Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Uitvaart

<<

Anoniem323

Bericht 13 Feb 2022 20:53

Uitvaart

Hebben jullie jouw wensen voor de uitvaart op papier staan, weet iemand daarvan of hoe heb je dat geregeld?

Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik dingen op papier moet zetten voor mijn uitvaart, een brief naar de kinderen schrijven en wat dan nog meer. Dus ik wil dat deze week een keer doen zodat ik dit kan afsluiten en vergeten. Maar ik was dus ook benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben en wat jullie hebben vast gelegd.
Hopelijk gaat het mij wat rust geven want ik merk dat het steeds vaker naar de voorgrond treedt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 13 Feb 2022 21:02

Re: Uitvaart

Ik ben daar de laatste tijd ook vaker mee bezig, ik wil bijvoorbeeld een lijstje met muziek maken voor m'n uitvaart. En ik wil weten wat m'n vriend gedraaid wil hebben, maar hij wil het liefst helemaal nooit praten over de dood, hij is er erg bang voor en wil er niet over nadenken. Het lijkt mij wel rust geven als ik wat dingen op papier heb gezet, dus ga er wel een keer voor zitten binnenkort.
❤️ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2022 21:10

Ik heb wat dingen ingevuld in mijn Dela account, daar kan je dat doen.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2022 21:32

Ik heb vier jaar geleden alles op papier gezet. Muziek, mijn wensen m.b.t. een crematie en daarna.

Inmiddels moet ik wat dingen aanpassen. Ik had er toen bijvoorbeeld een nummer van K3 op staan vanwege de kinderen, maar die zijn de K3-leeftijd inmiddels ontgroeid.

Ik vind het wel een prettig idee dat dit voor mijn man duidelijk is. Maar ik heb er ook bij gezegd dat ze moeten doen wat voor hun goed voelt, want zij zijn degenen die verder moeten en op een afscheid terug moeten kijken.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem331

Bericht 13 Feb 2022 22:04

Nee. Ik wil alleen dat de natuur geen last heeft van mijn dood. Dus wel graag een natuurvriendelijke begrafenis. De rest is niet aan mij.
<<

Scheef

Bericht 14 Feb 2022 08:44

Toen mijn vader vorig jaar plots ziek werd en snel overleed heb ik op papier gezet dat ik gecremeerd wil worden en dat ik geen dure dingen wens. Wil wel graag bloemen. Muziek vind ik moeilijk. Bij mijn vader was het juist zo fijn dat wij als familie samen de muziek konden uitkiezen. Dus daar heb ik nog geen besluit in genomen.
<<

Jente

Kletskop

Bericht 14 Feb 2022 08:51

Ik heb niks op papier staan, maar soms zeg ik er wel iets over tegen mijn vriend als het ter sprake komt. Ik denk dat hij weet dat ik t goedkoopste wil qua kist enzo (cremeren of begraven maakt me niet zo veel uit) en dat er daarna wijn en bitterballen moeten zijn. Qua muziek enzo maakt het me echt niet uit, hij moet vooral kiezen wat hij wil. Van het geld dat overblijft moet hij dan vooral lekker op reis gaan, dat zou me meer waard zijn dan een grote begrafenis.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Feb 2022 11:01

Ik heb mijn wensen bij Monuta ingevuld, daar ligt ook een kopie van hier in huis. Af en toe wijzig ik wat, omdat ik natuurlijk ouder word en dingen dan toch veranderen, ook voor de kinderen. Voor een groot deel laat ik het ook aan mijn nabestaanden over, ik wil dat het afscheid voor hun ook goed voelt.

Wat mijn man betreft weet ik wat hij wil, daar hebben we het al een aantal keer over gehad. Sowieso hebben we allebei de wens dat we geen mensen op de uitvaart willen die we bij leven nooit zagen.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 14 Feb 2022 13:17

Ik heb het wel uitgesproken bepaalde dingen, maar niet concreet op papier. Ik wil het nog wel op papier zetten. Goeie tip om dat via jet account van je uitvaartverzekering te doen. Andersom weet ik het van mijn man ook ongeveer wat hij wil. Het boeit hem niet zo. Hij vindt dat we moeten doen wij fijn vinden, hij is er dan toch niet meer.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Saji

Kletskop

Bericht 15 Feb 2022 12:23

Ik heb nog niks op papier, maar weet wel wat ik wil. Ik wil gecremeerd worden, al zijn mijn vriend en zijn ouders het niet eens met mijn keus. Ze vinden dat ik aan de belangen van nabestaanden moet denken. Geen plek om naar toe te gaan na overlijden. Dat is dus iets wat ik niet wil. Ik wil verstrooid worden, liefst bij zee.
Ik ben iemand die graag iets onderneemt, en niet op 1 plek wil blijven liggen.
Ik houdt sowieso niet van ongedierte, dus onder de grond stoppen, doe je mij echt geen plezier mee.
Dan liever cremeren.

Mijn vader heeft vorig jaar met zijn zwager afgesproken om het graf van mijn oma te laten opruimen. Er komt zelden iemand bij het graf van mijn oma, waar mijn opa over verstrooid ligt.
Waarom dan blijven betalen voor de plaats, als je er amper komt?
Dit is eigenlijk ook deels de reden mee dat ik niet voor begraven kies.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Feb 2022 13:06

Ik heb onlangs alles vast laten zetten qua uitvaart. Maar ook besproken met man en familie wat voor mij belangrijke waarden zijn in het leven.

