Advies nodig ik loop vast en weet niet wat te doen
Ik ben nieuw hier en zou graag mijn verhaal willen delen, ervaringen en advies horen.
Ik zit niet lekker in mijn vel. Ik heb een relatie van 5 jaar en we hebben 2 jonge dochters in de lastige (peuter) leeftijden. Het is dan nu ook meestal niet makkelijk thuis. Ik ben zelf hele dagen thuis, heb een eigen bedrijfje maar dit doe ik vanuit huis. Ook heb ik nog 2 oudere dochters uit een eerdere relatie. Zij zijn de helft van de tijd bij ons ivm co ouderschap. Mijn nieuwe partner vind het vaak moeilijk met ze om te gaan.
Mijn sociale contacten zijn 0. Ik heb geen vrienden of kennissen waar ik ook niet heel erg behoefte aan heb als ik eraan denk. Mijn gescheiden ouders zie en spreek ik al een aantal jaren niet meer. Broers en zussen heb ik niet. Hobby's heb ik verder ook niet. Mijn wereld is dus klein. Ik ben nu aan het kijken om een paar dagen in de week ergens te gaan werken, ook al hoef ik dit financieel niet, maar alleen omdat het me misschien goed zal doen.
Ik ben weer op het punt beland dat ik denk 'is dit het?'. Mijn relatie is weinig relatie te noemen, als 'geliefden' is er weinig. We zijn zo goed als nooit intiem en we doen nooit iets samen ivm de kinderen. Als ik hoor dat mensen al jaren samen zijn dan denk ik als eerste 'hoe hou je dat vol'. Misschien ben ik niet gemaakt om jaren met dezelfde persoon een relatie te hebben...
Hiervoor heb ik 7 jaar een relatie gehad en daarvoor ook 7 jaar. Het sluipt erin dat ik iemand niet meer zo leuk vind en bij me vind passen. Dan denk dat ik het met een ander leuker kan hebben. Deze personen pasten misschien ook niet voldoende bij me en/of mensen en situaties veranderen. Dat gevoel heb ik nu in deze relatie weer en ergens wil ik het niet aan de kant zetten vooral omdat er weer 2 kinderen bij betrokken zijn. Maar dit gevoel is er vast niet voor niets? Ik denk dat ik ergens ook het gevoel van verliefdheid mis en het leuke met iemand en daar naar verlang.
Wie herkent dit en wat moet ik hiermee doen? Ik denk de laatste tijd dagelijks aan uitelkaar gaan en heb dit ook genoemd. Of moet ik er aan werken en proberen een ander gevoel te krijgen (al weet ik niet of dat kan)?