Als ik tussen jouw regels door lees lijkt het voor mij alsof je ook opzoek bent naar een stukje zingeving en bewustwording. Als je vaak gehaast, op de automatische piloot en in je hoofd leeft dan mis je naar mijn idee een stukje van je eigen leven. Meer dat je het ondergaat maar je leven niet lééft, als je snap wat ik bedoel. Op een dag gebeurd er heel veel, heb je mooie en minder leuke momentjes, voel je waarschijnlijk van alles. Maar zolang je je hier niet bewust van bent, zie je dit niet en lijkt elke dag misschien wel hetzelfde.
Ik denk dat het niet alleen zit in bedenken wat je leuk vindt maar meer ook het gevoelsstuk ervan. Het uit je hoofd (en in je lichaam) komen en voelen en ervaren wat een activiteit daadwerkelijk met je doet. Als volwassene zijn we vaak een stukje speelsheid verloren en ergens vind ik dat zonde. Mijn advies zou dus zijn: ga lekker spelen, uitproberen en ontdekken en vul dat in op de manier die jij wilt. Probeer er niet meteen te hoge verwachtingen van te hebben als je iets nieuws probeert maar houd in gedachten dat je mag uitproberen en ontdekken. Ik ben zelf ook heel perfectionistisch maar als ik een bepaald resultaat wil dan blokkeer ik veel sneller, dan kan mijn creativiteit niet meer vrij stromen.
Net als HG had ik willen zeggen dat het goed is om te kijken wat je als kind leuk vond, daar heb je ook al antwoord op gegeven zie ik. Je zou een keer kunnen gaan wandelen of fietsen, neem een boek mee en stop op een leuk plekje om te gaan lezen in de natuur. Ga op zoek naar wilde bloemen (je kunt ze ook zelf drogen), of ga naar een pluktuin. Zet je favoriete muziek op en ga gewoon even lekker dansen, dat is heel goed om uit je hoofd te komen.
Ik raad aan om dit soort momenten wel echt in te plannen in je agenda, anders komt het er al snel niet van. Gun jezelf die tijd en ruimte.
Ik heb een eigen bedrijf enigszins in deze richting dus vandaar dat ik het een erg interessant onderwerp vind

Ik heb ook iets ontwikkeld dat je kan helpen om wat bewuster en minder gehaast te leven. Ik wil liever niet neerzetten wat het precies is, maar als je benieuwd bent mag je een pb sturen.