Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Is er interesse om te kletsen over dromen ?

<<

Tess_droom

Noob

Bericht 09 Mei 2023 19:03

Is er interesse om te kletsen over dromen ?

Ik vind dat heel erg interessant en mysterieus en raar tegelijkertijd.

Lijkt me leuk om elkaar erover te vertellen of iets dergelijks.

Groetjes Tess
.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Mei 2023 20:15

Re: Is er interesse om te kletsen over dromen ?

Ik heb al jaren een regelmatig terugkerende droom. Ik ben vlakbij huis en ik zie een vliegtuig neerstorten. Ik probeer 112 te bellen maar dat lukt me nooit. Ik probeer erheen te rennen maar ik kan nauwelijks vooruit komen.

Ik heb geen flauw idee wat de betekenis kan zijn van deze droom. Ik heb geen vliegangst. In mijn droom ervaar ik altijd heel veel frustratie omdat het me niet lukt om 112 te bellen en om vooruit te komen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Mei 2023 20:23

Leuk! Ik zoek weleens de betekenis van dromen of van symbolen uit mijn droom op als ze indruk hebben gemaakt.

Zo heb ik een tijd een terugkerende droom gehad dat ik naar het vliegveld ging en er dan achter kwam dat ik mijn paspoort of iets anders belangrijks vergeten was. Ik moest dan weer terug en moet dan haasten om de vlucht te halen. Ik weet altijd wakker op het moment dat ik het vliegtuig dreig te missen. Ik droomde het ook weleens over een trein of een boot.

@ lady, kan jouw droom niet met je werk te maken hebben? Dat je ziet wat er moet gebeuren maar dat je niet altijd de controle hebt over de uitkomst?

Mijn droom heeft denk ik ook te maken met tijdsdruk, verantwoordelijkheid en controle.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mei 2023 20:41

Dat 112 willen/moeten bellen in dromen en dat het niet lukt heb ik ook regelmatig. Inderdaad veel frustratie en paniek dan in m’n droom en dat is dan het punt dat ik wakker word.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Mei 2023 20:44

Interessant onderwerp!

Ik droom ook regelmatig over dat ik 112 moet bellen, maar het me niet lukt! Ik weet dan opeens niet meer hoe m’n telefoon werkt ofzo. Ik blijf dan gefrustreerd eindeloos proberen te bellen, totdat ik dus wakker word. Het gebeurt ook vaak genoeg dat ik dan ook echt m’n telefoon in m’n hand heb… Ben bang dat ik nog eens in m’n slaap 112 ga bellen.

Ik heb 2 dromen die vroeger vaak terugkwamen en nu nog steeds héél af en toe:
-ik zit in een vierkante kamer met maar 1 deur. Elke keer als ik loop, kantelt de kubus zeg maar en zit de deur opeens ergens anders. Eindeloos ben ik dan bezig om bij de uitgang te komen…
-bij een andere droom rij ik met de auto over een brug die opeens opengaat. Ik val uit de kofferbak zo het water in. Wanneer ik op de kant klim, zit ik op een soort dijkje en zit er aan de andere kant weer water. Om zo vervolgens eindeloos dijkje-water-dijkje-water-dijkje etc. te klimmen/zwemmen…

Ik zie dus wel een overkoepelend thema zeg maar 😅
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 09 Mei 2023 21:23

Ik droom heel erg veel en hoewel ik het vaak angstig vind is het ook een hobby van me om ze op te schrijven. Ik ben daar niet zo goed in en in de toekomst wil ik via het stap budget een cursus schrijven gaan doen en mijn nederlands schrijven beter maken!!

