Ik snap je Marin. Het is heerlijk om in balans te zijn qua prikkels (of nouja niet overprikkeld te worden) maar dan mis je wel weer wat bruisende prikkels die het leven ook weer leuk maken. Het blijft altijd balans zoeken he. Dat wazige gevoel herken ik ook. Dagje winkelen vind (vond) ik leuk maar werd ook altijd dol van het licht en alle spullen. Nu kan ik soms ook bijvoorbeeld naar het tuincentrum gaan en binnen erg buikpijn krijgen. Dan ga ik maar weer naar huis. Ik denk omdat mijn leven nu al zo vol zit met prikkels dat mijn lichaam sneller stop zegt. Ik baal daar dan wel van maar luister er wel naar. Ik ben ook wel een beetje een dromer en laat me vaak meeleiden door wat er gebeurd. Als ik duidelijk een plan heb heb ik het al iets minder. Als ik bijvoorbeeld met mezelf afspreek ik ga alleen naar de planten afdeling en koop 1 plant en pot en mag er 20 minuten over doen (bijvoorbeeld) gaat het vaak al veel beter. Ik moet mezelf ook gewoon een beetje begrenzen denk ik. En het ligt ook aan alle andere dingen die die week al zijn gebeurd, soms kan ik echt vanalles aan en soms niks.
Snap dat het leven met kinderen niet echt rust geeft. Mijn zoon komt nu ook in de leeftijd en vragat op een heel andere manier aandacht. Ik kan me met hem nooit terugtrekken hij heeft met constant nodig (logisch). En als ik even niet helemaal beschikbaar ben dan gaat hij ook meteen extra aandacht vragen. Hier heb ik nog geluk dat hij een flink middagdutje doet. Dat is even niks tijd (als ik slim ben). Natuur vind ik ook wel fijn. Reizen zoals jij beschrijft vind ik zelf ook best veel prikkels, al kan je natuurlijk wel alles op je eigen tempo doen

. En lekker de hele dag niks met iemand bespreken en lekker met jezelf zijn lijkt me dan ook wel lekker. Mijn vriend praat ook best veel en nu ik zo moe ben denk ik aiii even niet graag. Hij is natuurlijk ook altijd thuis nu. Borstvoedingsmomentjes herken ik ook, probeerde daar ook echt even bij stil te staan, baby aan te kijken en rust te nemen. Al vond ik dat borstvoedingsproces ook wel weer energie vragen van mijn lijf

.
Ik heb nooit echt in het heel drukke deel van de stad gewoond (zoals Amsterdam binnenstad). En dat zou ook niks voor mij zijn. Wel in de stad gewoond maar wel wat buitenaf en ik heb echt altijd dichtbij een bos gewoond dus dat is heerlijk en doet me ook goed.
Vajen: op mijn werk (kinderen) heb ik ook een aantal kinderen met een heel hoog stemgeluid en die ook veel/vaak huilen/mopperen. Soms komt dat ook echt heel hard binnen. Ik dacht laatst ook zal ik eens watjes in doen om het iets te dempen. Ik vind het ook heerlijk om onder water te zwemmen of in bad kopje onder te gaan, of oortjes in. Even iets verder van alle geluiden af. Maar ik vond het toch stom om dat te doen en het wisselt ook per dag hoeveel last ik ervan heb.
HollyGolightly: lastig van je relaties, val jij dan vaak op extraverte types? Mijn vriend is ook introvert en vind het ook heerlijk om alleen te zijn. Wij zitten dan ook vaak apart in de avond, kijken of eigen ding of ik ga al lekker in bed of in bad liggen. We hebben wel een (of soms meerdere) vaste avonden dat we samen iets doen. Of gewoon als we daar zin in hebben. Wij zijn ook geen mensen met 100 vrienden en feestjes. Dus daar heb ik misschien maar geluk mee. Fijn dat het thuiswerken je meer energie geeft, ook wel leerzaam. Hopelijk kun je dit straks zo vasthouden. Jij hebt ook 3 kinderen, hoe ervaar je dat? Voelt dat niet altijd als aan staan. Of pak jij echt je momenten? Op drukke momenten zou ik ook weleens alleen willen zijn, ik merk ook dat als partner dan weg is we veel minder moeten bespreken en het juist rust geeft dat ik weet dat alles op mij neer komt. Maar in andere dingen is het natuurlijk heeel fijn dat we elkaar kunnen helpen. Wat doet zo'n buurtvereniging dan? Is dat gezellig samen komen?
Minx: ik heb wel vaker dingen van jouw gelezen en het klinkt wel alsof jullie een heel stabiel en georganiseerd leven hebben. Wel fijn na alles wat je hebt meegemaakt. Masseren is ook fijn ja, dan komt het even letterlijk los. Ik had vandaag ook een pittenzakkussen gebruikt en die warmte en ontspanning was ook even heel fijn.
Isles: heb dat al vaker van je gelezen. Ik merk soms ook dat ik in mijn werk mezelf echt kan verbazen terwijl als ik op mijn werk kom in de privesfeer, zonder duidelijke rol heb ik dat bijvoorbeeld al weer veel minder. En ben ik echt even zoekende.
UN: van jou ook weleens gelezen dat je introvert bent inderdaad. Vind dat soms ook wel lekker verhelderend. Zo schreef jij laatst iets over je nieuwe baan, dat het wel even wennen is (of iets dergelijks) maar dat je dat van jezelf kent en dat het gewoon even tijd nodig heeft. Dat vind ik dan zo verfrissend. Ik kan daarin soms teveel van mezelf verwachten wat me dan natuurlijk weer lekker tegenwerkt. Accepteren en herkennen is al zo prettig.
Zo dat was hem geloof ik

.