Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Extra vroeg opstaan

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Apr 2023 07:19

Extra vroeg opstaan

Zijn er mensen hier die extra vroeg op staan in de ochtend om alvast iets te doen? Sporten, mediteren, iets in het huishouden, iets anders?
Hoe laat sta je op? En hoe bevalt het?

Ik sta altijd op om 6 uur zodat ik even tijd voor mezelf heb, kopje koffie en douchen. Niet enorm spannend dus maar wel heerlijk voor mij. Ik zit er de laatste tijd toch aan te denken om om 5.30 op te staan en te gaan hardlopen twee keer per week. Maar het is nu wel echt donker nog, dus twijfel beetje.
Vanochtend ben ik ook om 5.30 opgestaan (nou ja was al vanaf 2 uur wakker dus niet zo'n denderende nacht 🙈) en heb nu om 7.15 al twee wassen gedraaid, afwas uitgeruimd, gedoucht etc, zelf ontbeten vóór de kinderen, (dochter ligt nog in bed), alle meal prep gedaan en lekker met een kop koffie uit het raam gestaard. Bevalt best goed.

Ben benieuwd of anderen ook zo vroeg op staan en wat je dan doet.
Let's discover the world together.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 11 Apr 2023 07:59

Re: Extra vroeg opstaan

Ik sta vaak om 6h op om te gaan hardlopen en/of het natuurwater in te gaan en ik vind het heerlijk. Juist bij opkomende zon. Als het donker is als je gaat lopen draag je een lichtje, doe ik ook.
Moet het echt nog een half uur vroeger, je kunt toch ook je kopje koffie opgeven? Dat maakt het miss net wat minder heftig. Als ik tegen 7h terug ben heb ik nog tijd genoeg om me klaar te maken voor werk enzo. Mijn vriend doet die ochtenden de kinderen.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Max

Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 08:06

Hoe laat zijn jouw kinderen doorgaans wakker Marin?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Apr 2023 08:06

Max schreef:Hoe laat zijn jouw kinderen doorgaans wakker Marin?

Tussen half 7 en half 8, meestal moeten we ze wakker maken.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 08:13

Kun je ze dan niet standaard om 07:00 wakker maken? Dan heb je een uur voor jezelf in de ochtend als je om 06:00 blijft opstaan. Ik vind 05:30 wel heel vroeg klinken. Vooral omdat je daarna nog de hele dag moet werken. Je hebt ook je slaap nodig!
<<

Max

Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 08:17

Ik sta overigens altijd zo laat mogelijk op. Ik maak de baby wel elke dag tussen 7:30 en 08:00 wakker omdat ik overal lees dat dat ergens goed voor is, maar zelfs dat vind ik lastig haha. Als hij om 5:30 of 06:00 wakker word geef ik m gewoon een fles en leg ik m weer terug. Dat is voor mij nog nacht.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Apr 2023 08:25

Ik sta het liefst wel altijd voor iedereen op om nog even in stilte koffie te drinken en aan hun en mijn meal prep te beginnen. Mijn wekker gaat rond half 7en dan sta ik rond 6:45 op. Kids en man komen rond 7u/7:15 naar beneden. Ik hou wel van die stilte sochtends en ga er nav dit topic of ik dat kan gebruiken/uitbreiden! Ik ben alleen deze weken wel echt te moe om nog vroeger op te staan maar dat wordt straks in de zomer weer beter.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Apr 2023 08:27

Max schreef:Kun je ze dan niet standaard om 07:00 wakker maken? Dan heb je een uur voor jezelf in de ochtend als je om 06:00 blijft opstaan. Ik vind 05:30 wel heel vroeg klinken. Vooral omdat je daarna nog de hele dag moet werken. Je hebt ook je slaap nodig!

Ja dat is min of meer wat we nu altijd doen. Dus denk niet dat ik met dan opstaan ook nog kan hardlopen. Ik kan wel eens proberen om dat te doen om 6 uur op een thuis werkdag, dan kan ik na 't school brengen nog even gauw douchen mocht ik 't niet redden.

Lees de rest zo, nu in de auto.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 09:25

Ik sta ook om 6 uur op. Dan ga ik even sporten, douchen, aankleden en om 6.45 de kinderen aankleden zodat we om 7 uur kunnen ontbijten.

