Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Reflectie 2024-2025

<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Dec 2024 20:33

Reflectie 2024-2025

Even uit een topic van vorig jaar gekopieerd. Het einde van het jaar is alweer in zicht, dus hoog tijd voor wat reflectie. Hopelijk was het met name een goed jaar voor jullie.

Oud (2024)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
- Wat waren fijne momenten?
- Wat waren minder fijne momenten?
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?
- Waar ben je dankbaar voor?

Nieuw (2025)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
- Welke doelen wil je bereiken?
- Waar hoop je op?
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Dec 2024 22:15

Re: Reflectie 2024-2025

Oud (2024)
Dat ik meer voor mijzelf moet kiezen en genieten
Over het algemeen heel erg goed, alleen op het moment ben ik wat aan het dippen. Het wordt me allemaal even te veel, geen eigen plekje hebben etc. Daardoor 'gedoe' met ex en instanties
De zomervakantie met de kinderen op Fuerteventura, de midweek weg die we zijn geweest. Maar ook de waardevolle gesprekken die ik met mijn date heb, hij probeert me te helpen met zijn contacten die hij heeft.
De complimenten op het werk dat ik de afdeling zo goed op orde krijg ondanks dat ik er niet goed op ingewerkt ben en er nog niet zo lang op sta/stond. Ik deed het beter dan mijn collega die er al 3 jaar langer op stond/staat. En dat heeft er voor gezorgd dat ik de kartrekker van de afdeling ga worden en in het nieuwe jaar aan een opleiding mag starten.
De vele gesprekken met de instantie, ze kosten mij veel energie (alhoewel ik ook regelmatig te horen heb gekregen dat ik het hartstikke goed doe) en tijd.
Poeh, uuuhhhhh
De liefde van en voor de kinderen

Nieuw (2025)
Eigenlijk zoals ik me het hele jaar heb gevoeld
De afdeling nog beter leiden en daar dus ook minder derving en meer omzet uit te kunnen krijgen.
- Waar hoop je op?
Mijn eigen plekje, rust
Lekker af blijven spreken met mijn date, hopelijk gaat het wat vaker lukken (en daar helpt een huis ook aan mee, haha)
Mijn kinderen. Maar dat is lastig, want voor zo lang ik nog bij mijn ouders zit gaan ze een dag eerder terug naar mijn ex.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Dec 2024 22:48

Oud (2024)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Ik weet niet of ik echt een nieuwe levensles of inzicht heb opgedaan! Nouja trouwens, ben meer gaan praten en dat is fijn. En nog meer op mezelf vertrouwen dan ik al deed.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Voornamelijk heel dankbaar, optimistisch en blij. En moe. En ook wel verdrietig.
- Wat waren fijne momenten? Alle momenten met m’n man en kind <3, onze reis naar Thailand. De vakantie alleen met zoon. Toen ik tante werd van m’n zus haar eerste kindje ♥️. We hebben ook zulke leuke buren waar we zoveel mooie momenten mee hebben meegemaakt. Mijn lieve vriendinnen, paar hele fijne avonden en weekendjes weg komen er nu boven. Mijn lieve, lieve ouders hebben we ook heel veel fijne momenten mee gehad. Met m’n zus doe ik iets dat we kwartaalevaluatie noemen, met z’n tweeen uiteten en echt bijpraten zonder kinderen en partners.
- Wat waren minder fijne momenten? We willen al een tijdje graag een tweede kindje en dat wil niet echt lukken dus dat heeft wel voor verdrietige momenten gezorgd. Ook wat familie- en werkdingen die niet echt aan mij zijn om hier te delen.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Op werk heb ik echt heel fijne support uit onverwachte hoek gekregen. Ik heb een heel fijne vriendschap opgebouwd met een van m’n buren, dat was ook een leuke verrassing. En al mijn vriendinnen helpen me altijd veel maar één vriendin in het bijzonder dit jaar. Zo fijn als er iemand is die echt zonder oordeel luistert en er altijd is. Als ik daar over nadenk voel ik me echt intens dankbaar dat ik meerdere van dat soort mensen heb.
- Waar ben je dankbaar voor? Voor ons huis, we wonen er nu 1,5 jaar en het is de beste aankoop ooit geweest. Niet alleen om het huis maar ook om de buren die we er bij kregen. Voor hoe goed we het hebben. Hoe fijn mijn man en ik het samen hebben. Dat mijn ouders zo’n fijn aandeel hebben in ons en onze zoon’s leven. Mijn vriendinnen! Maar bovenal mijn zoon, echt het licht in ons leven.

Nieuw (2025)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Optimistisch. Maar eigenlijk wil ik alles voelen.
- Welke doelen wil je bereiken? Promotie naar directeur en verbouwing huis.
- Waar hoop je op? Een tweede kindje.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Privé: leuke dingen met man en kind, sporten. Werk: mensen bij elkaar brengen om echt resultaat te behalen, een efficiënte maar vooral doeltreffende hr organisatie neerzetten en impact te hebben op het werkplezier van medewerkers.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Met stip op 1 m’n kind, niet omdat ik daar nu te weinig tijd aan besteed maar meer is altijd beter haha. En meer dates met m’n man zou ook leuk zijn. M’n ouders zeiden laatst dat zoon maar weer eens een weekendje moest komen logeren zodat wij een weekend samen weg kunnen, puik plan.
Laatst gewijzigd door Harrison op 11 Dec 2024 23:04, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Dec 2024 22:50

Ik heb dit jaar zo bewust geleefd. Ik ben wel benieuwd naar m'n eigen antwoorden die ik ga geven.

Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?

Autheticiteit. In mensen. En in mezelf. Ik ben ik.