Dit klink heel erg herkenbaar over dat 112 bellen. Ik droom vaak dat ze ons huis binnen willen vallen. Of er zijn inbrekers, soms stort het huis aan 1 kant in, enge mannen willen binnen komen die ons iets aan willen doen, en heel vaak wordt onze onderverdieping leeg gehaalt door dieven. Ik zie dit dan in mijn droom boven door de slaapkamer raam of vie de deurbel met camera. Ik ben dan doodsbang en wil 112 bellen. Vaak lukt het dan niet om 112 in te toetsen in mijn telefoon en verschijnen er rare cijfers. De knopjes zijn niet in te drukken of zitten vast er is altijd wel iets en dat is mega frustrerend. Soms lukt het me wel om 112 te bellen maar dan nemen ze mij niet serieus en zeggen ze dat het onzin is. Die mensen lijken mij dan te kennen en ze laten dan duidelijk merken dat ze last van mij hebben omdat ik zo vaak bel. Ze zeggen gewoon keihard nee tegen mij en willen niet komen. Soms gaat de droom dan over in een regelrechte nachtmerrie en komen de mannen boven om ons te vermoorden of ze nemen alles mee zonder dat ze tegen gehouden worden. Heel erg akelig vind ik deze dromen. Hij is op zich wel terug kerend maar niet structureel. Dat 112 bellen wil ik wel heel vaak ook in andere dromen en dan hetzelfde verhaal dat ik niet serieus genomen wordt.

Nou heb ik als kind ook wel echt iets meegemaakt met 112 bellen. Het was dringend en spoed en heel heftig en ze moesten meteen komen. Ik was een jaartje of 10/11. Maar het duurde mega lang voordat ze kwamen. Ondertussen allemaal mensen voor de deur die dit op hadden gevangen door " een soort van zendbak?? " in ieder geval iets van vroeger. Toen moest ik in paniek dus nog een keer bellen waar ze bleven en toen waren ze er zo..
Ik denk dat hier deze droom wel uit voort gekomen is!
.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Mei 2023 21:48

Ik vind het super interessant!
Wat grappig dat er zoveel mensen over 112 bellen dromen.
Ik heb hooguit 4x in mijn leven gemerkt dat ik heb gedroomd, ik onthoud dus helemaal niks en dat vind ik wel jammer.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Mei 2023 22:25

Alexis schreef:Ik vind het super interessant!
Wat grappig dat er zoveel mensen over 112 bellen dromen.
Ik heb hooguit 4x in mijn leven gemerkt dat ik heb gedroomd, ik onthoud dus helemaal niks en dat vind ik wel jammer.

Wow echt? Ik droom vaak wel vier verschillende dingen per nacht joh, doodvermoeiend! Als ik net wakker ben weet ik het nog, maar daarna verdwijnt het snel naar de achtergrond. In elk geval zijn het altijd de raarste dingen.

Ik heb één droom die vaak terugkeert, en dat is dat ik op vakantie ga en er op de plek van bestemming achter kom dat ik bijna alle belangrijke spullen ben vergeten. Ik heb dan een heel naar gevoel daarna. Geen idee wat dit zou kunnen betekenen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mei 2023 23:07

Ik vind het een heel interessant onderwerp.
Als ik mijn droom onthouden heb, schrijf ik hem ook op.

Afgelopen nacht heb ik heel intens gedroomd. Ik kon ook voelen en proeven in die droom.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Mei 2023 23:19

Bliss, ik vind dat bij jou wel passend bij je neiging tot controle willen houden. 😊

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Mei 2023 23:30

Lady schreef:Bliss, ik vind dat bij jou wel passend bij je neiging tot controle willen houden. 😊

Ja dat klinkt wel logisch op zich. Heb het ooit weleens geprobeerd op te zoeken, maar volgens mij kon ik het niet helemaal vinden.
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 10 Mei 2023 07:07

Nou ik heb weer de raarste dingen gedroomd. Ik zag twee collega's stiekem hand in hand in de stad lopen. Dit komt omdat ik zelf had bedacht dat die wel goed bij elkaar zouden passen. 😆
En even later deed ik met allerlei oude bekenden de polonaise op "Liever te dik in de kist". 🤔
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 10 Mei 2023 07:37

Oh waar dat lied vandaan komt weet ik alweer, ik zag gisteravond voor het slapen nog een filmpje met dat nummer op TikTok voorbijkomen. Ik droom heel vaak over elementen die overdag zijn langsgekomen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 10 Mei 2023 07:50

Ik droom ook vaak en heel levendig.
Ik heb twee terugkerende dromen, eentje dat ik op m'n werk moet verschijnen en te laat ga zijn. Vervolgens gaat alles mis, m'n auto kan alleen maar achteruit rijden, alle wegen zijn afgezet en als ik probeer te bellen werkt dat ook niet. De telefoon doet het niet of ik krijg hem niet aan de praat. Super frusterend.

