Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Meisjesnaam houden als getrouwde vrouw.

<<

caribbeanlover

Bericht 03 Nov 2017 17:06

Meisjesnaam houden als getrouwde vrouw.

Wie heeft dat? Ben er zo aan gewend dat mijn meisjesnaam vaker wordt gebruikt, dan mijn getrouwde naam. In je paspoort staat dat sowieso en dus ook op tickets.
Vaak als ik een instantie en/of bedrijf mail staat mijn getrouwde naam erbij waar ik ook mee afsluit. Toch staat er in de reactie bovenaan vaak mijn meisjesnaam en zelden mijn getrouwde naam of beide.
Ik doe er dan ook niet moeilijk over en vind eerlijk gezegd mijn meisjesnaam mooier. Komt misschien ook omdat ik die natuurlijk langer heb.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2017 17:30

Re: Meisjesnaam houden als getrouwde vrouw.

Ik. Ik vind het persoonlijkheid stom en eigenlijk niet meer van deze tijd om na het trouwen een andere naam aan te nemen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2017 17:39

Mocht ik ooit trouwen houd ik ook mijn eugen naam, vibd mijn vriends achternaam niet mooi bij mn voornaam.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2017 18:02

Officieel heb ik zijn naam aangenomen, maar ik gebruik hem echt nooit.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2017 18:10

Zijn naam staat officieel achter mijn meisjesnaam. Alleen wanneer ik iets voor de kinderen moet regelen sluit ik de mail af met beide namen. Anders niet.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Nov 2017 18:35

Ik zou willen dat ik van m’n meisjesnaam af kan komen.
Heb dus alleen zijn naam aangenomen. Maarja, zoals je paspoort en dergelijke blijft natuurlijk helaas altijd m’n meisjesnaam staan.

Wilde zelfs officieel m’n naam laten veranderen, maad daar kom ik niet voor in aanmerking... Het enige punt waar ik onder zou kunnen vallen is dat ik er psychische problemen door ondervind. En uit m’n hoofd moet ik dat dan zelfs kunnen aantonen met jarenlange therapie o.i.d.

Aan de ene kant snap ik wel dat je niet zomaar je achternaam kunt veranderen. Maar aan de andere kant: je betaalt er genoeg voor, dan is het toch je eigen keuze?
<<

Maan

Kletskop

Bericht 03 Nov 2017 19:56

Ik heb mijn eigen naam gehouden. Ik voel er niet zoveel voor om zijn naam aan te nemen of een dubbele naam te gebruiken. En daarnaast vind ik het onzinnig, omdat je bij officiële gelegenheden toch altijd je meisjesnaam blijft houden. Ik snap niet goed waarom je dan bij niet officiële gelegenheden toch zijn naam zou willen gebruiken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Nov 2017 20:03

Is het zo'n rare naam dan, MB, of heb je slechte herinneringen aan die naam?

Als ik zou trouwen, zou ik misschien zijn naam er wel achter plakken, maar in de praktijk gewoon mijn meisjesnaam gebruiken denk ik. Ben daar wel aan gehecht.
❤️ 7 juni 2018
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Nov 2017 20:09

Doordat ik slechte herinneringen heb aan de naam, wil ik er eigenlijk niets meer mee te maken hebben. Achternaam= verwekker (vader)= hoop ellende en verdriet, dus daar wil ik eigenlijk niet meer mee geconfronteerd worden.

Mijn broertje en z’n vriendin hebben er ook bewust voor gekozen om hun kind niet onze achternaam te geven maar dus m’n schoonzusje d’r achternaam. Dus na ons is deze tak van de familie qua naam zeg maar uitgestorven.
<<

Chloë

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 03 Nov 2017 20:13

Ik heb officieel de naam van mijn man aangenomen, maar ik gebruik hem bijna nooit. Ben toch iets meer gehecht aan mijn meisjesnaam. Manlief vindt het geen probleem. Ik gebruik mijn mans naam alleen bij officiële gelegenheden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Nov 2017 20:14

Oh dat is vervelend. Gelukkig dan inderdaad dat je kinderen ook de naam van de vrouw kunt geven tegenwoordig.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem286

Bericht 03 Nov 2017 20:47

Ik heb de naam van mijn man ook niet aangenomen. Wordt alleen alsnog vaak bij zijn achternaam genoemd, super irritant :D
<<

Anoniem316

Bericht 03 Nov 2017 21:04

Ik heb wel de naam van mijn man aangenomen (zijn naam - mijn naam). Op het werk gebruik ik mijn meisjesnaam nog. Daarom gebruik op social media mijn getrouwde naam :wink:.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Nov 2017 21:25

Ik heb naam man-eigen naam. Ansich boeit het me niet zo maar deze combinatie is gewoon erg leuk.
In het dagelijks leven gebruik ik trouwens wel m'n mans naam.
30-04-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Nov 2017 21:50

Ik bek getrouwd maar heb alleen m’n meisjesnaam.
#teammaple🍁
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2017 21:52

Ik heb ook naam man - eigen naam. Ik gebruik mijn naam eigenlijk nooit meer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem247

Bericht 03 Nov 2017 22:19

Kees schreef:Ik heb naam man-eigen naam. Ansich boeit het me niet zo maar deze combinatie is gewoon erg leuk.
In het dagelijks leven gebruik ik trouwens wel m'n mans naam.

