18 Sep 2020 12:33 door Weilandjes
In het begin liep mijn schoonmoeder met me weg. De complimenten vlogen me om de oren en ze riep tegen iedereen hoe fantastisch ik wel niet was. Tót we een huis gingen kopen en we beide aangaven dat we het niet fijn vonden dat ze steeds onaangekondigd in huis stond. Vooral mijn man wilde "een eigen leven opbouwen". En eerlijk... Als je het op zondagochtend om 10u gezellig in bed hebt en je moeder probeert binnen te komen... Dat ís ook gewoon niet tof.
Maar goed. Het was mijn schuld. Ik was dominant en zij vond dat ik tussen hen in kwam. Mijn man heeft tig keer uitgelegd dat het grotendeels vanuit hem kwam en dan zei ze oké maar tegen andere zei ze nog steeds dat het door mij kwam.
Zodra we gingen trouwen en er kinderen kwamen werd het nog erger. Ze heeft ooit letterlijk gezegd dat ik mijn man van haar afpakte.
Ze voelt zich ook altijd achtergesteld: De ouders van Weilandjes mogen wel altijd komen eten en wij worden nooit uitgenodigd!
1) mijn ouders komen op bezoek (zij nooit) en meestal besluiten we dan om gezamenlijk te eten.
2) als we mijn schoonmoeder en haar man uitnodigden, konden ze vaak niet en áls ze kwamen hielden ze hun jas aan, schoven het eten naar binnen en waren weer weg omdat er iets op tv komt wat ze wilde zien. Niet echt gezellig, ofzo. Daar ga ik me niet voor uitsloven in de keuken.
Nou, je kunt wel raden wat er gebeurde toen we naar de andere kant van Nederland gingen verhuizen... Ook dát was mijn schuld! En nu heb ik ook nog de kleinkinderen uit hun leven gerukt.
We wonen hier nu 1 jaar en 3 maanden en ze zijn 1x hier geweest (augustus 2019). Ze laten zich niet zien met verjaardagen van de kinderen of feestdagen (ik blijf ze stug uitnodigen).
Mijn man heeft er bij vlagen genoeg van. Dan heeft hij echt geen zin om mij (en/of zichzelf) te moeten verdedigen en gaat hij niet meer langs. En dan ineens wil hij er wel weer heen. Ik vind het allemaal prima maar ik ga niet meer mee. We zijn vaak maar een paar dagen per keer in Brabant en dan ga ik die tijd niet verdoen door daar te zitten en haar te pleasen. Dan zoek ik liever mijn vriendinnen op. En dat vind mijn man ook prima.
We hebben het er regelmatig over samen. Zeker als mijn man weer in dubio zit om er wel of niet heen te gaan. Ik moedig het niet aan want ik wéét dat hij weer over de zeik terug komt. Maar ik hou hem ook niet tegen. Het blijft zijn moeder en hij moet doen waar hij zich op dat moment goed bij voelt.