Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Oud en Nieuw Reflectievragen 2023/2024

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Dec 2023 21:24

Oud en Nieuw Reflectievragen 2023/2024

Even uit een topic van vorig jaar gekopieerd en het is natuurlijk alweer bijna oudejaarsavond dus hoog tijd voor wat reflectie. Hopelijk was het met name een goed jaar voor jullie.

Oud (2023)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
- Wat waren fijne momenten?
- Wat waren minder fijne momenten?
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?
- Waar ben je dankbaar voor?

Nieuw (2024)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
- Welke doelen wil je bereiken?
- Waar hoop je op?
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 21:32

Re: Oud en Nieuw Reflectievragen 2023/2024

Leuk Marin!

Oud (2023)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat ik heel zelfstandig ben en heel veel aan kan zonder hulp.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Heel gemixt. Overweldigd, moe, blij, gelukkig, verdrietig. Alles wel.
- Wat waren fijne momenten? Met z'n drietjes kneuterige dingen doen.
- Wat waren minder fijne momenten? M'n zoontje is een aantal maanden continu ziek geweest (en wij zelf daardoor ook). Dieptepunt was dat hij met RS virus in het ziekenhuis lag.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Dat ik nog steeds m'n praktische zelf ben en niet enorm verandert ben door het moederschap.
- Waar ben je dankbaar voor? Mijn lieve blije baby/dreumes.

Nieuw (2024)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Energiek, fit, krachtig.
- Welke doelen wil je bereiken? Dicht bij mezelf blijven en goed naar mezelf/m'n lichaam blijven luisteren.
- Waar hoop je op? Goede gezondheid en blije relaxte dagen. Veel reisjes met m'n gezin.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Yoga, meditatie, sport.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Partner & zoon
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Dec 2023 21:37

Oud (2023)

Dat ik mezelf weer leuk vind. Dat ik weer weet wat m'n krachten zijn en hoe ik ze kan gebruiken om blij met m'n leven te zijn. Zo waardevol want dat ben ik zo ontzettend kwijt geweest. Ik ben intussen ouder maar ben ook weer wat meer terug bij m'n eigen basis. Na een aantal onstuimige jaren is dat heel erg fijn.

Heel veel verschillende dingen. Verdrietig, blij, angstig, boordevol zorgen, gelukkig, vrolijk, vol liefde, vol energie, ook heel moe, alleen maar minder eenzaam, rustig, onrustig, boos maar met name blij eigenlijk en met name blij met mezelf. Dat heeft zoveel geholpen.

De vakanties als gezin waren heel fijn. M'n trip met m'n moeder was heel fijn. Maar de fijnste reis was in m'n eentje.
Kleine momenten met de kinderen.
Nieuwe vriendschappen.

Ook kleine momenten met de kinderen waarbij ik geïrriteerd ben en dan dat afvuur op de kinderen.
De grote zorgen om m'n zoon.

De grote reset van in m'n eentje reizen.

Nog steeds de village om me heen. En nieuwe vriendschappen.

Nieuw (2024)
Niet heel veel anders dan dit jaar. Wel minder zorgen graag.

Toch weer afvallen als doel. Weer een mooie reis (alleen?) maken. Contractverlenging (waar ik heel bang voor ben)

- Waar hoop je op?
Meer rust en duidelijkheid voor onze zoon. Dat het goed met hem gaat.

Wandelen!!

M'n man en m'n gezin en altijd met m'n familie.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Dec 2023 22:41

Oud (2023)
Om het leven en de mensen om je heen meer te koesteren.

Gelukkig, sterk, trots, verdrietig, angstig, bang, hoopvol, veerkrachtig

Onze reis naar Lapland in februari was een absoluut hoogtepunt. Onze reis naar Samos met m’n broer, zwager, moeder en man. De aanschaf van onze bus die we gaan verbouwen tot camper. Ontzettend veel lieve mensen om ons heen toen ik m’n diagnose kreeg. De best mogelijke uitslag van mijn CT-scan en de uitslag van mijn weefsel en lymfe onderzoek.

