02 Nov 2023 01:51 door WeetNie
Sinds de verhalen over de opmars van bedwantsen heb ik soms het idee dat ik mezelf gek aan het maken ben. Ik heb tijdens mijn reizen in veel verschillende hotels geslapen en me nooit druk gemaakt om bedwantsen en ook nooit een bedwants gezien in het echt. Maar nu vind ik het dus lastig om kleding te kopen bij Franse verkopers op Vinted want stel je voor dat er bedwantsen in zitten en bij de kringloop controleer ik ook kleding op mogelijke beestjes. Alles gaat meteen in de was op 30 graden volgens de wasintructie. Ze zeggen dat je op 60 graden moet wassen maar ik wil ook weer niet mijn kleding verknallen. Helemaal al niet als de kans wellicht niet zo groot is dat er bedwantsen in zitten.
Bevriezen gaat ook niet want maar klein vriesvakje en ik heb ook al geen droger.
Maar toch he? Hoe groot is de kans überhaupt dat je ze in huis haalt met 2dehands kleding en andere spullen. Heeft iemand ze wel eens per ongeluk mee naar huis genomen?
En de 'angst' zit hem dan vooral in het feit dat je er heel moeilijk vanaf komt en je wellicht veel spullen weg moet gooien waar ze in kunnen zitten.