Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Welk feest vind jij het leukst?

Welke feesten zijn jouw favoriet?

Kerst
76
35%
Pasen
19
9%
Oud en nieuw
24
11%
Sint Maarten
2
1%
Halloween
3
1%
Sinterklaas
60
27%
Carnaval
10
5%
Koningsdag
18
8%
Bevrijdingsdag
5
2%
Suikerfeest
2
1%

Aantal stemmen : 219
<<

Anoniem315

Bericht 08 Okt 2016 17:24

Welk feest vind jij het leukst?

Kiezen maar! Je mag je top 3 aangeven. Liefst ook even toelichten in een reactie :)

Ik heb alleen de bekendste feesten gedaan. Vul maar aan als ik iets vergeten ben.

Ik ben benieuwd welk feest het meest favoriet is!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Okt 2016 17:27

Re: Welk feest vind jij het leukst?

Ik heb gestemd voor Kerst, Oud en Nieuw en Sint Maarten. Eigenlijk wilde ik ook Sinterklaas kiezen, maar ja, mocht er maar 3 hahah. Ik heb niet echt een volgorde erin: het zijn de 4 die ik het leukste vind en ook het meest mee te maken heb.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem315

Bericht 08 Okt 2016 17:30

Ik heb voor Kerst, Oud en Nieuw en Sinterklaas gekozen.

Alledrie feesten waar ik warme herinneringen aan heb vanuit m'n jeugd en die ik hopelijk weer aan mijn kinderen mee kan geven. Gezellig samenzijn met familie..
Deze drie vind ik leuker en waardevoller dan de andere feesten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Okt 2016 17:39

Oh shoot, ik mocht er drie! Ik heb Sinterklaas gestemd, maar vind Kerst en Koningsdag ook heel leuk. Met Koningsdag is hier in het dorp altijd amderhalve week feest met een tent en allerlei activiteiten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Okt 2016 17:45

ik heb gestemd op Kerst,Koningsdag en Sinterklaas.
ben gek op rommelmarkten,vandaar Koningsdag
<<

Anoniem313

Bericht 08 Okt 2016 18:00

Ik vind Pasen het leukst: ik ben niet gelovig dus heb niets met de christelijke interpretatie, maar het is een lentefeest - de natuur die weer ontwaakt na de winter, het eerste lekkere lange weekend, alles wordt weer groen, heerlijk vind ik dat.
Sinterklaas vind ik leuk vanwege het ritueel van gedichten schrijven en lootjes trekken (en tegen pepernoten en gevulde speculaas zeg ik ook geen nee).
De rest boeit me niet zo; ik heb voor Koningsdag gekozen omdat we dat hier in de buurt best leuk vieren met een ouderwetsche vrijmarkt, lekkere hapjes en altijd wel wat bekenden om ff wat mee te drinken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Okt 2016 18:17

Ik heb op koningsdag gestemd. Een ongedwongen dag waarop we altijd met vrienden bij elkaar komen en de gezelligheid op zoeken.

Aan kerst heb ik echt een hekel. Een en al verplichting en teleurstelling.
Sinterklaas is leuk voor de kinderen, maar heb ik zelf echt niks mee.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Okt 2016 18:26

Sinterklaas staat bij mij op nummer 1, wij vieren het altijd heel uitgebreid en ik vind het zo leuk. Daarna komen kerst en koningsdag.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 08 Okt 2016 18:40

Carnaval! Is het enige dat ik echt vier omdat ik het zelf wil. Kerst is altijd meer een formele verplichting en de rest doen we zoiezo niet aan
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Okt 2016 18:48

Oeps, ik mocht er 3, maar heb maar 1 aangevinkt.
Kerst vind ik altijd wat overrated en Oud & Nieuw vind ik echt stom. Dat kwam vooral omdat ik me op dat moment extra eenzaam voelde, want ik dacht altijd aan het feit dat ik weer geen relatie had (gehad) dat jaar en ik hoopte dat het komende jaar beter zou worden, maar had er weinig vertrouwen in. Dit jaar ga ik het met mijn vriend (en bij een groep vrienden van 1 vd 2) vieren, dus misschien dat ik er nu wat anders in sta.
Halloween en St Maarten wordt hier niet gevierd.

Ik heb Sinterklaas aangevinkt, want dat vind ik altijd leuk en sfeervol. Die kinderen die er zo van genieten vind ik mooi om te zien. Alleen jammer dat het feest nu zo wordt verpest door die Zwartepietendiscussie. Vooral mensen die staan te demonstreren bij een intocht vind ik echt belachelijk!
<<

Anoniem185

Bericht 08 Okt 2016 19:00

Exogenesis schreef:Ik heb voor Kerst, Oud en Nieuw en Sinterklaas gekozen.

