Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Jaaroverzicht 2019

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 26 Nov 2019 15:26

Jaaroverzicht 2019

Het is alweer bijna december, dus ik vind dat het kan: een jaaroverzicht. Wat waren jouw hoogte- en dieptepunten van dit jaar? Wat wil je graag achter je laten in 2019 en wat zijn je wensen en dromen voor 2020?
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 26 Nov 2019 15:30

Re: Jaaroverzicht 2019

Ik zal zelf beginnen: het was een nogal onrustig jaar, eigenlijk twee heel onrustige jaren al nu. Vorig jaar de bevalling, een jonge baby, later een operatie en dit jaar twee keer met een nieuwe baan begonnen en verhuisd naar een nieuwe woonplaats. Erg hectisch allemaal! Deze hectiek hoop ik dus achter me te laten en voor 2020 hoop ik vooral op een jaar zonder al te veel lifechanging events. Gewoon genieten van ons huis, elkaar, mijn baan en mijn vriend(inn)en. En ik hoop dat ik weer eens wat aan sporten/bewegen toe kom.

Oh ja, en in april naar New York! Daar kijk ik alvast naar uit. En een dagje naar Pinkpop om de Red Hot Chili Peppers weer te zien. :heart:
❤️ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 15:46

Ja wow echt wel een onrustig jaar Bliss! Hopelijk lekker chill in 2020.

Ik heb echt een heel erg leuk jaar gehad, ben even mijn agenda en foto's langsgelopen en voel me dan echt een gezegend mens met wat ik kan doen en mijn familie en vrienden om me heen. Super veel leuke borrels, festivals, etentjes, weekendjes weg en vakanties. Voor werk ook hele mooie dingen mogen doen in binnen- en buitenland en in mei werd mijn werk beloond met een promotie. Mijn vriend is ook echt mega lekker bezig, ben super trots op hem.

Veel mensen in mijn omgeving werden 30, waaronder ikzelf, dus hebben heel veel leuke feestjes gehad. Ook een paar heel mooie huwelijken. Qua gezondheid ook een heel goed jaar gehad, voel me heel fit. Met familie en vrienden gaat het over het algemeen heel goed. Natuurlijk wel verdrietige dingen gebeurd maar ik ben blij dat we er dan voor elkaar zijn. Alleen mijn opaatje wordt echt oud dus die houdt het niet zo lang meer uit maar dat is goed zo.

Oh wensen en dromen voor 2020! Ik heb mega veel zin in 2020, in januari lekker 3 weken naar Thailand. Zal later nog even uitgebreider mijn wensen en dromen toelichten :D nu afspraak.
Laatst gewijzigd door Harrison op 26 Nov 2019 15:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 26 Nov 2019 15:50

2019 stond in het teken van verbouwingen in ons huis. Doordat mijn man veel zelf heeft gedaan hebben we dit jaar geen vakantie gehad. We wisten dit natuurlijk van te voren. Ook ging het dit jaar niet zo goed met mijn gezondheid, waar ik veel energie in heb gestoken.

Voor 2020 wensen en hopen we dan ook op een rustig en relaxed jaar. We willen af en toe lekker wat daagjes vrij hebben en hopelijk ook op vakantie gaan (in een huisje, niet al te lang rijden). Ook wordt 2020 het jaar waarin de jongste naar groep 1 gaat, dus ik zal moeten gaan wennen aan een leeg huis haha. We hebben geen grote plannen en we laten 2020 lekker op ons af komen en nemen het zoals het komt.
Mijn man zal het een stuk drukker krijgen op zijn werk en hij heeft/krijgt veel verantwoordelijkheid dus ik vermoed dat daar wel wat tijd voor uitgetrokken wordt. Verder wil ik mezelf gaan (her)ontdekken in 2020 en ook dat laat ik gebeuren en ik zie wel wat het me allemaal brengt. Door mijn chronische ziekte sinds 2007 ben ik veel dingen kwijtgeraakt, en toen het beter ging kreeg ik kinderen. Dus ik weet eigenlijk niet zo goed wie ik ben sinds deze gebeurtenissen. Ik ben wel heel tevreden hoor, maar ik ben benieuwd wat er op mijn pad gaat komen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 15:57

De energie en vrolijkheid straalt van je bericht Harrison, leuk om te lezen.

