzichen en planningen van.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 14:58

Ja ik ben zeker wel georganiseerd. Alles heeft een vaste plek, ik hou van een opgeruimd huis en op mijn werk ben ik erg precies. Ik hou overzichten bij, heb een to-do lijst die ik dagelijks bijwerk en mijn agenda is altijd up to date. Mijn baan kan erg hectisch/onvoorspelbaar zijn en ik heb gemerkt dat het dan heel fijn is wanneer alles op orde is.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 15:06

Ik ben netjes maar niet georganiseerd. Hoe vaak ik mijn telefoon of sleutels kwijt ben is gewoon treurig.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 15:07

Qua huisjouden ben vrij chaotisch. Alles heeft wel een vaste plek maar kan ook rondslingeren. Ik weet wel vrijwel altijd alles te vinden. Qua planning enz ben ik wel georganiseerd.

Op werk ben ik wel redelijk georganiseerd, dat kan ook eigenlijk niet anders met de cliënten waar ik mee werk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Mei 2025 16:11

Max schreef:Ik ben extreem georganiseerd. Ik weet van alles waar het is. Alles heeft een eigen plek. Ook op werk sta ik bekend om mijn organisatie skills. Ik heb overal overzichen en planningen van.

Precies dit. Vorige week was hyrox Heerenveen en daar deden veel sportschoolleden en trainers aan mee. Ik had voor mezelf een heel overzicht gemaakt van alle mensen die ik wilde volgen en kende die mee deden. Een aangepaste versie met alleen leden had ik in de app gedeeld. Een van de trainers sprak mijn ouders daar van de week op aan dat het overzicht voor hun ook heel leuk was. Ouders hadden heel droog gereageerd met oh ja das typisch iets voor Minx om dat te doen.
2015 💙
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Mei 2025 18:36

Ik ben totaal niet georganiseerd. Niet thuis en niet op mijn werk. Dit is niet zichtbaar. Mijn huis is netjes en alles is schoon. Maar ik weet niet waar ik dingen neerleg en bewaar. Ik krijg vaste plekken niet geautomatiseerd.

Op werk heb ik altijd tientallen tabbladen open en mijn hele bureaublad vol met documenten staan. Mijn mail is een groot archief. Ik werk met de zoekfunctie. Het lukt me niet om mapjes te maken. Er zitten duizenden mails in mijn inbox.

Ik heb drie agenda’s. Een van werk en twee privé. Ik probeer alles te onthouden maar er schiet regelmatig iets doorheen. Ik vergeet pincodes en wachtwoorden. Het is een grote chaos in mijn hoofd. Als ik een mail krijg van iemand van wie ik het niet verwacht, schiet ik meteen op en denk meteen ah nee wat heb ik over het hoofd gezien/vergeten.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 19:05

Totaal niet. Ik doe m’n best maar heb nul concentratie dus alles gebeurt half.
Lijkt me heerlijk om zo’n persoon te zijn maar het zit niet in me.

M’n vriend is ook zo dus we beginnen elke keer vol enthousiasme aan iets om vervolgens halverwege een nieuw idee te krijgen en ons daar op te storten 😅
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 19:26

Ik heb ADHD en dat levert een interessante combinatie op van supergeorganiseerd zijn (uit compensatie) en tóch regelmatig dingen vergeten of kwijt zijn.
T (2008) en I (2013)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 19:29

Filoria schreef:Ik heb ADHD en dat levert een interessante combinatie op van supergeorganiseerd zijn (uit compensatie) en tóch regelmatig dingen vergeten of kwijt zijn.

Ik heb geen adhd op zich maar wel kenmerken waaronder precies dit.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 22:26

Ik houd wel van netjes en georganiseerd maar toch is het ook vaak chaos 😅. Ik moet zeggen dat dat met 3 kinderen ook wel snel is (ik ruim iets op en ondertussen zijn er weer 2 nieuwe opruim projecten ontstaan 😀) en ik heb soms de puf niet om heel de dag hak tjak tjak als een soort machine maar door en door te gaan. Maar ik stoor me er wel aan momenteel. Grappige is dat andere mensen mij vaak als erg opgeruimd zien.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Mei 2025 22:32

Voor de komst van mijn zoon was ik extreem georganiseerd (niet extreem netjes trouwens😉). Nu een stuk minder, ik kan nu ook ergens echt te laat komen door een slechte planning bijvoorbeeld en vergeet dingen ook soms compleet. Dat had ik vroeger eigenlijk nooit. Gelukkig kan ik mijn zoon nu vaak, ook al is het onterecht 🙈, de schuld geven.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 17 Mei 2025 08:01

Ik ben in de basis wel een georganiseerd persoon denk ik. Ik voel vaak stress of onrust en help mezelf daarbij om echt voor alles wat ik me bedenk reminders te zetten in m’n telefoon. Dat werd voor het praktische heel goed, dus de organisatie werkt 🤪 maar heel veel minder onrust krijg ik er meestal niet van haha Ik vergeet eigenlijk nooit iets wat ik zou moeten doen of regelen. De zeldzame keer dat ik wel iets vergeet vind ik dan ook echt ontzettend erg en kan ik heel erg van piekeren.