Ik heb dit jaar zoveel voor mezelf gedaan. Ik ben morgen jarig en word 40 en hoewel me dat op zichzelf niet heel veel doet (iedereen om me heen is al in de 40 dus het voelt alsof ik erachteraan hobbel), sluit ik toch een decennium en open ik er weer eentje. Jeetje. Dertig voelt nog zo kort geleden. Ik was toen ook al ik. En mezelf in dat decennium zo kwijt geraakt. En weer voorzichtig hervonden.
Ik leef nu maar naar m'n eigen kracht en m'n eigen gedachten. Ik ben eigenlijk gewoon nog steeds wie ik altijd was. Best leuk eigenlijk dat ik er nog steeds ben. Ik ben eigenzinnig, vastberaden, passievol, liefdevol, vol zorg en gevend aan degene die ik lief heb, maar altijd met een eigen randje. En dat randje heb ik weer gevonden, dat randje heb ik nodig. Dus: ik ben ik. Dat was ik kwijt maar als ik mezelf ben, ben ik eigenlijk best leuk. Dus dat is de meest waardevolle les van dit jaar.

Goed, kut, heftig, verliefd op twee mensen tegelijk, met alle emoties die daarbij komen kijken, onzeker, zelfverzekerd, diep verdrietig, blij, zorgen makend, van alles maar ook wel gewoon gelukkig en blij.

Ik voel me steeds beter. Dat blijkt ook uit bovenstaande. Ik heb afgelopen jaar enorme stappen in m'n mentale welzijn gezet door voor het eerst openlijk te spreken over wat er afgelopen jaren heeft gespeeld. Dat begon begin dit jaar met openlijk m'n verliefdheid op een andere man toegeven aan m'n eigen man, daarna aan desbetreffende man, en daarna met een open topic op dit forum over alles wat er heeft gespeeld afgelopen vijf jaar, wat de deur heeft geopend naar eindelijk openlijk durven praten tegen dierbare vrienden en (deels) familie. Ik heb enorme stappen gezet daarin voor mezelf, het grote taboe en geheim doorbroken naar het steeds makkelijker kunnen zeggen, letterlijk, zonder trillen en schokken erover kunnen praten. Een trauma verwerken. Ik ben er nog mee bezig maar ik bén er mee bezig.

Ik ben nog steeds verliefd op de andere man, en we hebben nog steeds een bepaalde vriendschap met een randje die er kan zijn, ook daar zijn we doorheen gegaan dit jaar met alle ongemakkelijkheid van dien, maar we zijn er nog steeds. Ik durf/wil/kan verder niet zo heel veel inhoudelijk zeggen over de huidige 'stand van zaken' omdat het niet veilig genoeg voelt op het forum. Ik ben zeker nog zoekende maar voel steeds meer dat ik gewoon dichtbij mezelf wil blijven hierin. Maar ik kan erover praten met dierbaren en ik kan m'n eigen gedachten steeds beter structureren.

En ik heb me afgelopen jaar ook ontzettend zorgen gemaakt over onze zoon. Daarover meer bij minder fijne momenten.

Waardevolle momenten op werk. Mijzelf daar kunnen zijn. Echte gesprekken met collega's kunnen voeren. En me veilig voelen daar.

Samen tussen de wijngaarden in Duitsland staan en voelen wat we samen delen en willen. Goede gesprekken samen voeren. Dat wij wij zijn en dat nog steeds zijn.

De dag in Kopenhagen met m'n dochter. Een beetje soul searching voor mezelf omdat ik daar zelf was met een reden (terug naar het verleden toen ik daar 'woonde' voor een andere liefde waar ik dit jaar ook in m'n hoofd toch mee bezig ben geweest), m'n eigen plekjes terug zien en tegelijkertijd nieuwe dingen ontdekken en delen met m'n dochter. Samen op de fiets door de stad. Een ijsje eten samen met haar, inclusief disco spikkels op haar jurk en eigenlijk overal, op een plek die mij zelf dierbaar was.

De reis naar Amerika met collega. Zo fijn om een collega te hebben bij wie ik zo mezelf kan zijn en waarbij het me geen energie kost om samen tien dagen 24/7 op elkaars lip te zitten. Best bijzonder.

Reis naar Canada als gezin. Hard werken zo'n verre reis met jonge kinderen maar ook gouden randjes elke dag. Samen als gezin.

De maanden maart en april waarin ik voor het eerst open sprak over dingen en twee maanden amper geslapen heb van alle spanning die het naar boven bracht en na jaren ik eindelijk aan een volgende stap van verwerking begon.

De zorgen om zoon. Het moment dat de interim IB'er keihard zei dat hij op z'n huidige school weg moest en dat in sneltreinvaart in gang zette. Daarbij ging ze een grens over bij ons en hebben wij nadat we dat weer konden, op de rem getrapt en de teugels weer in eigen handen genomen. Ik voelde me even terneergeslagen door haar, was m'n kracht kwijt voor m'n eigen zoon te vechten en dat vond ik een heel naar, falend gevoel. Ik ben, door de krachtige flow waarin ik dit jaar zit en ook echt doordat er fijne wijze woorden vanuit mensen hier kwamen, vrij snel doorheen geslagen en kan er nu over praten, maar die opmerking ging wel diep m'n ziel in.

De veerkracht van vriendschappen. Ik heb sommige vriendschappen echt wel verwaarloosd afgelopen jaren en toch bleek op moment van nood, dat ze er waren. Zo waardevol.
Vriendschappen die jarenlang min of meer verdwenen waren ineens weer ten tonele komen, en blijkt dat je toch gewoon die basis hebt in een vriendschap. Zo ook een vriendin uit die tijd met wie ik jarenlang geen contact had en laatst mee af sprak tot 1 uur 's nachts op de bank diepe gesprekken heb lopen voeren omdat je elkaars basis kent. Dat is ook de authenticiteit die ik dit jaar heb ervaren.
En dus ook in nieuwe vriendschappen. Collega's met wie ik een persoonlijke band heb opgebouwd, met wie ik ontzettend kan lachen maar ook serieuze gesprekken kan voeren. Een vriendin met wie ik altijd al een fijne band had maar ook dieper ben gegaan dit jaar, zonder oordeel naar elkaar (en ook nog eens op elkaars kinderen passen wanneer 't uit komt, zooo fijn). Zij hebben mij allemaal echt geholpen dit jaar. Ik ga dit jaar een handje persoonlijke kerstkaarten schrijven naar een aantal van deze mensen om hen te bedanken.