Bliss, erg herkenbaar van die hectiek! Bij ons blijft dat nog wel even zo ben ik bang. Maar dat is ook wat inherent aan de levensfase waar we in zitten met jonge kinderen. Ik zie het om me heen in ieder geval veel.
Hoogtepunten dit jaar waren geboorte van m'n dochter en m'n afstuderen. En daarna de veel mooie kleine en grote momenten die we als gezin gehad hebben. En dat ik doordat ik me veel beter voel dan de afgelopen jaren ook weer een erg leuk sociaal leven heb.
Dieptepunt is de pre eclampsie die ik rond de geboorte van m'n dochter kreeg en de nasleep daarvan. En ik vind het jammer, maar geen dieptepunt, dat ik nog geen werk heb.
Voor 2020 hoop ik op leuke baan en een nieuwe zwangerschap. Gaat ook lekker samen ?.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Nov 2019 15:59

Ik hoop komende maand ook nog een leuke maand te hebben in 2019 eigenlijk. :) M'n nichtje wordt 1 en ik word zelf 35 en vier dat in een leuke wijnbar met een hoop leuke mensen. Hoera!

Ik heb ook een leuk jaar gehad. Het hoogtepunt was absoluut onze reis door Canada en Amerika. Met z'n drietjes een maandlang in een camper rondrijden, echt quality time als gezin. Was echt heel fijn. En ontzettend veel mooie dingen gezien en geproefd haha.
Verdere hoogtepunten waren:
- Tripje in m'n eentje naar Rome. Was een srprs.me tripje en vond het heel leuk om te doen zo in m'n eentje. Dieptepuntje was daar wel dat ik overvallen werd (in Napels), maar goed daar heb ik niks aan overgehouden.
- Hele leuke, gezellige verjaardag van ons zoontje die twee werd.
- Vakantie naar Spanje met schoonfamilie was ook leuk.
- Tripje met een vriendin naar Noord Frankrijk (nadat we eigenlijk naar Boedapest zouden gaan maar onze vlucht was geannuleerd) was ook erg leuk en relaxed! Leuk om dat met een vriendin te doen.
- Diner bij Restaurant 212 was echt heel goed.
- Vakantie naar de Ardennen met mijn familie was ook heel fijn.
- De wijncursus die m'n man en ik samen hebben gedaan. Zo leuk om samen met iets bezig te zijn, is direct ook weer quality time voor ons.

Echte dieptepunten hebben we gelukkig niet gehad, hoewel ik me mentaal en fysiek niet altijd even denderend voel.

Voor volgend jaar hebben we één grote wens en dat is een tweede kindje! Hopelijk ben ik nu gauw zwanger en kunnen we eind 2020 een nieuw gezinslid verwelkomen. :love:

Ik ga in april met m'n zus een paar dagen naar Parijs, daar kijk ik ook erg naar uit.
Verder hebben we nog geen grote vakantieplannen. Dat hoeft ook niet elk jaar natuurlijk en sowieso eerst maar eens kijken wat dit jaar ons brengt.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 16:00

Haha mooi streven Joey. Komt vast goed.

Ik ben benieuwd Peinture, wat 2020 je gaat brengen :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Nov 2019 16:01

Druk en bewogen jaar Bliss! Veel rust en geluk gewenst in het nieuwe jaar.

Harrison, jouw leven klinkt gewoon altijd echt leuk!

Succes met je herontdekking Peinture. Klinkt spannend voor jezelf.

Joey, ik wist helemaal niet dat je pre eclampsie had gehad. Wat naar dat het ook zo'n nasleep heeft gegeven.
Succes met je mooie doelen voor volgend jaar!
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 16:05

2019, was qua werk weer bagger. Met name de eerste 4/5 maanden van het jaar...
Privé lijkt het erop dat een vriend (jeugdvriend) van mij definitief de vriendschap heeft verbroken (niet mijn keuze).
Qua bordspellen spelen is het wel een goed jaar geweest. Ik zit nu al over gemiddeld 1 gespeelde spel per dag, wat ik wilde halen.
De keren dat ik erop uit ging met de mountainbike of geocachen viel wat tegen vind ik zelf.
Op een midweekje na in Texel zijn we niet op vakantie geweest, maar met name dagjes weg geweest. Niet erg op zich.

