Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zelfontplooiing

<<

Maple

Kletskop

Bericht 02 Mrt 2024 11:34

Zelfontplooiing

Op welke manier ben jij bezig met zelfontplooiing?
Dat kan op allerlei gebieden zijn: werk, studie, hobby gerelateerd, maar ook op persoonlijk vlak, de betere versie van jezelf worden.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Mrt 2024 12:34

Re: Zelfontplooiing

Op werk heb ik heel veel ontwikkeling doorgemaakt en blijf ik me ontwikkelen. Daar zit nog best een behoorlijke leercurve in. Hobby’s en interesses heb ik ter ontspanning. Daar hoeft voor mij geen leercurve in te zitten. En uiteindelijk probeer ik van de lessen in het leven te leren, dus te reflecteren op wat er in mijn leven gebeurt, hoe ik me daarbij voel en wat ik daarmee kan of niet kan.
<<

Maple

Kletskop

Bericht 02 Mrt 2024 19:20

Ik heb dit topic even snel geopend, maar even wat toelichting: Ik ben er namelijk zelf van overtuigd dat je je leven lang kunt leren, en ik heb dat eerlijk gezegd ook wel een beetje nodig om mezelf gefocust, gelukkig en uit een sleur te houden. Dat kan natuurlijk op werkgebied zijn, maar ik vind het vooral leuk om dingen te leren waar ik juist in mijn vrije tijd wat mee kan, of die me bepaalde inzichten in mezelf geven. De afgelopen jaren is dat er allemaal een beetje bij in geschoten en heb ik mezelf vooral op plek 2 gezet, gezien de situatie van de afgelopen jaren. Maar nu alles open ligt, wil ik wep cht van de gelegenheid gebruik maken om lekker in mezelf te gaan investeren.

Ik zal hem zelf ook even invullen:

Op werkgebied wil ik over een tijdje een niveau 4-opleiding gaan volgen. En misschien van daaruit een andere opleiding, maar wat en hoe weet ik nog niet zeker.
Ik denk er ook aan om een cursus 'ervaringsdeskundige' te gaan volgen, maar daar twijfel ik nog over omdat ik niet zo goed weet wat ik er daarna mee kan en wil.

Qua hobby heb ik een paar jaar terug een basiscursus fotografie gevolgd. Dat was heel interessant en ik zou best meer de verdieping in willen. Ik zit nu te denken aan landschapsfotografie of nachtfotografie.
Ook lijkt het me leuk om iets anders creatiefs te leren, maar ook daar ben ik nog niet helemaal uit. Handlettering lijkt me echt heel tof om te kunnen.

Op persoonlijk vlak heb ik een tijd terug een familieopstelling gedaan, dat vond ik heel interessant. Ik heb hiervan een aantal inzichten gekregen, hoe het kan dat bepaalde dingen me zo triggeren en wat daaraan ten grondslag ligt.
Ik wil over een tijdje bijvoorbeeld ook een ademsessie gaan doen, om te leren hoe je je ademhaling kunt inzetten om spanningen in m'n lichaam los te laten.

En ik heb me voorgenomen om elk jaar een keertje een in mijn eentje een paar dagen weg te gaan. Ik merk dat het me echt een enorme boost geeft om een paar dagen lang op mezelf aangewezen te zijn. En daarnaast ook super ontspannend om alleen maar datgene te doen waar je zélf blij van wordt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Mrt 2024 20:51

Maple wat een toffe dingen.

Ik heb mezelf in de laatste jaren helemaal ongeschoold. Ik wil nog wel de opleiding opleidingskunde gaan doen maar dat is voornamelijk om het papiertje te hebben bij de functie die ik uitvoer.

Daarnaast wil ik heel graag nog een keer de opleiding tot kerntalentenanalist gaan doen. Blijven leren is echt een vereiste voor mij. Ik heb bijvoorbeeld ook een cursus PowerPoint gedaan wat heel suf lijkt maar echt zoveel toegevoegde waarde heeft gegeven.
2015 💙
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Mrt 2024 08:57

Ik vind het lastig om hier echt goed antwoord op te geven. Op dit moment ligt eigenlijk weer alles open, op werk gebied. Ik weet ook niet zo goed wat ik zou willen. Behalve dat ik wel weer echt plezier en misschien zelfs passie wil voelen voor het werk wat ik doe. En hopelijk krijg ik dan nog mogelijkheden om een opleiding of cursus te volgen wat past bij mijn werk. Dat is er nu helaas niet van gekomen en dat vind ik best jammer.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mrt 2024 19:37

Ik ben hier veel meebezig, zowel op persoonlijk vlak, thuis als op het werk.

Ik ga binnenkort een cursus veerkracht volgen bijvoorbeeld.

Verder luister ik veel podcast om mij te inspireren qua kennis/ervaringen en ik test heel veel nieuwe dingen uit thuis.

Ik heb pas een cursus interieurontwerper gedaan en een cursus mbt bedrijf starten.

Op het werk test ik ook veel en daag ik mezelf uit. Binnenkort ga ik daar zelf een workshop geven, lekker uit mijn comfortzone, maar ik wil daar echt in oefenen.

Terug naar Persoonlijk