Het overlijden van een hele goede vriend van ons. Het overlijden van mijn neef vlak daarna. Zorgen gemaakt over de wereld, alle oorlogen etc. De diagnose dat ik dikke darmkanker heb.

Niet per se verrast maar wat mij het meest geholpen heeft is alle liefde, steun, berichten, bezoekjes en kaartjes/appjes van lieve mensen om ons heen. Overweldigend is dat!

Mijn man <3 Onze lieve familie en vrienden/kennissen/collega’s. Ik ben dankbaar voor mijn relatief goede uitslag!

Nieuw (2024)
Gelukkig, trots, sterk, fit, positief, gezond

Weer aan het werk kunnen, onze camper bouwen. Op reis met onze camper.

- Waar hoop je op?
Op goede resultaten bij mijn follow-up in het ziekenhuis.

Over 6 weken hopelijk weer echt sporten (HIIT). Ik wil veel blijven wandelen, reizen, lekker eten koken.

Mijn familie, met name mijn nichtjes <3.
Laatst gewijzigd door Ginny op 31 Dec 2023 10:01, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Dec 2023 22:45

Voor mijn gevoel is de diagnose en alles wat volgde echt zo kort op elkaar geweest Ginny, echt pas de laatste weken. Wat een wervelwind zal dat geweest zijn. Wel heel erg fijn voor je dat je zo snel een relatief goede uitslag hebt gehad. Ik wens je zoveel liefs en gezondheid voor het komende jaar.

Max, wat naar dat je zoon in het ziekenhuis heeft gelegen dit jaar.
Is hij intussen al één of moet hij nog jarig worden? Jullie gaan naar Thailand volgend jaar toch?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2023 22:49

Oud (2023)
Dat ik mijn grenzen echt oke mag vinden.

Heel verdrietig, heel moe, heel onzeker.

Vakantie met mijn meiden, lekker tegen elkaar aan hangen op de bank.

Best veel. Mijn burn out, voor de honderdste keer opnieuw beginnen met sporten, elke keer maar doorzetten. Niks wat vanzelf ging.

Dat er één iemand is geweest die continue is blijven vragen hoe het met mij ging.

Dat we het met zijn drieën heel fijn kunnen hebben.

Nieuw (2024)
Meer blij, minder onzeker.
Op sportief vlak halve triatlon, verder meer rust voelen, met creatief bezig zijn, minder moe zijn.
- Waar hoop je op?
Een leuke vriend!
Zie de doelen
Niemand specifiek vooralsnog
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Max

Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 22:52

Marin hij wordt in februari alweer 1! We gaan over een paar weken al richting Thailand. Zin in!
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Dec 2023 22:52

Klopt wel hoor, Marin! Vanaf half september bloedverlies, daar begon de onrust eigenlijk al. In november huisarts, eind november diagnose, halverwege december de operatie en eind december uitslag patholoog. Gewoon bijna in 1 maand tijd 🎢.

En super lief! Ik hoop ook op een heel mooi 2024 voor jou/iedereen! 🫶🏻
Laatst gewijzigd door Ginny op 01 Okt 2024 21:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2023 23:03

Max schreef:Marin hij wordt in februari alweer 1! We gaan over een paar weken al richting Thailand. Zin in!

Zo leuk! Ik weet niet hoe kieskeurig hij is met eten.. mijn dochter at de eerste twee weken niks anders dan gekookte groenten. Kennen ze daar niet. Ik heb een plaatje toen gemaakt met drie groenten en de Thaise tekst 'koken zonder zout'. Dat kon ik dan laten zien bij restaurantjes. Die kunnen dat wel maken. Dan aten wij daarna bij straatstalletje.

Off topic. Dus nu weer in topic. Haha!

<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Dec 2023 23:11

Marin schreef:Oud (2023)

Ik durf steeds meer te vertrouwen op mijn gevoel/intuïtie.

Angstig, bezorgd, overprikkeld maar vooral blij, vrolijk en ontzettend dankbaar.

Hoogtepunt was het lange familieweekend aan zee. En daarnaast alle momenten met de kinderen in en om het (nieuwe) huis, verjaardagen en jaarfeesten, helpen op school, activiteiten.