Ik vind het altijd wel een uitdaging om rond 22.00 in bed te liggen want ik wil het liefst ook wel 8 uren slapen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 09:32

Als ik moet werken sta ik al om 6 uur, dan kunnen we 07.20 de deur uit. Dan douche ik mezelf en maak ik mij helemaal klaar. Ondertussen wordt zoon wakker en als ik klaar ben ga ik met hem aan de slag. Daarna samen ontbijten. Ik weet niet hoe dat straks gaat met de baby erbij, maar ik wil eigenlijk niet eerder opstaan.
Sowieso ook niet handig. Want man staat om 5 uur op, en neemt dan wel tijd voor zichzelf…. De badkamer is dan ook pas 6 uur vrij.

Wel respect voor de mensen die echt eerder op kunnen staan, puur voor zichzelf.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 09:42

Ik heb het een hele tijd gedaan, om 6u opstaan en dan yoga/lichte workout/gewoon rustig alleen wakker worden. En het beviel heel goed. Toen waren de kinderen een hele tijd 615/630 ook wakker en ben ik ermee gestopt. Ik ergerde me dan zo als ik tijd voor mezelf dacht te hebben en dan ineens zij wakker. Nu zijn ze weer iets later en heb ik het steeds maar weer niet opgepakt omdat ik opstaan altijd moeilijk vind. Oh ja en op tijd op bed gaan blijft ook moeilijk.
Maar ik had er echt veel fijnere dagen door..
<<

Jolieke

Noob

Bericht 11 Apr 2023 10:37

Ik begrijp het principe, er is ook een boek over: Miracle morning. Doordeweeks vind ik het gewoon echt te vroeg. Ik ben om 07:00 uur in de keuken en start met de vaatwasser uit te pakken en de ontbijttafel te dekken. Helemaal prima. Een half uur daarvoor gaat de wekker en start ik lekker op in bed met mijn telefoon. Voor dat de telefoon kwam, al in de brugklas ofzo, ontbeet ik voor de tv en scrolde door Teletekst heen, dus dat is gewoon al jarenlang mijn ritueel.

Ik vind het wel lekker om in de schoolvakanties en de weekenden wat eerder op te staan dan de kinderen, dus dan sta ik ook gewoon om 7 uur in de keuken, terwijl ze rond 8 uur naar beneden komen.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Apr 2023 10:52

Ik vind dat in theorie heel mooi klinken, maar in praktijk alleen haalbaar als je echt een ochtendmens bent en in de avond vroeg naar bed gaat en dan ook in slaap valt. Het aantal uur slaap lijkt mij belangrijker dan het rustmoment in de ochtend. Structureel te weinig slapen is voor niemand goed. Ik ben een avondmens en val niet voor 23.30 in slaap. Meestal pas na 00.00 uur. Dan is 7 uur opstaan haalbaar (en sowieso nodig om iedereen op tijd naar school te krijgen). Ik kan wel om 22.00 uur in bed gaan liggen, maar dan slaap ik niet. Ik heb mijn rustmoment alleen in de avond. Van 22.00 tot 23.00 uur. Dan doe ik niks meer aan werk/huishouden/kinderen en dan kijk ik een serie. Ik vind het heel goed klinken dat vroege opstaan, maar dat zou betekenen dat ik veel minder dan 7 uur slaap (en ik heb er eigenlijk 8 nodig) en dat is vele malen slechter voor me dan het missen van een rustige ochtend.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Apr 2023 10:54

Wanneer ik opsta worden de kinderen ook wakker, als ze niet al wakker zijn, dus het zou niks voor mij zijn om nog eerder op te staan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 11:02

Ik zou halverwege de dag omvallen denk ik. Ik sta zelf half 7 op en mijn kind om 7 uur. Heb ik een half uurtje om te douchen en lunch in orde te maken. Ik heb wel geprobeerd om in de ochtend iets aan sport te doen, iets simpels, maar daar is mijn lijf dan echt nog niet klaar voor merkt ik al snel...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 11:06

Lijkt mij helemaal niks. Ben al geen ochtendmens, dus 7.15 vind ik al vroeg genoeg. Ook dan heb ik even een moment alleen, tot 7.30. Dan komen de jongens ook beneden om naar school te gaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jolieke

