07 Dec 2020 22:33 door Pure*
Dankjewel voor jullie reacties, ik wil jullie natuurlijk graag even op de hoogte brengen na al dat medeleven, heel steunend!
Het hoge woord is er uit. Mijn vader reageerde met begrip, mijn moeder niet. Het was mijn gevoel, mijn probleem en alles wat ik ervaarde of voelde was niet waar of niet zo bedoeld. Ze ging in de slachtofferrol, ik wist niet wat zij allemaal deden om het voor mij goed te doen en wat ik ze hiermee aan deed. Wat deden zij nou fout? Ze wist echt niet waar ik op doelde.
Het typische aan dit verhaal is dat ze in het begin na mijn boodschap reageerde met: 'ik schrik hier van, maar wij dachten al dat je kwam zeggen dat je geen contact meer wilde'. Als je echt denkt of gelooft niks fout te doen, waarom denk je dan dat ik kom vertellen dat ik geen contact meer wil?
Ik ben hierna naar mijn zusje gegaan, om mijn verhaal te vertellen en om aan haar te laten weten dat ik niet wil dat zij er tussen staat.
Ze begreep me, had het ook al (jaren) zien aankomen maar was volledig overstuur, is bang dat zij nu alles over zich heen krijgt van m'n moeder. Ik ben er ook bang voor, en ook voor dat mijn moeder het niet accepteren gaat. Mijn ouders zeggen zich hier nu bij neer te leggen, maar ik denk niet dat mijn moeder dat kan. Hopelijk heeft m'n vader genoeg ruggengraat om mijn moeder hierin te sturen, al is eigenlijk nog nooit gebleken dat mijn vader haar aan kan.
Maar de tijd zal het uitwijzen.
Ik ben opgelucht, maar ook bang voor wat mogelijk gaat komen. Hopelijk krijg ik mijn rust.
Juli 2015
Maart 2017