Mijn ex heeft een behoorlijke grens overschreden. Was geen eerste keer, maar nog heftiger dan andere keren. Er is nu hulp, maar ik vind het heel heftig.

Stabiliteit van familie, werk en vriendschap

Kinderen en familie en het thuisgevoel wat ik heb.

Nieuw (2024)
Minder zorgen en angst over mijn ex

Ik heb een werkdoel, maar durf er bijna niet op te hopen. Ik heb al zoveel groei meegemaakt.

- Waar hoop je op?
Meer rust in de situatie met mijn ex.

Buiten zijn

Kinderen, vrienden en familie
<<

Max

Yipyapper

Bericht 30 Dec 2023 23:13

Jip schreef:
Max schreef:Marin hij wordt in februari alweer 1! We gaan over een paar weken al richting Thailand. Zin in!

Zo leuk! Ik weet niet hoe kieskeurig hij is met eten.. mijn dochter at de eerste twee weken niks anders dan gekookte groenten. Kennen ze daar niet. Ik heb een plaatje toen gemaakt met drie groenten en de Thaise tekst 'koken zonder zout'. Dat kon ik dan laten zien bij restaurantjes. Die kunnen dat wel maken. Dan aten wij daarna bij straatstalletje.

Haha leuk Jip! Hij is een redelijk makkelijke eter. Dol op curry bijvoorbeeld dus denk dat we m gewoon mee laten eten met ons.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Dec 2023 23:39

Max schreef:
Jip schreef:

Haha leuk Jip! Hij is een redelijk makkelijke eter. Dol op curry bijvoorbeeld dus denk dat we m gewoon mee laten eten met ons.

Dat was mijn dochter ook, tot we daar waren haha! Veel plezier!

<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 30 Dec 2023 23:51

Ginny, wat een heftige periode voor jou. Lijkt me heel emotioneel om dit jaar af te sluiten.

Marin, wat fijn dat je jezelf weer hebt teruggevonden. Ik hoop op een vast/verlenging contract voor jou en fijne ontwikkeling van jullie zoon op school.

Max veel plezier in Thailand!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2023 09:54

Oud (2023)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat we als gezin veilig en sterk zijn.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Alles tussen blij en niet blij in.
Vakantie met z’n drieën en onverwachte uitjes met mijn dochter.
Over het algemeen vond ik dit geen leuk jaar. Er is veel verdriet geweest, fysieke zorgen, zorgen om anderen. Er zijn dingen echt op z’n kop komen te staan. Tegelijkertijd relativeer ik enorm en besef ik me hoe goed we het hier hebben.
Dat we in een land zonder oorlog leven.

Nieuw (2024)
Stabiel
op alle fronten weer een stapje omhoog. Niet per se werkgerelateerd, daar heb ik net een stap gezet.
- Waar hoop je op?
Rust en stabiliteit om van daaruit verdere stappen te zetten.
Tijd doorbrengen met de mensen van wie ik hou en ook mijn tijd alleen goed indelen.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Vrienden en alleen
<<

Neva

Noob

Bericht 31 Dec 2023 11:38

Oud (2023)
Dat het oké is om je goed te voelen in je lijf ook al is dat niet de maatstaf van een ander.
Eigenlijk goed, helemaal nadat ik voor mijzelf koos en 1 van mijn 2 banen heb opgezegd.
Mijn zoon zijn knuffels, ondanks dat hij 14 jaar is. De onvoorwaardelijke liefde van mijn man. De vriendschappen die blijvend zijn
Dat ik voelde dat het mij (weer) te veel werd en dat ik weer in een knorrig mens veranderde.
Mijzelf, door te kiezen voor mijzelf toen het nodig was.
Voor de liefde voor en door mijn gezin.

