Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe vriendinnen maken

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2019 17:25

Nieuwe vriendinnen maken

Hoe doen jullie dat, nieuwe vriendinnen maken? Ik zou heel graag wat meer vriendinnen hebben om gezellige dingen mee te doen, maar op de een of andere manier lukt dat niet zo goed haha. Ik ben denk ik te onzeker om aan iemand te vragen wat te gaan drinken bijvoorbeeld. Straks heeft diegene daar geen zin in..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Sep 2019 17:32

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik heb niet heel veel vriendinnen. Maar dat hoeft voor mij ook niet anders moet je ze allemaal onderhouden ?.

Ik ben nu veel bij een moeder die haar zoon en dochter bij mijn dochters in de klas zit. Maar omdat nu direct een vriendin te noemen. Al kunnen wij wel goed met elkaar.
2014 2016
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 16 Sep 2019 17:48

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik heb een tijdje gedate met wat meiden van het Viva forum, was gezellig maar helaas dood gebloed. Maar ik vond dat wel een fijne manier, we woonden ook allemaal in dezelfde stad.

En ik ben heel goed bevriend geraakt met twee moeders van vriendjes van mijn kind. Waarvan ik een wel echt een beste vriendin kan noemen.

Ik heb niet veel vriendinnen, maar wel genoeg naar mijn zin, je moet het inderdaad allemaal onderhouden. We hebben ook heel leuk contact met veel buren wat ik ook erg waardevol vindt.
En genoeg kennissen waarmee ik of man en ik samen afspreken.

Dus nieuwe mensen leren kennen? Forum, school, sport, aansluiten bij organisatie dingen op school.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 16 Sep 2019 18:00

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik vind dat ook lastig, maar inmiddels heb ik wel via werk en school van de kinderen contacten gelegd die ik inmiddels vriendschappen kan noemen.

Met vriendin via werk gingen we als groepje wel eens eten of wat drinken en tussen ons klikte het heel goed dus zagen we elkaar vaker.

Met de moeders die ik via school ken is het begonnen met onze kinderen die afspraken, klikte wel bij het ophalen, bleven hier of man of ik daar nog wat drinken als we kind ophaalde, vervolgens bleken er zelfde interesses te hebben dus daar weer op verder gegaan. Daar heeft mijn man nu ook een heel leuk contact aan over gehouden.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem269

Bericht 16 Sep 2019 18:32

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik merk dat ik er ook een beetje behoefte aan heb maar het lukt mij ook niet. Ik ben ook bang dat ik niet leuk genoeg ben ofzo en daar word ik weer onzeker van. Nu vooral omdat ik op m’n zwaarst ben en ik de knop nog niet heb gevonden.. (dit is nu echt HET ding wat mij mega onzeker maakt op dit moment en daar baal ik van) En verder moet ik gewoon vanaf de eerste ‘dates’ mij gewoon gelijk vertrouwd voelen want anders blokkeer ik een soort van. Op dit moment hebben de vriendinnen die ik heb het vooral druk met hun gezin, nieuwe liefde of veel werken. Ik heb wel met een paar moeders op school leuk contact maar alleen op school of na speeldates van de kinderen. Dat is gewoon te kort om een vriendschap van te brouwen.

Ik zit nu juist in een fase dat ik meer tijd begin te krijgen omdat mijn kinderen wat groter worden en ik meer tijd over ga houden voor andere dingen. En ik zoek ook gewoon een leuke vriendin om mee uit eten te gaan, naar de bios te gaan, te shoppen en dat soort dingen. Hoeft allemaal niet spannendste zijn. Maar iedereen heeft het te druk ? Ik vind mijn huidige vriendinnen en mijn man ook leuk en gezellig hoor en ik hoef echt geen 20 vriendinnen. Maar gewoon een frisse wind lijkt mij ook wel leuk.

Niet quoten ajb
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2019 18:37

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ja dat dus Ava.
En gewoon ook iemand met wie je op een dinsdag avond bijvoorbeeld in je joggingbroek Greys Anatomy kunt kijken met een zak M&M's erbij. Gewoon vertrouwd. Haha.

