Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Oud en nieuw reflectievragen

<<

Anoniem326

Bericht 09 Dec 2021 09:05

Oud en nieuw reflectievragen

Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
- Wat waren fijne momenten?
- Wat waren minder fijne momenten?
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?
- Waar ben je dankbaar voor?

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
- Welke doelen wil je bereiken?
- Waar hoop je op?
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?

Vul gerust aan!
<<

Linvi

Bericht 09 Dec 2021 09:12

Re: Oud en nieuw reflectievragen

O wauw, hier ga ik vandaag even voor zitten om in te vullen. Wel goed om even zo kritisch terug te kijken en vast vooruit te kijken.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 09:38

Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat ik niet mijn werk en gedachten ben. En dat ik meer/eerder om hulp kan vragen.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Heel goed maar ook heel rot. In de zomer liep mijn werk-emmer over en daar is toen heel goed op ingegrepen door werk en na wat rust ben ik nu alweer een tijdje back in business.
- Wat waren fijne momenten? De eerste zomervakantie met onze zoon, weekendjes weg met familie en vrienden, gesprekken met mijn manager.
- Wat waren minder fijne momenten? Dat het echt even niet meer ging maar achteraf gezien was het ook een blessing in disguise. Corona heeft me qua werk wel echt genekt, de druk was heel hoog, ik had 3 banen in 1 en alleen thuis zitten terwijl je je druk maakt en je in een vicieuze cirkel komt van negatieve gevoelens werkt voor mij heel slecht.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Ik dacht heel lang dat ik me zo voelde omdat ik mijn werk niet meer leuk vond maar het was veel meer dan dat, dus het verraste me wel dat ik me opeens zo slecht voelde maar achteraf gezien zat het er al wel een tijdje aan te komen. Geholpen: personal trainer. praten, met een psycholoog, vriend, familie, vrienden.
- Waar ben je dankbaar voor? Ik ben voor heel veel dingen dankbaar, mijn vriend, zoon, familie, vriendinnen, het leven dat ik leid.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Relaxed en energiek.
- Welke doelen wil je bereiken? Goed landen in mijn nieuwe baan en buiten werktijd mijn werk loslaten.
- Waar hoop je op? Een koophuis, haha!
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Sporten, sociale activiteiten, slapen.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Door corona is mijn sociale cirkel wat kleiner geworden en dat bevalt me eigenlijk prima. Tijd doorbrengen met de mensen die het dichtst bij staan. Al mis ik het wel echt om met een grote groep vrienden/kennissen naar een festival te gaan maar dat komt ook wel weer.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 09:50

Wat rot dat je zo een mindere periode hebt gehad Harrison. Maar het klinkt alsof je er met de juiste hulp goed uitgekomen bent. Knap van je! Succes met je nieuwe baan!

Ik ga hier vandaag even over nadenken.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 10:04

Wat een heftige periode Harri. Fijn dat het nu beter gaat! Hopelijk kun je je grenzen blijven bewaken in je nieuwe baan! Succes!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 10:07

Ja, ik had natuurlijk liever niet gehad dat het gebeurd was maar achteraf gezien was het wel echt een goede les. Ik hoop ook dat ik mijn grenzen kan blijven bewaken inderdaad, dank je!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Dec 2021 10:33