Nieuw (2024)
Stabiel, gezellig en kiezen voor mijzelf en mijn gezin
Ik ga geen doel stellen, dan stel ik alleen mijzelf maar teleur. Gewoon vrolijk, gezond en mijzelf blijven.
- Waar hoop je op?
Liefde, gezondheid en vriendschap
Mijn hoofd rustig houden, mijn huis opgeruimd (omdat dat rust in het hoofd geeft) en vooral veel knuffelen met mijn man en zoon.
Mijn vriendinnen, die heb ik veel te weinig gezien door alle drukke agenda's
Never let go of your dreams
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2023 13:54

Oud (2023)
Dat verwachtingen toch echt ingebakken teleurstellingen zijn en dat ik professioneel zit waar ik hoor te zijn.
Eigenlijk wel goed. Natuurlijk was er verdriet, onzekerheid maar ook veel blijheid en rationaliteit
Closer worden met mijn zus, mijn werk, het huis waar we wonen, dat het goed gaat met zoon op school
Dat mijn ouders het schijnbaar fijn vinden dat we er zijn maar ik er in de praktijk weinig van merk want ze zijn het tegenovergestelde van pro-actief als het aankomt op ons zien of helpen (mijn vader materieel wel maar zie hem nauwelijks - mijn ouders wonen om de hoek). En ik mis mijn vrienden en vriendinnen ontzettend.
Het contact met de rest van de familie, zo liefdevol. Dat mijn rol op mijn werk eerst onduidelijk was en ik nu zie dat het echt een fijne en belangrijke functie is waar ik echt wat dingen concreet kan aanpakken en doen wat ik leuk vind. Dat zoon het zo goed doet op school.
Dat we de keuze en mogelijkheden hebben gekregen en benut om naar Nederland te kunnen.

Nieuw (2024)
Ik heb concrete doelen wb werk die ik wil bereiken en als dat gebeurd wil ik ook graag het bevredigende gevoel erbij. Hopelijk zien mijn ouders het licht en voel ik me daar ook wat meer geliefd.
Ik wil graag een aantal ‘grants’ binnenhalen wat betreft het jonge kind, 2-3 artikelen publiceren en wat betreft seksualiteit/jeugdzorg wat bijdragen.
- Waar hoop je op?
Beter weer!! Dat mijn vader en tante niet nog meer aftakelen (kanker).
Europa bereizen en de zon opzoeken. Een oppas vinden zodat ik meer tijd met man kan doorbrengen.
Mijn ouders en het allerliefst ook mijn vrienden en vriendinnen. En heel veel meer tijd voor man en mezelf vrij maken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 31 Dec 2023 14:34

Wat jammer dat je ouders een kleinere rol in je leven in NL spelen dan je had gehoopt. Zijn dat de verwachtingen en ingebakken teleurstellingen waar je 't in je eerste zin over hebt? Dat klonk verdrietig.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 31 Dec 2023 15:22

Oud (2023)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat het mogelijk is om sterker in je schoenen te staan en je grenzen beter aan te geven, ondanks mijn conflictvermijdendekarakter.

- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Overspoeld maar sterk. Het was een heel golvend jaar.

- Wat waren fijne momenten? By far op 1, de thuisbevalling van m’n zoon. Ook dat mijn vriend en ik samen een onwijs leuk huis hebben gekocht! En de ‘landing’ van mijn dochter in dit nieuwe huis. Ze voelt zich ee thuis vanaf de eerste stap die ze binnen heeft gezet.

- Wat waren minder fijne momenten? De uitdagingen in de relatie met mijn vriend. De wanhoop in het begin van 2023 toen we een positieve test hadden maar een veel te klein appartement waar we ons beide ook totaal niet thuisvoelde.

- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? De hulp van vrienden en familie tijdens onze verbouwing. Elke keer stonden ze er weer. Zo dankbaar voor.

- Waar ben je dankbaar voor? Mijn en onze gezondheid. En dat ik een (jaja komt ‘ie weer) een prachtige thuisbevalling heb mogen meemaken.

Nieuw (2024)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Compleet! Met mijn gezin en ons nieuwe woning.

- Welke doelen wil je bereiken? Ik wil eigenlijk even ‘rust’ in 2024. Geen grootste praktische doelen. Maar genieten van momenten en de tropenjaren overleven.

- Waar hoop je op? Dat ik genoeg tijd aan mezelf besteedt (kapper, schoonheidsspecialiste, nagels). Dat zijn echt mijn ultieme rustmomentjes. Daarnaast op mooie momenten met m’n jonge gezin. Genieten in onze tuin en ze samen zien spelen. En als laatste een paar keer een chille date met mijn vriend.

