Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ongeluk en angsten

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Nov 2023 15:43

Ongeluk en angsten

Hi lieve forummers. Ik heb eind september een ongeluk gehad waarbij ik ben geschept door een motor, die de file afsneed via het fietspad.
Ik zag ‘m in 1 seconde links op me afkomen en toen kwam de klap. Ben een paar meter door de lucht gevlogen en op m’n hoofd terecht gekomen. Toen de motorrijder zag dat ik niet meer overeind kon komen is hij er vandoor gegaan.
Gelukkig waren er veel getuigen en hebben mensen meteen 112 gebeld.
Helaas duurde het 25 minuten voordat de ambulance er was dus ik heb vrij lang in m’n eentje op straat gelegen (politie was er wel maar die was getuigen aan het verhoren).
Qua klap ben ik er lichamelijk ‘goed‘ vanaf gekomen met alleen een hersenschudding en zware kneuzingen in m’n bekken en benen maar mentaal gaat het niet zo goed.
Ik kan vanuit het niets in paniek schieten als het druk om me heen is en ben constant bang voor nog een klap.

Kleine side note is dat ik voor het ongeluk ook al heel veel chronische pijn had waardoor mijn lichaam en hersenen continue in de vlucht stand staan.

Ben benieuwd of mensen hier ook een soortgelijk ongeluk gehad hebben en hoe je hiermee om bent gegaan. Ik probeer niets uit de weg gegaan maar heb nu al een paar keer huilend op de fiets en in de auto gezeten omdat ik bang ben en dat vind ik vervelend.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Nov 2023 15:49

Re: Ongeluk en angsten

Wat ontzettend naar en angstig Feline wat je hebt meegemaakt. Hier geen ervaring maar wel met EMDR. Als je herbelevingen hebt en je zo angstig voelt, zou ik dat aanraden.

Goed dat je het hier deelt! Veel sterkte.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Nov 2023 16:53

Oh wat naar Feline, het was ook een klap die je er misschien eigenlijk echt niet meer bij kon hebben. Fysiek bedoel ik ook. Misschien dat de angst nog versterkt, naast dat je je volgens mij al wel wat angstig voelde doordat je lijf je zo in de steek laat en er zo weinig aan te doen lijkt.
Het klinkt alsof je een trauma hebt, wat ik wel eens heb begrepen is dat het normaal is om daarna een tijdje last te hebben van de symptomen die je hebt, maar als het langduriger blijft en je hebt zoveel spanning en angst en herbelevingen (dat je op de fiets zit te huilen omdat je bang bent voor een klap is dat denk ik) dan is het meer richting ptss en dan kan emdr wel heel goed werken en ook snel werken. Ik heb dit gedaan na het overlijden van A. omdat het beeld van hoe ik hem vond maar niet van mijn netvlies ging, ik was ook continu gespannen en angstig, schrikachtig en zag overal dat beeld weer. Ik heb drie sessies emdr gehad en toen was ik voor het overgrote deel van mijn klachten af en het beeld zwakte af naar een ‘normaal’ beeld. Wel niet leuk nog steeds, maar het zat me niet mee overal achterna en de spanning was een stuk gezakt.

Dit is iets wat je ook goed met de huisarts kunt bespreken denk ik, vooral over hoe lang wacht je af en wanneer ga je wel iets doen. En misschien ook vast onderzoeken waar je dan terecht kunt en of er een wachtlijst is want in dat geval kun je misschien maar beter vast de verwijzing krijgen en je aanmelden. Ik weet dat je niet steeds bij de huisarts wil aankloppen, maar dat is echt wel gerechtvaardigd hoor in dit geval. Je hebt er enorm veel last van, het zou zonde zijn er een hele tijd mee te blijven lopen terwijl er wel iets aan te doen is.
Knuffel Feline!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Nov 2023 18:14

Mijn zus heeft na een auto-ongeluk angsten gekregen en die is daar vanaf gekomen met emdr.

Zelf ook erg lang een keer op straat gelegen, bloedend, en kan me de onmacht nog goed herinneren. Gelukkig geen angsten toen aan overgebleven en dat was in een tijd zonder mobiele telefoon.

