Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Winterdepressie

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Feb 2023 09:52

Winterdepressie

Hi, ik heb het idee dat ik een winterdepressie of winterdip heb. Ben sowieso al geen fan van de winter, als we dit seizoen konden afschaffen zou ik meteen vóór stemmen. Maar het lijkt dit jaar nog wel erger dan voorgaande jaren. Ik heb gewoon nul energie, lig als het even kan elke avond al om 20.30 uur in bed en ga dan nog even tv kijken. Sociale contacten onderhouden is normaal gesproken wel echt mijn ding, maar ook daar heb ik maar weinig behoefte aan de laatste maanden. Vooral in de avond blijf ik het liefst gewoon thuis. Zaterdag heb ik een etentje met m'n vriend op de planning staan, maar zelfs daar kijk ik momenteel niet naar uit, terwijl dat wel één van m'n favo uitjes is normaal gesproken.

Nu ben ik momenteel ook niet lekker, vandaag grotendeels ziekgemeld, en ik ben ongesteld geworden, dus dat helpt ook niet mee. Maar ik voel me even heel zielig en lig as we speak een potje te janken in bed. Een winterslaap zou echt iets voor mij zijn.

Het is allemaal niet heel ernstig en wordt ook wel weer beter zodra de lente begint denk ik, maar ik moest het gewoon even kwijt en ben benieuwd wie hier ook last van heeft.
❤️ 7 juni 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Feb 2023 09:57

Re: Winterdepressie

IK! Pohhh, het lijkt allemaal zo uitzichtloos zo.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Max

Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 10:01

Mijn vriend en ik hebben hier allebei elk jaar last van. We gaan daarom in de winter normaal gesproken 3 maanden naar t buitenland, maar aan die tip heb je niet zoveel.

Ik slik in de wintermaanden standaard vitamine D en we hebben een SAD lamp waar ik elke dag 30min voor zit.
Mocht de zon tevoorschijn komen zorg ik ervoor zoveel mogelijk buiten te zijn zonder zonnebril. Ik werk dan bijvoorbeeld op het balkon met een dikke jas aan. Ik doe de boodschappen lopend ipv op de fiets etc.
Bij mij ligt het echt aan het grijze weer, als het enigszins zonnig is heb ik er geen last van. Ook al is er maar 1x per week zon, dat helpt al enorm.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Feb 2023 10:16

Ja vitamine D vergeet ik dus altijd te slikken, zou ik wel moeten doen. Zonder zonnebril in de zon lukt mij echt niet, krijg ik enorme traanogen van. Is dat beter dan?
❤️ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 10:29

Hier ook winterdepressie. November en februari en maart zolang het slecht weer is, zijn mn ergste maanden. Deze winter bestrijd ik het ook zoals Max. In de zon zoveel mogelijk buiten. Ga ook s ochtends zo vroeg mogelijk al een klein blokje om. Ik eet buiten in mn pauze als de zon schijnt. Soms met jas aan maar uit de wind kan het ook al snel zonder. Zoveel mogelijk zonlicht op mn huid. Sinds deze winter ga ik ook zonder zonnebril in de zon. Voorheen deed ik mijn zonnebril ook al op als het bewolkt was en de lucht fel, ik kon er ook niet tegen. Maar ik merk inderdaad wel verschil. Ben gevoelig voor licht maar verrassend genoeg went dit dus wel. Ik voel me nu direct veel beter als ik in de zon ben.
Zon en beweging helpen me tegen de vermoeidheid. Ook op bewolkte dagen wandel ik zoveel mogelijk. Als dan na een paar dagen de zon weer even schijnt, merk ik pas hoeveel meer energie (en levenslust) ik heb dan de bewolkte dagen. Al met al blijft het toch de maanden wat doorkomen en uitkijken naar april.
Ik heb zo'n lichttherapie bril en dat helpt ook wel. Alleen deze winter gebruik ik dat niet en vervang ik het met s ochtends zo vroeg mogelijk als het licht is minimaal 20min wandelen. Dat helpt mij beter en vind ik makkelijker volhouden.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 10:33

Hier nog één. Verschrikkelijk de winter, ik voel me zo vermoeid en futloos. Zodra de zon schijnt voel ik me direct stukken beter. Ik slik vitamine D en klamp me vast aan het weerbericht, vanaf zaterdag gaat de zon weer schijnen. Nog 24 dagen tot de lente begint...
<<

Max

Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 10:35

Heb ooit gelezen dat je dan meer vitamine d opneemt. Geen idee of dat echt zo is. Ik vind t fijn om de felheid van de zon echt even op te nemen.

