Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Stilte of geluid?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Apr 2020 12:29

Stilte of geluid?

Hebben jullie liever complete stilte om je heen of altijd wat geluid? Heb je bijv altijd de radio aan om de stilte te vullen of word je daar juist onrustig van?

Merk je dat het nu met corona nu je veel thuis zit ook nog verandert?

Vroeger was ik meer iemand die geluid prettig vond. Nog steeds slaap ik wel heel goed bij geroezemoes op de achtergrond. Maar rust vind ik tegenwoordig pas bij stilte.
En sinds corona heb ik dat alleen nog maar meer (ook omdat echte stilte schaarser is met een peuter in huis haha).
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Bericht 21 Apr 2020 12:33

Re: Stilte of geluid?

Ik hou echt van stilte. Ik heb nooit de radio of tv aan wanneer ik een vrije dag heb. Soms kijk ik een keer een serie maar liever heb ik geen geluid aan staan. Ik word er onrustig van haha. Het enige moment waarop ik muziek luister is in de auto. Dan vind ik het juist wel lekker om wat muziek aan te hebben. Thuis juist absoluut niet. Ik heb 5 jaar terug een heftige burn out gehad en sindsdien kan mijn brein drukke invloeden vanuit geluid minder goed verdragen. Als ik een drukke werkdag heb gehad laad ik op bij stilte.
<<

Anoniem279

Bericht 21 Apr 2020 12:34

Verschilt. Ik ben heel gevoelig voor licht- en geluidsprikkels, dus als ik me echt moet concentreren wil ik echt stilte, en kan ik heel erg geïrriteerd raken van teveel licht, te donker, of teveel geluid. Of als ik na een drukke werkdag thuiskom, vind ik een uurtje geen geluid van radio of tv echt genieten. Maar ik vind op alle andere momenten muziek op de achtergrond wel een must. Vroeger van huis uit ook zo meegekregen trouwens, de radio stond overdag altijd aan.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Apr 2020 12:35

Stilte. Ik heb nooit achtergrond muziek of tv aan, vreselijk. Helemaal als er pingeltjes in zitten of het net te zacht staat om het fatsoenlijk te horen dan word ik er helemaal gek van.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Apr 2020 12:36

Ik merk dat ik het beste werk met iets van bewegend beeld naast mij. Gewoon dat als ik aan het denken ben ik iets heb om naar te kijken.
Mijn vriend werkt ook thuis en werk vooral in stilte en aangezien ik online lesgeef is het wel prettig dat het dan ook rustig is in huis. Maar ik heb het liefste wel iets van geluiden om mij heen.

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 12:41

Absoluut stilte!
Mijn vriend zet altijd de radio aan als hij thuis komt, maar dat zal ik niet snel doen als ik geconcentreerd moet werken.
Wel tijdens het schoonmaken ofzo, dan vind ik het wel gezellig.

Alsook naar huis rijd van mijn werk (docent) heb ik ook best vaak bewust de eerste 15 minuten de radio uit om even niks aan mijn hoofd te horen.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Apr 2020 12:56

Stilte! Heerlijk, vooral het moment dat dochter net op bed is, man in de keuken nog even zit te werken en ik heerlijk op de bank lig met een boek en verder niks. Kijk ik elke dag naar uit haha.
Had vroeger trouwens ook veel vaker tv of radio aan, maar juist omdat er nu de hele dag geluid om me heen is door dochter ben ik stilte veel meer gaan waarderen.
Als ik alleen op de fiets zit of wandel, vind ik een muziekje op dan wel weer heerlijk.
<<

Geel

Bericht 21 Apr 2020 12:59

Als ik moet kiezen, stilte.

Maar het ligt eraan hoeveel andere prikkels er zijn. En dat ligt vooral aan hoeveel prikkels ik van binnenuit ervaar. Hoe geprikkelder, hoe minder geluid ik kan verdragen. Hier staat nooit zomaar de tv aan. Als ik tv kijk, kijk ik ook iets wat ik wil zien en dan focus ik daarop. Als ik wil kletsen met iemand of iets anders ga doen, gaat de tv uit. De radio heb ik wel geregeld aan, maar dat is dan klassieke muziek en niet al te hard. Ik kan heel slecht een gesprek hebben als er tegelijkertijd (te harde) muziek aanstaat. En als L. gaat huilen en M. probeert me iets te vertellen, dan ga ik ook gillen. Eén tegelijk.

Edit: heb nog even na zitten denken, maar als ik helemaal alleen ben en alleen werk, doe ik dus wel muziek aan. Ik ben dus niet per se een stilteliefhebber geloof ik, maar ik kan gewoon niet tegen teveel verschillende geluiden tegelijk.
Laatst gewijzigd door Geel op 21 Apr 2020 13:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Apr 2020 13:04

Ha, ik ben tot nu toe de enige, maar over het algemeen echt geluid!
Ik werk (en vroeger leerde) echt veel beter met muziek aan. En ook met de kinderen erbij staat de radio vaak aan. En dan samen zingen en dansen wanneer er een leuk liedje voorbij komt ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Apr 2020 13:04

Grappig op de één of andere manier had ik meer mensen met geluid verwacht juist.

Ik kan ook bijna alleen nog maar naar klassieke muziek luisteren. En twee dingen door elkaar kan ik ook niet meer aan.