Voor m'n man, die mij laat zijn in m'n zoektocht naar mijzelf. En laat zien wat we hebben samen.
Voor een bepaalde vriendschap die er nog kan zijn.
Voor m'n zus en vriendinnen, die mij zonder oordeel hebben aangehoord.
Voor bepaalde juffen van m'n zoon die hem echt zien.
Voor m'n werk, dat ik m'n eigen draai eraan kan blijven geven. Voor de flexibiliteit die ik krijg waardoor het zelden als last voelt.
Voor het feit dat gezondheid nog een vanzelfsprekendheid is binnen onze familie en dat dat geen onderdeel van m'n zorgen zijn op dit moment.

Nieuw (2025)
Mijzelf. Wat dat ook is, wat ik ook doe, als ik maar dichtbij mijzelf blijf.

Ja bovenstaande dus. Ik wil bepaalde dingen mits het maar passend bij mezelf is.

Ik wil afvallen. Gezondere keuzes maken. Ik hoef niet langer te verschuilen achter bepaalde emoties dus laat ik die kracht gebruiken om ook gezonde keuzes te maken.

Ik wil nog beter en sterker worden in m'n werk. Ik hoef geen carrière sprong te maken maar wel sterker te staan in wat ik al kan. En hopelijk wordt dat gezien... Want...

- Waar hoop je op?
Ik hoop een vast contract te krijgen volgend jaar.

Dingen waar ik blij van word. Dingen met de kinderen. Ik wil met m'n zoon naar Londen met z'n tweetjes. Ik wil op reis met z'n vieren in de zomer. Misschien voor werk nog op een reisje?

Familie maar dat blijft altijd een heikel punt omdat ze zo ver weg wonen. Andere dierbaren.
Laatst gewijzigd door Marin op 11 Dec 2024 23:41, in totaal 3 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Dec 2024 22:58

Wat een mooie kans op je werk High Heels.
Wat rot dat er nog steeds zoveel gedoe is omtrent de kinderen met je ex. Ik kan me voorstellen dat dat energie vreet. Hopelijk krijg je komend jaar nou echt een eigen plekje!

Harrison mooi lijstje! Verdrietig dat sommige dingen nog niet gaan zoals je ze zo graag zou willen zien. En wat leuk dat je zulke fijne buren hebt gekregen!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Dec 2024 23:07

Jaa die buren zo leuk. Ik bedenk me ook steeds meer mooie momenten en dingen waar ik dankbaar voor ben. Dus kan zijn dat ik die lijst nog 10 keer aanvul haha.

Wat mooi om over jouw proces te lezen dit jaar. Goed gedaan <3.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Dec 2024 23:08

Wat een mooie en eerlijke reacties.

High heels, ik hoop ontzettend op een eigen huis voor jou.
Harrison, wat een geluk zo’n huis met zo’n fijne buren. En ik hoop dat er snel een tweede kindje komt in jullie fijne gezin.
Marin, wat een turbulent jaar, maar heel fijn om te lezen dat je jezelf hebt gevonden en zo gezien wordt door de mensen om je heen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Dec 2024 23:31

Ah en lees nu dat van met je zus Harrison. Wat een goed idee! Zo waardevol. Mijn zus en ik hebben tegenwoordig vanwege de afstand 's avonds af en toe een WhatsApp date. Dus dan niet sporadisch om 6 uur 's ochtends een appje maar er samen klaar voor zitten. 😂 Het is iets.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Dec 2024 23:40

Godsavethequeen schreef:

Oud (2024)
Dat ik een stem heb die ik af en toe krachtig moet laten horen. Dat heb ik gedaan.

- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? In het begin van jaar heb ik het heel moeilijk gehad door situatie met mijn ex, maar heb ik me staande gehouden. Tijdens vakantie in Italië in mei kon ik er echt even afstand van nemen en genieten van de vakantie. Dat was zo fijn en ik was me daar zo bewust van dat het me gelukt is om na de vakantie daaraan vast te houden, ook al veranderde de situatie niet echt.

- Wat waren fijne momenten? Alle momenten met mijn kinderen. Het vele buiten zijn, het paardrijden met de kinderen. De gesprekken met vriendinnen, fijne collega’s, samenzijn met familie. De vakanties en vrije dagen. Het samen eten en dansen.

De hele situatie met mijn ex was en is erg naar.

Dat ik dit jaar een stap heb kunnen zetten in werk. Ik had het echt heel moeilijk. Maar ik heb toch de kans gekregen om zo’n stap te zetten en daarin te groeien.

- Waar ben je dankbaar voor? Kinderen, familie, vriendschappen, werk en collega’s. En mijn huis. Ik ben heel blij met de ruimte, maar vooral de locatie; tegenover de paarden. Ik ben ook zo dankbaar dat ik dit met mijn kinderen kan doen. Paardrijden voor onze pony zorgen. Dat is zo fijn.

Nieuw (2025)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Mezelf met alle emoties die daarbij horen.

- Welke doelen wil je bereiken? Geen grootse doelen. Met aandacht zoveel mogelijk tijd doorbrengen met mijn kinderen en het goed doen op werk. Ik hoef geen stappen te zetten, maar ik wil me verder ontwikkelen.

- Waar hoop je op? Fijn gezinsleven in goede balans met werk. En heel veel fijne momenten met de kinderen bij de paarden.

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Bij paarden zijn en lezen. En thuis dansen met de kinderen.

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Kinderen en vriendinnen
Laatst gewijzigd door Godsavethequeen op 12 Dec 2024 00:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Dec 2024 00:02

Trigger warning - - Suïcidaliteit
Ik vertel over hoe het afgelopen jaar gegaan is inclusief mijn suïcidaliteit, dat kan een trigger zijn vandaar dat ik dit er even boven zet.