Hier hetzelfde.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Nov 2017 23:10

Ik heb man naam en dan eigen naam. Toch gebruik ik heel vaak mijn naam omdat die van mijn man altijd lastig is en altijd overal fout gaat. En mijn eigen achternaam makkelijker is.
Afbeelding
<<

Pluis

Kletskop

Bericht 04 Nov 2017 01:36

Ik heb altijd gezegd nooit te gaan trouwen en altijd mijn meisjesnaam aan te willen houden... Maar nu we drie kinderen hebben die allemaal de achternaam van hun vader hebben begin ik me wel een beetje een buitenbeentje te voelen. Iedereen heeft dezelfde achternaam behalve ik. Van te voren ook nooit zo bij stil gestaan dat er bij zoveel instanties enz een achternaam ingevuld moet worden...
<<

Anoniem231

Bericht 04 Nov 2017 05:02

Ik heb mijn man z'n naam-mijn naam. Ik gebruik altijd zijn naam. Ik wilde dezelfde naam hebben als mijn kinderen.
Ik word ook altijd aangesproken met zijn naam. Alleen in het ziekenhuis niet maar daar kom ik bijna nooit.

Ik vind overigens mijn naam mooier, die is voor mij toch wel speciaal. Ik zeg het er wel bij als ik weet dat ze mijn familie ook kennen. Ik ben er 1 van *mijn achternaam*. Vooral bij oudere mensen. Het is hier toch ons kent ons.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Nov 2017 06:39

Pollepel schreef:Ik heb mijn man z'n naam-mijn naam. Ik gebruik altijd zijn naam. Ik wilde dezelfde naam hebben als mijn kinderen.
Ik word ook altijd aangesproken met zijn naam. Alleen in het ziekenhuis niet maar daar kom ik bijna nooit.

Dit heb ik ook. Een dubbele naam had ik ook mooi gevonden en he ik officieel wel aangenomen, maar ik vind de combinatie niet passen, dus gebruik ik altijd alleen zijn naam.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Nov 2017 06:42

Ik gebruik alleen mijn meisjes naam en heb destijds ook bij de gemeente aangegeven zo aangeschreven te willen worden. Laatst nog op de koopovereenkomst van ons nieuwe huis aan laten passen want de makelaar ging er automatisch vanuit dat ik beide namen gebruikte en dat is gewoon niet juist.
Ik heb wel e/v mans achternaam in mijn paspoort staan omdat onze zonen die achternaam hebben, als mijn man een nieuw paspoort moet, gaat hij ook e/v mijn achternaam in zijn paspoort laten zetten.

Ik vind een dubbele achternaam gevoelsmatig ouderwets, daarnaast heeft mijn moeder 37jaar geleden heel veel moeite moeten doen om haar eigen naam te houden wat ze echt wilde en als geëmancipeerd ziet, ik vind dat minder belangrijk maar begrijp haar wel en dat is een extra reden om het niet te doen en ik heet gewoon zo, dat is mijn naam, had het gek gevonden om na 27jaar opeens een andere achternaam te hebben.

En dan heb ik 2 e-mail adressen met mijn achternaam, kent iedereen op mijn werk mij zo ed, lijkt me reuze onhandig allemaal.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem273

Bericht 04 Nov 2017 07:31

Ik ben getrouwd en heb ook alleen mijn meisjesnaam. Ik vind het persoonlijk erg ouderwets om als vrouw de naam van je man aan te nemen. Ook vind ik mijn eigen achternaam een deel van mijn identiteit en wil ik de naam van mijn overleden vader juist heel graag aanhouden.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Nov 2017 07:46

Ik vind ‘meisjesnaam’ zo’n stom woord - we zijn vrouwen, geen meisjes. Huwelijk of niet - anders ben ik als ongetrouwde vrouw een 37-jarig meisje :face:

Hier ook een man en twee kinderen die een achternaam delen terwijl ik een andere heb, maar ik voel me daarom nooit buitengesloten, ik zou niet weten waarom en in welke situaties dat saillant is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Nov 2017 08:01

Ondanks m’n twee zonen ben ik ook nog nooit verkeerd aangesproken. Er wordt zelfs nooit ‘hallo familie x’ gezegd. Ik zou ook niet weten wanneer ik me buitengesloten zou kunnen voelen :)
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Persoonlijk