Op mijn werk ben ik ook goed georganiseerd. Ik plan ver vooruit vrije blokken in m’n agenda als ik weet dat een dag anders te vol gepland wordt, zet dingen in de privé agenda als werk uitloopt of zet dingen in m’n werkagenda als er privé iets is.

Qua huishouden lukt het me niet om georganiseerd te zijn. Denk dat ik dat niet belangrijk genoeg vind. We hebben teveel spullen en maken te weinig schoon. Vriend denkt anders over dat laatste overigens..
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Mei 2025 08:51

Ik ben medium georganiseerd denk ik. Spullen hebben een vaste plek maar ik ruim niet altijd alles meteen op. Ik heb voor alles een systeem maar doe het niet altijd haha! Zowel voor werk als thuis. En daardoor moet ik soms wat langer besteden om het weer op orde te krijgen. Maar goed, het werkt tot nu toe prima zo.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2025 10:20

Ik ben alleen georganiseerd op mijn werk en eigen financiën maar thuis is het om te janken :haha:.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2025 22:23

Over het algemeen wel zowel qua afspraken en het huishouden vrij georganiseerd.
Afspraken hou ik bij in een agenda, maar ik weet ze eigenlijk ook wel altijd uit mijn hoofd. Alleen momenteel is het wel heel erg veel, dus nu gaat het ondanks dat het op de kalender staat wel eens mis. Maar de vele afspraken zijn bijna klaar, dus dan zal het wel goed komen. Dan komt er wat meer rust.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mei 2025 22:32

Ik ben leidinggevende van oa planners. En ik ben alles behalve opgeruimd haha. Mijn tas zit mega vol random spullen, mijn bureau is elke dag weer een grote rommel en ik heb al anderhalf jaar 10 lege aluminium bloempotjes in mijn auto.

Thuis heb ik mijn man die me in toom houdt haha, daar ben ik netter.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2025 22:33

Nee, maar net als Spencer vul ik mijn beperkingen aan door leiding te geven aan zeer gestructureerde mensen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 20 Mei 2025 22:54

Qua planning en agendabeheer ben ik enorm georganiseerd, ik kan maanden vooruit plannen en onthoud ook (bijna) alles.

Opgeruimd ben ik daarentegen verre van. Ben ook regelmatig iets kwijt. Zo ben ik nu al een week m'n hoofd aan het breken over waar een jurk van vorige zomer is. Ik had alle zomerkleding in een doos zitten, behalve dus kennelijk die jurk en dat vínd ik me toch irritant! 🤷🏼‍♀️ Twee rokken heb ik overigens ook al een tijd niet gezien. Wat niet helpt is dat ik garderobes in allerlei maten in huis heb liggen. 🤐
❤️ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Mei 2025 08:12

Ik ben heel erg georganiseerd. Als we op vakantie gaan maak ik van te voren een hele planning wat we welke dag gaan doen.

Ook allemaal lijstjes in mijn telefoon. Ook in .in agenda staan allemaal dingen.

In huis is het momenteel nog zoeken nieuw huis en we gaan nog verbouwen hebben nu minder ruimte dus kan niet alles nog kwijt. En dat vind ik dus vreselijk word ik erg onrustig van
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 21 Mei 2025 20:59

Thuis ben ik vrij chaotisch, op mijn werk juist helemaal niet. Daar werk ik juist super netjes, snel en hoe drukker het is, hoe lekkerder ik in de flow zit.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 22 Mei 2025 13:33

Mijn hele leven is één grote chaos. Daarom leef ik op lijstjes en digitale agenda's met verschillende kleurcodes. Alles om een beetje structuur aan te brengen.

Mijn vakantieplanningen zijn het ergst, dat zijn altijd hele road books van pagina's lang, ach, het is m'n lust en m'n leven. Het werkt ontspannend op die manier voor mij.
Let's discover the world together.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 22 Mei 2025 13:35

Ik heb adhd en ga het best op héél veel structuur en zo min mogelijk rommel. Helaas zorgt diezelfde adhd ervoor dat ik dat dus heel slecht kan waarmaken voor mezelf. Het is thuis dus vaak rommelig, hoe graag ik ook anders had gezien. Structuur inbouwen voor mezelf lukt redelijk.

Op werk is er een duidelijk dagritme, ga ik sowieso goed op, en ik probeer daarnaast alles zo netjes mogelijk te houden. Want drukke kinderen én een drukke rommelige omgeving zonder overzicht, daar word ik echt geen leuker persoon van.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 22 Mei 2025 20:24

Ik ben wel georganiseerd, maar niet extreem. Het is niet zo dat als iets niet op zijn plek ligt ik in de stress schiet of zo. Ik ben denk ik meer een beetje rommelig georganiseerd, als dat bestaat haha.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Mei 2025 10:46

Ik ben minder georganiseerd dan ik zou willen, vooral qua taken plannen. Af en toe neem ik mijn structuurjunkieplanner weer eens erbij. Dan ga ik echt even zitten om een goede planning te maken en dat helpt wel om rustiger te worden in mijn hoofd.

Qua spullen ben ik redelijk georganiseerd. Alles heeft een vaste plek en ik maak een paar keer per week een rondje door het huis om alles wat rondslingert, weer op de juiste plek te leggen. Als de kinderen iets in huis laten slingeren, leg ik het gewoon op hun kamer vlak voor de deur. Dan moeten ze wel opruimen ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
Volgende

Terug naar Persoonlijk