Oud (2024)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat ik een interne stem (in de schematherapie noemen we het de straffende ouder modus en de veeleisende oudermodus) heb die ontzettend streng voor me is en me enorm naar beneden praat en afstraft de hele tijd. Het is de stem die ik als kind steeds hoorde en die me daardoor vertrouwd en eigen is geworden. Het is een stem die ik moet gaan leren het zwijgen op te leggen.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Ik heb een heel slecht jaar achter de rug, ik begon het jaar opgenomen in een kliniek voor spoedeisende GGZ zorg waar ik in december 2023 al was opgenomen en het was zwaar en moeizaam en heel eenzaam zonder mijn gezin. Ik ben ontzettend somber en suïcidaal geweest en ik heb medicatie moeten switchen en stoppen waardoor het voelde alsof er met een pollepel door mijn brein geroerd werd. Het was loodzwaar. In juli ben ik thuisgekomen na 7 maanden opname, dat was ook echt ontzettend pittig, er waren momenten dat we dachten dat ik weer terug naar de kliniek moest, dat ik opnieuw zou moeten starten met de medicatie die ik net had gestopt. Maar ik ben er wel door gekomen, ik heb volgehouden, ik ben er nog en ik voel me uiteindelijk nu stabieler dan vorig jaar rond deze tijd.
- Wat waren fijne momenten? De momenten met mijn gezin, het knuffelen met mijn jongste, het weer thuis komen na zo'n lange tijd weggeweest te zijn. Ook al was dat ontzettend heftig en zwaar en kon ik bijna geen prikkels verdragen, het was zo fijn om ze gewoon elke avond een knuffel te kunnen geven, er te zijn als ze me even nodig hadden.
- Wat waren minder fijne momenten? De momenten dat ik dacht dat het beter zou zijn als ik er niet meer was, dat het zo donker was in mijn hoofd dat ik oprecht dacht dat ik het leven niet meer aankon en iedereen beter af zou zijn zonder mij.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Ik ben na een switch van antidepressiva uiteindelijk helemaal gestopt in de kliniek. Het was een hel maar ze hebben me er doorheen gepraat. Ik ben nu nog steeds heel somber, maar dat was ik met antidepressiva ook. We hebben besloten er mee te stoppen vanwege de vele bijwerkingen en vanwege het feit dat ook dit middel niet echt leek aan te slaan. Ik had niet helemaal verwacht dat het me zou lukken er echt helemaal vanaf te komen en ik had al helemaal niet verwacht dat ik nu 6 maanden later nog steeds geen antidepressiva zou slikken. Ik heb minder bijwerkingen en ik kan beter bij mijn gevoel wat voor de therapie echt een voordeel is.
Verder heeft mijn therapeute me ontzettend goed bijgestaan, ze heeft extra tijd voor me vrijgemaakt toen dat nodig was en ook nu de zorg nog niet goed rond is springt ze bij. Het maakt dat ik steeds meer vertrouwen in haar krijg, ik ontdek nu pas hoeveel moeite ik heb met vertrouwen.
- Waar ben je dankbaar voor? Voor mijn man die al die tijd de boel thuis draaiende heeft gehouden en er tegelijk voor mij probeerde te zijn. Voor de psychiater en de afdelingsarts die me moed in bleven praten toen ik stopte met de antidepressiva.

Nieuw (2025)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Nou ik zou wel eens van die verrekte somberheid af willen komen. Maar goed, dat is misschien nog een brug te ver voor komend jaar, mijn somberheid wortelt in mijn C-PTSS en om daar wat aan te doen moet ik aan mijn trauma's werken en daar ben ik druk mee bezig. Ik hoop dan ook dat ik me komend jaar ondanks dat ik druk bezig ben met therapie stabiel blijf voelen. Niet persé stabiel goed maar gewoon stabiel somber is voor nu ook ok.
- Welke doelen wil je bereiken? Ik hoop een aantal trauma's te kunnen behandelen en verder te komen met de schematherapie. Ook hoop ik de hulp op een fijne manier op gang te krijgen en dat dat komend jaar echt op de rit is. Verder wil ik graag eindelijk van de slaapmedicatie af komen maar dat is wel al jaren een doel, al lijkt het nu wel dichterbij te komen.
- Waar hoop je op? Ik schrijf hierboven net allemaal dingen die ik hoop, ik hoop denk ik vooral op vooruitgang maar stabiliteit is mijn eerste wens en waar ik op hoop. Verder hoop ik op een fijne samenwerking met mijn nieuwe psychiater, ik ken haar wel al een beetje dus ik heb echt goede hoop dat dat gaat lukken.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Zingen, naaien, keramieken
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Met mijn gezin, met mijn zusje en met mijn beste vriendin
<<

Macaron

Kwebbel

Bericht 12 Dec 2024 12:38

Oud (2024)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? YOLO. Geniet en maak er wat van, want het kan zomaar voorbij zijn.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Heel slecht. Slechter dan in 2023 na m'n relatiebreuk. Ik kwam erachter dat mijn buurman een enorme viespeuk is en helemaal NIET in de buurt bij kinderen moet zijn dus ik heb alles op alles gezet om mijn kinderen in veiligheid te brengen en dat is gelukt, 3 weken geleden. Ik zat echt heel diep, inclusief lichamelijke gevolgen door de stress etc. maar nu we een ander plekje gevonden hebben ben ik zo happy. Echt pieken en dalen dit jaar.
- Wat waren fijne momenten? De tijd met m'n kinderen en alles met m'n nieuwe vriend en zijn gezin. Het gaat zo goed en is zo fijn. En natuurlijk mijn nieuwe huis op de valreep nog even dit jaar. Dat was het beste nieuws!
- Wat waren minder fijne momenten? De situatie met de oude buurman het hele jaar en m'n vriend kreeg een hartinfarct toen we elkaar nog maar een paar weken kenden. Dat was heftig.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Mijn vriend. Echt een steun geweest en enorm geholpen in m'n nieuwe woning. Zoveel gedaan ook als ik aan het werk was, had ik echt nooit verwacht. Dat iemand zo lief voor je kan zijn.
En de band met de vader van m'n kinderen. Wel gehoopt dat het zo goed zou gaan, maar het verrast me wel dat het ook daadwerkelijk zo lekker loopt.
- Waar ben je dankbaar voor? De liefde. Met de kinderen, mijn vriend, bonuskinderen, familie, mijn ex en zijn nieuwe schoonfamilie die zich ook inzetten voor onze kinderen. Zoveel LIEFDE. Het is zo fijn.
En de woningbouw die me geholpen heeft. Die ook.

