Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Waar komen toch al die burn outs vandaan?

<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 17:34

Waar komen toch al die burn outs vandaan?

Iedereen kent wel iemand met een burn out, of heeft er zelf eentje (of meerdere) gehad: een burn out.

Het valt me op dat mensen in mijn omgeving echt met bosjes zijn neergevallen de afgelopen 10 jaar. Misschien ligt dat aan mijn bubbeltje, maar het schijnt in onze hele maatschappij veel voor te komen de laatste jaren.

Wat is het toch dat tegenwoordig mensen het allemaal niet meer aan kunnen? Waar ligt het aan? Wat denken jullie?
<<

Max

Yipyapper

Bericht 12 Jun 2022 17:39

Re: Waar komen toch al die burn outs vandaan?

Ik denk dat door je vraagstelling er maar weinig serieuze antwoorden zullen komen op dit topic.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Jun 2022 18:08

Ik wil hier best inhoudelijk op reageren maar ik wil eerst eens weten welke kant jij op gaat met dit topic.

Wat ligt het volgens jou aan? Wat vind je zelf?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Jun 2022 18:12

Denk dat het antwoord heel simpel is. Er zijn mensen die zich beter voordoen dan anderen die zeggen veel te werken een koophuis hebben. Het perfecte sociale leven. 5x in de week kunnen sporten. Je weet wel van die mensen die zich zoals TO presenteren waardoor anderen denken dat als ze de helft doen dat het dan minderwaardig is.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 18:21

Maple schreef:Ik wil hier best inhoudelijk op reageren maar ik wil eerst eens weten welke kant jij op gaat met dit topic.

Wat ligt het volgens jou aan? Wat vind je zelf?

Welke kant het topic opgaat ligt aan de reacties die jullie geven, dat kan ik niet op voorhand voorspellen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Jun 2022 18:23

Ik neem aan dat je nu al wel weet wat je er zelf van vindt, toch? Dat je zelf al een beetje hebt bedacht wat mogelijk een oorzaak kan zijn. Daar heb je onze reacties niet voor nodig, toch?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2022 18:23

Ik denk dat de werkdruk van tegenwoordig (minder personeel beschikbaar, omgeving eist meer, meer presteren etc) een groot aandeel hierin heeft.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 18:25

Minx schreef:Denk dat het antwoord heel simpel is. Er zijn mensen die zich beter voordoen dan anderen die zeggen veel te werken een koophuis hebben. Het perfecte sociale leven. 5x in de week kunnen sporten. Je weet wel van die mensen die zich zoals TO presenteren waardoor anderen denken dat als ze de helft doen dat het dan minderwaardig is.

Maar er zijn best veel mensen met een koophuis, die veel werken, een rijk sociaal leven hebben en die veel sporten. Zo bijzonder is dat helemaal niet.

En als je het over mij hebt, ik werk nog maar 3x 9 uur, sport 3x in de week en heb meestal maar 1-2 sociale afspraken per week, dus dat lijkt me nou niet bepaald heel extreem.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 18:25

Maple schreef:Ik neem aan dat je nu al wel weet wat je er zelf van vindt, toch? Dat je zelf al een beetje hebt bedacht wat mogelijk een oorzaak kan zijn. Daar heb je onze reacties niet voor nodig, toch?

Nee, daarom heb ik juist dit topic geopend, omdat ik het niet weet en niet zo goed snap.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 18:31

Minx schreef:Denk dat het antwoord heel simpel is. Er zijn mensen die zich beter voordoen dan anderen die zeggen veel te werken een koophuis hebben. Het perfecte sociale leven. 5x in de week kunnen sporten. Je weet wel van die mensen die zich zoals TO presenteren waardoor anderen denken dat als ze de helft doen dat het dan minderwaardig is.

Maar krijgen die mensen dan een burn-out volgens jou? Of degenen die ze hiermee beïnvloeden?

Persoonlijk denk ik niet dat er 1 grote reden is voor burnouts en ik weet ook niet of ze nu meer voorkomen dan pak ‘m beet 10 jaar geleden. Wel denk ik dat het leven vandaag de dag veel van ons vraagt, zowel qua werk als privé.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2022 18:34

Ik begreep het ook niet, totdat het mijzelf overkwam. Ieder mens heeft zijn grenzen van wat je aankunt, als je daar langdurig overheen gaat dat kan je een burnout krijgen (of andere psychische klachten). En, je hebt er ook niet altijd invloed op of er over je grenzen heen wordt gegaan.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jun 2022 18:35

Heerst er wellicht nu ook minder een taboe op? Dat je het daarom ook meer en vaker hoort.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2022 18:38

Over een bore-out wil ik het best hebben. Klachten zijn nagenoeg hetzelfde maar in tegenstelling tot een burnout wordt een bore-out totaal niet serieus genomen. Zowel op de werkvloer als in de media etc... Dit terwijl ook hier een groot deel van de werknemers last van heeft.
<<

Linvi

Bericht 12 Jun 2022 18:38

Burn schreef:Heerst er wellicht nu ook minder een taboe op? Dat je het daarom ook meer en vaker hoort.

