Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Broertje wil nooit wat doen voor een ander!

<<

caribbeanlover

Bericht 25 Okt 2016 20:31

Broertje wil nooit wat doen voor een ander!

Onze vader is jarig en dan willen we een leuk cadeau geven. Dus ik had het idee om eens te kijken bij Groupon voor een leuk dagje uit oid. Ik zag dat je kan vliegen met zo'n klein vliegtuigje dus dat leek mij wel wat. Aan mijn broertje laten weten en het enige wat hij dan zegt ''kijk maar wat er is en stuur het dan maar door''. Oke gedaan dus. Dus ik vroeg of hij een leuk plaatje kon afdrukken van een vliegtuig zodat we niet alleen dat Grouponformulier oid geven. Heeft meneer geen tijd, want tja dat is altijd zijn excuus ook als ik op FB wat vraag komt de bekende zin op den duur tevoorschijn ''ik ga even verder ik heb het druk''.

Hij kan g.domme niet eens even wat uitprinten en wel wat met vrienden ofzo gaan doen. Ik vond dat ik al genoeg had gedaan en daarom vroeg ik of hij dit wilde doen wat niet veel tijd kost. Zelfs dat is teveel gevraagd.

Later zei hij dat onze vader het misschien niet leuk zou vinden en dus vroeg ik mij ook af of hij het wel leuk vond. Kwam hij met het idee voor een ballonvlucht die veel duurder is en die mijn vader al eens gedaan heeft!
Dus het idee maar gebracht om een diner te geven om samen met mijn moeder te gaan eten. Oke was goed en ja hoor daar heb je het weer ''zoek jij maar wat op en mail het maar''.
Ik had van alles gemaild en kreeg geen reactie. Weer om gevraagd ''ik ben druk, geen tijd gehad''.

Ik kwam met het idee om onze vader te laten kiezen tussen dat vliegen en een diner. Zegt hij ''dan laten we hem kiezen en wij regelen alles''. Ik was woest toen ik het las. Wat nou wij regelen alles! Ik heb alles opgezocht hij weigert te kijken en kijkt pas als ik ernaar vraag. Het enige wat hij doet is betalen meer niet. Het is ook zijn vader! Mag hij wel wat meer moeite voor doen.

Ben blij dat we met kerst weg zijn! Het zijn altijd dezelfde 3 mensen elk jaar die moeilijk doen. Mijn schoonouders die van alles willen, maar zelf geen ene poot uitsteken omdat ze nog geen ei kunnen bakken. Verwachten dan dat mijn man wel ''even'' wat kookt ..................5 gangen is niet zo gedaan!
Mijn broertje die altijd speciaal vlees wil, liefst het duurste lijkt het wel, maar zelf vooral geen moeite wil doen om het te halen daarvoor geeft hij mijn ouders opdracht. Zo was het vlees wat hij wilde een keer niet meer te bestellen ofzo, iig het was er niet meer en toen heeft hij mijn ouders opdracht gegeven het daar en daar te kopen. Hij was te lui om het zelf op tijd te bestellen en had moeten weten dat het snel gaat met kerst.

Mijn man heeft net zo'n hekel als ik aan dat gedrag van hem steeds met kerst, maar zijn ouders zijn niet veel beter. Ik heb dan ook tegen hem gezegd dat er geen verschil tussen hun is. Beide willen van alles zolang ze er zelf maar geen reet voor hoeven doen. Dus ik vind het niet fair dat hij partij voor hun trekt en mijn broertje hoe achterlijk hij dan altijd doet beschuldigt.

Wat moet je met zo'n broertje?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 25 Okt 2016 21:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Okt 2016 20:34

Re: Broertje wil nooit wat doen voor een ander!

Verkopen?

Gekheid, als je weet dat hij te beroerd is om wat te doen zou ik voortaan lekker zelf een kado geven. Scheelt je een hoop frustratie.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Okt 2016 20:35

Geen gezamenlijke cadeaus en niet uitnodigen voor kerst(maaltijden).
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Okt 2016 20:42

Popcorn schreef:Verkopen?

Gekheid, als je weet dat hij te beroerd is om wat te doen zou ik voortaan lekker zelf een kado geven. Scheelt je een hoop frustratie.