Mijn tip is dus emdr te bespreken.
<<

Kaat

Kletskop

Bericht 04 Nov 2023 18:24

Wat vervelend dat je er angst aan over hebt gehouden. Heb je een letselschadezaak lopen? Want vanuit daar kan ook begeleiding ingezet worden om weer vertrouwen te krijgen in het deelnemen aan het verkeer.
03/2019
11/2020
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Nov 2023 19:01

Jeetje wat verschrikkelijk dit! Als je een zaak hebt lopen tegen de bestuurder dan zou ik dit meenemen in de vergoeding. En dan inzetten op particuliere hulp, niet via een wachtlijst. Laat die kloothommel maar dokken. EMDR zou hier echt perfect voor zijn idd. Heel veel sterkte!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Nov 2023 19:21

Ik snap goed dat je nu bang bent zeg, jeetje. En dan nog doorrijden ook. Wat een :face:. Ze hadden hem wel gevonden toch? Heb je slachtofferhulp aangeboden gekregen? Of zou EMDR iets voor je zijn? Ik zou je verder aan willen raden al dit soort dingen te noteren voor jezelf want dat ga je nog nodig hebben voor de letselschadezaak. Alles wat dit met jou doet moet je dan op papier zetten. Dus niet alleen qua kosten maar ook wat het met jou mentaal doet en wat het voor effect op je heeft in je dagelijkse leven. Sterkte.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 04 Nov 2023 20:07

Ik heb geen ervaring en/of tips, wilde alleen even zeggen dat ik het zo verdrietig vind om te lezen hoe moeilijk je het hebt de afgelopen tijd. Ik kan me voorstellen dat het heel eenzaam aan kan voelen. Liefs voor jou!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Nov 2023 21:11

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties. Het ontroerd me enorm!

Pompoen, ik denk inderdaad dat dit even de druppel is geweest en het lukt me even niet om er zelf bovenop te komen.

Dank voor de meerdere tips over EMDR. Ik zal het eens met mijn huisarts overleggen.
Ik heb er eigenlijk alleen last van als ik te veel doe. Sta al sinds het ongeluk ziek gemeld maar heb de afgelopen week geprobeerd een paar uurtjes te werken maar daarna schiet ik dus die angst in. Hopelijk trekt dat overprikkeld zijn weg met de hersenschudding.

Ze hebben de dader inderdaad gevonden maar daar hoor je dan verder niets over. Voor mijn verwerking zou het erg fijn zijn om te weten dat hij er niet ongestraft vanaf is gekomen.
Ze rijden hier in mijn wijk als gekken op die motorscooters. Dwars door rood, over de stoep, afsnijden en uitschelden. Ben er zo kwaad over dat het voelt alsof hij er gemakkelijk mee weg komt terwijl ik zo overhoop lig.

Heb er een letselschadeadvocaat op staan maar ze doen ontzettend moeilijk over het kenteken vrijgeven. Bizar want ik heb wel al zijn gegevens in het proces verbaal staan.
Ga inderdaad alles verhalen op hem maar op dit moment weten we nog niet eens of hij verzekerd is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Nov 2023 21:46

Wat ontzettend naar Feline, dat dit je overkomen is maar ook dat je er zo’n mentale nasleep van hebt. Ik denk ook dat je veel baat kunt hebben bij EMDR, je haalt dan de emotie uit de herinnering. Hou je taai!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Nov 2023 16:19

wat heftig wat je is overkomen

Ik heb zelf EMDR gehad naar een kettingbotsing, Heeft mij goed geholpen durfde toen niet eens in een auto te stappen en nu rij ik overal heen
Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Nov 2023 17:26

Bah wat een heftig verhaal Feline. Ik heb zelf een aantal jaar geleden een auto ongeluk gehad. Ik wilde een vrachtwagen inhalen op de snelweg. Achter die vrachtwagen (en voor mij) reed nog een auto, maar die maakte geen aanstalten tot inhalen. Totdat ik naast hem reed, toen kwam hij ook naar links. Ik heb toen enkele gesprekken gehad bij een psycholoog, ik was ook bang om weer achter het stuur te stappen en wanneer die situatie weer ontstaat (een auto achter een vrachtwagen die niet lijkt te gaan inhalen) moet ik altijd even slikken en ben dan wat afwachtender over wat die auto gaat doen. Maar die gesprekken hebben zeker geholpen.