De andere gaat over een heeeeeel groot huis /hotel met veel veel kamers. Waar ik altijd in verdwaal maar ik weet inmiddels veel beter de weg, omdat ik dat dus regelmatig droom. Ik kom dan uiteindelijk uit in het conservatorium in Maastricht bovenin, tenminste daar lijkt het op. Super wazig.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Mei 2023 08:25

Ik had ook heel gek gedroomd. Mijn ouders hadden in mijn droom een (event)ruimte om te verhuren en er kwamen klanten dat bezichtigen en kijken of het wat was voor hun event.

Vanuit mijn ervaring kende ik alleen veel betere opties dus ging ik die mensen allemaal dingen adviseren die ik in real life ook weet, over geschikte eventlocaties. Daar waren ze heel blij mee. Maar dus niet echt goed als verkooppraatje voor de ruimte van mijn ouders 😂.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

ChiQ

Bericht 10 Mei 2023 09:57

Ik vind mijn dromen doodeng. Ze zijn voorspellend dus ik ben altijd enorm in paniek als ik slecht droom.

Vlak voor mijn oom een kankerdiagnose kreeg, zag ik mijn moeder (dus zijn zusje). Mijn moeder was toen al overleden. Mijn nicht was ook in de droom en mijn moeder zei toen: ik ga naast D zitten (D is mijn nicht) want ze zal een moeilijke tijd ingaan, net als jij.. toen wist ik dat een van haar ouders ziek zou worden. En toen bleek mijn oom ziek.

Vlak voor de oma van mijn man overleed droomde ik dat haar huis in de fik stond.. en hoe ik ook probeerde, hoe ik ook de brandweer probeerde te bellen, niemand kwam. Ik schrok toen wakker en wist dat oma zou komen te overlijden. Een week later gebeurde dat ook.

Verder heb ik terugkerende dromen over water. Wild water, stormachtig.. hoge golven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Mei 2023 10:04

Ik droom helemaal niet zo heftig, vind het wel bijzonder om te lezen waar jullie allemaal over dromen zeg!
Ik droom heel veel over mensen die ik ken en over plaatsen. Past ook wel bij mij denk ik. En ik ben wel heel goed geworden in terug naar m'n droom gaan. Dat heb ik mezelf aangeleerd om snel weer in slaap te vallen bij al die nachtelijke escapades van de kinderen. Terwijl ik dan een bed verschoon bijv probeer ik niet actief te gaan denken maar een beetje half in die droom te blijven, dat beeld voor me te blijven zien, en dan terug in bed probeer ik dat beeld ook weer voor me te zien en zo val ik weer snel in slaap in die droom.
Let's discover the world together.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Mei 2023 11:02

Wat leuk om te lezen. En die van 112, dat heb ik nog nooit gedroomd. Ik droom veel en heb vooral veel nare en rare dromen. Bijna nooit iets leuks. Terugkerende dromen over opnieuw eindexamen doen en niks weten, tanden verliezen, water/zwembaden, wc's, te laat komen en maar niet kunnen vertrekken, achtervolgt worden. Laatst droomde ik zelfs dat iemand me achterna zat en wilde vermoorden. Gelukkig wist ik de politie te bellen (dus toch 112) en werd de moordenaar opgepakt. Ik heb wel zo'n 5 dromen per nacht, maar vergeet de meeste dromen weer.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Mei 2023 10:39

Ik onthoud mn dromen zelden, soms als ik net wakker ben weet ik het nog, maar kan het al heel snel niet meer reproduceren. Ik heb wel relatief vaak dat het zich afspeelt in of rond mn ouderlijk huis. En kan soms wel flarden herkennen van dingen die spelen op werk of verhalen die ik heb gehoord oid en dat dan allemaal door elkaar gemixt in een heel onlogisch verhaal, dus dat vind ik vaak wel grappig.