Ik wil gecremeerd worden en verder een zo goedkoop mogelijke dienst. Die uitvaart boeit me niet zo, en mijn man ook niet.
Wij hebben besproken dat het geld dat vrij komt na mijn overlijden gebruikt gaat worden voor een vakantie met het hele gezin (man, onze kinderen, mijn moeder, schoonouders, schoonzusje + gezin). Heb daarvoor ook al een deel vast staan. Ik vind het belangrijk dat ze met zijn allen kunnen zijn en herinneringen op doen. Dat is altijd mijn belangrijkste idee van leven geweest; samen fijne momenten en herinneringen verzamelen. Dus wil ik dat dat na mijn dood wordt voortgezet.

Ik heb bijvoorbeeld ook besproken met mijn man dat ik het belangrijk vind dat hij na mijn dood tijd maakt voor het gezin, dmv vakanties, dagjes weg, maar er ook gewoon kan zijn voor ze op de belangrijke momenten. Mijn man is meer materialistisch opgevoed en verkiest vaak spullen boven herinneringen. Ik hoop dat de gesprekken die we gehad hebben er toe bijdragen dat daar een verschuiving plaats vindt. Al is dat nu ook al gaande.

Gelukkig hebben we het qua financiën goed geregeld en kan hij minder gaan werken na mijn dood. Maar goed dit gaat iets verder dan de uitvaart alleen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Feb 2022 15:29

Nee, en het maakt me ook niet zo veel uit. Ik wil gecremeerd worden en een bomenurn lijkt me wel wat, maar dat mogen mijn nabestaanden helemaal zelf weten. Van mijn man weet ik dat hij zo min mogelijk poespas wil. Het liefst een kartonnen kist als dat een optie zou zijn, en z'n lichaam nalaten aan de wetenschap vond hij ook wel interessant.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Feb 2022 17:45

Wij hebben beide niks op papier maar weten van elkaar dat we gecremeerd willen worden. We hebben beide geen achtergrond met de woonplaats waar we wonen en willen daarom niet hier begraven worden. Als we beide bij onze roots begraven zouden worden liggen we ver bij elkaar vandaan en dat willen we ook niet 🤓

Qua muziek hebben we beide wel een paar nummers die we graag willen draaien maar er is ook zeker ruimte voor eigen invulling.

Het allerbelangrijkste vind ik dat mijn man en kinderen zich goed voelen bij de uitvaart.

Met mijn ouders heb ik het hier de afgelopen 2 jaar wel een paar keer over gehad. Mijn moeder is uitvaartbegeleidster en schrijft levensverhalen van overledenen. Ik heb haar gevraagd alvast een opzet te maken voor mijn vader en haarzelf zodat het stukje geschiedenis goed geschreven wordt. Wij weten natuurlijk niet alles van hun jeugd en ooms en tantes zijn er nauwelijks meer dus ook niemand die dingen kan aanvullen. Qua muziek weet ik van beide wel een paar favoriete nummers dus ook dat komt wel goed.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Feb 2022 18:56

Boerenkool, vond het wel heftig om jouw stuk te lezen icm je ziek zijn. Ik weet niet wat de vooruitzichten zijn voor je, maar ik hoop het beste voor je.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Feb 2022 18:59

Ik heb zelf mijn vriend laten weten dat ik gecremeerd wil worden, dat hij de FBTO moet bellen want daar loopt m’n uitvaartverzekering en ik heb allerlei muzieklijsten in spotify waar hij wel wegwijs uit zal raken.

Meer niet, maar ik denk er de laatste tijd wel over na dat ik misschien meer moet vastleggen voor na mijn dood voor mijn dochter(s). Maar dat heeft niet zo zeer met de uitvaart te maken. Financieel hebben we het ook dicht getimmerd dat de ander minder kan gaan werken en in ons huis kan blijven wonen in ieder geval.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Feb 2022 10:28

Ik wil gecremeerd worden, dat weet mijn man en verder laat ik het aan mijn gezin over.
Ik wil dat het een dienst wordt waar zij zich prettig bij voelen, waar zij met een goed gevoel afscheid van mij kunnen nemen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2022 10:42

Ik heb mijn wensen bij de Dela online staan.
Mijn man weet ook wat ik wil, maar over het algemeen is mijn hoofd wens dat het goed is voor hem en de kinderen. En het liefst een persoonlijke dienst met dierbare die iets zeggen.
Ook heb ik een testament en levenstestament met daarin een euthanasieverklaring en behandelverbod voor als ik wilsonbekwaam word. Ik wil dan niet meer leven.
Qua financiën hebben we geregeld dat mijn man minder kan gaan werken. Hij werkt nu fulltime, dat wil ik niet voor de kinderen. Ze zijn nu gewend dat ik er altijd ben.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Feb 2022 10:50

Ik wil gecremeerd worden, voor de rest mogen mijn nabestaanden het invullen op de manier die voor hen goed voelt.

Heb geen uitvaartverzekering, maar er is geld genoeg om een crematie voor te regelen. Hoe duurder mijn nabestaanden het maken, hoe minder geld er voor hen overblijft 😁
To travel is to live
Mijn instagram

Terug naar Persoonlijk