Nieuw (2025)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Blij en gelukkig. Op m'n gemak.
- Welke doelen wil je bereiken? Meer tijd besteden aan m'n hobby's en m'n grenzen beter aangeven. Vaker nee zeggen zonder hele verhalen erbij. Gewoon nee is voldoende.
- Waar hoop je op? Nog meer liefde.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Borduren en haken. En series kijken. Meer dingen doen die ik ECHT leuk vindt.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? M'n kinderen, m'n vriend en zijn kinderen. Of nouja, meer tijd gaat niet echt lukken denk ik, maar dat het zo goed gaat is niet vanzelfsprekend, dus daar wil ik bewuster van zijn.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Dec 2024 14:22

Pompoen, een hele dikke knuffel. Wat een jaar heb jij gehad.

Harri: ik hoop enorm voor jullie dat je wens uit mag komen in 2025!

Oud (2024)
Ik heb dit jaar mijn moeder zien sterven... Dat heeft me een heleboel inzichten gegeven. Wat vooral indruk op me maakte is hoe eenzaam ze eigenlijk was, en hoe belangrijk het is om lieve mensen om je heen te verzamelen die er voor je zijn (en vice versa).
Heel angstig, heel verdrietig, en heel depressief. Maar ook regelmatig vrolijk en gelukkig.
Toen ik met mijn man samen een flinke heuvel had beklommen in Luxemburg. O ja en we zijn ook heel trots op onze zoon. Ik vond het zo leuk om de twinkeling in zijn ogen te zien toen hij bij de open dag van de studie Natuur- en Sterrenkunde was.
Oeh en ik heb mijn rijbewijs gehaald.
De keren dat mijn moeder nare dingen tegen me zei toen ze stervende was. Ze heeft me daarmee echt heel diep geraakt. Ik heb helaas dezelfde gedachten als Pompoen gehad hierdoor. Het gaat inmiddels wel beter.
Verrast: mijn rijbewijs! Ik geloof nog steeds niet helemaal dat ik hem echt heb.
Geholpen: rouwtherapie.
Dat de ouders van mijn man nog fit zijn en zo'n fijne band hebben met onze kinderen.

Nieuw (2025)
Stabiel.
Een leuke nieuwe baan vinden.
- Waar hoop je op?
Dat mijn dochter naar de middelbare school kan waar ze heel graag naartoe wil en dat ze zich er op haar plek zal voelen.
Sporten!
Mijn broertje. Mijn zusje zie ik elke week omdat ik elke donderdag op haar zoontje pas, maar mijn broertje zie ik veel minder vaak. Ik ben wel heel erg gek op hem!
T (2008) en I (2013)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Dec 2024 15:04

Harri, wat verdrietig dat jullie grootste wens nog niet in vervulling is gegaan. Gek, maar ik heb bij jullie vaak gedacht dat het een bewuste keuze was. Zo zie je maar hoe je je daarin kunt vergissen. Ik vind het wel fijn om te lezen hoe gelukkig jullie zijn in jullie ‘nieuwe’ huis en dat je er ook nog fijne vrienden aan over hebt gehouden. Ik wens jullie heel veel geluk, liefde en jullie grootse wens voor 2025.

Pompoen, ik vind het altijd best we heftig om te lezen hoe zwaar jij het leven ervaart. En met hoeveel jullie te dealen hebben. Dapper dat je hebt durven stoppen met de AD, klinkt als een goede en weloverwogen keuze. Ik wens je toe dat 2025 je meer geluksmomentjes mag brengen en dat het allemaal iets lichter in je leven mag worden.

Filoria, je eigen moeder zien sterven is iets heel intens. Ik kan daar over mee praten. En dat het in jouw geval ook zoveel pijn en verdriet heeft gegeven door de dingen die ze je gezegd heeft vind ik heel erg. Blij om te lezen dat je uit het dal lijkt te zijn geklommen. En ontzettend knap dat je je rijbewijs hebt gehaald, ik meen me te herinneren dat dit voor jou een flinke strijd is geweest.

Macaron, ik had geen idee dat je zo diep hebt gezeten dit jaar. En wat moet het naar zijn om naast een buurman te wonen die je eigenlijk niet in de buurt van je kinderen kunt/wilt hebben. Dat moet heel veel doen met je woonplezier en gevoel van veiligheid. Gelukkig is er een verhuizing op komst. Ik ben heel blij voor je dat je zo gelukkig bent met je vriend. En dat zijn gezondheid weer goed is nu.

Marin, jouw jaar was echt heftig. En pittig ook dat je nog steeds met bepaalde gevoelens zit. Het is zo’n zoektocht, lijkt mij. Mocht je nog eens iets kwijt willen, je weet me te vinden. Ik wens je voor het nieuwe jaar heel veel goeds toe. Meer rust, een fijne school voor je zoon en hopelijk dat er wat balans komt in alles. In gun je dat je zo dicht bij jezelf kunt blijven.

GSTQ, ik vind het zo fijn voor jou dat je zoveel woongenot ervaart in jullie huis. Het is ook echt een mooie plek en als ik je foto’s op insta dan voorbij zie komen, dan lijkt het ook allemaal helemaal te kloppen. Ik vind het dapper dat je je voorzichtig durft open te stellen voor een eventuele liefde en ik hoop dat 2025 je rust, regelmaat en minder zorgen zullen brengen. Vooral met betrekking tot je ex.

Ik ga later zelf het lijstje nog even invullen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Dec 2024 15:57

Godsavethequeen schreef:Even uit een topic van vorig jaar gekopieerd. Het einde van het jaar is alweer in zicht, dus hoog tijd voor wat reflectie. Hopelijk was het met name een goed jaar voor jullie.

Oud (2024)
Dat je wel degelijk jezelf voorbij kunt lopen, met alles wat daar achter weg komt. Ik heb veel red flags gehad het afgelopen jaar en ik heb ze allemaal genegeerd. Dat heeft geresulteerd in dat ik nu al ruim een maand in de ziektewet zit en voorlopig waarschijnlijk ook nog niet aan het werk ga.