Eigenlijk heb je groot gelijk! Vandaag weer gevraagd of hij de mail wil bekijken mbt al die restaurants groupons die ik heb gemaild zegt hij ''ik ga er morgen naar kijken''. Verdomme waarom moet het morgen je leest eigenlijk kijkt het toch zo even door. Ik wed dat hij dat toch niet doet en kan ik WEER gaan vragen of hij gekeken heeft. Ben er echt helemaal klaar mee en zeg wel dat ik alleen wat geef!
<<

Anoniem282

Bericht 25 Okt 2016 20:43

Dit zijn toch 2 geheel verschillende onderwerpen?

Ik snap wat je bedoelt dat je broer ook wat moeite kan doen, maar probeer het in perspectief te zien: zolang hij betaalt, regel jij het. Ik zou het pas irritant vinden als hij niet zou betalen. :)

Wat betreft het Kerstdiner: daar heb je dit jaar geen last van. Daar is alles wel mee gezegd, toch?
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Okt 2016 20:49

Spencer schreef:Geen gezamenlijke cadeaus en niet uitnodigen voor kerst(maaltijden).

Dat is ook weer zoiets en vind ik dan weer lullig bovendien nodigen onze ouders hem ook uit.
Met kerst ik dacht de 1e heeft hij elk jaar een diner met flat/studiegenoten. Daar wil hij perse elk jaar bij zijn. Dus ik zei dat kan toch beter op kerstavond zodat iedereen die wil de 1e en 2e naar familie kan. Nee dat kan niet het gaat al jaren zo. Dus door zijn stomme idee wat hij weigert over te slaan is het nogal een geregel elk jaar. Als dat op kerstavond zou zijn, dan is het heel makkelijk de 1e bij mijn familie en de 2e bij mijn mans familie en het jaar erop anders om en zo om en om.
Ik ga hem zo een berichtje sturen dat mijn man en ik samen wat geven.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 25 Okt 2016 20:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Okt 2016 20:51

Guattari schreef:Dit zijn toch 2 geheel verschillende onderwerpen?

Ik snap wat je bedoelt dat je broer ook wat moeite kan doen, maar probeer het in perspectief te zien: zolang hij betaalt, regel jij het. Ik zou het pas irritant vinden als hij niet zou betalen. :)

Wat betreft het Kerstdiner: daar heb je dit jaar geen last van. Daar is alles wel mee gezegd, toch?

Hoe bedoel je 2 onderwerpen, cadeau voor mijn vader en kerst zeker? Het gaat om het principe dat anderen alles kunnen regelen en hij geen reet doet. Ben er klaar mee!

Dan zeg jij wel zolang hij betaald regel ik het nou dat is het punt dat deed ik al en daar ben ik nu klaar mee voorgoed! Dan heb ik alsnog alles geregeld en ik gun hem het profiteren daar niet van alsof hij er ook moeite voor heeft gedaan snap je.

Zo appje gestuurd hij zoekt het maar uit! Heb nu dat liedje in mijn hoofd '' ben er helemaal, ben er helemaal, klaar mee!''

Ik vind het zo erg dat hij niet naar de begrafenis is gekomen van mijn moeders broer en wel naar de opa van zijn vriendin waarmee hij toen amper wat had! Zo is hij dus!
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Okt 2016 21:44

Hij vroeg waarom. Ik zei dat ik alles kan doen en hij nooit tijd heeft om iets simpels als een mail te bekijken. Dat hij maar moet zien wat hij gaat geven. Vroeg die of ik boos was. Ehhh wat denk je zelf dacht ik dus heb niet geantwoord. Heb gezegd dat ik blij ben dat we met kerst weg zijn, want weet nu al hoe dat gaat. Zo geen zin ik zei ik. Vroeg hij waar we heen gingen en zei dat hij weer verder ging met leren en dat we allebei zelf een cadeau regelen (duhhh dat is toch wat ik zei OMG).

Ik houd van die jongen hoor begrijp me niet verkeerd, maar met dit soort dingen kan ik hem zowat wurgen. Toen ik ivm mijn hart 2 nachten in het ziekenhuis lag stuurde hij een sms '' lief zusje..........'' dat terwijl ik ouder ben, maar ja zo kan hij ook zijn.
<<

anoniem213

Bericht 25 Okt 2016 21:49

Nou, helemaal opgelost. Hartstikke mooi!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Okt 2016 09:02

Goed dat het is opgelost.

Terug naar Persoonlijk