Ik hoop overigens niet dat ik nu over kom als 'sneu' want ik heb wel vriendinnen en contacten, maar ook niet altijd met perse dezelfde interesses of prioriteiten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Sep 2019 18:41

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Lastig is dat hè!
Ik hem 1 beste vriendin, maar die woont in A.msterdam en ik in Friesland. We appen dagelijks en spreken wel een paar keer per jaar een dagje af.
Via het forum heb ik Ikknutsel leren kennen en met haar app ik ook bijna dagelijks. We spreken nu ook wat vaker af. Maar we wonen ook 1,5 uur bij elkaar vandaan.

Verder heb ik geen vriendinnen in de buurt waar ik dingen mee doe. Dat vind ik wel jammer soms. Als er een leuke film draait ofzo dat ik niet echt iemand heb die dan mee kan/wil.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem269

Bericht 16 Sep 2019 18:48

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Sam schreef:Ja dat dus Ava.
En gewoon ook iemand met wie je op een dinsdag avond bijvoorbeeld in je joggingbroek Greys Anatomy kunt kijken met een zak M&M's erbij. Gewoon vertrouwd. Haha.

Ik hoop overigens niet dat ik nu over kom als 'sneu' want ik heb wel vriendinnen en contacten, maar ook niet altijd met perse dezelfde interesses of prioriteiten.


Dat inderdaad haha!

En ik hoop ook niet als sneu over te komen hoor ? Ik denk gewoon dat wij hetzelfde bedoelen.

Maar jij hebt toch ook een zus Sam? Doe je zulke dingen niet meer haar? Of voelt dat anders? Ik ben zelf enig kind dus ik weet helaas niet hoe zo’n band kan voelen. Maar een zus hebben lijkt mij echt heel fijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2019 18:54

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ja ik heb een hele fijne zus. En doe zulke dingen ook zeer zeker met haar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 16 Sep 2019 19:15

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Mijn nieuwste vriendin (en 1 van de 2 beste) ken ik van school: mijn zoon en haar dochter zijn ook bevriend. Mijn andere beste vriendin was heel lang mijn buurvrouw, nu helaas niet meer maar zie haar nog wel af en toe. Andere vriendinnen ken ik van school, werk en via via.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 16 Sep 2019 19:38

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Via school van je kinderen misschien?
Mijn kinderen zitten nu in groep 5, in groep 2 zaten ze bij een meisje in de klas waar ze het goed mee konden vinden en ik met haar moeder op het schoolplein ook. Toen helaas in groep 3 waren ze gesplitst en zagen we elkaar wat minder en in groep 4 weer bij elkaar en zagen wij als moeders elkaar ook meer, steeds gezellig kletsen op het schoolplein, en toen vroeg zij zullen we anders keer uiteten, dat gedaan wat heel leuk was. En zo spreken we elkaar geregeld als we de kinderen bij elkaar ophalen vaak drinken we dan ook wel even wat, helpen we elkaar bij opvang problemen na school, hebben we laatst keer samen geluncht, het is gewoon gezellig, lekker kletsen. Ik zie haar nu wel steeds meer als een vriendin en daar ben ik blij mee.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem277

Bericht 16 Sep 2019 19:44

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Herkenbaar, ik vind het ook heel lastig! Nu op school wat moeders waar ik wat contact mee heb maar nog niet aan afspraak toegekomen.
Laatst gewijzigd door Anoniem277 op 16 Sep 2019 21:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Deluno

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 16 Sep 2019 07:46

Bericht 16 Sep 2019 20:19

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik heb 4 vriendinnen waar ik regelmatig iets mee ga doen ; bios, gezellig avondje met wijn, winkelen etc. Ik heb niet wekelijks behoefte aan afspreken. Wel appen we een paar keer per week met elkaar. Sommige van deze vriendinnen heb ik al heel lang. Eentje zelfs al 25 jaar!

Nieuwe vriendschappen vind ik ook lastig. Op school vind ik niet echt aansluting met andere moeders. De meeste zijn ook wat jaartjes ouder. Dat hoeft in principe niet heel veel uit te maken trouwens. Ik maak natuurlijk wel altijd een praatje als ik de kinderen ergens ophaal of als ze hier kinderen komen ophalen. Dat is soms best gezellig.

We wonen niet in een kinderrijke buurt helaas, dus daar ook weinig aansluiting. Iedereen is vooral op zichzelf.