Heel wisselend maar vooral niet heel goed. Vaak vlak, down of ronduit depressief. Heel soms kleine geluksmomentjes. Mijn cyclus heeft mijn jaar bepaald, dat komt het op neer.

In januari een speedtrip naar Bangkok met twee vriendinnen. Wat een gevoel van vrijheid en een prachtige ervaring om je voor zo’n korte tijd onder te dompelen in een compleet andere cultuur. Ook onze vakantie in Italië was heel fijn.

- Waren minder fijne momenten?
Mijn gezondheid liet me regelmatig in de steek door middel van veel onbegrepen huidproblemen. Pas afgelopen september kwam de ontdekking dat ik een acrylatenallergie heb ontwikkeld door het (verkeerd) gebruik van gellak. Daarnaast alle momenten waarop ik me niet happy voelde, ik tekeer ging tegen mijn kinderen om me vervolgens daar weel heel rot over te voelen. Twijfelen over alles, gewoon doordat ik niet lekker in mijn vel zit.

-Wat heeft je het meest verrast of geholpen?
De keuze me in een soort van opwelling vier weken geleden ziek te melden, bleek denk ik de meeste verassende en goede. Rust is wat ik nu nodig heb. Gedoseerd dingen doen of afspreken met mensen, alleen wanneer het voor mij goed voelt. Het begrip wat ik van mijn naasten en mijn omgeving krijg is heel fijn en helpt me.
Mijn man, gezin, mijn vrienden en vriendinnen. Dat ik mezelf mag zijn, ook al ben ik niet altijd op mijn leukst en gezelligst momenteel. Dankbaar voor de trip die ik naar Bangkok heb kunnen maken. Dankbaar dat we het financieel goed hebben en dat we allemaal gezond zijn. Dankbaar dat ik een teamleider heb die me alle tijd en ruimte geeft om te herstellen en dat belang voorop lijkt te hebben staan en niet om me zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Dankbaar dat ik bij de overgangspoli terecht ben gekomen en me daar zo gehoor den gesteund voel. Dat ik samen met hen ga proberen me beter te gaan voelen.

Nieuw (2025)
Ik hoop oprecht dat ik me gelukkig zal gaan voelen en dat ik niet steeds weer wegzak. Dit alles is volledig onder invloed van mijn hormonen. Ik ben gestart met nieuwe medicatie en hoop dat dit me voldoende kan helpen.
Voldoende rust nemen om daarna weer met plezier naar mijn werk te gaan. Meer balans vinden in rust nemen en sociaal doen. Ik wil nog een kilo of drie afvallen en me fit blijven voelen. Verder wil ik in mei meedoen aan een hyrox wedstrijd.
- Waar hoop je op?
Meer balans, me gelukkig voelen, gezond blijven van ons allemaal.
Meer luisteren naar mijn eigen behoefte, meer momenten in mijn eentje opzoeken. Eind januari vlieg ik in mijn eentje een paar dagen naar de zon, daar kijk ik bijvoorbeeld heel erg naar uit. En ik wil blijven sporten zoals ik nu doe, 4-5 keer per week. Dat geeft me kleine geluksmomentjes.
Met mezelf vooral. Ik moet meer balans vinden in het tijd doorbrengen met vriendinnen, mijn man, kinderen en gewoon tijd voor mezelf.

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Dec 2024 16:54

Wat een open en eerlijke, kwetsbare verhalen van iedereen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Dec 2024 16:58

Oud (2024)
Dat de keuzes die ik gemaakt heb goed zijn voor mij en voor mijn meiden. En dat ik naar mijn gevoel mag luisteren.
Toch ook wel het inzicht dat ik er nog niet ben na mijn burn-out van vorig jaar en dat ik echt goed moet blijven doseren.

Heel vaak heel moe, maar toch ook wel weer klein kunnen genieten.

Het voorlezen aan mijn meiden, knuffelen, onze vakantie, het kopen en optuigen van de kerstboom, maar ook mijn spontane week weg in mijn eentje (met vriendin) in de zomer.

De momenten dat mijn ex het heel erg liet afweten mbt de kinderen

Oei, dat weet ik niet. Misschien wel contact met een fijne forumster wat spontaan uit lijkt te groeien tot vriendschap.

Het huisje wat ik heb.

Nieuw (2025)
Veel meer senang in de keuzes die ik maak, zonder dat ik een stemmetje hoor 'wat zullen anderen er van vinden'.

Misschien weer een leuke partner. Maar ook wel meer leven en de slingers ophangen, meer spontane dingen doen, ook al kost dat vaak wel veel geld.

- Waar hoop je op?
Een fijne vriend

Kijken of ik meer korte tripjes kan doen. Mijn meiden verrassen met leuke uitjes

Niet iemand in het speciaal eigenlijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 12 Dec 2024 17:03

Ik heb alles van iedereen gelezen. Mooie dingen zoals inzichten, verdrietige dingen. Wat een jaar hebben velen gehad. Knuffel voor iedereen die het kan gebruiken. Zal nu zelf m'n lijstje invullen.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 12 Dec 2024 17:16

Oud (2024)
Heel veel, door m'n burnout heb ik veel over mezelf geleerd, vooral dat ik dichtbij mezelf moet blijven, daarbij grenzen moet leren herkennen en aangeven en mijn emoties meer toe laten. Verder heb ik geleerd dat het leven vergankelijk is en dat als puntje bij paaltje komt een hele hoop dingen er niet meer toe doen.

Verdrietig, bood, gestressd, verschrikkelijk. Maar ook blij en gezegend met lieve mensen die toch voor je klaar staan. Kaartjes uit onverwachte hoek. Geliefd heb ik me gevoeld. En sterk.

Met stip op 1 de reis naar Londen met m'n zoon. We hebben 6 dagen intens genoten en ik denk dat het de eerste keer was sinds echt jaren dat ik me 6 dagen lang achter elkaar zo gelukkig heb gevoeld. Alles klopte, de locatie van ons appartement, de sfeer, we sliepen goed, de stad natuurlijk, gewoon alles, het was een grote blije bubbel. Verder de momenten met m'n ouders, m'n zoon en z'n vriendin die zo leuk zijn samen, uitstapjes met vriendinnen.

Mijn ziek zijn, en de ziekte van m'n moeder. Dat vind ik nog erger eigenlijk, en alle mindere dingen van het jaar vallen daarbij in het niet.

Lastige vraag, weet ik even geen antwoord op.

Dat ik er zelf weer bovenop ben gekomen, en ook sterker ben dan ik al was. Ik ben dankbaar voor m'n huis, m'n honden, ons gezin. Dat we super sterk zijn met ons 4tjes.

Nieuw (2025)
Sterk, emotioneel stabiel.

Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe baan, iets dienstbaar waar ik wat voor mensen kan betekenen zonder opgeslokt te worden.

- Waar hoop je op?
Dat m'n moeder er het hele volgend jaar nog is.

Boksen, muziek maken, avondjes met m'n ouders, zoon en schoondochter. Gezellig allemaal samen ❤️

Ik zie m'n moeder bijna dagelijks momenteel dus nog meer tijd hoeft niet, maar ik hoop dat ik nog heel veel tijd met haar krijg op lange termijn. Verder zijn m'n vriendschappen dit jaar best in balans geweest. Dus een goed concreet antwoord op deze vraag heb ik niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Dec 2024 17:59

Poeh, wat is er weer veel gebeurd bij iedereen dit jaar.
Pompoen, wat kun je je gevoel en beleving goed verwoorden altijd. Ik hoop dat je een positiever jaar tegemoet gaat, dat is je enorm gegund. Veel sterkte voor jou!
Macaron, wat klinkt dat eng en naar met die buurman! Ontzettend fijn dat je een andere plek hebt nu. Heb je ook de politie o.i.d. ingeschakeld zodat deze man anderen (ook) niks meer kan doen?
Lady, ik hoop dat even rust je inderdaad goed doet en dat je alles op een rijtje krijgt. Die hormonen zijn ook gewoon vreselijke dingen. Hopelijk werpt de nieuwe medicatie zijn vruchten af binnenkort. Sterkte!
Harri, ik duim met je mee dat het in 2025 mag lukken voor jullie.
Filoria, het klinkt als een heel zwaar jaar voor jou. Desondanks kom je altijd zo vrolijk over hier! Hopelijk voel je je komend jaar ook vaker goed en happy.
HH, lees ik het goed dat je met een man datet nu? Ik dacht dat je alleen vrouwen datete, dus ben helemaal verbaasd haha. Een eigen huis zou wel enórm fijn zijn na al die tijd.
GSTQ, ik heb altijd zo veel respect voor hoe jij alle ballen hoog houdt. Jouw kinderen boffen ontzettend met zo'n lieve en betrokken moeder.
Marin, wat een struggles lees ik in je stuk, zowel op persoonlijk gebied als met je zoon. Heel fijn dat je jezelf ook weer een beetje hebt teruggevonden en ondanks alles fijne momenten hebt gehad met je gezin (en alleen!).
Kira, ik duim dat je nog heel veel tijd met je moeder kunt doorbrengen.
Jip, een nieuwe liefde zou zo leuk zijn voor je! En wat leuk dat je een forumvriendin erbij hebt!

Ik heb zelf niet zo'n zin om alle vragen af te gaan, maar het gedoe op m'n werk heeft m'n hele jaar flink overschaduwd helaas. Kijk daarom niet zo fijn terug op dit jaar. Begin van het jaar was ik nog positief, ik was net een paar maanden met een nieuwe functie bezig en ik rondde een opleiding af, en haalde het diploma ook nog tot mijn grote verbazing. Maar toen bleek dat bepaalde afspraken niet nagekomen werden, wat enorm aan me ging vreten en m'n lichamelijke klachten verergerde. Sinds juni heb ik in de ziektewet gezeten, eerst volledig en later voor 75% en uiteindelijk ben ik m.i.v. november vrijgesteld van werk en krijg ik nog een paar maanden doorbetaald. Ben me suf aan het solliciteren en ik kom regelmatig erg ver en word het dan toch nét niet. Niet echt lekker voor m'n zelfvertrouwen, en dat is al nooit hoog.

Ook kreeg ik begin dit jaar de diagnose fibromyalgie. Op zich beheerst dit m'n leven niet, want ik heb de klachten al tig jaar. Maar het voelt wel definitief om een diagnose te hebben waar ik nooit meer van af kom.

Eén van de hoogtepunten van dit jaar was toch wel mijn solotrip naar New York! Zo blij dat het ein-de-lijk doorging nadat ik eigenlijk in 2020 al zou gaan en dat ik alles nu met eigen ogen gezien heb. Het was een enorme belevenis! Ook heb ik veel leuke dingen gedaan met m'n gezin en alleen met m'n dochter, en er staan er in de laatste weken van het jaar nog meer op de planning. Onze vakantie naar Slovenië was ook top!

Voor 2025 hoop ik ten eerste dat mijn naasten (en ik) gezond blijven en daarnaast dat ik minder stress heb op het gebied van werk en dus een leuke nieuwe baan vind waar ik op m'n plek zit. Of in elk geval iets waar ik niet met tegenzin naartoe ga. :wink:
❤️ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Dec 2024 19:24

Wat een mooi topic. Ik zal kijken of ik het ook eens in kan (en wil) invullen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Dec 2024 21:11

Zo, even de tijd en rust om verder te lezen en te reageren.

@ Harrison: verdrietig om te lezen dat het tot nu toe niet wilt lukken om jullie wens in vervulling te laten gaan. En wat een mooie fijne momenten. Leuk trouwens dat kwartaalgesprek :smile:
Hopelijk mag jullie wens komend jaar in vervulling gaan

@ Marin: Wat vond/vind ik je sterk en uuuuh (shit, ik kan niet op het woord komen) stoer(?) dat je hier op het forum deelde wat er privé bij jou/jullie speelde.
Hoop dat O komend jaar zijn plek gaat vinden qua onderwijs en daar verder op kan bloeien en beter begrepen kan worden.

@GSTQ: ik hoop dat jullie op vele vlakken dit jaar veel meer rust mogen ervaren.