Dit denk ik ook.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 18:41

Scandic schreef:Ik begreep het ook niet, totdat het mijzelf overkwam. Ieder mens heeft zijn grenzen van wat je aankunt, als je daar langdurig overheen gaat dat kan je een burnout krijgen (of andere psychische klachten). En, je hebt er ook niet altijd invloed op of er over je grenzen heen wordt gegaan.

Waarom heb je daar geen invloed op? Die snap ik niet? Of bedoel je een kind dat te maken heeft met een ouder die hem mishandelt, of zoiets?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2022 18:42

Scandic schreef:Ik begreep het ook niet, totdat het mijzelf overkwam. Ieder mens heeft zijn grenzen van wat je aankunt, als je daar langdurig overheen gaat dat kan je een burnout krijgen (of andere psychische klachten). En, je hebt er ook niet altijd invloed op of er over je grenzen heen wordt gegaan.

Ik denk dat je het mooi verwoord zo.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 18:43

Burn schreef:Heerst er wellicht nu ook minder een taboe op? Dat je het daarom ook meer en vaker hoort.

Een taboe is er niet. Ik heb eerder het idee dat mensen er erg trots op zijn. Het lijkt een trend/modeverschijnsel te zijn.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Jun 2022 18:44

https://www.ad.nl/binnenland/vijf-reden ... ~abaf123a/

De kansen op de arbeidsmarkt zijn inmiddels wel anders maar de kans op een huis kopen is nu voor starters weer veel onmogelijker geworden
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2022 18:44

Sadie schreef:

Waarom heb je daar geen invloed op? Die snap ik niet? Of bedoel je een kind dat te maken heeft met een ouder die hem mishandelt, of zoiets?

Omdat je niet op alles wat je meemaakt in je leven invloed hebt, daarom. Denk maar aan overlijden, een overval meemaken, gepest worden, verkracht worden etc.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2022 18:52

Maar dit was er 10 jaar geleden toch ook? Alleen was je dan overspannen. Ik denk dat iedereen hiermee te maken kan krijgen, als je maar lang genoeg onder druk/stress/spanning staat.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 18:52

Minx schreef:https://www.ad.nl/binnenland/vijf-redenen-waarom-zoveel-millennials-thuiszitten-met-een-burn-out~abaf123a/

De kansen op de arbeidsmarkt zijn inmiddels wel anders maar de kans op een huis kopen is nu voor starters weer veel onmogelijker geworden

Krijg je daar een burn out van? Hebben mensen met een koophuis minder vaak een burn out dan mensen zonder koophuis (ik denk het niet?)
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 18:55

SoGood schreef:Maar dit was er 10 jaar geleden toch ook? Alleen was je dan overspannen. Ik denk dat iedereen hiermee te maken kan krijgen, als je maar lang genoeg onder druk/stress/spanning staat.

Ik heb jaren en jaren onder spanning gestaan, toch is er nooit iets gebeurd. Hoe kan dat dan? Waarom breekt de ene wel en de ander niet?

Zijn mensen fragieler geworden? Zou dit te maken kunnen hebben met de opvoeding?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Jun 2022 19:09

Sadie schreef:
SoGood schreef:Maar dit was er 10 jaar geleden toch ook? Alleen was je dan overspannen. Ik denk dat iedereen hiermee te maken kan krijgen, als je maar lang genoeg onder druk/stress/spanning staat.

Ik heb jaren en jaren onder spanning gestaan, toch is er nooit iets gebeurd. Hoe kan dat dan? Waarom breekt de ene wel en de ander niet?

Omdat jij fantastisch bent.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Jun 2022 19:10

Sadie schreef:

Zijn mensen fragieler geworden? Zou dit te maken kunnen hebben met de opvoeding?

Hoe meet je dat, dat jij jaren onder spanning hebt gestaan en dat andere mensen door minder een burn-out krijgen? Je kunt je nooit vergelijken met anderen op dit punt, je weet toch helemaal niet precies wat andere mensen hebben meegemaakt en/of voelen. Hoe zie je dit zelf?
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 19:12

Burn schreef:
Sadie schreef:Ik heb jaren en jaren onder spanning gestaan, toch is er nooit iets gebeurd. Hoe kan dat dan? Waarom breekt de ene wel en de ander niet?

Omdat jij fantastisch bent.

Ik heb het niet alleen over mezelf natuurlijk. Je hebt mensen die flink onder druk staan, aan alle kanten en alsnog geen burn out ontwikkelen, terwijl anderen het niet eens zo druk hebben en al heel snel in hun leven een burn out krijgen.

Er lijkt geen verband te bestaan tussen de druk en spanning die een persoon heeft en of iemand al dan niet burn out raakt.
Volgende

Terug naar Persoonlijk