Alledrie feesten waar ik warme herinneringen aan heb vanuit m'n jeugd en die ik hopelijk weer aan mijn kinderen mee kan geven. Gezellig samenzijn met familie..
Deze drie vind ik leuker en waardevoller dan de andere feesten.
Helemaal mee eens.
<<

Anoniem250

Bericht 08 Okt 2016 19:13

Ik vind Pasen het leukste. Wij zoeken nog steeds eieren. Ook de volwassenen. Uitgebreid ontbijten en de lente begint. Sinterklaas staat op nummer twee. Dat vind ik een heel gezellig familie feest. En dan kerst. Sissi, kerstkransjes, kerstmuziek. Kerstboom.
<<

Anoniem281

Bericht 08 Okt 2016 19:47

Oud en Nieuw vind ik overrated, heb er niks mee. Dit jaar gaan we die ook lekker in bed doorbrengen :D

Ik vind Kerst geweldig, Pasen vind ik altijd gezellig en als derde heb ik gekozen voor Bevrijdingsdag, ik vind Bevrijdingspop in Haarlem genieten!
<<

Anoniem184

Bericht 08 Okt 2016 20:25

Ik heb er maar eentje gestemd, kan ik nog terug? :(

Ik heb Kerst gestemd maar vind Sinterklaas en Koningsdag ook altijd erg leuk.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Okt 2016 20:48

Ik heb er ook maar 1 gestemd haha.
Maar mijn top 3 is Sinterklaas, kerst, carnaval.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem201

Bericht 08 Okt 2016 20:55

Kerst, oud en nieuw en uiteraard carnaval.
Dat zijn echt mijn meest favoriete feesten in het jaar.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2016 21:15

Pasen
Sinterklaas
Kerst

Ook in deze volgorde. Pasen op 1 omdat ik het zo'n vrolijk feest vind. In de goede tijd van het jaar, met narcissen op tafel. Gewoon vrolijk.

Sinterklaas omdat ik het met de kinderen zo'n fijn feest vind, de aanloop er naartoe. De beleving van de kinderen, en deels ook het verwennen met kado's. Dat is hier maar echt 1 keer per jaar zo uitbundig en daar geniet ik dan echt van.

Kerst op 3. Ik heb er jaren niet van genoten vanwege alle ruzies in de familie en het ontbreken van de familiesfeer. Nu ik het samen met mijn kinderen en ouders vier vind ik het weer een heerlijk gezellig kneuterig feest.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Okt 2016 21:26

Ik heb gekozen voor Sinterklaas en Kerst.
Sinterklaas, omdat ik nu een klein nichtje heb, waardoor dit feest weer iets meer voor me is gaan leven.
Kerst vanwege het feit dat het wel iets gezelligs heeft.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Heksenketel

Kwebbel

Bericht 08 Okt 2016 21:28

Sinterklaas, zonder twijfel. Al maakt die eeuwige discussie over en weer het wel minder. Sinds een paar jaar ben ik wel bang dat een of andere gek iets doet tijdens de intocht.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Okt 2016 21:31

Heksenketel schreef:Sinterklaas, zonder twijfel. Al maakt die eeuwige discussie over en weer het wel minder. Sinds een paar jaar ben ik wel bang dat een of andere gek iets doet tijdens de intocht.

Echt? Een gek uit welke hoek denk je dan? Pro of anti?
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Okt 2016 21:47

Sinterklaas, kerst en koningsdag
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 08 Okt 2016 22:02

1. Sinterklaas - gezellige tijd, fantastisch traditie!
2. Koningsdag - heerlijk dag feest op straat
3. Kerst - gezellig met familie, kerstversiering
<<

Heksenketel

Kwebbel

Bericht 08 Okt 2016 22:11

Exogenesis schreef:
Heksenketel schreef:Sinterklaas, zonder twijfel. Al maakt die eeuwige discussie over en weer het wel minder. Sinds een paar jaar ben ik wel bang dat een of andere gek iets doet tijdens de intocht.

Echt? Een gek uit welke hoek denk je dan? Pro of anti?

Ik sta nergens meer van te kijken. Die felheid aan beiden kanten vind ik zorgwekkend en zonder respect.
<<

anoniem203

Bericht 08 Okt 2016 22:17

Sinterklaas stond heel lang op 1 maar ik vind sinds 2-3 jaar dat er een zwart randje omheen zit door al die discussies inderdaad.

Op nummer 1 staat nu Kerst en op de laatste plek staat Oud en Nieuw. Ik heb echt een hekel aan die dag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Okt 2016 22:36

Absoluut Kerst. Hoop dat ik dit jaar eindelijk weer eens met m'n familie kan vieren.
Met een kind zal over aantal jaar Sinterklaas ook wel weer heel leuk worden.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Persoonlijk