Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ben jij wel eens op retreat geweest?

<<

Anoniem322

Bericht 20 Mrt 2022 17:11

Wat vond je ervan? Had het een thema? Was het in Nederland of lekker ergens in de zon? Ben je alleen gegaan of met een vriendin?

Ik ben benieuwd naar ervaringen en welke retreat je zou aanraden? Het lijkt mij leuk om eens te gaan doen.
<<

Linvi

Bericht 20 Mrt 2022 18:56

Re: Ben jij wel eens op retreat geweest?

Ja, ik! Ik heb een poliklinische revalidatie gedaan waarbij er veel vanuit het boedisme werd gedaan voor ontspanningsoefeningen etc. Als afsluiter van een bepaalde module was er een excursie naar Yeunten Ling in Huy. Een prachtig Tibetaans instituut met mooie tempels.

Ik ben er 3dagen, 2nachten geweest en vond het heel fijn. Ik had toen nog vrij jonge kinderen, mijn dochter was net 3 en mijn zoontje net 1. Het heeft voor mij wel een periode echt af kunnen sluiten, ik heb een postnatale depressie en post traumatische stress syndroom gehad.

Edit; ik hoop dat je dit bedoeld eigenlik
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2022 22:35

Ik lees graag even mee met ervaringen. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ben er wel nieuwsgierig naar.
<<

Anoniem322

Bericht 21 Mrt 2022 10:09

Wat een mooie afsluiting van zoiets ingrijpends Linvi!

Je hebt natuurlijk allerlei soorten retreats.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Mrt 2022 11:24

Wauw dat klinkt als een bijzondere ervaring Linvi!

Ik ben een keer op een ‘mumtreat’ geweest, een weekend voor jonge moeders met stilte, slaap, goed eten en meditatie op een supermooie plek in de natuur. Het was echt heerlijk. We waren met een leuke groep vrouwen, er was niet het hele weekend stilte maar ook ruimte voor gesprek als je daar behoefte aan had. Heel fijn om met een groep gelijkgestemden zoiets te ervaren!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem338

Bericht 21 Mrt 2022 13:25

Dat klinkt ook fijn Teun! Via wat voor soort organisaties vindt je zoiets?

Ik heb er geen ervaring mee maar lees graag even mee :)
<<

Linvi

Bericht 21 Mrt 2022 16:54

Teun schreef:Wauw dat klinkt als een bijzondere ervaring Linvi!

Dat was het ook zeker!! Ik kijk er nu nog steeds zo fijn op terug.

Eigenlijk is het zoals jij ook zei, er was ruimte voor alles, voor stilte maar ook voor een goed gesprek. Vanuit mijn revalidatie gingen er ook psychologen en fysiotherapeuten mee waarmee je echt een vertrouwensband had opgebouwd, en medecursisten natuurlijk. Ook al had je allemaal je eigen verhaal, het was zo fijn om dit te mogen ervaren.

Terug naar Persoonlijk