Oud (2021)
Dat ik meer kan (bereiken) dan ik soms denk en dat ik er mag zijn, dat ik blij met mezelf mag zijn en goed voor mezelf moet zorgen. Dit heb ik ook vastgelegd in een tattoo waar ik heel blij mee ben.
De eerste tien maanden goed. Ik begon met een nieuwe baan en viel twintig kilo af, ik zat in een fijne flow ondanks alle coronaperikelen en daardoor wel veel slapeloze nachten en stress. Sinds eind oktober voel ik me afschuwelijk door continue pijn die maar niet over gaat en waar ik inmiddels volledig wanhopig door ben.
Heel egocentrisch, maar mijn meest gelukzalige moment had ik toen ik in m'n eentje twee nachtjes weg was. Ik voelde me even zo vrij en was lekker in m'n oude stadje en op het strand aan het genieten. Heerlijk was dat! Maar verder ook alle fijne gezinsmomenten en de borrels met vrienden die na de lockdown weer mogelijk waren.
Zo'n beetje alle momenten sinds eind oktober. Pijn, pijn, pijn. En het lukt maar matig om daar afleiding van te zoeken. En steeds het besef dat het voorlopig ook niet voorbij is. M'n vriend zit inmiddels ook al een maand in de ziektewet, hij is overspannen, dus we zitten echt in een mindere periode samen. Maar toch proberen we er thuis wel het beste van te maken samen.
Wat mij de laatste zes weken goed heeft geholpen zijn de vele appjes, kaartjes, bossen bloemen etc. die ik ontving, dat gaf veel steun.
Mijn fantastische dochter die me zo vaak verrast en mijn huidige vriendenkring waar ik blij mee ben. Oh en niet te vergeten het feit dat ik per januari een vaste aanstelling krijg.

Nieuw (2022)
Zonder pijn in elk geval, ik hoop eigenlijk dat ik geopereerd kan worden en dat de pijn daardoor weggaat. Verder hoop ik de positieve flow van eerder dit jaar terug te vinden en beter te gaan slapen.
Beter slapen, lekker bezig blijven op het werk, een goede basisschoolmoeder ( :shock: ) worden.
- Waar hoop je op?
Een jaar zonder al te veel maatregelen en zorgen.
In m'n eentje weg en misschien wel iets van muziekles nemen als m'n dochter naar school gaat.
Mijn gezin en vrienden.
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Dec 2021 10:36

Harri, wat jammer dat het wat minder ging dit jaar! Jij komt altijd zo positief en gelukkig over, dus ik had geen idee! Fijn dat je nu meer rust hebt gevonden. Ik hoop dat je nieuwe baan je veel positieve energie gaat opleveren. Ben trouwens nog steeds benieuwd wat je gaat doen, maar dat hoor ik nog wel een keer. :)
❤️ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 10:39

Zo heftig die pijn Bliss, ik hoop dat je snel verlichting vindt.

Ja snap dat je geen idee had! Het gekke is dat ik buiten werk om ook helemaal niet ongelukkig was en ook nog gewoon positief maar ik kon werk niet meer loslaten, lag hele nachten wakker en geen slaap is niet echt goed voor je haha. Nouja het is een lang verhaal en een combinatie van allerlei factoren.

Ik stuur je wel even een dm :).
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 10:49

Oh Bliss ik heb zo met je te doen. Ik hoop echt dat de injectie snel iets gaat doen of er andere acties ondernomen kunnen worden.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 10:51

Oud (2021)
Inzichten over hoe mijn jeugd van invloed is op hoe ik met mijn dochter omga. En dan vooral wat ik wel en niet wil voor haar.
En ik heb ingezien dat ik andere mensen niet kan veranderen en frustreer me hier ook veel minder over. Ik accepteer dingen beter en waardeer wat er wel is.

Van alles wat. Over de hele linie moe door slaaptekort. Ik heb me op momenten heel erg eenzaam gevoed. Tegelijkertijd voel ik me met mijn vriend en dochter heel rijk en gelukkig en heb ik op mijn werk mijn draai gevonden.

Veel momenten met mijn vriend en dochter. Mijn meisje ontwikkelt als een malle en verrast ons iedere dag met nieuwe vaardigheden of woordjes.
Ook vond ik de afgelopen Sinterklaas bijzonder omdat dat het eerste moment was dat we met ons hele gezin en partners en kinderen bij elkaar waren. Heel speciaal.

