invulling van tijd(nieuwe tijd)
Mijn dochters zijn 11 en gaan na de zomervakantie naar de middelbare school. Vanaf dat ze geboren zijn heb ik eigenlijk al mijn activiteiten om hun heen geregeld. Mijn sociale activiteiten, moest tenslotte overal oppas voor hebben. Maar ook in mijn werk, zeker sinds corona werk ik veel thuis maar ook daarvoor werkte ik al vaak na school tijd thuis, of niet en werkte dan als zijn in bed lagen.
Mijn dochters worden ouder en ik merk dat ze veel meer op zichzelf zijn, veel meer op hun kamer hangen en minder beneden. En straks op de middelbare school met een mischien wel onregelmatig rooster is het waarschijnlijk vrij onmogelijk om steeds na schooltijd thuis te zijn maar zal de behoefte van hun daar in ook steeds minder worden.
Dus ik merk ook dat ik steeds meer tijd voor mezelf heb maar ik weet niet wat ik daar mee moet doen. Een is bang om alleen thuis te zijn savonds dus ik kan niet een hele avond nu ineens weg ofzo, en daar vind ik ze ook wel te jong voor om zo lang alleen thuis te blijven, maar ik ga regelmatig alleen een rondje lopen of ik kijk gewoon tv/netflix. Gisteravond waren zij weg en dan zit ik ineens alleen thuis op de bank, vriendinnen hebben ook kinderen of hebben al van te voren dingen gepland dus ff snel spontaan dan iets afspreken was geen optie.
En dus zat ik gisteravond een beetje na te denken, weten dat dit vaker gaat zijn omdat ze gewoon groter gaan worden.(werd er ook wat verdrietig van) Maar ik weet dus niet wat ik dan kan gaan doen, heb niet perse een hobby die ik dan ineens kan doen. En tis niet zo dat ik dan echt geniet dat ik netflix kan kijken want dat kan op andere avonden ook juist omdat ze steeds meer boven hangen.
Gisteravond op de bank was dit een heel duidelijk verhaal in mijn hoofd maar nu ik het zo probeer te typen weet ik niet of het heel duidelijk is. Maar goed er zijn vast meer meiden die dit zo hebben ervaren. Hoe ben je er mee omgegaan, wat ben je gaan doen? Is je gevoel veranderd toen de situatie wat langer duurde?