@ Pompoen: Wat ben jij toch een krachtige powervrouw! Dat je uit zo een diep dalen hebt kunnen klimmen en je je nu stabieler voelt. Met kleine stapjes kom je er wel

@Macaron: Jeetje, wat naar dat je er achter moet komen dat je buurman eigenlijk niet in de buurt van (kleine) kinderen moet komen. Wat zul jij je onveilig gevoeld hebben.

@Filora: Zo wil je de laatste momenten inderdaad niet met je moeder hebben.

@Lady: neem je tijd voor je herstel! Hopelijk lukt het ook met/op de poli ook (snel) om je hormonen onder controle te kunnen krijgen waardoor je ook meer rust en evenwicht krijgt en zult ervaren.
En ik ben ook jaloers op je... Dat je het gewoon doet om een paar dagen naar een vakatiebestemming vliegt en daar even gaat genieten van de rust. Ik zou dat ook graag willen doen, maar zie/verzin honderden redenen om het niet te doen.

@Jip: blijf vooral ook aan jezelf denken! Ook jij bent er, en als je niet goed voor jezelf zorgt kun je uiteindelijk ook niet goed voor je knappe meiden zorgen. Hopelijk mag jij komend jaar iemand tegenkomen die jou waard is.

@Kira: wat heb je een pittig jaar achter de rug. Ondanks dat het komend jaar nog vaak pittig zal zijn hoop ik toch dat je ook een rust kunt vinden

@Bliss: Hopelijk vind je binnenkort de voor jou juiste baan.
En ja, ik date nu een man. Ik ken hem sinds februari dit jaar, we proberen 1x per 2 weken elkaar te zien, maar dat lukt ook niet altijd. Soms zit er wel 6 weken tussen, hahah. Dat komt omdat ik niet afspreek in de week dat de kinderen bij mij zijn (ben ik ook veel te druk met andere zaken/dingen). En soms krijgen we onze agenda's niet op elkaar afgestemd, nu is hij eigen baas dus kan makkelijk ruimte maken in de agenda (mijn rooster wisselt ook) maar soms heeft hij afspraken staan die echt voor gaan en soms ook ver vooruit gepland zijn (advocaten, notarissen, zakenpartner(s), ambtenaren en alles wat je nog meer kunt verzinnen, hahah).
Maar wanneer we samen zijn genieten we volop, hebben we zoals eerder gezegd fijne gesprekken, gaan we uitgebreid dineren en legt hij me in de watten :love: .

@
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Dec 2024 22:57

Oud (2024)
Ik ben aan het leren te zijn wie ik ben nu ik niet meer doe wat ik deed. En ook niet meer kan doen wat ik wil doen. Dat is een enorm proces vol rouw om het levend verlies. Ook voor de mensen dicht om mij heen natuurlijk.

Heel verschillende dingen: gefrustreerd, verdrietig om verlies van werk en alles wat ik moest missen, dankbaar om alles wat er nog wel is en waar juist wel ruimte voor komt, boos op mijn lijf, op de wereld. Jaloers soms op de vrijheid die een gezond(er) lichaam geeft.
Trots op mijn man en kinderen, hoe we het doen ook al is het niet makkelijk. En op mijn ouders die er voor ons zijn.

De zomervakantie met mijn man en kinderen waarin ik me sommige dagen redelijk voelde. We hadden onze plannen aangepast en daardoor heb ik veel momenten kunnen genieten en heel intens beleefd. En een weekend naar de Veluwe met drie vriendinnen. We hebben zoveel mooie gesprekken gehad en heel erg gelachen, de band is enorm uitgediept. Zo fijn 🥰 .
En verder de verjaardag van een andere vriendin waar ik bij kon zijn, en nog wat dagen die ik met vrienden en familie kon doorbrengen.
De betrokkenheid van een paar lieve inmiddels oud collega’s waar ik nog contact mee onderhoud nu.
Het online schrijversprogramma waar ik in ben gestapt. Het betekent zoveel voor me om me ondanks alle verlies toch nog ergens in te kunnen ontwikkelen. En ook dat is een fijne groep mensen.

Het verliezen van mijn baan en het hele WIA traject. De teleurstelling dat herstel niet heeft doorgezet. Alles wat ik af heb moeten zeggen, of wel heb geprobeerd maar wat niet ging. De struggles in het gezin omdat er veel op mijn mans schouders terecht komt en hoe machteloos me dat maakt.

Ik ben in het voorjaar gestart met een bepaald online programma voor long COVID patiënten en ik heb daar zo’n fijn contact met 4 ‘lotgenoten’ aan over gehouden. We hebben vrijwel dagelijks appcontact in de vorm van eindeloze voice memo’s en fijne gesprekken. Dat heeft me door heel veel eenzame momenten geholpen.

Voor mijn gezin en mijn ouders die me steunen en zelf gelukkig allemaal gezond zijn, voor de uitgediepte vriendschappen, voor de vriendschappen die blijven ondanks dat ik niet kan geven wat ik gaf.

Nieuw (2025)
De situatie nog meer kunnen accepteren en kijken naar wat er wel kan. Daar balans in vinden. Er meer op vertrouwen dat ik zo ook nog waardevol ben.

Doorgaan met schrijven. Misschien iets publiceren

- Waar hoop je op?
Toch nog wel op herstel, of in ieder geval verbetering van mijn klachten zodat ik wat vrijheid terug krijg.

Eh rusten? Haha deze vind ik nu moeilijk te beantwoorden. Mentaal: schrijven, in de natuur zijn, met familie en vrienden zijn.

Mijn gezin, familie, een aantal vrienden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Dec 2024 22:58

Ik heb niet de energie op iedereen te reageren maar ik heb het wel allemaal met aandacht gelezen. Mooi topic.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Dec 2024 23:11

Een hele dikke knuffel voor jou Teun, lieve dappere, moedige vrouw ♥️.

<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 13 Dec 2024 09:36

@Teun. Mooi omschreven. Dikke 🫂 voor jou.

Het lukt mij helaas niet om het in te vullen.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
Volgende

Terug naar Persoonlijk