Ik vier mijn verjaardag eigenlijk ook niet meer echt sinds ik moeder ben. Mijn man pakt altijd vrij op mijn verjaardag en soms gaan we wat leuks doen en soms blijven we thuis en komt er wat bezoek (ouders, broer van m'n man met z'n gezin). Soms komt m'n beste vriendin, maar tegenwoordig vieren we met ons 2 onze verjaardagen met een dagje samenzijn. Voor andere vrienden vier ik dus niks, want ik hou er ook niet van om in de belangstelling staan
Mijn man en ik hebben onze 30e verjaardag samen gevierd in de tuin, met allemaal vrienden, een tent en lekker eten. Ik was toen in verwachting van ons 1e kind. Toen we 40 werden wilden we dit weer zo doen, maar mijn vader werd weer ziek rond mijn verjaardag en op de dag waarop ons feest zou zijn (dat we niet verder hadden gepland gelukkig), kregen we te horen dat hij binnen een week ging sterven. Geen feeststemming dus.
We hebben toen mijn man 41 is geworden ons feest gehouden. In de tuin, met lekker eten en onze vrienden

We hadden een grote koelkast gehuurd en een soort drinkbuffet gemaakt. Zodat iedereen zelf z'n drinken kon pakken. Zo hoefden we niet de hele tijd te lopen. Dit vonden we ideaal en gaan we vanaf nu altijd zo doen.
Ik zie ook voordelen aan het elders dan thuis houden, maar ik vind het leuk om dat thuis te doen en ons huis is groot genoeg om met een grote groep naar binnen uit te wijken mocht het slecht weer zijn. We hebben ook het 50 jarig huwelijk van mijn schoonouders bij ons thuis gehouden bijvoorbeeld.