Op het werk heb ik wel leuk contact met een aantal collega's, maar van echt afspreken komt het niet vaak.

Ik vind mezelf wel sociaal en maak makkelijk een praatje. Als het aankomt op meer diepgang, duurt het bij mij lang voordat ik me vertrouwd voel bij iemand. Ook heb ik niet snel een klik met iemand.

Kortom, hier ook wel de behoefte om nieuwe mensen te leren kennen ?
<<

Anoniem269

Bericht 17 Sep 2019 07:12

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Anelisan (haha hij maakte er Antilliaan van) woon jij ook in Brabant?
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 17 Sep 2019 07:55

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik vind je helemaal niet sneu hoor, vind het juist goed dat je er een topic over opent want eenzaamheid speelt niet alleen onder ouderen. Nou wil ik hier niet mee zeggen dat jij eenzaam bent, maar dat het niet uit maakt hoe oud je bent om behoefte aan nieuwe contacten te hebben. (Veel) vriendinnen hebben is niet voor iedereen vanzelfsprekend.

Sam schreef: Ik ben denk ik te onzeker om aan iemand te vragen wat te gaan drinken bijvoorbeeld. Straks heeft diegene daar geen zin in..
Komt dit voort uit angst om afgewezen te worden, bevestigd te krijgen dat je niet 'leuk genoeg' zou zijn? Ik snap wel dat je het moeilijk vind om het te vragen, er kunnen 2 antwoorden op komen. Misschien vind diegene het juist wél leuk?! En zo niet, dan ligt die verantwoordelijkheid bij de ander om daar ook eerlijk nee op te zeggen. Ik denk dat je mag leren dat je leuk genoeg bent en goed genoeg bent zoals je bent. Als een ander dat niet in ziet is zij geen match op vriendschap gebied voor jou.

Ken je de website vriend.innen.online? Misschien kan je je daar aanmelden? Daarvan weet je al dat men open staat voor nieuwe vriendschappen en daardoor kan het makkelijker zijn om iemand te vragen om af te spreken. Van die moeder op het schoolplein weet je meestal niet of ze er voor open staat.
<<

Anoniem277

Bericht 17 Sep 2019 10:30

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ja ava. Zal even een pb sturen
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Sep 2019 10:36

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Sam schreef:Ja dat dus Ava.
En gewoon ook iemand met wie je op een dinsdag avond bijvoorbeeld in je joggingbroek Greys Anatomy kunt kijken met een zak M&M's erbij. Gewoon vertrouwd. Haha.





Ik heb dat denk ik met twee vriendinnen. Eén ken ik al sinds de basisschool en eentje sinds m'n studie en heb ik mee samengewoond. Dat zijn ook de enige vriendinnen met wie ik ook echt op reis kan en me inderdaad comfortabel genoeg voel voor jogging broeken enzo. Vroeger had ik dat wel met meer vriendinnen (magnolia bijvoorbeeld maar die zie ik helaas niet zo vaak meer). Maar verder heb ik er ook niet zo'n behoefte meer aan. Ik hoef dat zelf juist helemaal niet met nieuwe contacten. Ik vind die oude vriendinnen fijn omdat ze me zo goed kennen. Dat ze iets zeggen over m'n karakter en dan denk ik oh god ja dat weet jij van vroeger.

Ik herken dus zelf niet de drang om echt nieuwe diepe vriendschappen te maken. Ik denk zelfs dat ik 't een beetje af houd. Ik heb echt best wel wat nieuwe contacten leren kennen de afgelopen jaren en een aantal durf ik best vriendinnen te noemen maar echt zo'n diepe vriendschap heb ik zelf geen behoefte aan. Maar is ook wel lastig hoor. Want ik vind 't wel leuk om íets van sociale contacten te hebben, zeker doordeweeks, en dus kom ik veelal uit op play dates met kindjes en moeders. Op dit moment vind ik dat dus prima en leuke ontwikkeling juist ook, maar weinig diepgang nee.