Ik heb me om verschillende redenen heel eenzaam gevoeld. Niet begrepen en niet gezien. Ook heb ik het afgelopen jaar nog veel last gehad van mijn migraine helaas.
Het thuiswerken was qua werk voor mij een redding. Op kantoor zat ik in een enorme kantoortuin waar ik niet gelukkig was. Thuis kon ik me echt focussen op het werk en merkte ik steeds meer dat ik het leuk vind en er goed in ben. Ik heb zelf onverwacht promotie gekregen en voel me steeds meer op mijn plek. Mede dankzij mijn ontzettend fijne leidinggevende die ondanks dat ik haar praktisch alleen digitaal ken dit allemaal doorzag.

Ik ben vooral dankbaar dat we in deze zorgelijke tijd toch een vrij zorgeloos bestaan kunnen hebben.

Nieuw (2022)
Ontspannen en hopelijk minder vermoeid.
Ik wil goed worden in mijn nieuwe functie en een ontspannen moeder zijn voor mijn dochter.
- Waar hoop je op?
Meer bewegingsvrijheid. Ik wil heel graag weer wat kleine reizen maken naar Engeland om daar vrienden op te zoeken.
Activiteiten buiten huis. Het maakt niet uit wat. Ondanks dat we het echt goed hebben thuis, mis ik het enorm om ergens heen te gaan. Nu mijn werk ook thuis is breng ik echt teveel tijd binnen deze muren door.
Meer tijd doorbrengen met vrienden en dan vooral zonder vriend en of dochter. Ik doe dat echt te weinig. En ook tijd voor mezelf. Ik heb voor mijn verjaardag een hotelbon gehad van mijn vriend. Die moet ik maar eens gaan inzetten!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Dec 2021 11:05

Oud (2021)
Dat als ik intune op mijn gevoel en mezelf de ruimte geef dat te volgen, daar goede keuzes uit voortkomen. We hebben gekozen voor een nieuwe woonplaats waar we ons heel prettig voelen en ik heb een nieuwe baan waar ik heel blij mee ben.

Wisselend. Van heel blij met de twee bovenstaande veranderingen tot verdrietig en wanhopig omdat mijn lijf niet wilde. In januari kreeg ik een flinke longontsteking met vrij lange nasleep en gekneusde ribben van het hoesten, en sinds augustus heb ik een enorme toename in migraine (10 aanvallen per maand, soms van meerdere dagen) waardoor ik in de medische molen zit en wat niet zo lekker samen ging met de start van mijn nieuwe baan. Deze week is er een goedaardige en nog kleine tumor mijn hoofd ontdekt, dat zorgt ook wel voor de nodige opschudding ook al zijn we er heel optijd bij en hoeft het nog jarenlang niet voor klachten te zorgen. Ook heeft een jong iemand in mijn naaste kring een vreselijke diagnose gekregen met weinig perspectief. Dat hakt er zo in de laatste maanden van het jaar enorm in allemaal.

De klusweekenden in ons nieuwe huis met mijn man en met vrienden, de weekenden waarin we met ons gezin onze nieuwe omgeving gingen verkennen, een weekendje weg met mijn man, glamping bij de boer met z'n vijven, en om te zien hoe mijn oudste dochter zo opbloeit op haar nieuwe school.

Zie bovenstaand.

Het vertrouwen in mezelf om stappen te zetten op werkgebied.

Voor mijn man en drie kinderen waar het goed mee gaat, voor mijn ouders die nog fit zijn en voor ons klaarstaan, voor een aantal bijzondere vriendschappen die weer verdieping hebben gekregen.

Nieuw (2022)
Weer fit en sprankelend.

Groeien in mijn nieuwe baan. Me fitter voelen.

- Waar hoop je op?
Dat het plekje in mijn hoofd niet groeit en dat alle mensen die mij lief zijn verder gezond blijven.

Wandelen, plannen maken met vrienden, dansen.

Ik hoop dat er eindelijk meer vrijheid komt om vrienden en familie op regelmatiger basis te zien.

