Ik zal maar beginnen dan! Ik denk dat iedereen in meer of mindere mate gevoelig is voor de mening van anderen. Ik merk dat als iemand een directe opmerking maakt over het een of ander, dat ik daar goed op kan inspringen en kan uitleggen dat iemand's visie persoonlijk is en wellicht niet voor iedereen geldt, en dat ik daar dus anders over denk. Dan zie je dat mensen gewoon een mening vormen uit hun eigen referentiekader, en misschien nog niet eens nagedacht hadden over andere mogelijkheden of opties, en dat ze hun mening proberen op te leggen uit gewoonte en niet uit gemeenheid.
Wat ik vervelend vind is als er achter mijn rug gepraat wordt over mij, want dan kun je er niks aan doen, maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.
Ik vind het belangrijk om er leuk uit te zien naar mijn eigen standaard, ik vind bepaalde merken ook fijn, maar ik heb dus bijvoorbeeld niets met bepaalde merken die als 'chique' bekend staan. Ik houd van mooie auto's, maar ik kijk daarbij naar vermogen en ben juist altijd meer fan van de 'underdogs', waarvan je niet meteen verwacht dat ze snel zijn. Ook al zijn er prachtige BMW's met een geweldig vermogen, ik kan me dus niet voorstellen dat ik daar ooit voor zou kiezen, gewoon vanwege het imago dat erbij hoort (komt wellicht uit mijn jeugd, toen was het alleen 'cool' om BMW te rijden). Net zoals dat vroeger iedereen een scooter wilde, dus die hoefde ik niet, en ik reed op zo'n oude brommer. Op mijn werk werd me wel eens verteld dat ik in mijn positie toch wel een duur horloge zou moeten kopen, dat hoort erbij. Wat?! Van zo'n dingen word ik enorm recalcitrant...
Ik merk gewoon dat hoe meer dingen van mij verwacht worden, hoe meer ik er tegenaan probeer te schoppen. En dat ik het liefst 'onder mijn stand' leef, en vooral niet streef naar een groter huis of mooiere auto 'omdat dat erbij hoort'. Snel tevreden wat dat betreft, denk ik. En echt niet van plan om mijn hele leven te werken voor een huis waar ik al in woon.
Nou, schijt aan alles dus, als ik 't zo schrijf

Maar dat valt ook wel weer mee hoor.
Tabbie, ja, het gedrag van mijn kind vind ik wel belangrijk inderdaad! Maar misschien heb ik daar over een jaar, als ik wat langer gewend ben aan moeder zijn, ontertussen ook wel schijt aan