Ik heb wel ook regelmatig dat ik droom over iets waar ik zelf helemaal geen rol in speel. Is dus meer alsof ik dan in mn droom een film aan het kijken ben. Herkennen mensen dat?
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Mei 2023 11:52

Hee wat interessant dit topic. Ergens wel fijn dat ik niet de enige ben met absurde dromen, ik droom echt heel vaak heel echt en levendig. Vaak heb ik 's ochtends dan ook even nodig om me te realiseren dat het niet echt was. Volgens mijn man ben ik tijdens hele heftige dromen ontzettend onrustig en ik zweet me dan een ongeluk, word 's ochtends kletsnat wakker. Heel vervelend. Vannacht heb ik bijvoorbeeld gedroomd over een meisje dat zichzelf steeds probeerde te verdrinken en ik redde haar daarvan. Ook had ik een relatie met een man die ik zeker al 20 jaar niet gezien heb, ik snap echt niet hoe zo iemand dan ineens mijn dromen binnen komt vallen. Ik droomde nog veel meer vannacht, maar het was zo raar en onsamenhangend dat ik het niet eens allemaal kan vertellen. Wordt sowieso een heel gek verhaal haha!
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Mei 2023 21:26

Ik vind het ook altijd leuk om uit te zoeken wat voor betekenis een bepaalde droom nou kan hebben.
Wat lijken me de dromen waarin iemand hulp nodig heeft, maar je diegene niet kan helpen zo akelig.

Een droom die mij bij is gebleven is er een van een vriend die een week eerder begraven werd. Hij was verongelukt, dus overlijden kwam heel onverwachts. Ik voelde me heel naar bij het idee dat ik hem niet meer ging zien/spreken en het daar ineens ophield.

In de droom zaten we met zijn tweeën aan tafel en hebben we continu naast elkaar gezeten en ook gekletst, voor mijn gevoel duurde het een hele nacht. Ik vond die droom zó fijn, het gaf me echt een beetje het gevoel dat hij er nog even was en we afscheid konden nemen.

Hij is later nog wel eens in mijn dromen voorbij gekomen en elke keer weer weet ik ze nog goed te herinneren.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 11 Mei 2023 23:03

Omdat ik het zo interresant vind ben ik mijn dromen gaan opschrijven in een blog/site.
Eigenlijk puur voor mezelf want ik kan helemaal niet goed schrijven maar ik wil hier wel een cursus voor gaan volgen!!
Nog even kijken welke ik wil gaan doen en uitzoeken. Mijn nederlands wil ik dus beter krijgen maar ik wil ook weer iets van creatief schrijven.

Ik droom echt de meest vreemde en rare dingen maar vaak wel de enge/nachtmerrie kant op en soms ook zweverig!

Leuk om dit van jullie te lezen :-)
Ik ben dus zeker niet alleen in deze rare dromen wereld.
.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 11 Mei 2023 23:23

Ik zou mijn dromen ook wel allemaal willen verklaren uiteindelijk.
Laatst gewijzigd door Tess_droom op 12 Mei 2023 07:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Mei 2023 23:35

Ik heb nog twee zeer regelmatig terugkerende dromen.

De ene is dat ik ineens weer in het afstudeerjaar van mijn studie zit en dat ik echt álles nog moet doen om af te kunnen studeren. Iedereen om mij heen is al klaar maar ik kom nergens toe. Ik ben altijd erg opgelucht wanneer ik dan wakker word en het een droom blijkt te zijn.

De andere is dat ik ineens weer single ben. Ik vind dat prima totdat ik me plots realiseer dat ik de enige single in mijn sociale kring ben en dan raak ik in paniek omdat ik niet weet hoe, of en wanneer ik weer een relatie krijg. Spreekt voor zich dat ik dan ook altijd opgelucht ben als ik wakker word 😋.

<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Mei 2023 08:49

Ik had vannacht een hele fijne. Over mijn ex (niet de vader van mijn kinderen, maar die ervoor) en over hem droom ik ook nog wel zeker 1 keer in de maand. Wat bijzonder is want ik heb hem al drie jaar niet gezien en het is al 14 jaar uit. Maar goed. Het is zit diep denk ik. Maar we gingen op reis naar Azië en moesten heel lang reizen. We zaten dicht tegen elkaar aan in de trein en ik keek naar buiten en ik voelde me heel moe, maar ik wilde tegelijkertijd niet slapen omdat ik op wilde letten zodat alles goed zou gaan, we op tijd uit zouden stappen en de spullen niet gestolen werden. En hij zei het komt wel goed, ik zorg ervoor, alles komt goed, jij kan slapen. En toen ging ik met een heel geborgen en veilig gevoel slapen. Wat een lieve droom. Ik werd heel uitgerust wakker. En ik begrijp ook best wat de droom me vertelt.
Volgende

Terug naar Persoonlijk