Ik vond via 't forum ook altijd echt een prima manier om vriendschappen te sluiten. Dat zou ik zeker niet uitsluiten!
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Sep 2019 10:41

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Heel herkenbaar Sam!
Kom toch maar gewoon deze kant op wonen, gaan wij samen in de joggingbroek op de bank zitten :smile:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 17 Sep 2019 10:55

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Helemaal niet sneu! Ik heb vriendinnen uit alle levensfases; basisschool, middelbare school, universiteit, werk, sport, forum. Zijn er misschien leuke collega's waar je een keer na werk wat mee kunt gaan drinken oid? Ik ben lid van de facebookgroep Amsterdam durft te vragen en daar zie ik ook regelmatig oproepjes voorbij komen van mensen die wat meer contacten op willen doen, volgens mij is daar ook altijd best wel veel animo voor. Misschien is dat er in jouw regio ook? En bijv. moeders van school? Als de kinderen toch een speelafspraak hebben even samen kopje thee? Wie weet waar dat dan toe leidt :).
<<

Anoniem313

Bericht 17 Sep 2019 11:24

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Ik denk dat het voor veel mensen wel herkenbaar is dat je in deze fase van je leven minder snel nieuwe vrienden maakt. Als ik naar mezelf kijk, mijn goede vriendschappen komen toch vooral van mijn studententijd. Erna heb ik nog wat mensen via werk leren kennen en via andere vrienden. De laatste jaren is er bij mij weinig bijgekomen.
Juist omdat het zo herkenbaar is zou ik gewoon de stoute schonen aantrekken, er worden veel praktische tips gegeven lees ik.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Sep 2019 11:40

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Hier ook erg herkenbaar! Vriendinnen uit mijn studententijd zie ik nog maar heel weinig helaas, iedereen woont ver weg. Heb een paar goede vriendinnen overgehouden aan verschillende banen, maar er woont er helaas maar een zo dichtbij dat ik haar wekelijks zie.
Op het schoolplein of bij het halen en brengen van mijn dochter bij vriendinnetjes zijn er een paar ouders waarmee ik best leuk een praatje maak, maar dat blijft allemaal nog vrij oppervlakkig.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem300

Bericht 17 Sep 2019 11:58

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Heel herkenbaar.
Ik moet zeggen ik heb nog 1 oude vriendin die ik al lang ken en verder 4 vriendinnen die ik nog njet zolang ken. 3 van school van de kinders en 1 van mijn vorige werk, daar klikte het zo goed mee dat we regelmatig samen op pad gingen.
Ik heb wel moeite om vriendschappen te o verhouden, niet omdat ik het niet leuk vind maar gewoon omdat ik t vergeet (te appen oid) de vriendinnen die ik u heb weten dat van mij en accepteren dat.
<<

Deluno

Noob

Berichten: 24

Geregistreerd: 16 Sep 2019 07:46

Bericht 17 Sep 2019 11:58

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Bij ons in de buurt ,(E.indhoven)hebben ze een mama café.
Hier organiseren ze regelmatig koffie momenten en activiteiten ( filmavond, ehbo kinderen training etc). Ik ben lid van de fb pagina, maar vind de drempel om te gaan nog wel hoog.

Misschien kun je eens op google zoeken naar een mama café bij jou in de buurt? Waar woon je Sam?
<<

Anoniem300

Bericht 17 Sep 2019 12:03

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Deluno schreef:Bij ons in de buurt ,(E.indhoven)hebben ze een mama café.
Hier organiseren ze regelmatig koffie momenten en activiteiten ( filmavond, ehbo kinderen training etc). Ik ben lid van de fb pagina, maar vind de drempel om te gaan nog wel hoog.

Misschien kun je eens op google zoeken naar een mama café bij jou in de buurt? Waar woon je Sam?


Wat en leuk initiatief, ik woon vlakbij Eindhoven. Zal het is opzoeken.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 17 Sep 2019 13:17

Re: Nieuwe vriendinnen maken

Net kom ik weer van een mamacafé af en hoop dat daar weer contacten uit rollen. Zo niet, dan heb ik wel een leuke ochtend gehad. Het was ook goed voor mijn zelfvertrouwen, doordat we gezellig gekletst hebben, heb ik ook het gevoel leuk te zijn.

Ava, ik vind het naar te lezen dat je jezelf nu minder lijkt te gunnen omdat je wat zwaarder bent. Dat heeft niks met je leukheid te maken en ik vind je leuk! Je gevoel voor humor en eerlijkheid.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers