23 Feb 2023 09:52 door Bliss
Hi, ik heb het idee dat ik een winterdepressie of winterdip heb. Ben sowieso al geen fan van de winter, als we dit seizoen konden afschaffen zou ik meteen vóór stemmen. Maar het lijkt dit jaar nog wel erger dan voorgaande jaren. Ik heb gewoon nul energie, lig als het even kan elke avond al om 20.30 uur in bed en ga dan nog even tv kijken. Sociale contacten onderhouden is normaal gesproken wel echt mijn ding, maar ook daar heb ik maar weinig behoefte aan de laatste maanden. Vooral in de avond blijf ik het liefst gewoon thuis. Zaterdag heb ik een etentje met m'n vriend op de planning staan, maar zelfs daar kijk ik momenteel niet naar uit, terwijl dat wel één van m'n favo uitjes is normaal gesproken.
Nu ben ik momenteel ook niet lekker, vandaag grotendeels ziekgemeld, en ik ben ongesteld geworden, dus dat helpt ook niet mee. Maar ik voel me even heel zielig en lig as we speak een potje te janken in bed. Een winterslaap zou echt iets voor mij zijn.
Het is allemaal niet heel ernstig en wordt ook wel weer beter zodra de lente begint denk ik, maar ik moest het gewoon even kwijt en ben benieuwd wie hier ook last van heeft.
❤️ 7 juni 2018