Noob

Bericht 11 Apr 2023 12:14

Ik zou ook liever wat meer in de avond doen, maar in de praktijk is het zo dan de kinderen meestal al rond 19 uur - 20 uur naar bed gaan en vervolgens plof ik op de bank neer en kijk tv. Zou liever dan nog even de was vouwen oid. Ga ik vanavond eens proberen!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 12:17

Nee man, dan is de dag nog langer! Man doet het al jaren, die staat om 5 uur op en krijgt dan veel schrijven gedaan. Wel respect ervoor maar ik zeker niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Apr 2023 12:25

Ik doe het in het voorjaar en zomer wel regelmatig wanneer ik een 24-uursdienst heb. Dan sta ik om 5.45 op en ga ik om 6.00 hardlopen. Ik vind dat echt heerlijk om voor mijn dienst te doen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 13:11

Ik zou dat willen maar de kinderen worden dan wakker. Dus ik ben al blij als ik tot 6 uur geen kinderen hoor en in mijn bed even het nieuws kan lezen en mailtjes kan bijwerken. Of even een aflevering kijken van een serie.
Ik ben dus wel vroeg wakker maar ik kan niet naar beneden. Heel vervelend, word ik soms wel lastig van!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Apr 2023 13:18

Lady schreef:Ik doe het in het voorjaar en zomer wel regelmatig wanneer ik een 24-uursdienst heb. Dan sta ik om 5.45 op en ga ik om 6.00 hardlopen. Ik vind dat echt heerlijk om voor mijn dienst te doen!

Ja dat lijkt mij dus ook wel (niet met 24 uurs dienst natuurlijk). Ik vind het misschien wel beetje spannend in het donker nog, maar in de zomer wordt het steeds lichter natuurlijk. Misschien ga ik het morgenochtend (thuiswerkdag) wel gewoon proberen, moet ik alleen even een fietslampje aan mezelf verbinden want ik heb geen ander lampje natuurlijk nog.

Ik ben door de kinderen ook wel echt een ochtendmens geworden en intussen sta ik al zo'n 3 a 4 jaar eerder op dan zij. Vind zo'n start van de dag echt fijn (ook m'n kopje koffie, Morrisey :smile: ) Bevalt me heel goed. Ik ga goed op 7 uur slaap, dus als ik nog vroeger op zou staan, zou ik wel iets eerder naar bed moeten. Meestal lig ik er nu om 22.30 echt in en slaap dan rond 23.00, kijken of ik dat dan naar 22.00 kan krijgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Apr 2023 13:22

Jolieke schreef:Ik begrijp het principe, er is ook een boek over: Miracle morning. Doordeweeks vind ik het gewoon echt te vroeg. Ik ben om 07:00 uur in de keuken en start met de vaatwasser uit te pakken en de ontbijttafel te dekken. Helemaal prima. Een half uur daarvoor gaat de wekker en start ik lekker op in bed met mijn telefoon. Voor dat de telefoon kwam, al in de brugklas ofzo, ontbeet ik voor de tv en scrolde door Teletekst heen, dus dat is gewoon al jarenlang mijn ritueel.

Ik vind het wel lekker om in de schoolvakanties en de weekenden wat eerder op te staan dan de kinderen, dus dan sta ik ook gewoon om 7 uur in de keuken, terwijl ze rond 8 uur naar beneden komen.

Dat is alsnog een lekker ritueel in de ochtend zo te lezen!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Apr 2023 14:43

Dit zou voor mij echt een groot drama zijn. Sowieso is J vroeg wakker en mijn vriend ook. Doe mij maar die stille momenten ‘s avonds daar heb ik veel meer aan.
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Apr 2023 15:03

Jip schreef:Wanneer ik opsta worden de kinderen ook wakker, als ze niet al wakker zijn, dus het zou niks voor mij zijn om nog eerder op te staan.

Precies dit.
<<

Phileine1244

Kletskop

Bericht 11 Apr 2023 17:52

Hier word mi m'n dochter ook altijd wakker als ik naar beneden ga. Wel jammer, want ik ben echt een ochtendmens en ben vaak een uur voor de wekker al wakker.
Volgende

Terug naar Persoonlijk