Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Issue met de buren.

<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 13 Feb 2025 15:03

Issue met de buren.

Bedankt voor jullie input. Heb het weer weggehaald.
Laatst gewijzigd door Signature op 14 Feb 2025 00:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 13 Feb 2025 15:52

Re: Issue met de buren.

Ik zou haar een berichtje sturen dat ze het eerste bedrag wat jou betreft mag houden en niet terug hoeft te betalen, maar dat je haar met het tweede bedrag niet kunt helpen, en haar verzoeken om in het vervolg niet meer zulke berichten te sturen. Dit omdat je als buurvrouw anders in een positie komt waar je niet in wilt zitten.

Het komt op mij namelijk over dat ze óf jou probeert op te lichten, óf dat ze zelf vrij naïef is en opgelicht wordt met bijvoorbeeld de lening die ze nu probeert te regelen. Je zou wel kunnen aanbieden of je samen met haar kunt kijken naar bepaalde organen binnen de gemeente die haar kunnen helpen met geldzaken, maar dat jij jaar helaas geen geld meer kunt lenen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2025 16:11

Dat stadium is ze al voorbij denk ik Maple. Ze heeft al geantwoord niet te kunnen helpen.

Ik zou haar denk ik wel eens persoonlijk aanspreken. Eens horen hoe en wat en dan kan jij jouw onvrede of haar communiceren ook aangeven. Vooral juist omdat de kinderen samen spelen. Kun je na dat gesprek misschien ook beter inschatten of spelen daar straks wel/niet een optie is. En inderdaad of ze hulp kan gebruiken, anders dan geld.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 13 Feb 2025 16:35

.
Laatst gewijzigd door Signature op 14 Feb 2025 00:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 13 Feb 2025 16:39

Uit jou verhaal maak ik op dat je haar redelijk goed kent. Ik kan er niet uit opmaken of je weet waar ze het geld voor gebruikt, wordt ze bedreigd, drugs/drank, heeft ze schulden die ze probeert te lijmen?

Als het veilig is bij haar thuis, kan de rol van haar man niet inschatten, zou ik haar appen dat je vanavond/morgen koffie komt drinken en wil horen wat er aan de hand is. Mogelijk kun je haar helpen en haar door sturen naar de juiste instanties. Ik zou er wel echt voor zorgen dat je niet tussen haar en haar man komt te staan, waardoor je eigen veiligheid in gevaar is.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 13 Feb 2025 17:15

.
Laatst gewijzigd door Signature op 14 Feb 2025 00:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2025 17:23

Als zij praat alsof ze zelf niet veilig is in haar eigen huis dan zou ik aangeven dat het je beter lijkt dat jullie kinderen dan ook voorlopig niet bij elkaar over de vloer komen. Dan kun je mooi haar eigen woorden hier in gebruiken. En inderdaad goed dat je heb aangegeven dit soort berichten niet meer te willen ontvangen. Vervelend zijn dit soort dingen als je kids met elkaar om gaan en je ook nog eens buren bent.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Feb 2025 23:36

Ik zou vooral ook aan het perspectief van de kinderen denken. Stel dát de buurvrouw aan de drugs is, dan zijn haar kinderen m.i. mogelijk ook in gevaar. Ik snap dat je jouw kinderen dáár niet over de vloer wilt hebben, maar ik zou denk ik wel kijken of hun kinderen misschien niet toch juist wel welkom zijn bij jullie. Op die manier kun je toch een beetje vinger aan de pols houden en bijv inschatten of een melding bij de politie of veilig thuis op z’n plek is.

Terug naar Persoonlijk