04 Nov 2017 06:42 door minoessepoes
Ik gebruik alleen mijn meisjes naam en heb destijds ook bij de gemeente aangegeven zo aangeschreven te willen worden. Laatst nog op de koopovereenkomst van ons nieuwe huis aan laten passen want de makelaar ging er automatisch vanuit dat ik beide namen gebruikte en dat is gewoon niet juist.
Ik heb wel e/v mans achternaam in mijn paspoort staan omdat onze zonen die achternaam hebben, als mijn man een nieuw paspoort moet, gaat hij ook e/v mijn achternaam in zijn paspoort laten zetten.
Ik vind een dubbele achternaam gevoelsmatig ouderwets, daarnaast heeft mijn moeder 37jaar geleden heel veel moeite moeten doen om haar eigen naam te houden wat ze echt wilde en als geëmancipeerd ziet, ik vind dat minder belangrijk maar begrijp haar wel en dat is een extra reden om het niet te doen en ik heet gewoon zo, dat is mijn naam, had het gek gevonden om na 27jaar opeens een andere achternaam te hebben.
En dan heb ik 2 e-mail adressen met mijn achternaam, kent iedereen op mijn werk mij zo ed, lijkt me reuze onhandig allemaal.
25-11-2014 & 09-06-2017