Daarnaast strict zijn met sporten en bewegen!
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Feb 2023 10:40

Hier ook hoor. Voel me al weken lamlendig, vermoeid etc.

Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik liever niet meer in de zomervakantie op vakantie ga, maar liever dat geld uitgeef aan 2 weken naar de zon in de kerstvakantie.
In 2021 zijn wij in de kerstvakantie 3 weken naar de zon geweest en dat heeft ons allemaal zo goed gedaan. Het liefst zou ik dat nu elk jaar doen. En hebben we nu spijt dat we het niet hebben gedaan afgelopen kerstvakantie :palm:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Feb 2023 10:48

Ik ben begin deze maand drieënhalve dag in Spanje geweest, dat was ook zo heerlijk! Heb daar maximaal zon zitten absorberen en ook besloten dat ik elke winter zo'n tripje wil maken.
❤️ 7 juni 2018
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Feb 2023 10:49

Ik heb er ook last van. Tot en met december gaat het goed. De herfst vind ik heerlijk. Dat geniet ik van het naar binnentrekken en herfstkleuren en in de decembermaand geniet ik van de lichtjes. Maar dan januari, februari en toch ook wel maart zijn zo lang en grauw en grijs. Het buitenzijn doe ik. Ik fiets veel en zorg dat ik elke dag buiten ben, maar ik vind alles dan ook zo lelijk, grauw en grijs. De kou is vaak waterkou. Je trekt ook geen gezellige kersttrui meer aan. Ik ben in die maanden minder blij, vrolijk en energiek. Wat best jammer is want het zijn toch zo'n 3 maanden in het jaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Feb 2023 11:08

Ja ik herken het ook wel een beetje. Zeker het grauwe weer helpt niet. Ik moet wel zeggen dat ik er nu al wel weer een beetje doorheen ben. De vroege lente bloemen staan hier al volop in bloei dus ik word al weer vrolijk van de krokussen en narcissen. En de dagen zijn ook weer langer. Ik vind januari en tot mid februari echt wel het lastigste. Zeker ook met kinderen. Echt winters weer vind ik heerlijk met kinderen maar dat grauwe, natte vind ik moeilijk. Ik vond de corona jaren ook heel lastig daardoor, dat binnen zitten, eindeloos verkleumd in koude speeltuinen hangen want meer was er niet te doen. Dat heeft wel een klein mentaal klapje gegeven aan me. Daarom ben ik ook wel echt blij met nu even een weekendje weg, dat is mentaal ook wel echt goed voor me. Nog steeds koude speeltuinen maar wel een wat warmer gevoel erbij. Hoop ik.
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 13:35

Wat vervelend Bliss. En ik schrik een beetje van hoeveel vrouwen alleen in dit topic hier al last van hebben.
Ik ken het niet in de winter maar juist in de zomer als het erg warm is. Daar word ik dan echt depri van en mijn lijf functioneert dan erg slecht. Dus in die zin wel herkenning maar geen tips voor je.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 13:42

Ja! Ik zei het een paar weken geleden een keer hardop en toen voelde ik me gelijk een aansteller. Ik heb net een week vakantie gehad met zon en veel beweging dus voelde me stukken beter. Nu helpt al het ziek zijn ook niet mee, ongesteldheid ook niet maar denk wel dat dat echt iets met je doet (weinig zon/daglicht). Op naar het voorjaar!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 13:42

Ik ben er ook heel gevoelig voor.
Vooral het grauwe, troosteloze weer inderdaad.
Er zijn dagen dat ik niet vooruit te branden ben.

