07 Dec 2021 21:15 door Marin
Wat ben je toch een mooi persoon Giselle, zo dapper en zo sterk. Ik vind het inderdaad ook heel knap dat je zo'n grote stap hebt durven maken naar de andere kant van het land en het ook aangrijpt om er een nieuwe start van te maken. Knap van je dat je zonder make up de deur uit gaat. Dat soort kleine dingen kunnen voor jezelf heel betekenisvol zijn.
Niet helemaal hetzelfde hoor maar toen ik op m'n zeventiende naar Amerika ging, vond ik contact met nieuwe mensen ook spannend en nam ik me voor om elke dag een compliment aan iemand te maken, gewoon in het voorbijgaan of iemand die ik sprak. Om mezelf een beetje uit te dagen, en om onder de mensen te blijven komen. Dat gaf me net een zetje en ook een goed gevoel dat ik zoiets, ook al was het klein, durfde en deed.
Ontzettend verdrietig dat je nog altijd zulke depressieve gevoelens hebt maar wat knap van je dat je in ziet dat het wél een deel van jou is, ook je eetstoornis.
Ik hoop dat je in je nieuwe woonplaats een fijn iemand treft die je (professioneel) kan helpen bij je gevoelens, een psycholoog of iemand die je vertrouwt.
Over mij, omdat je hoopt lotgenoten te treffen. Dit heb ik niet vaak verteld op het forum maar ik ben ook iemand die in elk geval vaker op het randje van een depressie heeft gestaan en de gevoelens in elk geval zeker herkent. Op m'n 19e ben ik door een behoorlijk pittige periode gegaan, inclusief zelf mutilatie. Toen ging het jaren goed, toen weer niet, toen weer wel, het lijkt bij mij in golven te gaan. Ik heb afgelopen twee jaar ook een onweer in m'n hoofd periode gehad en wat Jip schrijft over weg willen herken ik. Niet persé dood maar wel weg. Van alles. Weg. Niks meer. Maar gelukkig gaat het intussen weer wat beter met me. Helaas realiseer ik me steeds meer dat het waarschijnlijk een golf is. Maar voor nu probeer ik maar met de opwaartse stroom mee te gaan, dat het weer beter gaat.
Ik heb zelf nooit medicatie gebruikt, ook omdat ik bang was voor de afvlakking maar ik kan me wel goed voorstellen dat het houvast kan geven.
Weet niet of je hier wat aan hebt hoor, maar omdat je lotgenoten zocht dacht ik laat ik eens eerlijk zijn.
Lieve Giselle, jij bent zeker oké. 😘
(niet quoten graag)
Let's discover the world together.