Een heel enkele keer als ik echt uitgerust ben mentaal speel ik andere muziek (pop of muziek uit de jaren 60) in de keuken en dan staan zoontje en ik daarop te dansen als m'n man thuis komt uit z'n werk. Hij wil altijd muziek tijdens het koken maar meestal trek ik dat slecht, zeker als we ook praten tussendoor en al helemaal niet als zoontje ook nog wakker is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 21 Apr 2020 13:07

Ik ben de enige zo te zien, maar hier staat altijd de radio aan! Héél soms even niet, maar als m'n vriend in de kamer komt zet hij hem sowieso meteen aan. Volledige stilte wil ik eigenlijk alleen als ik in bed lig.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem300

Bericht 21 Apr 2020 13:10

Geluid. Ik heb altijd en overal muziek opstaan (behalve als de tv aanstaat)
<<

Anoniem321

Bericht 21 Apr 2020 13:11

Op kantoor staat er nooit een radio aan, maar nu ik thuis werk vind ik dat juist wel fijn. Hij staat net luid genoeg om te horen wat er gezegd en gezongen wordt.
Maar soms na een drukke dag vind ik het juist wel fijn om stilte om me heen te hebben. Liefst geen radio of tv, maar lekker met een boek ofzo.
Voor de coronacrisis reed ik vaak naar huis met de radio uit om tot rust te komen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Apr 2020 13:14

Liefst complete stilte. Anders ga ik meeneurien ofzo. Soms vind ik classic fm wel fijn om bij te werken maar ook daar gevaar van meeneurien.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 13:20

Stilte, terwijl ik wel kan genieten van muziek. Luister wel altijd wat als ik aan het naaien ben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Apr 2020 13:22

Zora schreef:Liefst complete stilte. Anders ga ik meeneurien ofzo. Soms vind ik classic fm wel fijn om bij te werken maar ook daar gevaar van meeneurien.

Haha ja ik vind classic fm ook het enige fijne.

Ja en 3fm in de auto. In de auto vind ik 't wel weer fijn, anders word ik zo moe van 't geruis van de auto
<<

Anoniem309

Bericht 21 Apr 2020 13:25

Het liefs stilte, hoewel die er natuurlijk nooit helemaal is. Ik denk dat ik met absolute stilte ook echt gek zou worden. Op zich horen we hier altijd wel de vogels of een kleine ruis van de waterval verderop. Ik hou ook echt van die natuurgeluiden.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Apr 2020 13:26

Stilte anders raak ik overprikkelt. En dat is thuis soms best lastig met 3 jonge kinderen en een man die niet tegen stilte kan.
Op het werk ben ik ook altijd bezig zonder geluid. En als er anderen zijn die wel een radio aan hebben dan ben ik aan het eind van de dag ook veel vermoeider geestelijk.
In de auto heb ik wel muziek aan, maar zodra ik na moet denken of moet zoeken dan gaat het geluid uit.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 13:31

In principe geluid, maar als zoon op zijn bed ligt geniet ik heel erg van de stilte haha!

Ik heb altijd tv of radio ook aanstaan in huis.
10.04.17
<<

Anoniem301

Bericht 21 Apr 2020 14:13

Bliss schreef:Ik ben de enige zo te zien, maar hier staat altijd de radio aan! Héél soms even niet, maar als m'n vriend in de kamer komt zet hij hem sowieso meteen aan. Volledige stilte wil ik eigenlijk alleen als ik in bed lig.

Same! Ik heb altijd en overal de radio aan of muziek op staan. Ook buiten met oordopjes.

De tv staat overigens alleen aan als ik kijk, nooit zomaar.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 21 Apr 2020 15:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Apr 2020 14:14

Oh in de auto idd wel altijd muziek!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kira

Bericht 21 Apr 2020 14:30

Bliss schreef:Ik ben de enige zo te zien, maar hier staat altijd de radio aan! Héél soms even niet, maar als m'n vriend in de kamer komt zet hij hem sowieso meteen aan. Volledige stilte wil ik eigenlijk alleen als ik in bed lig.

Dit, overdag de radio aan. Ik ga me echt ergeren als ik niks om me heen hoor, en in bed geniet ik dan van complete stilte.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2020 14:40

Stilte. Absoluut. Zeker nu we continu met z’n allen thuis zijn snak ik zó naar complete stilte. Natuurlijk totaal niet haalbaar maar ik ga nu wel elke avond een uurtje wandelen op de hei. Alleen. Zonder muziek of telefoon.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Apr 2020 14:51

Marin schreef:Vroeger was ik meer iemand die geluid prettig vond. Nog steeds slaap ik wel heel goed bij geroezemoes op de achtergrond. Maar rust vind ik tegenwoordig pas bij stilte.

Dit, ik had vroeger altijd de tv aan of de radio, ik werd gek van stilte. Sinds ik moeder ben geniet ik echt van stilte. In het pré corona tijdperk studeerde ik op maandag thuis en was E bij oma, genieten met de hoofdletter G was dat.

Vandaag heb ik ook de hele middag buiten zitten werken terwijl E en J binnen waren en de buren waren niet thuis dus heerlijk alleen de wind en de vogels om me heen (okay dat is geen stilte maar wel fijn)
30-04-2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Apr 2020 14:55

Stilte. Ik kan gerust een uur in stilte zitten. Mijn man moet zodra die wakker is meteen de tv aan, en kan echt niet in stilte zitten moet altijd iets aan bij hem
Afbeelding
Volgende

Terug naar Persoonlijk