Sinds kort ben ik weer begonnen met slikken van vitamine D.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Feb 2023 13:49

Oh goeie Chava, dat moet ik ook weer regelmatiger gaan doen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Feb 2023 13:52

Bisq schreef:Wat vervelend Bliss. En ik schrik een beetje van hoeveel vrouwen alleen in dit topic hier al last van hebben.
Ik ken het niet in de winter maar juist in de zomer als het erg warm is. Daar word ik dan echt depri van en mijn lijf functioneert dan erg slecht. Dus in die zin wel herkenning maar geen tips voor je.

Haha ja het erge is dat ik dus ook niet tegen die hitte kan. Word ik ook lamlendig van. Maar op de een of andere manier heb ik dat toch liever dan dit grauwe weer.
❤️ 7 juni 2018
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 14:12

Ik had het hier net over in de zussenapp. Ik heb het dit jaar erger dan normaal, ben ook continu ziek. Maar ook in de zussenapp zijn er meer klachten. Alleen begint het bij mij extreem te worden, ik wil echt geen afspraken meer plannen maar in mijn thuisbubbel blijven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Feb 2023 14:17

Denk dat dat laatste ook wel echt door de corona jaren komt, dat je weerstand zo laag is geworden. Merk dat bij heel veel mensen. We hebben inderdaad zo in een bubbel geleefd, dat krijgen we nu terug.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 15:26

Ja! Ik heb er ook last van. Na die paar zonnige dagen van laatst merkte ik hoe erg ik de zon mis!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 15:35

Ik heb er in deze periode ook altijd last van. Ik denk elk jaar dat het wel meevalt tot de zon dan weer gaat schijnen en ik denk woehoee ik ben er weer. Moe, weinig zin in dingen. Ik leg me er altijd maar bij neer en ga met een dekentje op de bank. Ik slik standaard vitamine D in de winter, ga zoveel mogelijk naar buiten en probeer mezelf te dwingen om te blijven bewegen (ook liefst buiten).
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Feb 2023 15:49

Bisq schreef:Wat vervelend Bliss. En ik schrik een beetje van hoeveel vrouwen alleen in dit topic hier al last van hebben.

Dit heb ik ook. Ik vind de lente heerlijk, maar ik begin nu de dagen wat langer worden al op te zien tegen de hete zomer. Gek genoeg kan ik wel erg genieten van naar de zon gaan in de winter. Wij gaan altijd naar Dubai in november. Paar keer gemist wegens Corona, en sinds afgelopen jaar geen optie meer omdat onze dochter op school zit en ik ook de schoolvakanties vrij heb nu met mijn nieuwe baan. Hopelijk kunnen we nu in mei gaan.

Maar ik heb wel al die winterklachten. Vooral de vermoeidheid is heftig. En dat je je kind moet zien te vermaken, dat gaat buiten toch ook wel makkelijker.

Ik heb ooit gelezen dat je in de wintermaanden geen vitamine d opneemt. Ik slik het dagelijks.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 18:29

Hete zomerdagen kan ik ook niet goed tegen. Ben best gevoelig voor weersomstandigheden, soms echt irritant.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 18:38

Ik heb dit ook. Sinds een paar jaar gebruik ik een daglichtlamp. Dat werkt bij mij heel erg goed. Ik voel me nog steeds neerslachtig in, vooral, januari en februari, maar niet meer zo erg als voordat ik die gebruikte.

Ik heb nu een daglichtbril, ideaal, 's morgen opzetten tijdens het ontbijt (klaarmaken) en na 20 minuten gaat ie vanzelf uit.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Feb 2023 18:41

M'n vriend zei dus ineens dat hij zo'n lamp heeft ergens. In de 7.5 jaar dat we samen zijn heb ik dat ding nog nooit gezien! Dus ik hoop dat hij hem nog ergens weet op te duikelen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Feb 2023 18:45

Welke bril heb jij, Patsy? Dat lijkt me eigenlijk ook wel wat, dan ben je wat mobieler. Maar ik zie enorme prijsverschillen.
❤️ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Persoonlijk