2020, hopelijk rustig vaarwater wat werk betreft (parttime werken bevalt mij wel, dus ik wil max 32 tot 36 uur blijven werken. Terug naar 40 uur wil ik nooit meer). Carrière maken hoef ik ook niet perse meer. Ik ben tevreden met wat ik nu heb/krijg al mag het werk wel uitdagender zijn.
Bordspellen weer gemiddeld 1 spel per dag spelen.
Vaker erop uit gaan met de mountainbike (dan moet ik wel een trekhaak en fietsendrager kopen) en gaan geocachen.
Rondreis waarschijnlijk in Kroatie
Uiteraard dat iedereen gezond mag blijven. Met name mijn naasten. Ik ben steeds vaker bang gezien iedereen ouder wordt dat dit niet jaren meer zal gaan blijven duren dat iedereen gezond zal blijven.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 16:09

Daar heb ik ook nog wel een topic over geopend Marin! Jouw jaar heeft ook veel hoogtepunten gehad zie ik, leuk! En ook leuk doel voor volgend jaar. Goed om daar ook eens bij stil te staan hè. Ik kan ook best negatief zijn in de hectiek van alle dag. Stilstaan bij al het moois dat ik heb, helpt echt wel daarbij.

Jouw komende jaar klinkt best leuk en spannend voor je Peinture!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Nov 2019 16:15

Misschien heb ik het destijds wel gelezen maar kan het me niet bewust herinneren, sorry.
Hopelijk zijn we gauw allebei zwanger! Zou leuk zijn!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Nov 2019 16:16

Fred schreef:Qua bordspellen spelen is het wel een goed jaar geweest. Ik zit nu al over gemiddeld 1 gespeelde spel per dag, wat ik wilde halen.

Speel je dan met name met je vriendin? Of ook andere mensen?
Wat rot van die vriendschap die over is.
En ik sluit me helemaal aan bij je opmerking over je naasten. Kwetsbaar voelt dat soms, zeker de generatie van onze ouders.
<<

Anoniem317

Bericht 26 Nov 2019 16:22

2019: was voor mij een goed jaar. We zijn dit jaar verder gegaan met de verbouwing en het klussen in en om ons huis. We zijn nu zo ver dat we nog een paar dingen moeten doen (trap, tuin afmaken, boeiboord vervangen) en dan is ons huis af. Dan is het echt geworden zoals wij dat graag willen. In april had ik een positieve zwangerschapstest in handen en daar zijn we erg blij mee. Ik ben op dit moment 38+5 weken zwanger, dus kijk uit naar de komst van onze dochter. Ik hoop dat we binnen nu en niet al te lange tijd van haar mogen gaan genieten. Ook hebben we begin deze maand getekend voor ons geregistreerd partnerschap. We hebben samen dus grote sprongen gemaakt.
Het minder leuke aan dit jaar was de operatie van m’n moeder. Ze heeft vandaag haar controle scan gehad en krijgt daar morgen de uitslag van. Ik hoop dat de operatie geslaagd is en m’n moeder er weer letterlijk tegenaan kan.

2020: ik hoop dat dat een jaar wordt waarin we kunnen genieten van ons gezin, maar ook een jaar waarin we de laatste dingetjes in en om het huis kunnen afmaken. We willen er graag wat meer op uit (dagje, nachtje weg). Ook wil ik het sporten na m’n zwangerschap weer oppakken, zodat ik me weer fit voel. Mis dat nu wel. Ook wil ik iets anders op werkgebied. Ben me nu in m’n zwangerschapsverlof aan het oriënteren.

Leuk om zo van iedereen te lezen. :)
<<

Anoniem308

Bericht 26 Nov 2019 16:27

Als ik terugkijk was 2019 echt een leuk en goed jaar.

Ik speelde met een super leuk muziekproject mee, waarbij ik mijn oude instrument weer bespeelde. Hierdoor weer echt de smaak te pakken gekregen met muziek maken. Leuke mensen leren kennen, oude bekenden weer gezien. Ja was echt top. Ook in mijn eigen orkest met huidige instrument een super leuk concert gehad in het voorjaar en wedstrijd in het najaar. Heb wel heeel erg lopen twijfelen om te stoppen bij orkest, vanwege drukte en weinig plezier. Toch doorgezet, in mijn hoofd wil ik sowieso de 25 jaar halen van mijn vereniging.

Qua werk heel erg getwijfeld, wil ik dit beroep nog uitvoeren, die onregelmatige diensten en de werkdruk. Zeker omdat ik had getekend voor een opleiding + nawerkplicht. Maar wat is het alternatief? Ik vind mijn werk ook wel weer te leuk en wat zou ik dan willen? Ik ben in september dus gestart met mijn opleiding, en dat is heel erg interessant. Wel pittig in combinatie met een gezin en zwangerschap. Maar door dat laatste kan ik er juist een pauze in aanbrengen van een half jaar en neemt de druk wat af.

Dan zijn we natuurlijk op verre reis geweest met zijn drietjes, enorm genoten. Net de film weer teruggekeken. Wauw was echt gaaf. Bij thuiskomst testte ik positief, inmiddels 23 weken zwanger van de kleine spruit :love:

Qua relatie, 10 jaar samen, 5 jaar getrouwd. We zijn gek op elkaar, ondanks dat door mijn zwangerschapsbuien onze relatie zeker op de proef gesteld wordt. Maar we zijn een super goed team. Hij is een geweldige vader voor onze dochter. Die over 2 weken 2 wordt. Een heerlijke peuter aan het worden. Ik geniet van haar, ondanks dat ik het soms ook pittig vindt icm alle dingen die ik ook zelf doe en natuurlijk de zwangerschap.

2020 gaat rustig beginnen, lekker met verlof en onze baby verwelkomen in maart (of april?). Ik kijk er naar uit.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 16:35

Marin schreef:
Fred schreef:Qua bordspellen spelen is het wel een goed jaar geweest. Ik zit nu al over gemiddeld 1 gespeelde spel per dag, wat ik wilde halen.

Speel je dan met name met je vriendin? Of ook andere mensen?
Wat rot van die vriendschap die over is.
En ik sluit me helemaal aan bij je opmerking over je naasten. Kwetsbaar voelt dat soms, zeker de generatie van onze ouders.

Vaker met andere mensen (bordspellengroepje/club/een ander stel). Meestal meerdere spellen op een avond, zo kom ik makkelijker aan het gemiddelde van 1 spel per dag. Sinds kort houd ik ook bij met wie ik speel en wie wat heeft gescoord bij een spel. Wellicht komt dat een beetje nerdig over, maar ik houd van statistieken.

Ja, jammer van die vriendschap. Afgelopen weekend was zijn vriendin jarig en heb ik wel een mailtje gestuurd en haar gefeliciteerd en er nogmaals bij vermeld dat dit niet mijn keuze is. Van hem ben ik niet welkom. Bepaalde dingen mis ik wel van de vriendschap die we 30 jaar hadden, maar goed het is zijn keuze en dat laat ik hem zo nu en dan nog weten met een mailtje. Aan de ene kant snap ik het ook wel, want sinds zij een kleine hebben is de vriendschap wel anders... Meestal daar afspreken (half uurtje rijden) etc. en als je dan niet komt of zo wordt hij boos. Terwijl hij bijna nooit hier komt (ook niet voor een voetbalavondje op tv waarbij zijn vrouw dan thuis op hun kind kan passen). Efin, en zo zijn er nog wel een aantal zaken...
<<

Anoniem326

Bericht 26 Nov 2019 16:37

Herkenbaar die hectische jaren met jonge kinderen, (nieuwe) banen en verhuizingen. Ik heb een aantal jaar ook gehoopt op rustig vaarwater en weinig veranderingen.

Marin en Harrison wat hebben jullie een fijn jaar achter de rug.

Ik heb een goed jaar achter de rug. Ik heb weer een heerlijk jaar gehad met de kinderen. We hebben het ontzettend fijn samen. We beleven de seizoenen en jaarfeesten. Ze spelen fijn samen en maken weinig geen ruzie. Het is eigenlijk altijd gezellig in huis. Ik heb een aantal werksuccessen gehad en dat leidt tot een nieuwe uitdaging in 2020. Ik doe ontzettend mijn best en wil graag nieuwe stappen maken (daar heb ik ook echt naar toe gewerkt), maar ik wil tegelijkertijd ook bij mijn kinderen zijn. Ik mis mijn kinderen snel, voel me vaak schuldig en ben elke vrije minuut bij hen. Maar tegelijkertijd zijn zij ook mijn drijfveer, ik voel me heel verantwoordelijk voor een stevige financiële basis. Ik heb wel veel zorgen (gehad) om mijn zoon. Hij is gestart met groeihormonen en dat is best intensief traject. Gelukkig werkt het en past het nu binnen de dagelijkse routine. Hij voelt zich, misschien wel door het klein zijn, ook niet fijn op school. Ik zit daar bovenop en blijf erover in gesprek gaan, maar het is wel een zorg.