Ik heb ook ervaring met EMDR, maar dat was voor de verwerking van de bevalling van onze jongste. Bijna 1,5 jaar kon ik daar niet over praten zonder emotioneel te worden en die EMDR heeft daar echt bij geholpen. Heel bijzonder hoe dat werkt, maar ik kan het dus wel echt aanraden!
december 2016
juli 2019
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Nov 2023 22:39

Geen ervaring, maar wil je graag veel sterkte wensen. Wat een akelige ervaring. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor angstig bent geworden. Ik hoop dat je geholpen kunt worden en je snel beter voelt. Ik lees ook in je berichten terug dat je het moeilijk hebt en dat vind ik zo rot voor je. Ik hoop dat het snel beter gaat. Veel liefs voor jou.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 06 Nov 2023 23:02

Ik he twee keer een ongeluk gehad en ik ben daarna een hele tijd bag geweest. Niet zo heftig als jij, maar ik herken het wel.
Emdr zou ik denk ik proberen! Sterkte!
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Nov 2023 23:37

Geen ongeluk gehad maar 2 jaar geleden wel EMDR gehad en dat heeft echt fantastisch geholpen!

Sterkte Feline!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Nov 2023 04:50

Ik vind het ontzettend lief dat jullie je ervaringen met me delen.
Ben m’n bed uit gegaan want hele nacht weer nachtmerries gehad en ik blijf erin als ik weer in slaap val.
Gister een halve dag naar kantoor geweest wat uitliep naar 6 uur werken en daardoor weer enorm huilen ‘s avonds en dus deze nachtmerries.
Stomme is dat ik het wel echt heel fijn vind om op kantoor te zijn dus ik snap niet zo goed waarom het niet lukt.

Ik ga morgen even de huisarts bellen en het bespreken.

Nogmaals dank voor alle lieve berichten. Doet me goed.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Nov 2023 08:09

Jeetje wat een nare ervaring voor je. Wat rot dat je er nu zo onder lijdt. Ik denk dat EMDR inderdaad ook de juiste weg is naar mentaal herstel. Dikke knuffel voor je!
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 07 Nov 2023 12:42

Wat zei de huisarts? Ik vind het fijn dat je je klachten serieus neemt en er wat mee wilt doen. Des te sneller kun je dit verwerken en een plekje geven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Nov 2023 16:31

Ik heb een telefonische afspraak voor morgen gemaakt. Zijn altijd nogal druk hier.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Nov 2023 21:46

Hoe is de telefonische afspraak gegaan?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2023 22:47

Lief dat je ernaar vraagt. Ik had de assistente aan de lijn en de dokter belt me morgen.

Was gister op kantoor maar werkgever wil dat ik meer rust neem dus dat is wel fijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Nov 2023 07:50

Fijn dat je werkgever begripvol is.
Eh succes dan vandaag met de dokter!
😘
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2023 12:57

Dankjewel Marin. Ik moet op zoek naar een traumatherapeut zonder wachtlijst en die doorgeven aan de huisarts en dan schrijft ze een doorverwijzing.
Ik kom er ook achter dat ik een vreselijk vermoeiende zorgverzekering heb waarbij het standaard antwoord is: kijk maar op onze website.
Wordt dus een rondje zoeken en bellen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2023 13:12

Misschien kan deze website je helpen? https://kiezenindeggz.nl/
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2023 13:26

Dank je Scandic. De website lijkt het op mijn telefoon niet goed te doen.
Het is echt zo onhandig. Ik zoek me rot naar praktijken zonder wachttijd of patiëntenstop en dan vind ik iets en die wordt dan weer niet vergoed. Maar als ik bij m’n verzekering zoek kan ik alleen praktijken vinden en die hebben dan weer geen plek.
Volgende

Terug naar Persoonlijk