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Slapen hahaha!

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? M’n gezin, vriend en vriendinnen 1 op 1.
11.21
10.23
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Dec 2023 16:13

Marin schreef:
Oud (2023)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat het niet nodig is om perfect te zijn, om door iedereen aardig gevonden te worden. Dat het oké is om te zijn wie je bent. Dit gaat overigens met ups en downs hoor, haha.

Soms veel te vlak maar een of twee keer per maand ook ronduit kut door mijn PMDD (PreMenstrueel Dysphoric Disorder). Maar ook gelukkig, blij, energiek. Ik heb alles wel gevoeld dit jaar.

De momenten waarop hormonen geen rol spelen in mijn cyclus. Dat zijn dagen waarin ik me gelukkig, energiek en goed voel. Ook de vakanties waren heel fijn, vooral in Oostenrijk en Italië. De momenten met mijn vriendinnen, de fijne diensten met bepaalde collega’s.

Mijn depressieve en vlakke gevoelens. Het overlijden van een collega na een zeer kort ziekbed heeft veel indruk gemaakt. Ik blijf het lastig vinden om te gaan met mijn vader en zijn vrouw.

Mijn gezin en mijn rijke sociale leven.

Nieuw (2024)
Minder uit balans door hormonen, gelukkiger.

Ik wil in het komende jaar naar een speciale hormonen polikliniek, in de hoop dat ik daar zal vind wat ik zoek op hormonaal vlak. Dat ik daarmee mijn PMDD kan verminderen.

- Waar hoop je op?
Beter in mijn vel zitten. Verder hoop ik elk jaar minimaal vijf kilo af te vallen maar dat lukt nooit dus lees daar maar overheen.

Afspelen met vriendinnen, nachtjes weg met mijn man, sporten.

Mijn vriendinnen en een op een met mijn man.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 31 Dec 2023 17:07

Oud (2023)
Dat ik voor mezelf mag kiezen, mijn eigen pad mag volgen en mijn hart moet volgen.
Wisselend. Door bezuinigingen raakte ik mijn baan kwijt, dat was echt kut. Gelukkig heb ik met veel collega’s nog contact en loop ik er ook nog wel eens binnen om even bij te kletsen en te tafeltennissen. Het warme ontvangst iedere keer doet me zó goed. Verder werd ik verliefd - dacht ik - iets waarvan ik altijd zei dat ik dat niet kon op de een of andere manier. Achteraf gezien was het denk ik meer de spanning dan echt verliefd zijn. Maar ik vond hem wel echt leuk! En nu, totaal onverwacht ben ik weer aan het daten en het is zooo anders. Hij is echt leuk!
En als laatste maar het belangrijkste, mijn vriendschappen zijn nog waardevoller en belangrijker geworden. Ik bof zó met mijn vrienden!
Alle feestjes, festivals, weekendjes/vakanties met mijn zoontje en vrienden en alle dagjes uit. We hebben op dat gebied echt een fantastisch jaar gehad.
Het gescharrel met de overbuurman. Hij is in alle opzichten fout en op de 1 of andere manier trok mij dat aan. Terwijl het juist heel veel verdriet, onzekerheid en twijfels opleverde.
Dat ik gevoel kan krijgen voor mannen, hoe intens gelukkig ik ben bij mijn vriendinnen en dat het me eindelijk lukt om mezelf geen slechte moeder te vinden als ik mijn zoontje wegbreng omdat ik weer wil feesten.
Absoluut mijn vriendinnen.

Nieuw (2024)
Gelukkig, blij, tevreden met mezelf.
Nieuw werk, meer rust, meer financiële stabiliteit.
- Waar hoop je op?
Liefde
Heel veel dagjes/weekendjes weg/vakanties met zoontje en/of vriendinnen.
Met m’n date hopelijk, met vrienden en met stip op 1: mijn zoontje.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 31 Dec 2023 20:57

Oud (2023)
Dat thuis blijven vaak de juiste beslissing is.
Machteloos, onbegrepen, oververmoeid
Een lach op het gezicht van de kinderen, knuffelen en plezier hebben.
Het gedrag van mijn kind.
Geen idee
Medicatie voor mijn kind en de psychiater die haar begeleid. Door hem heb ik het gevoel dat ik er niet helemaal alleen voor sta.
En de geweldige taxi chauffeur en leerkrachten!