Niet quoten graag, de medische info wil ik weer weghalen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 11:13

HollyGolightly schreef:Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat ik me zoveel beter ben gaan voelen na een goede therapie. Het word me soms duidelijk door heel normale situaties of momenten tussen mijn vriend en mij die ik eerder als veel bedreigende zou hebben ervaren.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Over het algemeen heel erg goed! Ik voel me echt gelukkig.
- Wat waren fijne momenten? Het gekneuter met mijn kinderen. Vooral mijn oudste is zo creatief en ik kan zoveel van haar leren!
- Wat waren minder fijne momenten? Mijn oudste dochter ging in de zomervakantie door een soort puberteit-achtige fase. Alles was moeilijk, ze kon 's avonds nooit slapen en het was gewoon niet zo leuk allemaal. Het confronteerde mij heel erg met frustraties die ik sowieso al veel ervaar door haar karakter (die niks te maken hebben met haar maar meer met triggers voor mij vanuit mijn jeugd).
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?Het verrast me soms hoe waardevolle uitspraken soms uit heel onverwachte hoek kunnen komen.
- Waar ben je dankbaar voor? Ik voel me heel dankbaar dat ik een gezin heb waarin ik leef en mensen om me heen heb waar we bij terecht kunnen❤️.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Ik zou me graag veel nuttiger willen voelen. Dit wil ik realiseren door te werken.
- Welke doelen wil je bereiken? Ik wil een baan vinden.
- Waar hoop je op? Ik hoop dat ik werk kan vinden waarin ik niet zo erg geconfronteerd word met onzekerheden en waarin ik mijn kwaliteiten kan ontdekken en ontwikkelen.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Vooral veel leuke dingen zonder de kinderen. Ik heb de afgelopen 8 jaar heel erg in het teken van de kinderen geleefd en wil nu wat meer voor mezelf gaan doen.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Met familieleden die ik weinig zie door de reisafstand.

Vul gerust aan!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 11:16

Jeetje Teun wat heftig. Jullie hebben ook echt een pittig jaar gehad. Ik zal verder niet teveel over de inhoud zeggen maar ik hoop met je mee!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 11:25

Poeh Teun, enorm heftig inderdaad! Hopelijk komt er snel een verbetering in al die migraineaanvallen! Afschuwelijk lijkt me dat!

Voor jou hoop ik dat ook enorm Bliss! Al die pijn in je nek en schouders, zó beperkend in alles wat je doet! Hopelijk komt er snel iets dat de pijn minder maakt!
<<

Anoniem326

Bericht 09 Dec 2021 12:54

Wat een mooie maar ook verdrietige antwoorden. Waardevol om te lezen. In een jaar gebeurt er toch veel. Ook al gebeurde er weinig.

Wat heftig dat jullie te kampen hebben met gezondheidsproblemen. Dat werkt natuurlijk door op alle facetten van je leven en geeft ook veel zorgen. Ik hoop dat er snel verbetering optreedt.

Harri, dat lijkt me erg confronterend en moeilijk. Herkenbaar het stukje dat je alleen thuiszit met negatieve gedachtes en een enorme werkdruk. Knap, dat je zo snel en goed een draai hebt kunnen maken.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Dec 2021 13:04