Ik ga in 2020 een nieuwe uitdaging aan qua werk. Daar kijk ik naar uit en tegelijkertijd vind ik het ook spannend. Ik hoop dat ik het goed kan combineren met mijn gezinsleven. Mijn jongste dochter gaat in 2020 ook naar school. Dat vind ik wel een mijlpaal. Ik ga onze vrije ochtend samen missen. Ik hoop enorm dat mijn zoon zijn draai vindt op school. Zo niet, overweeg ik om van school te wisselen. Grootste uitdaging blijft balans werk - gezin. En vooral hoop ik, net als Fred, dat iedereen gezond blijft. Alles gaat zo voorspoedig, daar word ik altijd een beetje angstig van.
<<

Anoniem316

Bericht 26 Nov 2019 19:13

2019 was een kutjaar.

Een burn out, een nog immer onvervulde kinderwens maar wel een zeer naaste die per ongeluk zwanger is geworden wat het allemaal extra pijnlijk maakt, veel zorgen... kan er veel over schrijven maar dat rakelt weer veel op.

Positieve punten dit jaar zijn dan wel de levenslessen die ik heb geleerd van mijn burn out. Ik ben volwassener, gevoeliger en rustiger geworden en dat is fijn om te merken.
Verder hebben we een nieuw huis gekocht wat inmiddels echt ons thuis is.

We laten 2019 snel achter ons en hopen dat het ons in 2020 dan eindelijk gegund wordt.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 19:37

2019 was een prima jaar, twee mooie landen bezocht en weer nieuwe culturen ontdekt. Veel geborreld, uiteten geweest en genoten. We zijn dit jaar als stel ook beide gegroeid in onze carriere waar ik heel trots op ben. Verde geen hele grote life events, ons nieuwbouwhuis wordt nu gebouwd.

In 2020 gaan we verhuizen naar ons nieuwe huis. Dit zal een groot life event zijn waar we veel tijd in gaan steken, het huis wordt casco opgeleverd dus we moeten daarna echt alles gaan regelen. Dit vind ik wel spannend maar heb er ook veel zin in.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Nov 2019 19:50

Mijn hoogtepunt is toch wel mama worden van een lief mannetje. Het dieptepunt de bijkomende postnatale depressie. Gelukkig is die nu eindelijk onder controle en hoop ik echt weer te gaan genieten.
Daar kijk ik vooral naar uit voor volgend jaar en ook beginnen aan een nieuwe baan en gewoon veel te knuffelen met de kleine.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 26 Nov 2019 19:53

2019 begon mooi ik ben geslaagd voor mijn opleiding.
Wij hadden voor de 2e keer een rot zomer. Mijn schoonvader had kanker in de tong dit kregen wij te horen toen wij net op vakantie waren in Italië. Dankzij de kinderen hebben wij nog wat kunnen genieten van de vakantie.
Gelukkig hebben ze de kanker uit zijn tong kunnen halen en is hij nu schoon verklaard.
2014 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Nov 2019 20:21

mijn jaar was het vreselijkste jaar ooit

Het begon natuurlijk al verschrikkelijk net met spoed geopereerd aan de buiten baarmoederlijke zwangerschap. Lang herstel gehad, of eigenlijk nog steeds niet hersteld en word ook nooit meer 100%
op 7 februari overleed onze kat groot verdriet
Heb lang een dip gehad in de zomer was dat over en gingen man en ik samen een paar dagen weg heerlijk genieten. Ook veel ziekenhuis bezoeken dit jaar. Begonnen met iui. Zwaar traject.
2 familie leden verloren dit jaar.
Sinds een tijdje weer in een dip, ik her beleef alles van vorig jaar nu alweer. Kan zomaar ineens spontaan in huilen uitbarsten, zal ook wel komen door de hormonen.

kortom het was niet mijn jaar. Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik dit nog mee mag maken. Als ik in december later in het ziekenhuis was geweest was ik er nu niet meer geweest en dat besef is best heftig, maar daarom geniet ik nu nog meer van alles.
Mijn huisarts zei zelf vorige week dit was niet jouw jaar 2020 kan alleen maar mooier worden
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Nov 2019 20:23

dee voor jou wens ik een mooi 2020

marin je had een mooi jaar

bliss hopelijk rust voor jou volgend jaar
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Nov 2019 20:33

Ach lieve Sarah. Ik hoop ook zo voor je dat 2020 jouw jaar wordt. Dat móet gewoon.