Nieuw (2024)
Gelukkig, opgeruimd en uitgerust.
Zie 24 dingen voor 2024 topic maar vooral mijzelf op de eerste plaats zetten.
- Waar hoop je op?
Een rustig en stabiel jaar met de juiste medicatie!
Meer aandacht aan mijzelf geven en mijn hobby's weer oppakken.
Mijn gezin!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 01 Jan 2024 12:00

Oud (2023)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Wees eerlijk naar jezelf en je omgeving. Door soms wat opener te zijn krijg je minder het gevoel dat je 'alleen' bent.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Wisselend, heel blij, heel verdrietig, alleen, onzeker, positief.
- Wat waren fijne momenten? De vakantie, veel regen maar de zonnige momenten zijn blijven hangen.
- Wat waren minder fijne momenten? De diagnose van m'n moeder, m'n uitstrijkje die wederom niet goed was, m'n behandeling daarvoor.
- Waar ben je dankbaar voor? Hoe goed het nu gaat met m'n moeder.

Nieuw (2024)
Gelukkig met mezelf, m'n huwelijk en m'n kinderen. En dat ik goed genoeg voel voor de mensen om me heen.
Afvallen, sporten weer oppakken.
- Waar hoop je op?
Vooral gelukkig zijn met mezelf.
Meer dates met vrienden en familie. Iets minder huismus zijn en de hort op.
Vrienden, bewust tijd voor m'n gezin.[/quote]
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Jan 2024 12:11

Oud (2023)
Waar een wil is, is een weg.
Wisselend, veel meer pijn gehad dan voorgaande jaren door het natte weer. Was daardoor vaker gefrustreerd dat ik weer niks kon en collega's 'in de steek' moest laten. Pas eind van het jaar heb ik dat beter een plekje kunnen geven.
Het concert van Racoon met mijn man, de geboorte van onze puppy, onze vakantie
Staat in de tweede vraag eigenlijk al
Mijn collega's die zo enorm mee bewegen in mijn belastbaarheid.
Mijn man, de puppy en mijn werk.

Nieuw (2024)
Ik hoop dat ik rustig ben en kan blijven ook als het minder gaat.
Verlenging op mijn contract en een fantastische band met onze pup
- Waar hoop je op?
Hetzelfde als mijn doelen
Ik hoop dat ik meer kan gaan fotograferen, wandelen (en dat hoeft niet meer alleen later dit jaar), meer vilten en diamond painten.
Verrassend waarschijnlijk: de puppie en mijn man en vriendinnen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Jan 2024 17:07

Oud (2023)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat ik er mag zijn (al geloof ik het nog niet altijd).
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Verdrietig, dik, zwaar, gebroken, eenzaam, radeloos, ongelukkig.
- Wat waren fijne momenten? Alle momenten met mijn kinderen.
- Wat waren minder fijne momenten? Alle momenten waarop ik zwaar overprikkeld was en/of me eenzaam voelde. Plus het moment dat ik zo negatief getriggerd was dat ik op het punt stond teveel pillen te nemen en er een crisissituatie ontstond.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Berichtjes of lieve acties uit onverwachte hoek.
- Waar ben je dankbaar voor? Dat mijn gezin no matter what achter mij staat.

Nieuw (2024)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Gelukkig. Goed genoeg. Mooi. Geliefd.
- Welke doelen wil je bereiken? Een gezond eetpatroon en een normale kijk op eten, liefde voor mezelf.
- Waar hoop je op? Meer energie, een gezonde financiële situatie en zelfacceptatie.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Sporten zonder het gevoel te 'moeten', maar omdat ik het leuk en fijn vind.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Met mijn zusjes en de moeders op de dansschool in de hoop mijn sociale kring wat uit te breiden.

Terug naar Persoonlijk