Olíve schreef:
HollyGolightly schreef:Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat je best doen, wordt gezien en wordt gewaardeerd. En tegelijkertijd dat je ook niet meer kunt dan je best doen.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Heel afwisselend. Dankbaar en blij met mijn kinderen. Dankbaar en blij met familie en vriendschappen heel nabij. Maar ook onzeker, onrustig en overvraagd. Door werk en de situatie met mijn ex. Het lukte me wel om negatieve gevoelens los te laten en te kijken naar wat er goed gaat, maar het vasthouden van positieve gevoelens en vertrouwen lukte minder goed.
- Wat waren fijne momenten? De momenten met mijn kinderen. Ze groot zien worden. De manier waarop ze zich ontwikkelen. Alle knuffels en het samenzijn. Het zijn echt mijn zonnetjes.
- Wat waren minder fijne momenten? Gedoe met mijn ex. Dat leidt tot heel veel spanning, verdriet, angst en soms wanhoop. En continue onzekerheid/imposter syndrome op werk.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?hoe anderen ook worstelen met dezelfde soort gevoelens. De opluchting om het daar samen over te hebben.
- Waar ben je dankbaar voor? Mijn kinderen, wat een geluk dat zij er zijn. Mijn familie en vriendschappen. Ik ben niet alleen en voel me ook niet alleen.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Rustiger, minder onzeker. Meer vertrouwen in mezelf en de toekomst.
- Welke doelen wil je bereiken? Een nieuw huis zou fijn zijn. Ik streef ook naar nog een stap verder in mijn werk
- Waar hoop je op? Ik hoop dat het goed gaat met mijn kinderen en dat ik en zij zich fijn voelen. Ik hoop heel erg dat situatie met ex in ieder geval niet slechter wordt.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Veel met mijn kinderen ondernemen, buiten zijn, beter slapen
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Kinderen en vriendinnen.

Vul gerust aan!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 13:21

Ja herkenbaar HGL. Ik denk vaak joh ik moet niet zeuren, dat is op zich ook zo, maar het lucht zo op om je hart te luchten en er met gelijkgestemden af en toe over te praten. Dan voelt het al veel lichter.
En ook van de kinderen, in mijn geval dan één, wat een geluk. Hij is zo blij, doet het zo goed, ik kan er echt om huilen als ik er aan denk hoe gezegend we met hem zijn. Iedereen om ons heen is ook zo gek op hem, zo mooi om te zien dat je dat geluk deelt.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Dec 2021 13:32

Ja precies dat. Het voelt al veel lichter. Tegelijkertijd vind ik het wel verontrustend dat vriendinnen dit ook ervaren. Ik zie en merk het niet. De continue stroom aan negatieve gedachtes. Als je gebeld of gemaild wordt, dat je dan in een mini paniekstand gaat van ojee, ben ik iets vergeten, heb ik iets verkeerd gedaan. Het gevoel hebben dat je een keer iets helemaal verkeerd doet, waardoor aan het licht komt dat je eigenlijk toch niets kan. Het continue gevoel altijd wel ergens tekort te schieten. Te weinig onverdeelde aandacht voor je kinderen, niet attent of betrokken genoeg zijn in vriendschappen. Etc. etc. Nu lijkt het misschien of ik tegen een burn-out aanzit. Dat is niet zo. Ik heb dit al heel mijn leven. Ik ben me nu alleen steeds meer bewust van de grote hoeveelheid negatieve en angstige gedachtes die dagelijks voorbijkomen. En ik weet nu dat ik hier niet alleen in ben.

En ja kinderen. Wat een groot geluk. En dat plaatst alles in perspectief. Ik wil hen vooral meegeven dat ze goed zijn zoals ze zijn. Meer dan je best kan je niet doen. En iedereen maakt fouten. Dat maakt je alleen maar mens.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 13:35

Ohh ja nou echt precies dat. Ik had op een gegeven moment als het geluidje van mijn mail afging al een soort paniekaanval. Goed, ik kan hier nog veel over zeggen maar daar gaat dit topic niet over :).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Dec 2021 16:27

Oh shit ik heb alleen Oud gedaan, moet Nieuw ook doen nog. Oké nog even bezig. 😅
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Dec 2021 16:34

*
Laatst gewijzigd door Marin op 11 Dec 2021 07:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Dec 2021 16:41

Jeetje mina wat heftig, Marin!
Ik gun jou een veel fijner 2022..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem323

Bericht 09 Dec 2021 16:46

@Marin :hug:

De rest lees ik vanavond, kwam onderaan de pagina uit. Moet nu eerst koken.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2021 16:50

Wat verdrietig Marin maar dapper dat je het hebt opgeschreven. Wat ik van jou lees is dat je de laatste tijd wel echt goed probeert om af en toe aan jezelf te denken.
Volgende

Terug naar Persoonlijk