Dee ik vind jou zo knap over komen dat je uit deze moeilijke dingen nog positieve dingen weet te halen en het als leermomenten te gebruiken. Dat zegt veel over je karakter vind ik. Ik hoop voor jou ook echt op een beter jaar.

HGL, ga je toch voor die carrièrestap? Wat spannend!
Ik hoop voor jou en je zoontje dat de situatie op school verbetert. Vervelend dat dat nog steeds zo is.

Fijn dat het beter met je gaat Tabbie!

Wat fijn voor je schoonvader en voor jullie bosjesvrouw.

Gefeliciteerd met jullie carrièrestappen, Fantine en succes in het nieuwe huis! In de stad?

Fred wat jammer dat het zo loopt met die vriend zeg. Hopelijk draait hij nog biij.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Nov 2019 20:40

2019 was een heel dubbel jaar.
Ik ging het jaar zwanger in en in juni ben ik bevallen van een prachtige zoon. Het gaat hartstikke goed met hem en ook met de andere kinderen. Natuurlijk is het druk met drie kinderen, maar ik vind het ook supergezellig.
Groot dieptepunt is de ziekte en het overlijden van mijn vader. Ik kan nog steeds niet bevatten hoe snel dat allemaal is gegaan en dat hij er echt niet meer is. Een jaar geleden was er nog niks aan de hand. Eind maart twee TIA’s, dachten we, maar begin mei blijkt het een hersentumor te zijn. Na een operatie blijkt hij kwaadaardig en enorm agressief, chemo en bestralen heeft geen zin meer. Hij heeft nog 6 weken van onze jongste kunnen genieten, hoe slecht hij zich ook voelde, dat kon hij nog gelukkig. Eind juli hebben we afscheid moeten nemen. Ik kan er nog steeds niet bij.
In oktober startte ik met een nieuwe baan. Eigenlijk was ik er nog niet helemaal aan toe, maar ik moest toch weer aan het werk en deze baan is best oké. Vlak nadat ik hier begon zag ik echter een vacature waar ik heel blij van werd. Ik ben aangenomen en in januari start ik met mijn nieuwe baan!
Verder begonnen we het jaar in ons nieuwe huis dat nog lang niet af was. De eerste maanden hadden we niet eens een badkamer. Beetje bij beetje vordert het huis. Hopelijk nog dit jaar de zolder af, zodat we onze slaapkamer daarheen kunnen verplaatsen. En we willen ook nog nieuwe meubels kopen, zodat we hopelijk begin volgend jaar eindelijk niet meer in de zooi zitten.
Ik hoop dat 2020 iets rustiger wordt. Dat iedereen verder gezond en gelukkig blijft en dat mijn nieuwe baan goed gaat bevallen, ik heb er zin in!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem307

Bericht 26 Nov 2019 21:14

Het jaar is voorbij gevlogen. Ik heb het gevoel nog in maart te leven, terwijl we toch echt al bijna in december zitten. Het was een jaar van veel diepte- en hoogtepunten. Het was nog steeds niet ons jaar, maar we hebben ons kranig gedragen en kunnen in 2020 eindelijk zeggen dat we het hebben overleefd. Soms leek er geen einde te komen aan het slechte nieuws, maar opgeven is nooit een optie geweest. Ik heb nu wel het gevoel dat ons gezin vorm begint te krijgen. Weliswaar geen kind, maar wel een prachtige Jack Russell. We werken beiden keihard aan een mooie toekomst. En laat ik eerlijk zijn, als iemand mij vorig jaar had gezegd dat we nu hier zouden staan, beiden aan het werk, het goed hebben, dan had ik degene uitgelachen. Dat vooruitzicht hadden we eind 2018 helemaal niet. Dus laat 2020 maar komen. Ik ben wel toe aan positief nieuws en jaar.
Volgende

Terug naar Persoonlijk